Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat lief !! Hier moet ik de wieg nog ophalen die bij mijn ouders staat, ding is iets van 42 jaar oud, hebben ze gekocht toen voor mijn zus, en alle kinderen/kleinkinderen hebben er in gelegen. Dus als is het voor de foto, onze mini gaat er ook in.

En heb ook vrede met het ledikant, denk ook dat ik geen oog dicht doet met baby lief op kamer.

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Daar ben ik zelf ook een beetje bang voor. Hele lichte slaper, maar anders staat de wieg op de babykamer denk ik dan haha.

Dat is ook wel een hele leuke traditie, logisch dat jullie kleine er dan ook in gaat :)

3. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Welkom nieuwe dames! :)

Ik heb veel gemist vandaag zie ik. Ben druk bezig geweest. We hebben gisteren besloten vandaag nog even te barbecueën met familie om ze te bedanken voor alle hulp bij onze verhuizing/verbouwing. Dus vandaag boodschappen gedaan, eten voorbereid en daarna alles afgewassen. Was super gezellig, maar ik ben echt kapot nu! Ben ook de laatste tijd heel snel moe en ik slaap ook verschrikkelijk slecht, dus ben wel echt blij dat ik niet meer hoef te werken. :D

4. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Danielle: zooo mooi vind ik dat altijd, zo'n familiewieg! Ik ben van plan bijna alles te verkopen zodra we uit het kleine spul zijn, maar de wieg zou ik graag willen bewaren. De oudste heeft er dan niet in gelegen maar de jongste straks wel en ik hoop dat dan te kunnen meegeven zodra zij ooit een kindje mag krijgen. Vind dat altijd echt mooi.

Daphne: Haha, hetzelfde als bij mij dus! Heel lief maarre ja uuhm ja :D
    Ik twijfelde ook over een wiegje bij ons in de kamer, maar ik wil het gewoon gaan proberen ivm de borstvoeding. Heb afgelopen week 3 nachten met mijn zoontje op een kamer geslapen en die slaapt dus blijkbaar heel erg onrustig (veel kreunen, hard omdraaien, etc). Ben wel vaak wakker geworden, maar ik hoop dat het een kwestie van wennen is.. en anders is de wieg inderdaad gauw naar de babykamer verhuisd!
    Wel superlief ook van jouw moeder :)

5. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Haha redelijk soortgelijke actie ja :p Hij is wel leuk maar heel poppig (vind ik). Vriend zei letterlijk: maareh we hebben toch al een bedje? Die snapt niet wat een wieg voor meerwaarde heeft haha. Ik moet nog even de hoezen strijken dat het er mooi kreukvrij uitziet en hoop dat het dan wat begint te wennen. Smaken verschillen uiteraard, hij is nou ook niet lelijk maar ik had gewoon een minder poppige wieg gekocht - als ik er al een zou kopen. Inderdaad, wel super lief :)

Bijgevoegde bestanden:

6. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Hieperdepiep.. mag ik ook mee komen kletsen? Vandaag 30 weken zwanger van onze "kleine" man... Banner klopt niet helemaal....
    Afgezien de enorme buik heb ik niet echt kwaaltjes....behalve af en toe eens maagzuur en dat de kleine man voor ligt qua gewicht. Bij 28 weken woog hij op 15 gram na 1300.... Dus netjes voor het termijn... 17 okt hebben we de 32 weken groei echo en dan wordt er weer gekeken als mijn placenta nog laag ligt of niet. Zo ja dan krijg ik een geplande keizersnede...

7. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Mooi wiegje super schattig. Hier meteen in ledikant babyboy ligt 4 nachten naast me in het ziekenhuis das lang zat haha.

@moeheid hier ook erg moe weer pff kan elke middag gelukkig even met jelmer samen een dutje doen :)

8. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben geen familiewieg maar een ledikant dat al ruim 80 jaar in de familie zit. Mijn overgrootvader heeft het zelf gemaakt (was timmerman) en mijn oma heeft er zelfs in gelegen. verder heeft het de familie door gezworven en hebben bijna alle baby's van de familie erin gelegen. helaas hebben we straks twee ledikanten nodig en dus komt het oude ledikant waar mijn vriend in heeft gelegen de troepen versterken. Een familiewieg hebben we aan mijn kant van de familie niet. daar zijn alle kinderen veel te groot voor geboren.

Ik heb de 35 weken ook nog gehaald. Met gemengde gevoelens dat wel. ik kan ondertussen nog maar maximaal een uur op een zij liggen voordat ik weer wakker wordt van de pijn. Ik slaap dus nu maar op een stapel kussens en dekens om nog enigszins te kunnen slapen. Ik wist niet dat we zoveel dekens en kussens hadden hier in huis. Ik ben het ondertussen wel echt goed zat. Ik weet dat het voor de baby's beter is maar het moet toch niet te lang meer gaan duren anders word ik gek.

9. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij mijn schoonfamilie is ook een familiewieg, door mijn schoonvader gemaakt, onze dochter heeft er wel ingelegen (eerste kleinkind voor mijn schoonouders) maar nu is de wieg 'bezet' een nicht van mijn man is 2 mnd geleden bevallen. Wij vonden het geen probleem en hebben zelf een wiegje gekocht.

Hier worden de nachten ook steeds beroerder, gelukkig kan ik overdag aardig mijn rust pakken!

10. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #190 Demino, 26 sep 2016
    Laatst bewerkt: 26 sep 2016
    Daphne: Ik snap wat je bedoelt. Het idee is lief :D

Stefanie: Welkom! Ben benieuwd hoe de kleine het verder doet! Is de goede groei ook de reden dat je extra groeiecho's krijgt?

Little man: Lijkt me ook heel heftig, zo'n tweelingzwangerschap. Ik ben zwanger van 1, vandaag 32 weken, en ben ook echt al aan het aftellen. En dan mag ik eigenlijk nog niet echt klagen wat betreft kwaaltjes.. Heeeeel eventjes volhouden nog, je bent er nu echt bijna! :)

Schorpioen: Ergens misschien ook wel prettig om zelf een wieg te hebben? Ik mocht die van mijn tante lenen, maar ik ben als de dood dat er wat mee gebeurt :D En deze konden we gewoon lekker zelf uitkiezen en hoeft straks naar niemand terug. Heeft ook wel zijn voordelen ;)

Hier: Af en toe wat steekjes onderin. Vraag me bij elk steekje/pijntje/kwaaltje af of het iets te betekenen heeft, haha. Helaas valt daar weinig over te zeggen natuurlijk. (Ik bedoel natuurlijk indaling, niet dat de bevalling al op gang komt - is nog niet de bedoeling ;))
    Morgen weer controle bij de verloskundige. Waarschijnlijk de een na laatste keer, dan met 34 weken nog 1 keer en dan vanaf 36 weken bij de gynaecoloog. Het komt op die manier allemaal steeds dichterbij!

11. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Okee, tips gevraagd: hoe zitten jullie nog lekker op de bank?

Ik vind helemaal rechtop zitten echt niet relaxed haha, ja als ik op visite ben ofzo, maar niet als ik lekker op de bank hang thuis.. Ik zit nu een beetje half onderuit gezakt maar ik word aan alle kanten geprikt :D
    Kom maar op met die gouden tip ;)

12. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben een hoekbank, ik zit/nouja hang in de hoek, benen languit op de bank en kussentje (niet te dik) in mijn rug. Dit gaat nog het beste hier. Soms als de kleine het voorzien heeft op mijn ribben moet ik wel even rechtop zitten anders stopt het niet haha. Bijkomend voordeel, voor mijn idee voel/zie ik mijn buik extra goed bewegen :D

13. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Dat klinkt wel fijn, ja! Wij hebben geen hoekbank meer en de leuningen van onze banken zijn nogal hard.. Ik sleep wel af en toe mijn hoofdkussen van het bed mee naar de bank, dan leg ik die tegen de leuning en wissel het half zitten en liggen een beetje af :D

14. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook geen tips, eigelijk zelfde probleem, het enige wat fijn is, liggen op de bank.. haha. maar manlief wil er ook bij :p

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier ook een hoekbank en merk met een kussentje in m'n rug dat ik minder last heb van m'n ribben!

Maar nog een tip gevraagd: ik sta in de brand van de maagzuur. Wat helpt??

16. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ik probeer zo min mogelijk sap en frisdrank te drinken, met name in de avond krijg ik daar heel veel last van. Nooit verwacht, maar ik geniet tegenwoordig van een lekker koud glas water :D
    Af en toe vind ik een glaasje melk ook lekker, dat neutraliseert. En ik heb Rennies binnen handbereik, zowel op mijn nachtkastje als bij de bank. Een extra kussen onder je hoofd tijdens het slapen kan ook al verlichten ;)

17. Logan

Logan Niet meer actief

Rennies voor maagzuur. Helpen echt fantastisch. Als je er met liggen last van hebt moet je drie kussens stapelen, en dan in een soort torentje zodat je ongeveer op 20 graden ligt. Helpt hier als een trein.

Op de bank liggen lukt hier ook niet lekker. Wat ik ook doe.. nog zes weken ;)

18. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik hang voornamelijk onderuit in de bank. Ziet er niet charmant uit haha

Maagzuur hier ook rennies werken idd perfect ik heb ook 3 kussens net slapen.

Hoelang moet iedereen nog ? Hier nog max 7,5 week.
    Zijn er meer die een keizersnede krijgen?

19. happiness72

30 jun 2013
    48
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn ook aan het aftellen. 😊 We zijn 32+2 en hebben een ledikant in een aparte kamer. De baby zal daar gaan slapen zodat wij nachtrust hebben. Anderhalf jaar geleden ben ik met 38 weken bevallen van een tweeling, dus het zal zwaar zijn met 3 kleintjes.
    Het is nu super zwaar met onze tweeling want middagdutjes en overdag rusten lukt lastig toch niet. Dus ben 'savonds gebroken.
    Verder last van maagzuur waarvoor ik omeprazol slik.
    Nu begint mijn bekken ook.... De tweeling heeft mij al goed uitgewoond😂😂

20. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Tja...zitten.. :D Wij hebben ook een hoekbank en ik zit/hang ook altijd in de hoek met de benen languit op de bank. Maar mijn kleine meid ligt in stuitligging en ze is nog totaal niet ingedaald, dus vaak doet het pijn als ik te ver onderuit zak. Dan moet ik dus juist rechtop zitten, want voorover leunen doet dan ook pijn aan mijn ribben.

Tegen het maagzuur gebruik ik ook rennies. In elke tas wel een strip, naast m'n bed, in de keuken, in de woonkamer... Heb ze overal liggen. :D

Ik moet nog 3 weken en 5 dagen tot de uitgerekende datum. Maar ben benieuwd of ik dat haal. Ik bekijk het dag voor dag, want ben nog nergens zeker van wat betreft bevalling. Eerst eens zien vrijdag of ze m'n meisje kunnen draaien, zo niet mag ik niet thuis bevallen(wat ik wel graag wil) en moet ik kiezen tussen een vaginale stuitbevalling of een keizersnede. Dan zou het waarschijnlijk eerder gebeuren. En er is natuurlijk een kleine kans dat er vrijdag iets gebeurt en ze meteen gehaald moet worden..

Deel Deze Pagina