Ah super fijn! Mooi gewicht al! Foute meting is makkelijk gemaakt heb ik wel gemerkt, tenminste, heb ook hele uiteenlopende groeiecho's gehad
Hier net terug van de controles. Ik word donderdag opgenomen en aan de hand van hoe druk het is word de kz donderdag of vrijdag ochtend gedaan. Vanwege me bloeddruk wat net op het randje is en de medicatie spannend!
Wauw spannend hoor de donderdag!! Hier zit ik nog steeds te wachten, alweer 45 minuten uitgelopen. Heb last van me rug door het wachten op deze stoelen, zucht! De baby ligt vast niet goed want voel de voetjes in me zij krijg ineens ook harde buiken die weggaan en komen.
Ik ben echt boos weggegaan. Elke keer mag ik zolang wachten wacht nu al 75 minuten en word me gezegd er zijn nog mensen voor u. Een andere vrouw had na mij een afspraak en werd voor mij binnen gelaten. Toen ik dit aangaf was het ja die vrouw heeft last van haar rug. Ik snap het allemaal wel, heel lief hoor, maar wat met mij? Ik heb bekkeninstabiliteit en kon het ook niet meer uithouden daar te zitten! Ik ga kijken naar een andere gynaecoloog die wat respect heeft voor haar bezoekers. Op z'n minst bellen en doorgeven dat het uitloopt dan hoef ik ook niet zolang te wachten elk bezoek! Gebeurd dit overal of overdrijf ik?
Wauw da's wel heel bizar.... Wat klote! Ik wacht ook weleens een paar minuutjes langer bij mijn gyn, maar meer dan 20min heb ik nooit extra hoeven wachten. En dat werd gewoon netjes aangekondigd. Meestal word ik max 5min later dan de afspraaktijd geholpen. Snap je frustratie heel goed, maar is het wel een goede optie om nu nog van gyn te switchen?
Pff.. de hormonen lopen erg hoog op. Het is me allemaal teveel aan het worden Dalijk laten ze je ook gewoon zolang zitten tijdens de bevalling? Toen ik vorige week aangaf klachten te hebben en ongerust te zijn werd er gezegd dat het normaal is en kreeg niet eens de gyn om te spreken. Werd niet gerust gesteld oid. Had regelmatig menstruatiekrampen en dat namen ze ookal niet serieus en ik maar in paniek iedere keer. Ik weet niet of het nu een juiste keus is, maar voel me hier in elk geval niet meer goed.
Wat lastig. Van gyn switchen nu nog lijkt me ook niet prettig. Ik moet ook wel eens 30 min wachten, zonder dat dat gemeld wordt, maar ik bedenk me dan altijd dat ze met mensen werken en er wel eens een situatie kan zijn waarin het gewoon langer duurt. Misschien is het erg druk op de verloskamers en moet een gyn daar helpen, zodat een andere gyn bijvoorbeeld een dubbel spreekuur moet doen? Ik werk wel zelf ook in het zkh, dus misschien wat dat betreft iets makkelijker daarin. Misschien is het wel goed (ondanks je hormonen) om eens met iemand te praten en even van je af te praten? Ik wil je niet aanvallen, maar het lijkt me erg lastig dat je er zoveel last van hebt, en als je zo weinig rust in je hoofd hebt is het misschien lastig straks echt te genieten? Die hormonen blijven namelijk nog wel even spoken... en het zou jammer zijn als je vriend na de bevalling niet bij jullie kan zijn, of dat jullie nog steeds veel ruzie maken.. sterkte en hopelijk voel je je niet aangevallen, want bedoel het niet kwaad.
Je hebt gelijk hoor! Ik moet echt een beetje dimmen. Weet alleen niet zo goed wat kan helpen nu praten doe ik al veel met me zus, het geeft verlichting maar blijf last hebben. Binnenkort manlief terug vragen te komen, om even aan tafel te zitten. Hoop dat hij dan ook rustiger is. Wat betreft die gynaecoloog, heb zitten rondvragen en blijkt dat meerdere klachten hebben. Dat ook tijdens de bevalling dingen anders gaan dan afgesproken. STOm dat ik me niet eerst heb laten informeren. Ik kan gelukkig bij een andere gynaecoloog terecht, waar me zus ook is bevallen en nichten, schijnt een lieve te zijn met vaste afspraken en als je niet goed voelt mag je altijd langs. Voor nu laat ik het even gaan, zucht.. Hoe is het met jullie? Sorry voor da gemekker ze
Dag allemaal, Ik wilde jullie laten weten dat ik wel meelees en meeleef, maar dat ik door allerlei verplichtingen niet tot regelmatig posten kom. Nog even wachten tot verlof... Toch hierbij een hart onder de riem voor alle dames die aan het aftellen zijn. En Bozoe, jij van harte met de geboorte van je dochter!
Oooh wat gaat het snel hier met de berichtjes ! Dat houd oma niet bij hoor . Ik spiek nu even maar er zijn geen beeb berichtjes bij zo te zien. Spannend dames. Hopelijk snel mooi nieuws hier. Sado wat fijn dat je sowieso donderdag ingeleid word. Die 3 cm heb je maar mooi te pakken al ! En jij dus ook al een terrorneus ! Ik word er echt gek van. Heb het al mijn zwangerschappen gehad en nu is niet anders. Heb het al vanaf heel vroeg in de zwangerschap. Je kan er ook niks aan doen. Ja af en toe een week xylometazoline gebruiken, maar dan is je slijmvlies zo verslaafd dat het dubbel zo gezwollen is als je niet gebruikt. Dus daar ben ik ook maar mee gestopt. Ik doe er niks meer aan. Maar moet dus gewoon rechtop gaan zitten vaak in de nacht om weer even wat lucht te krijgen. Of ik word wakker omdat mijn mond van binnen als schuurpapier voelt. Minor kwaaltje vergeleken bij andere kwalen die je kunt hebben maar rete-irritant. Lolabloem wel heel vervelend dat je steeds zo lang moet wachten. Op zich is het niet verkeerd te switchen als je je ergens niet goed voelt hoor! Ik heb zelf op de OK gewerkt en weet dat er inderdaad (juist op gynaecologie) spreekuren verstoord kunnen worden door onvoorziene dingen. Maar dan nog zou het wel fatsoenlijk zijn je te informeren daarover, als de uitloop bekend is op het moment dat je binnenkomt. Ik krijg helaas ook steeds meer last van mijn bekken, maar ik kan niet meer rust nemen helaas. Mijn jongste gaat net zelf staan en loopt achter de loopkar, maar die moet ik echt nog veel tillen. En de oudste is pas 2 en heeft met haar verjaardag ook de peuterpuberteit meteen ontvangen als kado van moeder natuur . Dus daar moet ik nogal eens achteraan vangen, streng optreden of schoppen ontwijken als de queen bijv haar jas niet aan wil . Ik neem al 3x daags 1000 pcm en weet niet zo goed wat ik verder nog zou kunnen doen. Dus als iemand nog tips heeft !
@ bozoe Van harte gefeliciteerd!! nu genieten sorry ik weet alle namen niet meer.. maar wat is er veel gaande zeg.. succes dames die bezig zijn of ingeleid worden... echt super spannend! lolabloem wat vervelend dat je zo lang moest wachten.. bij een zkh of dokter oid is dat eigenlijk meestal hetgene wat je hoord dat de wachttijden zolang zijn en dat ze altijd uitlopen... heel vervelend maar je hebt ze nou eenmaal nodig, en het zijn ook maar mensen en geen apparaten.. ik ga altijd van het goede uit en denk ze doen heus hun best wel maar zullen wel een noodgeval tussendoor hebben of misschien zelf ook mega balen van het uitlopen( ze zijn zelf immers ook een uur later klaar dan gepland en hun afspraken lopen ook in het honderd) ik zou indd eens goed gaan nadenken wat je met je hormonen wilt.. met alle respect, maar je kunt nou eenmaal niet telkens zeggen ja hormonen hormonen.. dat doe ik ook graag hoor maar je kan niet verwachten dat andere mensen daar maar begrip voor opbrengen.. niet vervelend bedoelt hoor.. wij hebben een pensionstalling en verhuren wat stukjes loods, en hebben dus altijd veel mensen op ons erf lopen.. die allemaal altijd wel wat te 'zeuren' hebben, dit kan ik momenteel echt niet hebben, dus ik heb mijn mobiele telefoon eruit gedaan, heerlijk wat een rust!! haha ik ben vandaag weer bij de vk geweest, alle controles waren goed gelukkig baby is nog steeds niet ingedaald... de jongste was met de bevalling ook niet ingedaald, dat was niet echt prettig, want moest met elke wee door mn knieen.. ik hoop dat deze toch gaat indalen.......... nog paar daagjes dan zit ik op 40 weken!
Je mekkert zeker niet hoor! Snap best dat je ff wil spuien, maar het lijkt me vooral laatig voor jezelf. Straks benje mama en heb je eigenlijk te weinig genoten van het wonder in je buik en moet je door voor jet kindje dat jou nodig heeft. Fijn dat je al ergens anders terecht kan, zeker bij een bevalling moet je vertrouwen hebben in je gyn. Ik kan ook weinig hebben nu en zou het liefst de hele avond huilen en schreeuwen.. ben er zo klaar mee. Zwaar jaloers op de dames die al de 37 weken voorbij zijn!
Vanochtend controle gehad bij verloskundige. Alles was goed. Mijn bloeddruk was nu wel hoger 130/75. Begin van de zwangerschap 100/60. Wel aangegeven dat ik er nu echt klaar mee ben. Gisteravond/vannacht heeft de kleine echt bijna 1,5 uur mijn buik geterroriseerd. Pfff was heel onprettig. Alle bewegingen deden pijn. Komt er ook nog bij dat ik verkouden ben! Zegt verloskundige nog effe dood leuk, de meeste eerste baby's blijven langer zitten dan 40 weken. Heb nog steeds veel last van harde buiken. Vanochtend zelfs onder de douche. Dat had ik nog moet eerder gehad. Pfff kleine spruit wanneer kom je, mama is er klaar mee!
Fijn he, dat zeiden ze ook bij onze informatie avond. Het idee dat ik misschien nog 8 weken moet...moet er niet aan denken. Hoop echt heel erg op max6 weken, liefst iets korter, als ie er maar klaar voor is. En dan nog vraag ik me soms af hoe ik die door moet komen. Ook heel veel harde buiken laatste twee avonden en daarnaast veel pijn
Dat zijn geen berichten die je wil horen ookal zal het mss zo zijn.. Hier zaterdag een shoot gehad met oa deze als resultaat 😊
Nog best een nette bloeddruk, toch! Niet zorgelijk iig Wat rot dat je je zo voelt Herkenbaar dat bewegingen soms écht zeer kunnen doen, ja, echt naar... Hopelijk komt je kleintje gauw!!