Gisteren had ik mijn laatste werkdag en nu heb ik officieel verlof. Wel een heel fijn gevoel, maar ook een beetje gek, heb na mijn afstuderen altijd fulltime gewerkt, dus is heel apart om thuis te blijven. Ben wel moe en word steeds minder mobiel, maar toch.
ah gelukkig ben ik niet de enige die er compleet doorheen zit.. zo herkenbaar, ik vind ook alles wat de kids doen irritant.. heb hoofdpijn van t hoesten en daardoor nog prikkelbaarder.. ik ben er helemaal klaar mee.. vandaag 41+1 en echt officieel het zwanger en ziek zijn beu, deze zwangerschap kost mn lichaam echt te veel energie met alle kwalen en gebreken.... *zo even lekker klagen*
Gisteravond naar het ziekenhuis geweest omdat ik dacht vruchtwater te verliezen. Dit was niet het geval, wel hebben ze me urine naar het lab gestuurd omdat ze dachten dat het misschien een urineweginfectie was omdat ze mijn temp meette en deze was 38,1. Ook hebben ze bloed afgenomen om te kijken of de jeuk valt te verklaren. Mag dadelijk bellen voor de uitslag. Uur aan de CTG gelegen en was gelukkig allemaal goed. Inwendig onderzoek gehad maar niets wees op een naderende bevalling wel lag ze vast in mijn bekken. Dus ik moest er vanuit gaan dat er morgenavond een ballonnetje geplaatst zal worden.. Ik ben ondertussen aardig gewend aan mijn verlof maar ja ben ook alweer een tijdje thuis. Hebben jullie nog leuke dingen gepland staan in je verlof? Kan me voorstellen dat je erdoor heen zit, Jennifer! Misschien heb je het wel geschreven maar weet ik het niet meer.. Heb je binnenkort controle of is er ook gesproken over inleiden.. Hier vandaag wat poetsen en boodschappen doen.. Vandaag 40+5
Yeeey hier ook eindelijk 30 weken. 🎉🎉 Ik kan niet wachten om ons meisje te mogen knuffelen. Ben er ook wel een beetje klaar mee door alles wat de cerclage met zich meebrengt. Zit al thuis sinds week 7 door misselijkheid en daarna door de cerclage. Helaas hier geen leuke uitstapjes maar alles met mate doseren en hopen dat alles goed blijft gaan. De 30 weken weer een nieuwe maalpijl. 😁 Voor alle dames met de laatste zware loodjes. Hopelijk zal jullie geduld snel beloond worden. En MVG gefeliciteerd met jullie zoontje. Geniet van je kleine man.
Oh jeetje word je niet ingeleid of wil je dat zelf niet? Hier is gelukkig wel beleid dat je met 41 weken iig word ingeleid. Niet verplicht uiteraard maar je hebt de keuze. Natuurlijk klaag je niet, ik ben 34 weken zwanger en het ook meer dan zat met alle kwalen en pijn. Laat staan dat ik zo nog 7 weken door zou moeten .
Jij mag ook wel aan de beurt zijn idd ... Kom maar baby ! Zou mooi zijn als de beeb nog zelf komt voor de ballon. Wellicht helpt het poetsen daar nog een beetje bij .
Hier nog steeds behoorlijk veel pijn al is het met ophogen van de pcm wel beter te dragen. Daarbij gister ook ineens een aanval van maagkrampen/spasme ... Nou lekker dan! Nierstuwing is genoeg pijn. Ben er echt klaar mee zo. Veel harde buiken ook, die zo'n pijn doen dat ik ze echt weg moet puffen. Maar geen regelmaat ... wijt het ook aan de nierstuwing en dat mijn buik daardoor gewoon extreem gevoelig en geprikkeld is. Gister wel een groot stuk slijmprop verloren overigens, maar goed ook dat zegt niks.
welkom rylie! jij mag indd ook wel lindah.. hopen dat je je baby snel in je armen hebt!! ze komen maandag kijken of ik gestript kan worden, maar die kans is klein.. gister was de baby nog niet ingedaald en dan kunnen ze er niet goed bij en het is gevaarlijk omdat de navelstreng kan uitzakken als bijv perongeluk mijn vliezen breken.. zucht.. dan zal er dus ook over inleiden worden gesproken, maar bij mijn vk laten ze je wel doorlopen tot 42 weken, bij de jongste zou ik ingeleid worden met 42 weken en toen kwam ze spontaan met 41+6 dus gelukkig konden we die afspraak afzeggen tot hoeveel weken is bij jullie vk het beleid?
hier veel harde buiken gister ruim een half uur lang om de 3 minuten en ze duurde 40 seconden. na een warme douche was het weer weg. vandaag ook een zeurderige gevoel onder in mijn buik, continu wel een onrustige buik en veel harde buiken. Maar niet meer met regelmaat.. vraag me echt af hoe lang de kleine man nog blijft zitten..
Aanoniemous erg herkenbaar, heb ik ook last van gehad begin deze week. Vandaag bij de gynaecoloog geweest, moest prikken om ijzerwaardes te checken en andere dingen. Ook even vaginaal getest op infecties en woensdag komt de uitslag. En ik zit nu (ja alweer) bij de mac Ben overigens 3 kilo aangekomen in 2,5 week tijd. Is dit veel? Baby lag niet meer in sterrenhouding, wel met hoofdje omlaag en nog niet ingedaald. Baby had lange beentjes zei de gynaecoloog haha en was flink, hij/zij word op 2700 gram geschat!
Gelukkig geen infectie in mijn bloed of urine! Helaas heeft het poetsen niets gedaan.. Aanoniemous en LolaBloem; Misschien zorgen de harde buiken al wel voor wat verwerking of ontsluiting, het kan wel zijn dat de baby nog een tijd blijft zitten.. LolaBloem; de ene komt veel aan de laatste weken de ander niet. Het ksn natuurlijk zijn dat als je minder kan(omdat je steeds minder mobiel wordt) je aankomt. Maar gewoon lekker genieten van de Mac! Welkom Rylie! Ik loop bij een gyn( medisch) dus miss is daarom mijn termijn anders met inleiden. Volgens mij was het S ook zo dat ze bij 41 weken proberen te strippen en bij 42 weken inleiden. Dus volgens mij wel hetzelfde als bij jou vk, Jennifer. Hopelijk komt jou baby ook snel!
Vandaag met man, de Kids en oma naar wildlands geweest. Super leuk maar nu wel helemaal op! Lig lekker in bed, hopen dat ik morgen nog een beetje kan lopen haha 😂
Hier werken de vk's samen met de gyneacologen in het ziekenhuis en volgen ze het beleid van de gyneacologen. Dat betekent dat je met 41 weken ingeleid word. Tenzij je dat zelf niet wilt natuurlijk. Ik vind het persoonlijk maar raar dat een vk geen actie wil ondernemen bij 41 weken hoor. Ze kunnen dan wel niet willen strippen, maar waarom niet inleiden in het ziekenhuis dan met 41 weken. Dat dat iig een optie is zodat je zelf ook nog wat te zeggen hebt. Waarom zouden zij altijd beslissen wat het juiste moment is. En wat zijn argumenten waarom inleiden met 42 weken beter is dan met 41 weken? Naja ik vind gewoon dat je als vrouw (tot in het redelijke uiteraard) er zelf ook nog wel wat over te zeggen hebt. Als de beeb hier met 39 weken nog binnen zit, wil ik wel dat ze gaan strippen (beeb ligt hier goed ingedaald) als ik ontsluiting heb. Als dat een bevalling op gang helpt is dat altijd nog natuurlijker dan een inleiding met medicatie met 41 weken lijkt me.
Ja vind ik ook.. voor Zover ik weet hier nog niet ingedaald dus zal ook geen ontsluiting hebben.. voel regelmatig steken onderin dus dan lijkt me dat ze erin gaat maar vaak in de ochtend word ik wakker omdat ze zo hoog ligt en dan voel ik onderin en voel dan iets hards meer erboven en soms wat ernaast. Dus hier wil ze nog niet echt geloof ik. Ben wel vorige week mijn slijmprop verloren
Elmayra. De cerclage gaat er rond de 37weken uit. Leef er ook echt naar toe. Dat ding belemmerd me zo. Zal daarna nog steeds geen uren kunnen wandelen maar goed nu lukt 30min niet eens. Anabel. Er veel last van gehad? Of viel het mee?