Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Vandaag bijna 34 weken hier, belangrijke week voor mij aangezien mijn dochter op 34 weken geboren werd! Ben dus héél benieuwd of dit ventje langer blijft zitten of niet. Hoop van wel natuurlijk!

Alles gaat nog goed, maar was bij mijn dochter ook het geval, en toen plots POEF vliezen gebroken!

Spannend dus. Deze keer wel beter voorbereid, ziekenhuistas staat al mooi klaar, alles is al geregeld. Nu zal ie wss blijven zitten tot 41 weken hahahha

2. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Pff dat is minder meid :( Vraagje, hoe voelt nierstuwen? Ik heb al de hele dag krampen/steken in m'n rug links en rechts. Heb vroeger eens een nierontsteking gehad en is op dezelfde hoogte. Is het gevaarlijk? Kan je er iets aan doen behalve pcm?

3. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Had een middagdutje gedaan en droomde dat ik met 35+6 bevallen was van een meisje dat op een jongen leek.

Ben er zo onrustig van geworden! En heb de kriebels om nu alles voor overmorgen (want dan ben ik daadwerkelijk 35+6) klaar te leggen. Zucht.

Khaleesi spannend voor jou. Kan ook goed zijn dat de baby blijft zitten tot 40 weken. Kan me heel goed voorstellen dat het vanaf nu voor jou erg spannend is!

4. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Vandaag 37 weken en dus officieel niet meer prematuur mocht ze geboren worden, fijn!

Vandaag de koelkast en keukenkastjes gesopt, gisteren de badkamer ^_^. Morgen de box naar beneden, nog wat kleine dingen goed schoonmaken, spullen weggooien en dan alleen bijhouden, heerlijk!

Volgend weekend komen mijn familieleden nog wat klusjes doen.

Ik ben er nog niet klaar voor, nog 1 week en dan mag ze van mij komen :)

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Poeh hoe voelt het 😅. Persoonlijk vind ik het erger dan weeen. Ik voel het vooral aan de rechterkant/flank. Doffe pijn ter hoogte van mijn nier en een messcherpe stekende pijn van onder naar boven. Ik voel de urineleider over de hele lengte, die krampt samen en dat geeft die messcherpe pijn. Ip is er weinig aan te doen. Als je echt nierfunctiestoornissen hebt gaan ze in uiterste geval over tot plaatsen van een dubbel-J catheter. Hier gaat het vandaag iets beter. Hij is iets gedraaid om zijn as en zijn schoppen gaan niet meer rechtstreeks tegen mijn urineleider. De extra pcm naast de buscopan zetpillen, helpt ook wel mee denk ik. Volgende stap zou opname met buscopan infuus zijn. Het is niet meteen gevaarlijk maar in t zkhs zeiden ze wel dat het ervoor kan zorgen dat een bevalling eerder op gang komt omdat de buik zo geprikkeld raakt. Als je het niet vertrouwd zou ik even bellen. Een beginnende stuwing is vaak niet op een echo te zien, bij mij was heel licht vergroot nierbekken te zien. Maar de symtpomen zijn meestal wel overduidelijk. En van een minimale stuwing kan je dus echt al veel pijn hebben.

6. T86

T86 Actief lid

4 mei 2014
    157
    20
    18
    Iedereen bedankt voor de felicitaties!
    Hier een kleine update.

De kleine meid doet het erg goed. Tot nu toe een makkelijk baby'tje ze is erg tevreden. Ze was wel wat afgevallen maar inmiddels begint ze weer iets te groeien.

De dag na de geboorte de woensdag hebben we een laktatiedeskundige ingeschakeld. Bij de eerste aanleg kreeg ik een kloof en bij de andere bloedde mijn tepel al.

Op advies van haar 1 borst niet gebruiken en de andere borst om en om. Dus ene keer borst andere keer kolven. De andere borst alleen kolven. Dit een paar dagen geprobeerd.

Donderdagavond kreeg ik enorm last van stuwing. Vrijdag werd het nog erg. Mijn borsten stonden helemaal strak en deden behoorlijk zeer. Dit moest met grof geweld los gemasseerd worden en laktatiedeskundige kwam even kijken hoe de situatie ervoor stond. Ze gaf aan dat het vrijdag echt los gemaakt moest worden om verdere problemen te voorkomen. Ben die dag begonnen met aanleggen van beide borsten. Maar de kleine meid neemt elke keer 3 slokken en stopt ze. De toeschietreflex wil niet komen. Gisteren is de laktatiedeskundige weer geweest en had nog 1 laatste oplossing dat geprobeerd maar ook dat heeft niet geholpen.

De afgelopen dagen zijn behoorlijk stressvol geweest. Zowel voor mij als voor de kleine meid. Kleine meid sliep erg onrustig of niet en bij mij uitte het gisteravond in enorm trillen en klappertanden. We hebben daarom ook besloten om te stoppen met borstvoeding. Was een behoorlijk intensieve periode. Zelfs de kraamhulp die al 30 jaar in het vak zit heeft dingen gezien die de lactatiekundige toepaste dat ze nog nooit had gezien. We zijn echt tot het uiterste gedaan.

Nadat we besloten hebben gisteravond om te stoppen is er echt een last van onze schouders afgevallen. Dit was echt de juiste keuze.

Verder ondanks de problemen met de borstvoeding gaat het erg goed. Heb wel hechtingen was bijna totaal ruptuur. Maar gelukkig valt de pijn erg mee.

Ik lees nog een paar berichtjes mee. Maar zal verder niet meer reageren. Mocht iemand nog wat willen weten stuur maar een berichtje.

7. danielleb

danielleb Lid

1 sep 2016
    32
    0
    6
    Sneek
    Gefeliciteerd met Duuc MVG!!

T86, jammer dat de bv niet is gelukt, maar als het op deze manier moet is stoppen gewoon de juiste keuze.

Ik heb gisteren mijn babyshower gehad! Erg vroeg (30e week nu) maar ben tegelijk met 3 vriendinnen zwanger waarvan de eerste over 3 weken uitgerekend is. Zusje vond dat zij er bij moest zijn dus dan maar lekker op tijd haha. Hebben een gezamenlijke zwangerschapsshoot gedaan, super leuk! Vandaag babykamer af gemaakt dus ik ga het weekend vermoeider uit dan ik erin ging maar wel voldaan.

8. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Dames altijd meegelezen met jullie en kon niet wachten tot Ik ook kon aansluiten. En dan is het nu zover. De laatste 10 weken. Ik kan niet wachten tot ik de kleine in mijn arme kan sluiten.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

T86 jammer dat de bv niet gelukt is maar je hebt er alles aan gedaan om het te laten slagen!

MariekeRox welkom!

Volgens mij is de baby aan het indalen maar heb het idee dat hij/zij nog steeds in stuit ligt.
    Verder gaat het prima.
    Heb nu een stoel neergezet op het werk zodat ik aan het einde van de dag kan gaan zitten als het niet meer gaat.
    Nog 4 weken tot me verlof en ik begin nu toch wel af te tellen.

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Welkom!

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jammer dat de borstvoeding niet gelukt is t86 maar je hebt iig echt super je best gedaan.. Hopelijk nu meer rust voor jullie allemaal.. Ik had het bij de eerste ook. Heb daardoor echt een helse kraamweek gehad voor mijn gevoel. Ben bij de tweede toen ook vrij snel toch overgestapt op flesvoeding met als resultaat een relaxte mama en tevreden baby.. Nu sta ik er weer hetzelfde in, ik ga het echt proberen maar niet koste wat het kost..

Welkom Mariekerox :) Fijn he, nu echt aftellen!

Morgen al weer 35 weken. Vind het nu wel snel gaan allemaal. Niet snel genoeg want ik ben er wel klaar voor. Vooral klaar mee :p

12. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier vanwege ziek zijn weinig gereageerd....Blegh wat kun je je beroerd voelen.
    Vandaag alweer 34 weken! Morgen controle bij de gynaecoloog, ben benieuwd.

Gefeliciteerd met de geboorte van Duuc!

13. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Ik lees al een tijdje mee, maar wil nu ook graag meekletsen!
    Hebben een zoontje van 5 en krijgen nu een dochter. Ben er ook wel echt klaar mee en klaar voor! Heb zin om dr te ontmoeten.
    Hoop deze keer op een natuurlijke thuisbevalling, de vorige keer ingeleid ivm hoge vliesscheur.

Het (in)slapen gaat hier steeds slechter.. heb het vannacht half 3 zien worden... En mijn darmen zijn van slag. Ben benieuwd. Hopelijk zegt de vk as woensdag iig dat ze vast ligt, ze probeert al een aantal (pijnlijk) in mijn bekken te gaan liggen...

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Welkom!

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Bijna niet meer actief op ZP, maar kwam toch nog even buurten.. Zie ik opeens dat dit topic nog steeds loopt! Wat leuk!
    Succes allemaal nog met de laatste loodjes!

16. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Welkom nieuwe meiden!

Hier een slechte dag, veel last van hormonen, heb zeker een uur gehuild om niets. Elke keer dat ik denk dat ik wat stabieler ben geworden mentaal gezien is het van BAM huil maar lekker de hele dag!

En ik heb honger. Veel honger. :D

17. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Leuk dat je even komt kijken!
    Je meisje is alweer 2 maanden oud, wat gaat het snel.
    Ik denk dat iedereen dit een leuk topic vind aangezien we allemaal willen aftellen naar het moment :D

18. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Ohh die honger pfff herkenbaar. En heb over het algemeen weinig last van mn hormonen, maar merk wel dat ik steeds minder kan hebben. Gelukkig is manlief heel zorgzaam op t moment. Geloof dat hij het wel spannend vindt worden:). Hopelijk morgen een betere dag Khaleesi!

19. Jennifer93

Jennifer93 Actief lid

3 okt 2013
    400
    209
    43
    Vrouw
    Moeder
    Even snel.. ik ben vanmiddag om half drie bevallen van een dochter ze heet merel en weegt 4550 Gr flinke meid dus!:)

20. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Hier ook veel honger ik weet niet van stoppen. Ben in 2,5 week 3 kilo aangekomen.

Vandaag niet lekker. Hoofdpijn, overgeven en wat draaierig. Manlief is gister dagje weggeweest en zou hier vanmorgen zijn, maar had autopech in NL en had de hele nacht al niet geslapen. Zijn telefoon viel ook nog uit tijdens ons telefoongesprek. Nu hij er nog niet is vermoed ik dat hij ergens is overnachten. En persee vandaag voel ik me zo ziekjes. Gelukkig bracht mama wat te eten gister. Kan vandaag echt niet in de keuken staan maaltijd voorbereiden. Ik neem zo een pcm me hoofd voelt erg gespannen.

Weer geklaagd, hoe is het met jullie?

Deel Deze Pagina