Ohh Kimmiej wat een ramp als je dag dan al zo begint he.. Pff hier twee zieke mannetjes.. en ohh het zijn ook echte mannen hoor, ze zijn echt zielig haha.. Vandaag de zolder helemaal opgeruimd. Was het zo zat, mn man had vrij genomen. Weer veel te veel gedaan dus nu lig ik met enorme pijn in mn rug en harde buiken maar weer in bed... Mar tis af! Mannen blijven morgen maar een dagje thuis, tv aan en lekker rustig aan, heb een avondje bios gepland met vriendinnen Leuk Keija, fijn idee als je dan het kaartje hebt gevonden he! Twijfelde hier even maar gister het proefdrukje er nog eens bij gepakt en vind hem toch wel echt heel erg leuk. Heb de adressen ook al geschreven op stickers dus dat is ook klaar. Morgen nog een paar dingen wassen zoals de hoes vd maxi cosi en mn boxkleed enzo.. Aanoniemous ben het helemaal met je eens, vind zwanger zijn ook behoorlijk hard werken
Ja zo fijn mn to do lijstje is bijna helemaal af! Enveloppen worden vooruit gestuurd dus kan ik gaan schrijven, moet alleen manlief nog zover zien te krijgen dat ie de adressen van zijn kant aanlevert (zucht). Kaartje wordt idd besteld en gedrukt met de juiste getallen etc als de baby is geboren. Best handig. Moet alleen nog het wiegje op gaan maken (voor de eerst tijd op de slaapkamer). Aleen geen idee hoe, tis zo'n miniwiegje vergeleken met al die lakentjes...nu maar wat gedaan, maar hou zoveel deken over, waar laat je het?. Morgen maar even youtubefilmpjes met handleiding zoeken geloof ik
Kom ook weer even spieken. Lig nog in het ziekenhuis. Ben dinsdag opgenomen met vreselijke pijn in mijn rug, griep en hoge koorts. Terwijl we er eigenlijk waren voor mijn jonste dochter die uitgedroogd was, zij is wel naar huis gegaan met zofran tegen het spugen en ik ben gebleven. Heb nog infuus met antibiotica en krijg virusremmer, was daarnet koortsvrij dat moet 24 uur zo blijven. Ik voel me nog echt belabberd wat griepverschijnselen betreft. Maar het ergste was de rugpijn, niet te doen en bij elke beweging van de beeb ging ik door de grond. Gister was het niet meer te houden en ze hebben toen een echo gemaakt van mijn nieren. Ik had al last van nierstuwing en daar medicatie voor maar deze pijn leek anders en zat door mn hele rug en straalde uit naar mn benen. Op de echo bleek toch flinke stuwing (rechts het ergst) en heb dus sinds gisteravond buscopan via infuus en pcm met codeïne en het werkt joh. Ik voel nog wel pijn maar dit is zooooveel beter. Ben benieuwd hoe het dan straks verder moet want ik blijf geen weken aan het infuus en de stuwing blijft zolang de beeb binnen zit. De vpk wist het fijne er niet van maar zei dat ik wel met pijnstilling naar huis zal gaan tzt. Hopelijk wat sterk spul. Mn dochters zijn ook beide nog ziek maar de jongste spuugt iig niet meer met de medicatie en heeft gister redelijk gedronken zei mijn vriend. De oudste drinkt weinig. Eten doen ze beide niet en ze hoesten naar. Venijnig virusje. Dan wil je als moeder zijnde toch liefst zelf ook bij je kindjes zijn. Maargoed in deze toestand kan ik weinig voor ze betekenen natuurlijk. Maar mis ze wel.
Jeetje Elmyra, pittig! Voor jou maar ook voor je vriend thuis met de meisjes! Hopelijk knappen jullie allemaal snel op
Zo Elmyra, wat een verhaal! Heel veel sterkte, hoop dat je snel van de pijn af bent. Lijkt me verschrikkelijk om je kinderen zo ziek alleen te moeten laten. Edit: ze zijn natuurlijk niet alleen, met hun pappa, maar niet met jou. Misschien vinden je kindjes het lekker om waterijsjes te sabbelen? Heb ik mijn zoon de afgelopen paar dagen ook gegeven en mezelf ook toen ik zoveel moest hoesten.
Hoi meiden Ik hoef als het goed is nog maar ongeveer 3 weekjes. Nou ben ik dus alle laatste dingen aan het doen heb ook al enveloppen in huis ga die vandaag schrijven en de laatste dingetjes wassen. Was net met me vluchtkoffer bezig maar wat doe je er nou allemaal in ?? Heb dit bij me eerste kindje niet hoeven doen want die kwam veelste vroeg en onverwachts. Had toen dus helemaal niks bij me. Tot nu toe heb ik dit; *Bevallingsshirt *pyiama *ondergoed *sokken *kleren om in naar huis te gaan *slippers *make-up en haarsspullen *lippenbalsem *tandenborstel moet er nog in *telefoon + oplader moet er nog in *dextro moet ik nog halen Voor papa *redbull *schone kleren *ipad *tandenborstel Voor de baby *1 rompertje mt 50 en 1 maat 56 *1 setje mt 50 en 1 setje maat 56 *luier *spuugdoekje * sokjes *mutsje *maxi cosi incl. Voetenzak *dekentje * speentje *jasje Plastic tasje om vieze was in te doen. Zijn er nog dingen die ik vergeet of teveel meeneem?😊
Eventueel papieren van de verloskundige/kraamzorg.. Iig telefoonnummers ff goed in je telefoon zetten.. Zou nog wat te lezen of tablet of zoiets mee nemen. Als het allemaal wat langer duurt heb je nog wat te doen Ik gooi er nog wat te snacken en een flesje drinken in.. Altijd fijn.. Losgeld eventueel voor de parkeermeter of een muntje voor de rolstoel Hopelijk heb je hem niet nodig maar wel handig als het wel moet. Weet niet of je borstvoeding wil geven? Anders misschien een voedingsbh.. Verder heb je alles wel denk ik.. Hier ook maar eens beginnen.. Laatste dingen vandaag gewassen.. Ben eigenlijk klaar.. Zul je zien dat madame tot 42 weken blijft zitten
Elmyra wat vervelend dat je nu niet bij kindjes kunt zijn nu.. Hopelijk mag je snel met pijnstilling naar huis!
Lizzy 1986 Ja losgeld is idd wel handig. En iets te eten en te drinken. Papieren zitten er wel al in gelukkig en wil geen borstvoeding geven maar heb nu ook een voedingsbeha aan want dat zit gewoon het lekkerst op dit moment dus die neem ik ook maar mee. Maar dacht net ineens aan een ochtendjas heb je dat nodig ??
Ik ga maar even een plastic zakje in de koffer doen, wat een goede! In het forum Bevalling elders op ZP is hier ook een topic over, misschien heb je zin om daar te kijken?
Hier erg rusteloos, ik kan niet stil zitten, ben de hele tijd overprikkeld en weet gewoon niet wat ik met mezelf aanmoet. Ik kijk ontzettend uit naar maandag, dan ben ik namelijk een dagje helemaal alleen. Geen kinderen om me heen en even hopelijk relaxen. Ook plast de oudste sinds een week op school in haar broek, al drie keer in een week tijd, geen idee waar dit nu weer vandaan komt, maar ik merk dat het een beetje voelt alsof dat er ook nog bij komt...... Ben blij als ik in ieder geval bevallen ben en deze zwangerschap voorbij is.
Hoi allemaal, Hoe is het met iedereen? Ik heb wat terug gelezen maar niet alles. Hoe is het met jou Elmyra? Hopelijk voel je je al wat beter? Hier heerlijk aan het genieten. N doet het heel goed en vind haar zo knap en lief! Ook S doet het heel goed en is heel lief voor haar zusje! Ze heeft vandaag getrakteerd op school omdat haar zusje is geboren. Over de bevalling: Zondagavond balonnetje( had geen ontsluiting) en de hele nacht wat weeen gehad, dus uiteindelijk een pethifinespuit gekregen zodat ik hopelijk wat kon slapen. Heb die nacht niet geslapen maar wel gedoezeld. Om 8.00 uur konden ze de ballon eruit halen en had ik 1 cm. Daarna de vliezen gebroken en de weeen kwamen meteen goed op gang. Na 2,5 uur had ik 3 cm maar ook echt flinke weeen. Uiteindelijk ern ruggenprik gevraagd. Na de ruggenprik had ik 4 cm. Ze hebben na een tijdje weeenopwekkers gegeven en na anderhalf uur had ik 10 cm. Bij het persen ging het heel snel, ze was niet tegen te houden. Zelf aanpakken dus ook niet gelukt omdat het zo snel ging. Uiteindelijk drie keer geperst. Wel ingescheurd maar gelukkig valt de pijn(nog) mee.
Als je dat fijn vind kan je hem wel meenemen maar ik vind dat altijd van die enorme dingen om mee te nemen Ging idd wel snel op het einde dan Lindah! Wel fijn dat je weinig last hebt tot nu toe.. Heb ook wel weer angst voor het uitscheuren moet ik zeggen.. Vorige keer helemaal tot voor uitgescheurd, het hechten was echt een hel omdat ze het niet konden verdoven. Blehh hopelijk valt het deze keer mee
Laatste stukje is snel gegaan Lindah! Hopelijk blijft het meevallen met de pijn. Ben ook benieuwd hoe het met Elmyra gaat? Hier een baby die mn buik flink aan het verbouwen is vandaag. Buik heeft steeds vormen die niet horen. En mn ribben zijn ook niet blij. En vrij veel harde buiken en steken heel laag onderin. En morgen hoor ik of ik nog een AB-kuur moet voor blaasontsteking. Máár: morgen ga ik op kraamvisite vij mn beste vriendinnetje (baby net twee weken oud) dus kan ik even zien waar ik het allemaal voor doe). En even gezellig bijkletsen dus daar heb ik zin in!!
Kom hier ook even piepen of er nog dames zijn die aan het bevallen waren Hier ook gisteren urine binnen gedaan Keija! Ben bang voor toch een ontsteking. Heb ook vrij veel steken heel laag, ter hoogte van m'n KS litteken en ook in mijn vagina :/ Mss indalen? Verder niet veel te melden, word wel steeds ongemakkelijker om een goede zit/lighouding te vinden. En te denken dat ie nog 5 weken verder kan groeien 😱
Lindah wat fijn dat je zo geniet! Lekker verder genieten. Ik ben weer thuis sinds gisteravond. De nierpijn is te doen nu met de medicatie. Verder ook nog aan de antibiotica en virusremmer de komende week. Mijn bloed was op kweek gezet en ik heb inderdaad het influenza A virus. Voel me nog steeds zwaar belabberd, het valt behoorlijk tegen om thuis te zijn. Al ben ik wel heel blij weer bij mijn gezin te zijn. De meisjes zijn nog steeds ziek, maar vandaag lijkt het na een week eindelijk ietsje beter te gaan. Wat betreft de nierstuwing afgesproken dat als het niet gaat met de huidige medicatie ik weer opgenomen word en de medicatie via het infuus krijg. Vaak is 2 dagen genoeg om weer een poosje vooruit te kunnen. Hopelijk komen we zo de komende weekjes door en komt mister mini ronde 37 weken lekker naar buiten. Ben er wel helemaal klaar mee nu, maar moet eerst nog een beetje opknappen.
Wanneer hoor je het Khaleesi of het omtsteking is? Ik hoef geen kuurtje meer was schoon genoeg voor nu, gelukkig! Al heb ik geen duidelijke kenmerken steeds (behalve veel plassen en harde buiken, maar goh dat kan ook bij zwanger zijn horen). Enne ja zat al te googlen dat het mss met indalen te maken heeft.. Samen met heel veel harde buiken als ik lig voel ik me echt niet top nu. Ben het even zat en idd de gedachte dat het nog 5 weken kan duren en hij dus ook nog 5 weken verder groeit (zou dat wel passen in mn buik?) pfff. Oh en sinds vandaag bed op klossen, een hele klimpartij! Morgen ergens een krukje vandaan toveren, want als ik dit een keer of 8 per nacht moet doen. Wel een leuke dag gehad, kraamvisite bij vriendin en haar babytje mogen vasthouden, nog zo mini! (Ong 2 weken) echt te lief. en dan te bedenken dat wij er binnenkort ook zo bij zitten als het goed is.. <3 Fijn dat je weer thuis bent Elmyra, beterschap!
Hallo Tijdje stil geweest van mijn kant maar heb wel altijd meegelezen. Kan nu alleen niet goed reageren op iedereen. De meeste kwaaltjes zijn erg herkenbaar. Ben er ook klaar mee en wil zoo graag weten wat het nou word! Hier al complete babykamer, maar nou wil ik ineens toch een ander wiegje. Tenminste, wiegje weg en ledikantje plaatsen. Wil ook nog proberen voor de bevalling ons eigen slaapkamers interieur te wijzigen. Vraag me niet waarom, is dit ook nesteldrang? Ik wil alles nieuw en strak. De keuken kan ik hier bijna niet bijhouden. Ik word er soms gek van! Ben ik net klaar met het huis schoonmaken, komt er 1 bordje en dan een glaasje en mesje bij, ugggh. Mijn man helpt gelukkig wel bv met stofzuigen en spullen tillen. maar als hij een dagje beloofd te koken, word het eten bestellen haha. Mijn rechterrib is ook erg pijnlijk door de trappen van de baby. Het is echt ne flinke! Afgelopen dagen heel veel maagzuur gehad. Mijn ouders gaan binnenkort ook een babykamer klaarzetten. Voor als ik terug moet werken kan de baby bij hen terecht. Goeie tip van de plastic zak. Mijn vriendin heeft de meeste babykleertjes mee om te wassen/strijken. Ze is er al een poos klaar mee alleen niet aan toegekomen om ze te brengen. Durf het ook niet zelf te vragen, omdat ik vind dat ze al zoveel heeft gedaan en haar nu niet wil opdringen. Ik wil me koffer alvast klaar hebben en de meeste spullen liggen eigenlijk bij haar. Ik zal maar nog wat geduld moeten hebben. Kan ze zelf niet halen ze woont best op afstand en is hier altijd voor der werk dus zou ideaal zijn als ze de kleertjes een keer meeneemt. Ik ga er weer vandoor, de baby terroriseert mijn buik! Het gaat echt alle kanten op en houd soms gekke vormen aan zoals nu. Succes allemaal met de laatste loodjes!!
Hier al twee dagen een fikse griep.. Echt ik heb me denk ik nog nooit zo ziek gevoeld. En dan in combinatie met die enorme buik die in de weg zit.. Wat een ellende.. Mn man is ook doodziek, die zit beneden met de kids, super lief maar zo sneu omdat ie ook zo ziek is. Maar ik kan het gewoon niet. Ik kan alleen maar liggen. Ga ik ook maar weer doen nu. Hopelijk morgen weer beter..