Het was ook echt een verschrikking die weeënstorm, het probleem bij mij was dan ook dat de ontsluiting niet vorderde. Ik heb toen een epiduraal aangeboden gekregen en geaccepteerd. Vanaf toen ging het top en snel. Uiteindelijk kijk ik dan ook wel positief terug op mijn bevalling. Maar ja, nu begin ik weer onzeker te worden en bang voor de pijn, vooral omdat ik niet weet hoe mijn lichaam reageert op een natuurlijke bevalling.
Ik had dat ook bij de eerste al was die wel natuurlijk beginnen maar de ontsluiting vorderde ook niet. Lag ook aan bed gebonden aan zo'n irritante ctg, kon me niet bewegen. Toen ook weeenopwekkkers en een epiduraal gekregen. Bij de tweede was ik dus ook angstig, nu heb ik best wel een hoge pijngrens en ging het heel goed eigenlijk. Tot een centimeter of 7 vond ik het best te doen.
Goedemorgen!! WoW ik kan me nog herinneren dan ik net zwanger was en dit topic was er ook en nu kan ik eindelijk meeschrijven!!! Ik zal me kort voorstellen ik ben e. En ben in verwachting van mijn derde wonder heb een prachtige dochter 5 ( bijna 6) en een mooie zoon 2 ( bijna 3) Ik hoop hier gezellig mee te mogen kletsen!!
Ik wil ook het liefst geen pijnstilling want ben echt bang voor een ruggeprik en katheter..plus de risico's die erbij komen. En als ik dat zo lees is dat bij inleiden + weeënstorm 9 van de 10 keer wel nodig. Het lijkt me ook heel anders om te weten wanneer je gaat bevallen of wordt ingeleid. Ik denk als dat het geval gaat zijn bij mij, dat ik dan best even verdrietig ben. Maar goed we geven de hoop nog niet op! Ik heb nog even tot die tijd.. en het strippen kan eventueel ook helpen
Succes met de laatste loodjes! Gek he hoe snel het voorbij gaat? Toen ik met een positieve test in handen stond, leek de eind datum nog zoooo ver weg. En nu is het geeoon bijna zo ver
Hele herkenbare gedachtes, alleen ben ik niet zozeer bang voor ruggeprik of katheter, maar meer wel voor de mogelijke risico's en het evt aan bed gebonden zijn. Zou het graag zelf wilen proberen. Gaan ze je binnenkort strippen Spectre?
Keija mocht ik vrijdag nog niet bevallen zijn dan gaat ze kijken om te strippen, moet vrijdag namelijk weer voor controle.
Dat lijkt me helemaal vreselijk, dat het zo heftig is enook nog eens 'voor niks' (als in dat het niet vordert). Aan de andere kant weet je nu wel wat een epiduraal voor je kan betekenen, misschien dat dat juist vertrouwen kan geven bij de gedachte aan deze bevalling? Dat je er altijd nog voor kan kiezen. Want ook al was de eerste een droombevalling geweest, dan nog weet je niet hoe je lijf deze keer op een (wel natuurlijke) bevalling reageert...dus het blijft spannend in mijn ogen (als je snapt wat ik wil zeggen)
Dat inderdaad ook, dat je dan medisch wordt en onder leiding van de gynaecoloog komt te staan.. zou toch hey liefst met één van m'n eigen verloskundigen bevallen. Daar heb je nu toch een soort van band mee.. gelukkig is er bij ons in het ziekenhuis wel veel bewegingsvrijheid ook al moet je aan ctg/ monitor liggen, bij ons in het ziekenhuis hebben ze van die draadloze dingen vertelden ze bij de rondleiding
Ok, spannend. Wel fijn dat je daar al een beetje duidelijkheid in hebt. Ga duimen dat je voor vrijdag zelf al wat actie merkt! Mag je bij die draadloze ctgs trouwnes wel douchen/badderen? Volgens mij hebben ze die bij ons ook. Maar wil idd niet graag medisch worden, vind het al erg genoeg dat er halfvreemden aan mn bed staan die ik ondertussen enigzins vertrouw (de vk), maar om er dan toch (ineens) wildvreemden bij te hebben. Liever niet, al kan het best zijn dat op het moment supreme het me geen barst meer uitmaakt als de baby er maar uitkomt
Ja daar kun je ook gewoon mee in bad of onder de douche dus dat is wel fijn.. Maarja hoop dat het niet nodig is Hahhah ja da weet je indd niet op het moment zelf, misschien maakt het me dan allemaal niks meer uit wie er bij is
Oh dat scheelt, goed om te weten. We gaan het allemaal meemaken of het nodig is en nog uitmaakt op dat moment
@ kimmie ja ik krijg een zoontje!! @ spectre ja gaat opeens inderdaad zo hard onvoorstelbaar! @ bevallingen ik heb 2 vlotte thuisbevallingen gehad maar inderdaaad je weet nooit hoe het gaat lopen ben me niet druk aan het maken maar het blijft toch spannend.
Hier ook gestript bij de tweede en vond het ook helemaal niet pijnlijk! Bij de eerste braken mijn vliezen. Duurde even voor de weeen goed op gang kwamen en de cms duurde en duurde maar.. In totaal 21 uur over gedaan.. Was kapot. Heb toen ook een ruggenprik gehad omdat ik gewoon op was op het eind en ze wee opwekkers wilde geven.. Toen ging ik ineens van 6 naar 10 cm in 20 minuten.. Toen nog 70 min moeten persen.. Bij de tweede ben ik ingeleid.. Vliezen gebroken. Gebeurde weinig.. Wee opwekkers en 5 uur weeen later en 5 minuten persen en daar was hij al.. Echt ik teken voor de tweede bevalling nog een keer.. Het was ff heftig maar echt liever dit als die eerste slepende bevalling.. Wat betreft medisch worden. Zoals ik het heb ervaren is dat het op dat moment idd echt niet uit maakt wie er naast je bed staat. Als ze je maar helpen. Je bent echt een kijkdoos dan maar laat maar kijken iedereen die me kan helpen die baby eruit te krijgen is welkom
Ben echt een beetje down vandaag ook al heb ik binnenkort m'n baby, waarom voel ik me dan zo?😶 stom he... Zit ook in een zwangerschapsgroepje en lijkt erop dat ik de laatste van dat groepje ga zijn om te bevallen. Hopelijk is dit gewoon een slechte dag en voel ik me morgen weer beter
Hallo dames, niet alles bijgelezen hoor, sorry ! Het gaat te snel voor mij om bij te houden. Maar ik spiek zeker af en toe. Loqka ook welkom. Eindelijk aftellen. Spectre kan me helemaal voorstellen dat je er aan toe bent nu. Ik hoop voor je dat de kleine snel zal komen. Liefst nog uit zichzelf. Vandaag dus . Hier ook helemaal toe aan het einde van de zwangerschap hoor ... Die opname van vorige week heeft er ook flink ingehakt. De nierpijn is te doen nu, maar nog wel steeds pijn. Van het griepvirus ben ik ook nog niet helemaal verlost helaas en ik ben zooooo intens moe. Ik ga 's avonds heel vroeg naar bed en tussen 13-15 slaap ik ook als de meisjes slapen. Antibiotica en virusremmer is nu wel gestopt, wellicht scheelt dat nog iets in de vermoeidheid. Nu alleen nog medicatie voor de stuwing. Mijn bekken is ook een wrak elke beweging doet pijn, vorige week wat dat betreft wat rust gehad in het ziekenhuis natuurlijk, maar nu weer thuis voor de meiden zorgen en veel tillen is niet bevorderlijk. Morgen de eerste acupunctuursessie en ze mag het van mij allemaal flink stimuleren. Drukpunten ga ik dan zelf in de loop van volgende week ook weer mee beginnen. Hij mag over 10 dagen komen dus ik zeg 'kom dan ook maar'.
Oh dat klinkt ook wel heftig van je opname en een griepvirus erbij...en dan nog 2 meisjes thuis waar je ook voor moet zorgen. Dat zal best pittig zijn. Snap dat je er dan ook aan toe bent. Hoop voor je dat hij sneller komt als die van mij