Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Ik blijf lang in bed (tot uur of tien) en slaap af en toe overdag nog ('s nachts lukt niet goed, val pas in de ochtend enigzins fatsoenlijk in slaap).
    Lezen, netflix of filmpje of TLC aan. Beetje creatieve dingetjes doen soms. Heb een speelgoedkist als kraamcadeautje voor vriendin gemaakt. Ga nu aan een haakprojectje beginnen. En ik hou de mail bij van de opvang waar ik voor werk, heb ik wat afleiding aan.
    In het begin deed nog elke dag een klein uitje (boodschappen doen, yoga, even naar een babywinkel of bij iemand/ouders langs), nu om de dag. Probeer wel elke dag (of s nachts) een klein klusje te doen zoals opruimen of een stukje schoonmaken. Weet niet hoe mobiel je nog bent maar ik kende ook iemand die nog ong 3 x per week ging zwemmen toen ze eenmaal verlof had.
    Verder weinig suggesties ik doe zelf niet meer zoveel moeite mn dagen gaan redelijk voorbij zo al tel ik wel echt af:)

Veel plezier alvast Pandabeer!

2. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    @ Zwangels: inderdaad! Grappig om jou hier ook weer tegen te komen :D

Met betrekking tot mijn dagbesteding had ik verwacht dat ik me wel zou vervelen, maar dat valt vies tegen. ;) Om 7:15 gaat de wekker. Eerst douchen en aankleden, dan - indien nodig - kindjes wakker maken, helpen met aankleden, ontbijt verzorgen, naar school brengen. Dan vaatwasser uit- en inruimen, was verzamelen en erin gooien, een klusje van mijn achterstallige "things to do" lijst. Fruittijd voor dochterlief. Daarna boodschap, speeltuin en/of knutselen met dochter. De was vouwen en opruimen, dan lunch en een dutje. Dochter wakker maken, kindjes uit school halen, thee verzorgen, hand- en spandiensten verlenen bij (spel)activiteiten, eten koken, kinderen naar bed begeleiden.
    Mijn man zit vaak in het buitenland, dus komt eigenlijk alles op mij aan.
    Ik zie een beetje op tegen de kraamtijd; met weinig slaap en minder "me-time" wordt dat behoorlijk pittig.

3. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Gezellig Marrie28!
    En inderdaad als je al een kindje of kinderen hebt is verlof nog steeds hard werken. Je hebt immers de zorg voor de kindje(s).

4. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Ik word "wakker" (lig meestal al de hele nacht wakker) om 7u30 om dochterlief klaar te maken voor school, ofwel voer ik ze dan al weg ofwel mijn vriend dat en dan kruip ik weer in bed.
    Dan blijf ik liggen tot 9u ofzo, en dan douchen, klaarmaken, rustig ontbijten. Dan smorgens altijd een paar uur huishouden; poetsen, wassen, elke dag iets anders. Ik probeer me ook creatief bezig te houden, heb kleurboeken voor volwassenen, schilder dingetjes, etc. Boodschappen doen als dat nodig is. Dan probeer ik rond 13u altijd even te rusten in bed, filmpje ofzo kijken. En om 15u terug opstaan om dochter van school te halen, dan huiswerk helpen, eten maken etc.
    Op woensdag heeft ze school tot 12u en als het mooi weer is dan maken we een wandelingetje en gaan we naar het park, of we gaan een beetje shoppen, of naar de bioscoop, etc.

Soms verveel ik me wel hoor! Maar ik zorg dat mijn weekends altijd goed gepland zijn, anders krijg ik echt cabin fever en word ik gek haha.

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb zelf geen rijbewijs, mijn man werkt op zaterdag en op dit moment als mijn vliezen breken moet ik gaan liggen. Dus zie mezelf ook niet met de bus ergens heen gaan met twee kinderen. Ik heb pas één week verlof en ik vind het serieus nu al verschrikkelijk, nou ja tot de baby er is.aar vind het niet mobiel zijn en ik heb echt een hele heftige peuterpuber maken verlof echt niet leuk.

6. MvM1984

MvM1984 Bekend lid

27 jan 2011
    810
    1
    18
    Hier kom ik eigenlijk de dagen ook wel redelijk goed door.
    Doordeweeks gaat mijn zoontje naar school, de ene dag breng ik hem, andere dag mijn man. Dan probeer ik 1 keer per dag iets te ondernemen, soms alleen naar een winkel/markt ofzo, soms in het weekend met man en kind.
    Dan natuurlijk af en aan een wasje draaien, en zo de laatste dingetjes klaar leggen of schoon maken.
    Verder probeer ik 's middags na de lunch ook ff te gaan liggen, zonder Netflix :)

7. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.888
    18.682
    113
    Vrouw
    Lijkt me toch weer heel anders, met verlof als je al kinderen hebt. Je moet toch de 'gewone ' dagelijkse dingen blijven doen. Volgens mij ook best pittig af en toe. Ik heb nog met niemand rekening te houden, hoef er voor niemand vroeg uit etc. Daar geniet ik ook nog wel van.. maar soms komen de muren wel op je af. Zit toch de hele dag alleen, weinig aandpraak. Dus probeer ook bezig te blijven, wat schoonmaken, naar de winkel, boek lezen enz.

8. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ah day is fijn. Hier ook niet last vd crohn. Ontsteking waarden zijn prima. Alleen day ijzer is zo laag en dat nemen mijn darmen dus te langzaam of niet op. Donderdag word ik weer gebeld met way ze gaan doen

9. Daan22

Daan22 Bekend lid

12 mei 2012
    744
    1
    0
    NULL
    NULL

Gezellig. Nee hoor ik ben 11 april uitgerekend. Dinsdag 33 weken! Krijg een geplande keizersnede. Wss hoor ik 2 maart de datum. Spannend

10. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Heb tot 36 wk gewerkt, dus heb nu net twee weken verlof achter de rug.
    Die zijn best snel gegaan. Stond meestal rond 8 uur op, heb de laaste dingen op de babykamer gedaan, twee keer gezwommen, beetje gepoetst en gewassen, beetje tv gekeken, boodschappen gedaan, aantal (geplande) afspraken in het zh gehad, afgesproken met vriendinnen, nog een aantal laatste dingetjes qua werk afgemaakt en tussendoor een beetje gedoezeld, omdat ik 's nachts niet geweldig slaap.

Dan gaat de tijd best hard. Heb met name afgelopen week gemerkt dat het toen wel echt zwaarder werd. En morgen word ik ingeleid, dus ik heb uiteindelijk maar heel kort zwangerschapsverlof.

11. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Dat was zeker schrikken LolaBloem!

Ik zit al sinds 17/18 weken in ziektewed met bekkeninstabiliteit. En nu geen baan meer.
    Ik verveel me ook kapot elke dag, soms ff wat leuks doen met m'n dochter. Maar huis aan kant lukt mij ook niet altijd, stofzuigen mag ik sowieso al niet.

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Spannend Spookje! Ik hoop dat het een beetje vlot verloopt, het kan soms lang duren. Waarom word je ingeleid?

13. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Ja, is best spannend. En ook een heel gek idee.

Ik word ingeleid vanwege diabetes, is protocol hier in het zh om dan rond 38 wk in te leiden, dus dat wist ik vanaf het begin.
    Hoop dat het idd een beetje voorspoedig verloopt. Had donderdag al wel wat ontsluiting, dus hoop dat dat helpt. Maar we gaan het zien.

14. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Hier ook al sinds week 18 in ziektewet met bekkeninstabiliteit dus zit al lang thuis! Maar omdat ik 2 kinderen heb je toch een best vast ritme en ga ik toch vaak over mijn grenzen heen zodat ik echt dagen heb dat ik niks waard ben! Krijg wel hulp hoor van mijn man natuurlijk en ouders/schoonouders maar manlief werkt vaak avond/nachten dus dan sta ik er toch alleen voor of spitsavond of spitsochtend.
    Het scheelt mijn dochter gaat naar school door de weeks en vaak breng ik mijn zoon wel dagje weg naar ouders/schoonouders en kan ik een beetje uitrusten!

15. loqka

loqka Actief lid

2 jun 2013
    395
    1
    16
    Spannend spookje!
    Hoe was de babyshower pandabeertje?

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Jeetje lolabloem dat was ff schrikken zeg! Hopelijk nu beter ..

Hier gisteren verrast met een babyshower high tea.. Super leuk en gezellig.. Vandaag alles gepoetst en s middags kwamen mn schoonouders op de koffie en eten.. Nu met harde buiken in de bank..
    laat die baby maar komen.. vind 37 weken precies wel een mooie datum en das morgen :p

17. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Leuk Lizzy!

Succes alvast voor morgen Spookje!

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Succes morgen spookje! Super spannend!

19. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Spookje succes vandaag :) hoop dat het snel gaat allemaal.

Lizzy, misschien was het toch een beetje veel, high tea en smiddags ook nog schoonouders op de koffie. Of heb je vaker last van harde buiken? Vind 37 weken ook een mooi moment hoor, ook het moment dat je thuis mag bevallen (als je dat wilt).

Hoor dus al wel dat er meer dames zijn die zich thuis heerlijk aan het vervelen zijn. Zit ondertussen al 22weken in huis. En laat dat helemaal niets voor mij zijn! Ik hou er van om bezig te zijn,. Gister maar besloten om een simpele thuiscursus te starten om op zijn minst nog ergens mee bezig te zijn.

20. PandaBeertje

PandaBeertje Fanatiek lid

19 nov 2015
    1.681
    4
    38
    Vrouw
    Spannende dag voor jou vandaag Spookje! Succes vandaag.

Deel Deze Pagina