.was erg gezellig, we hadden een high tea alleen was het teveel zoetigheid zeiden ze. Ze hadden neer hartig verwacht ook.. ik vond het iig erg gezellig en leuke cadeaus gehad!
Hi aanstaande mama's. Ik zou graag ook nog even kort mee komen kletsen. Hier nun34 weken van onze derde. Andere is een tweeling van 2,5 jaar. Van hun ben ik met 28 weken bevallen door ernstige cholestase en het feit dat het twee kindjes waren. Nu sinds 4 weken weer bij de gyn ivm weer cholestase. Nog ongeveer drie weken en dan is het wel heel wenselijk dat deze uk gaat komen ipv pas rond 1 april. Laatste zware loodjes hihi. Twee lekkere peuters en een buikomvang waarbij m'n broek nog amper aan wil en dan ook te weinig slaap door jeuk. Maar prijs me gelukkig dat ik al zo ver ben. Nog een klein stukje. Alles is bijna klaar. Nog twee lakens maken, tas inpakken en box neerzetten.
Iris welkom! Wij zijn tegelijk uitgerekend Krijg je medicatie voor de cholestase? Lijkt me echt vreselijk om constant jeuk te hebben!
Week twee van mijn verlof...... Ik verveel me dood! Echt ik zou het liefst gewoon weer gaan werken. Ik ben zelf niet echt mobiel meer en heb ook geen rijbewijs. Het weer is ook gewoon bagger dus ja naar buiten zit er zowieso niet echt in. Ik vlieg echt tegen de muren omhoog. En dan te bedenken dat de kans groot is dat ik overtijd ga dus dat het nog wel vijf weken zo kan duren. Denk dat je me dan echt op kan vegen....
Nou ik ook, iedereen zegt ow geniet er nog even van. Euhm waarvan? Het slechte slapen? Het brandende maagzuur? Het feit dat ik bijna niet mobiel ben omdat je gewoon na een paar stappen helemaal op bent? Nou dat is echt genieten zeg! Natuurlijk heb ik nog een peuter thuis en natuurlijk doen we ook wel dingen samen maar ja het is wel een peuter. Je komt amper onder de gewone mensen. Het is echt zo'n isolement. Ik weet dat ik hier dadelijk minder last van heb als ik eenmaal bevallen ben maar nu pffff echt hoor schiet mij maar neer want ik ben het helemaal zat!
Ha Annabel, Zie nu.pas dat we ongeveer gelijk lopen! Pfff, neee, 5 weken duurt mij ook echt te lang.haha. Laat maar komen! Heb eindelijk de rustmodus gevonden en jep, daar hoort dus ook de verveling bij... heel herkenbaar weer dus wat ik.lees hier! Al heb ik nu wel de tijd en rust.voor het freubelen achter het naaimachine, heerlijk. Dat doe ik veel te weinig normaal gezien, merk ik nu Spectre en Spookje, klopt het dat jullie vandaag worden ingeleid? Zoja, spannend enne SUCCES!! Zo, moeders gaat ff tukkie doen nu mijn grietje op bed ligt, vanmiddAg weer naar de vk. Lekker uitje hihi.
Beide met 32 weken, links zwangerschap 2 en rechts zwangerschap 1. Ben nu toch wel dikker, maar ook heel anders. Hoop dan toch dat ik nu ook een meisje krijg en dat de echo geen verkeerde uitslag gaf haha. Bij mn dochter vaker bevestiging ivm meer echo's, heb ik nu niet. Alleen met 20 weken echo, dus stiekum hoop ik dat het echt een meisje is.
Fijn dattgoed was allemaal Zwangels! Pandabeertje: vorm zegt niet alles he? al snap ik je 'onzekerheid' als jemoet vertrouwen op maar alleen die 20w echo, ben zelf blij dat ik af en toe daarna nog de bevestiging heb gekregen dat het steeds overduidelijk een jongetje is
Klopt, en 't zal wel goed zijn maar vind t zo vreemd dat t zo verschild. Duimen maar haha. Daarom baal ik wel dat ik geen bevestiging meer krijg voor de bevalling.. We hebben alles in meisje. - geboortekaartjes - kleren - slaapkamer - mutsje met naam - m'n dochter weet dat se zusje krijgt - onze gedachten staan op meisje. - en nog veel meer En anders wordt t een hele stressvolle kraamweek met allerlei dingen veranderen 🙈
Wat een verschil in buik pandabeertje. Maar dat is meestal zo, toch, bij een tweede? Zou wel even vreemd zijn als het ineens een jongetje blijkt maar met 20weken kunnen ze het toch redelijk duidelijk zien? Of gebeuren daar nog veel fouten?
Niet alleen het geregel, maar ook je hele instelling van 'we krijgen een dochter' en het zou een jongen blijken te zijn... Tuurlijk is 'het' welkom, maar gewoon je verwachtingspatroom van al die maanden... Heb daar wel eens over nagedacht wat een omschakeling dat zou moeten zijn. Je leeft er toch naar toe met een bepaalde gedachte. Maar met 20w kunnen ze in principe erg goed zien toch? Dan toch maar op vertrouwen of nog een pretecho inplannen alleen zo zonde daar zie je nu niet heel veel meer op qua rest van kindje, dat is veel leuker een tijdje eerder. Dan zou je het puur voor geslacht en je eigen gemoedsrust moeten doen. is maar of je dat er voor over hebt
Volgens mij zeggen ze het wel redelijk goed met 20 weken, anders zouden ze het niet zeggen. En zij vertelde toen "het moet wel raar lopen mocht dit een jongen worden". Dus het zal wel goed zijn.. en inderdaad, natuurlijk is het dan ook 100% welkom, maar inderdaad die omschakeling en al dat geregel. Maar geen idee hoevaak het fout gezegd wordt. Ik heb het tot nu toe gelukkig nog niet gehad. M'n zus was ook goed (jongen). Verder geen idee of de buik bij een 2de totaal anders is als er t zelfde geslacht in zit.
Pandabeertje volgens mij zegt de vorm van een buik echt niks hoor. Bakerpraatjes zijn het. Ik heb 2 meiden en nu zwanger van een jongen en mijn buik is nu niet anders dan bij de meiden. Niet qua grootte en ook niet qua vorm. Annabel vervelend dat dat verlof je zo tegenstaat! Verlof zou mij heerlijk lijken ... althans als de kindjes dan ook gewoon een paar dagen naar de opvang zouden gaan. Omdat ik thuis ben dus niet echt verlof, de meisjes continu om me heen, waar ook wel zeker van geniet hoor. Maar gewoon met de benen omhoog een boek lezen of even snel naar de winkel zonder dat het meteen een hele verhuizing is met duowagen en kids inladen lijkt me heerlijk . Maar snap wel dat als je gewend bent om te werken het dan echt kan gaan vervelen ... En ook mij staat het idee nu nog 5 weken te moeten echt enorm tegen. Dat zie ik (met bekken en nierpijn) ook echt niet voor me. Morgen naar de vk, echo en bespreken bevalling. Daar wil ik ook bespreken dat als ik niet beval voor die tijd ze in week 38 beginnen met strippen als dat ontsluitingstechnisch mogelijk is. Maar hopelijk doet de acupunctuur gewoon zijn werk en komt hij ergens na het weekend buiten kijken . We zullen het meemaken. Alle controle heb je er toch niet over, dus dat moet ik dan ook weer loslaten.
Ja dat genieten vind ik de laatste weken ook wel echt heel erg moeilijk.. Zit nu aan de bitter lemon misschien helpt het Ook echt een hele slechte dag.. het weekend gewoon veel te veel gedaan en vandaag was ik alleen maar moe.. Heb ook werkelijk niks gedaan.. Nog geen was gedraaid.. Morgen maar weer zien hoe het gaat.. Zo lekker mn bedje in en hopelijk morgen weer wat meer fut
Poeh ik ben blij dat ik niet voor bij de 40 weken ga dames. Lijkt me echt pittig. En inderdaad verlof is anders als je al kids hebt. Lekker luieren ed is er ook hier niet bij haha. En soms heb ik daar zo zin aan. Even niks moeten, boekje op bank lezen. Extra dutje doen ofzo... en de wereld word kleiner ja. Kom bijna nergens meer met ze. Niet leuk voor hun. Ze vinden het leuk om te stoeien, boerderij, bieb ed te gaan. Heb nu wat spelletjes gekocht waar we hopelijk de tijd positief kunnen vullen. Want ik voel me niet actief meer haha
Haha ja ik doe nu ook vooral veel spelletjes met mijn zoontje. Hij is dan al wat ouder en begrijpt dat mama niet veel meer kan doen. Gisteren nog wel met hem naar de binnenspeeltuin geweest, daar kan ik gewoon zitten en hij zijn gang gaan. Niet echt iets samen doen, maar wel iets leuks voor hem. Het is tenslotte ook vakantie nu. Hij is nu met zn vader gaan zwemmen dus heb ik even rust. Ik moet zeggen dat ik mij nog niet verveel, heb voldoende te Netflixen en ga denk ik vandaag of morgen ook nog even een leuke puzzel kopen ergens Verder af en toe een klein wasje ofzo, en dan weer liggen. Vind dat de dagen dan aardig snel voorbij gaan. Ik hou mezelf alvast voor dat ze wel iig tot 41 weken zal zitten... Hier strippen ze pas met 41 weken, maar met 40 weken ga ik toch vragen of ze willen kijken of het al kan.