Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb denk ook een en ander gemist pandabeertje. Waarom niet verticaal?

Mijn vk zei eerste overtijd gekomen, tweede grote kans ook dus ik hou er ook ernstig rekening mee dat deze later komt.. al hoop ik echt van niet

2. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Hier helaas geen tekenen meer..... Baal er echt een beetje van. Al die buikpijn gisteren helemaal voor niets. 😑

3. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Krijg je hielprik info niet bij de vk? Kreeg ik van de week mondeling wat info over en een boekje van mee. En qua badbevalling: bij mij werd gezegd dat je alles dan al met 37w in huis had moeten hebben en geregeld en alles. Jij bent daar al overheen toch? Dan zul je snel zijn wil je nog wat regelen (tenzij je in het ziekenhuis wilt bevallen waar ze geboortebad hebben, maar dan nog zou ik het wel in je bevalplan opnemen). Hier heb ik al wel redelijk duidelijk hoe ik het zou willen als ik alles voor het zeggen heb. Zo lang mogelijk thuis afleiding zoeken en in beweging blijven tijdens de weeen, dan naar het ziekenhuis en daar evt tijdje in (normaal)bad voor verdere omtsluiting, en qua bevalhouding ter plekke kijken wat prettig is (niet per se liggend). Nu maar zien of het allemaal zo loopt:). Heb jij al een idee wat je wil?

4. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Kunnen we samen balen:(

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Pandabeertje dat klinkt heftig! Hopelijk valt het dit keer mee allemaal.

Hier geen plannen voor de bevalling ... Nouja een beetje. Maandag eerst nog de GUO (is het al bijna maandag?), ik vind het echt wel heel spannend. Hoop zoooo dat alles toch gewoon goed is met onze 'Frits'. De meiden bieden gelukkig wel de nodige afleiding. Mocht hij nog voor maandag zich melden dan ga ik iig wel naar het ziekenhuis voor de bevalling. Dat vind ik wel zo prettig omdat we tot die tijd niet zeker weten of hij gezond is. Beval ik na de echo dan is dat natuurlijk afhankelijk van wat de uitslag is. Als hij gezond blijkt zou ik wel thuis willen proberen, maar ik maak gewoon niet echt een plan. Ik zie wel hoe het loopt. Gister 2e acupunctuursessie gehad ... hopelijk laat hij iig niet lang meer op zich wachten.

Wat betreft de kids als ik naar t zkhs zou gaan/moeten ... das hier ook wel een goeie! De avonden en nachten zijn wel geregeld maar overdag 😳😅?! Vrienden van ons komen dan hier (wonen 100 meter verderop) en blijven hier tot mijn ouders er zijn (die moeten 45 minuutjes rijden). Maar overdag werken zij en als er al iemand thuis is zijn daar ook kinderen. Mijn vriend werkt en moet ook 40 minuten rijden voor hij thuis kan zijn. Ga er maar gewoon van uit dat ik in de avond/nacht beval net als de vorige keren.

Vandaag precies 37 dus ... kom maar Frits 😏.

Bijgevoegde bestanden:

6. LolaBloem

LolaBloem Niet meer actief

Heb gister zelf achter gevraagd wat het is. "Gewoon een prikje om bloed van de baby te onderzoeken op ziektes"

Ik zal in het ziekenhuis bevallen en van mijn gynaecoloog mag ik op het moment zelf beslissen hoe ik bevallen wil, op me knieën, in bed, in bad, bevalkruk maakt niet uit. Wij hebben hier geen geboorteplan. Ik heb wel met míjn gynaecoloog en partner besproken wat ik zeker NIET wil en zal erop moeten vertrouwen dat er rekening mee gehouden word.

Ik denk er net als jij over, zoveel mogelijk thuis afleiding zoeken en op het moment van bevallen kijk ik wel welke voorkeur ik op dat moment heb zodra ik in het ziekenhuis lig. Het liefst zonder pijnstilling.

7. LolaBloem

Mooi buikje Elmyra!!! Zalig zo n klein buikje, je hebt vast geen last van je rug of heb ik het mis?

8. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Eigenlijk wel karig qua info. Ik zou vorige week info over gehoorscreening+hielprik krijgen (kun je zien in zorgpad wat er welke afspraak wordt besproken) maar dat was toen niet gedaan omdat ik naar het zh moest voor ctg en we de afspraak daarom hadden verzet. Maar eergisteren kwamen ze wel netjes zelf al met 'we hadden het nog niet over de hielprik gehad he?' dus dat houden ze echt bij, dat alle onderwerpen worden besproken...
    Waar hielprik op neerkomt is dat de vk (hier dan) op dag 3 een prikje bloed komt afnemen. Dat screenen ze op 19 (zeldzame) ziektes. Kleine kans dat ze dat hebben, maar mochten ze er toch iets van hebben dan zijn ze er vroeg bij om te behandelen. Is niet verpicht om te laten doen bij je baby (maar ik zou niet inzien waarom ik het niet zou laten doen).
    Ik wil overigens ook proberen zonder pijnstilling, verder hebben we ook wel een beetje dezelfde plannen/wensen geloof ik:)

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Wauw mooie buik Elmyra!!

Hier vandaag 39 weken..

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Helaas is mijn bekken een wrak 😑😅! Maar wellicht door 3 zwangerschappen kort op elkaar en nu 2 kleintjes nog om voor te zorgen.

11. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hoi meiden,

Zo, het zit erop!
    Donderdag de 23e om 4:56 is ons mannetje Fedde geboren na een thuisbevalling van krap vier uurtjes💙 😊💙
    Precies met 38 weken braken de vliezen om 1:15 uur met vrijwel meteen de weeen erachteraan. Met 4 x persen, was hij er. Was uiteraard geen pretje maar kan terug kijken op een heel ontspannen bevalling samen met papa, teamwork😊.

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Gefeliciteerd 🎉!

13. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Wow jellybean gefeliciteerd! wat fijn, lekker snel gegaan! Fijn dat je er een goed gevoel aan over hebt gehouden, lekker genieten van jullie zoontje!

14. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ow wauw gefeliciteerd... wij liepen exact gelijk toch eigenlijk 4 maart? Geniet ervan meis

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Gefeliciteerd!

16. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Van harte gefeliciteerd Jellybean!

17. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Gefeliciteerd!

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    IMG_9678.jpg

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik ben vandaag veel in beweging geweest, ik hoop dat dit ervoor zorgt dat het misschien een beetje op gang komt

20. LolaBloem

Gefeliciteerd Jellybean! Klinkt als een droombevalling haha, fijn!

Keija; bedankt voor de uitleg! Ik vind het zo zielig om een prikje te geven aan een zo klein babytje, maar het zou me niet in de weg moeten zitten als het om de gezondheid gaat. Waar word het prikje precies gegeven?

Deel Deze Pagina