Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Wij zitten nu een weekend in Center Parcs, dus heb weinig tijd om te reageren.. Maar zal even vlug reageren op de dingen die ik nog weet (en sorry, met mijn vergiet-hoofd is dat niet heel veel haha!)

Averna: fijn dat het gelukt is hoor! Zal een hele opluchting zijn.. Nu hopen dat ze netjes blijft liggen!

Vlindertjeh: wat spannend, hoe ver ben je nu?

Hier gaat het allemaal goed. Ik krijg af en toe wat gemene druk/beweging op mijn blaas, voornamelijk tijdens het lopen. Is dit voor iemand herkenbaar?

2. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    XPoppetje, ik denk dat ik dat wel herken, die druk op de blaas.. Ik voel het sinds een aantal weken als ik loop of op sta vooral. Echt van die gemene steken ook soms bij m'n blaas of net achter mijn schaambeen. Klap soms even dubbel van de pijn/schrik als ik loop. Dacht eerst dat het met indalen te maken had, maar mijn meisje ligt nog helemaal los dus dat zal het niet zijn..
    Wel lekker trouwens, even er tussenuit!

Ik heb net eindelijk een nieuwe droger besteld. :D Lijkt me in de winter met een kleintje in huis toch wel erg handig.

3. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hee meiden,

Ik meld me ook bij het aftel topic bij deze! Dinsdag ben ik 37 weken zwanger van ons 2e prinsesje 😍. Al met al een vrij makkelijke zwangerschap. Net als mijn eerste. Wel mag ze van mij al komen hoor. Slaap slecht, sinds 2 dagen weer verschrikkelijke last van maagzuur en flinke last van mijn rug/bekken/banden. Veel last van nesteldrang hahaha.

4. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @averna.. fijn dat ze nog goed is blijven liggen!! Hopelijk heb je snel wat meer rust van je buik en minder pijn!!

@danielle.. leuk he de spulletjes nu binnenkrijgen en alles een plaatsje geven!

@poppetje.. heerlijk een weekendje centerparcs! Welk park zijn jullie? Geniet ervan!! De gemene druk op de blaas herken ik niet tijdens het lopen.. wel soms als ik zit en kan dan naar de wc rennen haha

@joosje.. welkom!! Ook de laatste loodjes spannend.. op maagzuur na zijn de kwaaltjes heel herkenbaar!!

Ben nu 36w3.. niet deze maar volgende week woensdag gaan we het over inleiden hebben.. heb nu echt regelmatig harde buiken soms meen ik een oefenwee te voelen maar het blijft toch rustig.. gisteren gedroomd dat mijn water al was gebroken.. hoop dat hij spontaan komt en ik niet hoef te gaan om in te leiden..

5. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Mag ik mee schrijven :)
    Ziet er naar uit dat ik met 38 wk wordt ingeleid(ben bij de tweede ook ingeleid door groot eerste kindje)
    Dit x speelt m'n medicijn gebruik ook mee al staat dit nu zo n twee wk weer op n laag pitje (ben bekend met migraine maar deze zwangerschap 4 extreme periodes gehad)
    Ben morgen 28 wk zwanger van m'n derde zoon en gaat voor mij de laatste tien weken in!
    Verder ben ik bijna 12 jaar samen met m'n partner, 33 jaar, en m'n zoontjes zijn 3,5 & 2,5 jaar.

6. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Spannend d83!

Mijn gvoel zegt zo dat ik die 40 wk niet ga volmaken. Bij andere 2 ingeleid ivm hoge bloeddruk en vage klachten. Vrdr nooit niks gemerkt op BI na.

Nu is alles gevoeliger. Lijkt er iets van voorwerk te zijn.. blijft gwn een gvoel maar het voelt weird :D

7. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Voor jou ook.. al zo dichtbij due date :D

8. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    @ joosje welkom. Maagzuur word hier ook weer erger bah

@D83 oh spannend hier keizersnee rond week 37/38

@poppetje oh lekker centerparcs welk park? Hier ook wel meer druk op mij blaas.

Ik mag eigenlijk niet klagen slaap nog steeds goed af en toe wel meer moe maar verder. De harde buiken komen wel wat meer.

9. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    #309 Demino, 3 okt 2016
    Laatst bewerkt: 3 okt 2016
    Bedankt dames.. We zijn door schoonouders een weekendje meegenomen naar de Kempervennen, nadat we 2 weken terug al een weekendje meegenomen werden door mijn ouders, naar Zandvoort. Zijn gisteravond naar huis gegaan ivm het werk van mijn man, vonden het niet zo nodig om een hele dag vrij te nemen als je toch voor 10 uur je huisje uit moet zijn :D die vrije dagen kan ie over een paar weken goed gebruiken!

Over die druk op mijn blaas.. Ik heb gister eventjes huilend in bed gelegen daar. Ik kon me niet omdraaien of iets, wat een irritant gevoel! Kan het denk ik niet uitleggen, mijn man vroeg ook wat ik dan voelde.. Het waren geen scherpe steken zoals ze van indalingsweeën zeggen, het was meer een ongelooflijke druk en dat voelde heel vervelend (pijnlijk) op mijn blaas. Daarbij kwam dat ik er eventjes doorheen zat qua irritaties naar 1 iemand in het huisje (;)).. Tja, dan moet je even huilen haha!
    Voel nu ook weer allerlei steekjes en dergelijke, maar zouden ook mijn darmen kunnen zijn geloof ik. Vind dat soms wat lastig beoordelen. De baby zelf voel ik nu ook wroeten daar beneden, echt als een druk weer op mijn blaas (au, begint steeds venijniger te worden, zo steeds op dezelfde plek) en ook bij mijn schaambot in de buurt.
    Hoopte stiekem dat het iets met indalen te maken had, dat van gister.. Maar heb nog steeds enorm veel last van maagzuur (misschien wel heftiger ook), dus ik verwacht er eigenlijk maar niet teveel van..

Averna: Zo fijn met een kleintje, zo'n droger! Bij de eerste had ik er nog geen, de eerste maand.. Opzich is dat prima te doen hoor, maar als je er eenmaal eentje hebt.. :D mijn opa overleed toen zoontje nog geen maand oud was en hij had mij de droger beloofd. Ik ben hem nog steeds elke dag enorm dankbaar voor dat ding! Hier gaan sowieso de hydrofielen erin, rompers, sokken, pyjama's, badcapes, slabbertjes.. En van onszelf ook handdoeken, onderbroeken en sokken. Scheelt een enorme berg om op te hangen en het wordt ook nog eens heerlijk zacht!

Joosje: Welkom! Fijn dat je zwangerschap zo makkelijk is, hier ook 2 makkelijke zwangerschappen. Neemt niet weg dat wij af en toe ook niet even mogen klagen toch? Hihi.. Als iemand vraagt hoe het gaat zeg ik altijd wel gewoon dat het allemaal goed gaat en ik echt niet mag klagen, want als ik sommige verhalen hoor.. Heb dezelfde klachten als jij. Dat maagzuur ga ik echt niet missen zometeen!

Vlindertjeh: Dat schiet al op hè? Lijkt mij ook het prettigste om de natuur zijn gang te laten gaan, maar stel dat het toch ingeleid moet worden, is daarvan wel weer het voordeel dat je een uiterste datum hebt. Die heel dichtbij komt :D

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wat lekker die weekendjes weg
    Alleen rot voor j van gisteravond! Hoe verder j kom hoe moeilijker t soms te zeggen is waar t nou egt door komt he
    Weet nog dat ik zat te janken op de wc en dacht dat t was begonnen / mis ging
    Waren t m'n darmen..
    Sterkte nog voor jou met alle (pijnlijke) kwaaltjes 😘

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    En weer een verschrikkelijke nacht voorbij. Het is ondertussen elke nacht feest. ik slaap misschien nog 2 of hooguit 3 uur en dan alleen als ik bijna rechtop zit vanwege de pijn in mijn bekken. Daarnaast was het vannacht weer raak met weeën om de 4 tot 6 minuten die na een uur weer vrolijk verdwenen waren. Daarna kon ik weer niet slapen natuurlijk.

Als de gyn nou morgen zegt dat inleiden nog wel kan wachten tot tussen de 38 en 39 weken dan word ik gek denk ik. Het is echt niet leuk meer nu.

Maar goed dat ben ik ook weer even kwijt.

12. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk een weekendje weg, wij zijn 2 weken geleden nog even weg geweest. was erg fijn !

Vanavond weer controle verloskundige.

13. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    @Liitle man, verschrikkelijk hè, niet kunnen slapen. Heb er ook veel last van. Ben altijd een moeilijke slaper geweest en nu al helemaal. Hoop dat je snel wat beter slaapt...

@xPoppetje, ja wij zijn pas nog verhuisd en net voor de verhuizing ging onze droger stuk. Daarna hadden we even andere prioriteiten, maar ben toch wel heel blij dat ik straks weer was in de droger kan doen. Zeker nu de herfst en winter er weer aankomen..

Ik had gisteravond weer heel veel last van die steken, hoop dat het hier toch wel met indalen te maken heeft. Hoewel ze zeker nog niet echt ingedaald is, want ik had er naast ook last van maagzuur en kortademigheid. Ben benieuwd woensdag, dan heb ik weer een echo om te kijken hoe de kleine ligt..

14. Porkie

Porkie Bekend lid

11 dec 2012
    693
    3
    18
    Mag ik me hier ook aanmelden?? Spannend weer de laatste tien weken!

15. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Welkom dames! :) spannende tijden haha

@ xPoppetje, hopelijk ondanks alle ongemakken toch nog een beetje kunnen genieten. En die lastige 'huisbewoner' daar ben je nu even vanaf (tenzij het je man/zoontje is natuurlijk ;) ).

@ Averna, ooh dat slapen, dat lijkt wel heel lang geleden dat slapen fatsoenlijk lukte. Al lijkt het bij jou stukken erger als bij mij te zijn. Gaat het allemaal nog een beetje met twee kleintjes? Lijkt me ook wel behoorlijk zwaar (als ik zie wat ik nu al aan het miepen ben ;) )

Ik voel me hier ook niet zo heel tof eigenlijk. Zaterdag was ik jarig, niet veel mensen uitgenodigd want al die drukte zag ik niet zitten. 's ochtends boodschappen gedaan, was al bek af! 's middags kwamen mijn ouders en 's avonds twee lieve vrienden. Tussendoor al behoorlijk moe en een uurtje op bed gelegen. Eigenlijk ging het allemaal best moe, tot gisteren :eek:

Ik wist niet waar ik het had. Geen pijn maar een heel raar gevoel in mijn buik. Kleine lijkt ook wel gedraaid te zijn, die voel ik nu telkens rechts waar de placenta zit. Ofja, voel.. ik zie het bewegen en iets uitsteken haha. Ontzettend veel maagzuur en vannacht tot 04:00 maar op de bank geslapen zodat vriend nog wat kon slapen.

Nu gaat het redelijk, alleen maar wat moe nog eigenlijk en dat rare gevoel in mijn buik. Waar het vandaan komt? Ik kan het mijn vriend niet eens uitleggen.. Vandaag maar even helemaal niks op de planning. Morgen weer controle/groeiecho

16. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @ poppetje.. hoe toevallig is dat dan, wij zijn vrijdag terug gekomen van de kempervennen!! Wel al in de ochtend.. maar is een heel leuk park!! Hier heeft de kleine man zich goed geamuseerd op de kinderboerderij en in het water!!
    Ah vervelend dat je je zo ergerde aan iemand! Heel leuk een weekendje weg samen maar je zit dan ook "dicht op mekaar"..
    Als je pijn blijft houden gewoon bellen hoor!!

@little man.. vreselijk als je zo slecht kan slapen!! ( ik klaag al als ik 1a2 keer moet opstaan en slecht slaap, maar jij hebt nog eens weëen die erna weg trekken)
    Aan je banner te zien verwacht je een tweeling, doen ze dan niet standaard eerder inleiden? Succes morgen!!

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hihi, wat toevallig! Zat nog even aan je te denken, maar dacht zou wel heel toevallig zijn! Wij zijn er dus vrijdagavond naartoe gegaan :)
    Mijn zoontje vond de kinderboerderij dus helemaal niks aan, haha! Liepen we er helemaal naartoe, ging ie gelijk zwaaien en dag zeggen tegen alle dieren. Hij vond het wel weer mooi geweest. Hij vond het speeltuintje bij het strandje wel helemaal geweldig (de schommels)!
    Was het bij jullie ook zo druk? Kanonnen, in het zwembad kon je je kont amper keren.. Hebben 1 ochtendje gezwommen en toen had ik het wel gezien. Hij vond de waterglijbaan in het kleine badje wel heel leuk, daar is ie samen met papa wel zo'n 5x vanaf geweest :)

18. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Vlindertjeh: Het is een tweeling maar wel een die twee-eiig ligt dus dan gaan ze niet standaard eerder inleiden. Als ze het allebei goed doen dan mag je gewoon doorlopen tot het einde. tot nu toe is het steeds geweest dat er een een beetje achterliep en dat de keer erop weer inhaalde. daarom zegt de ene gyn dat ze op 37 weken gaan inleiden en de andere dat het wel kan wachten. Helaas is degene die zegt dat het wel kan wachten een senior dus dat schiet niet op. Ik weet al weken niet waar ik aan toe ben.

19. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Mag ik me hier ook melden??😁hier gaat het slapen erg lastig ben overdag nu ook erg moe😏en weet ik het hoeveel x plassen op een nacht

20. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @poppetje.. Zou wel grappig zijn geweest als we elkaar waren tegengekomen!
    Hier was de kinderboerderij echt een hit! Twee keer in de ochtend gegaan om mee te voeren, de geitjes dichtbij vond hij erg spannend en papa kreeg het voer, hij heeft gelachen super leuke foto gemaakt, om het geluid van de varkentjes lag hij ook in een deuk, de konijntjes en kippen waren interessant heb hem maar niet laten vast houden want dan hebben ze een kip minder, en de ezels waren ook indrukwekkend heeft zelfs eventjes op eentje gezeten!
    Jammer dat de voedertijd otters net onder zijn middagdutje was..
    Wij liepen altijd langs dat speeltuintje, maar daar was hij nog een beetje klein voor en zag mezelf niet met hem op de schommel zitten haha de volgende keer maar!
    In het weekend was het ook erg druk was niet leuk, zijn maar in de ochtend en avond gegaan was nog te doen maar de middag absoluut niet, doordeweeks hadden we zoiets een privé bad! In de avonden waren we met max 20 mensen in het hele zwembad, met 6/8 man in het golfslagbad heerlijk!! Vond de peuter en dreumesbadje beide erg leuk! Zoonlief wilde alleen maar spetteren glijbaan was nog niet leuk genoeg.. Zou zo weer terug kunnen!
    Hadden jullie ook een vip huisje?

@little man.. Gelukkig haalt hij/zij het telkens weer in! Wel vervelend dat ze niet op een lijn staan! Je bent nu 36 weken het zou fijn zijn als je weet waar je aan toe bent..

Deel Deze Pagina