Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hahahahaha! Hier moest ik even hardop om lachen!
    Mijn zoontje vond dus helemaal niks leuk. Hij noemt alle dieren 'koe' en herkent het geluid ook, maar hij vond zelfs de koeien niet leuk haha! Mijn schoonmoeder en ik hebben wel enorm in een deuk gelegen om het geluid wat eruit kwam.. We maakten al grapjes over Brabantse koeien, dat ze een nachtje doorgezakt hadden :D:D Ik stond nog net niet in mijn broek te plassen van het lachen, echt hilarisch dat geluid.

Wat ideaal zeg van het zwembad! Dat hadden wij laatst in Zandvoort ook.. We hadden ontdekt dat we een privé peuterbadje hadden 's avonds rond etenstijd, dus we zorgden gewoon dat we wat vroeger aten en dan was het heerlijk rustig in het bad!
    Nu waren we rond half 12 's ochtends, tot een uur of 1.. Is opzich ook niet echt een logische tijd, als ik zelf had mogen kiezen was ik 's ochtends gegaan. Nu zit je weer met het eten enzo. Maar goed ;)

Wij hadden geen VIP huisje, die boek ik zelf normaal eigenlijk wel moet ik zeggen.. Maar we zaten nu in een Premium Cottage volgens mij, voor 8 personen. We waren met 6 volwassenen en dan ons zoontje. Hadden wel gewoon een vaatwasser, opgemaakte bedden en een kinderstoel enzo in het huisje.. Terwijl mijn ouders in Zandvoort wel VIP hadden (4 pers.) maar een kinderstoel apart moesten bijhuren? Ach, het mocht de pret niet drukken. Het was lekker, even eruit! En stiekem ook heel lekker om weer thuis te zijn :D

2. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ja vrienden van ons hebben kippen, een aantal eieren zelf uit laten broeden komt die vriendin heel trots met de kip en ik zeg nog kijk uit, kleine man pakt hem recht in de nek, gelukkig heeft de kip het overleeft..
    Jammer dat je zoontje er niks aan vond, haha klonken de koeien dan zo erg? Wij hebben daar eigenlijk niet bijgestaan..

Precies wat wij ook deden, of in de ochtend meteen als het zwembad open ging of in de avond op tijd eten en dan naar het zwembad..
    Rond 12 uur zaten wij aan de lunch en dan ging meneer slapen, hij was zo moe van alle indrukken daar dat hij echt zijn middagdutje nodig had!
    Jammer dat je er geen inspraak in had... Vervelend om soms niets te zeggen en het maar te laten gebeuren...

Wel fijn zo een groot huisje, en toch alle luxe terwijl je in premium zit. Of zijn ze friends member?
    Oh gek dacht dat in elk huisje standaard een baby box/bed en stoeltje aanwezig is?
    Wij gaan ook het liefst naar de vip huisjes en vooral nu ik kortingscode van ouders van nu heb ontdekt.. Ook fijn de broodjes in de ochtend, sommige hoor ik erover klagen maar voor ons was het genoeg, wij aten er zelfs met de lunch nog van..

Klopt heerlijk om eruit te zijn (twijfelde zelfs om nog het weekend bij te boeken) maar keek er ook weer naar uit om lekker naar huis te gaan toch weer eigen omgeving

3. Joosje

Joosje Actief lid

18 okt 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    @xpoppetje haha ja zo reageer ik ook altijd.

Nou moet ik zeggen dat ik er vandaag even helemaal klaar mee ben. Zoveel pijn in mijn rug/banden/bekken en mijn dochtertje van 3 die luistert echt voor geen meter. Ze heeft fijn de deur van het washok gesloopt (zo'n ouderwetse vouwdeur) terwijl ze zo goed weet dat ze daar niet aan mag komen. Maakt overal een zooitje van, zit aan dingen waarvan ze weet dat ze er niet aan mag zitten.

Ik doe naast mijn werk ook nog een deeltijd opleiding, waar ik dus nog huiswerk voor heb. Dat doe ik vanavond na het eten maar wanneer mijn man thuis is, dan kan die even onze dochter in de gaten houden. Ik ben zo moe en het even zo zat dat ik wel kan JANKEN!!

4. Logan

Logan Niet meer actief

Danielle123, wat een dozen he? Daar verbaasde ik me ook over bij het ophalen van de kinderwagen. Veel plezier met uitpakken en succes vanavond.

Poppetje, heerlijk een weekendje weg! De druk op de blaas wat jij beschrijft herken ik niet.
    Fijn he, een weekend met iemand een huisje ;). Ik kan me voorstellen dat je dan, zeker met hormonen erbij even moet huilen ;).

Zeker handig Averna. Toen ik mijn droger kreeg ging er een wereld voor me open haha! Straks met een kleintje helemaal.

Welkom Joosje! Voor jou komt het ook wel dichtbij dan. Vervelend die slechte nachten. Pittig hoor, een opleiding er nog bij.

Vlindertje, vervelend al die harde buiken! Heb je er zo veel? Ben benieuwd wanneer ze willen gaan inleiden.

Spannend D83! Dan heb je echt een datum om naar toe te leven zeg.

Little Man, he bah! Ik kan me voorstellen dat je doodmoe bent op deze manier. Hopelijk gaan ze je een klein beetje helpen want dit lijkt me niet echt te doen nog voor weken...
    En super frustrerend als beide gynaecologen wat anders zeggen, daar heb je niks aan dus.

Welkom Porkie.

Daphne, gefeliciteerd! Een verjaardag vieren op dit moment, moet er niet aan denken zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt bent. Wat vervelend van je buik.. en het slapen. Wat een last is dat nu he..

Welkom Pris! :)

Hier ook heerlijk beroerd geslapen. Volgens mij wel 87x eruit geweest om te plassen, gevolgd door een heerlijke golf maagzuur. Als dat niet aan de orde was begon m'n rug wel zeer te doen. Ik kan echt niet meer slapen, had het vannacht zo gehad. Einde klaagzang ;). Heb vandaag lekker op de bank gehangen.

5. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hier wordt er ook slecht geslapen. Veel wakker, veel plassen, maagzuur aanvallen enz.
    Gelukkig kan ik 's middags wat rust pakken. Dan slaapt ons dochtertje ook.

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Jeetje Logan! Jij had even tijd om alles bij te lezen? haha :p Maagzuur en minstens 4x p.n. opstaan om te plassen, zo herkenbaar, blegh. Kan je tegen de ochtend wel slapen of lukt dat ook niet? Vervelend zeg met je rug! Lekker rustig aan doen voor de rest van de dag zou ik zeggen - als dat gaat

Maar thanks! Was dus ook niet echt vieren, maar voelt wel als een aanslag op mijn lichaam haha. 2 weken geleden waren we bij vrienden en het was heel gezellig, maar we waren om 03:30 thuis meen ik. Ik was de rest van het weekend gesloopt, alsof ik een enorme hangover had haha. Daar had ik weinig zin in, lekker bescheiden gehouden :p

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Joosje: Knap dat je dat allemaal aankan! Ik doe ook nog een opleiding, althans, dat zou ik moeten doen. Alle materiaal ligt er, maar ik kan me echt slecht concentreren momenteel (en momenteel duurt al even ;)). Petje af hoor!

Ik lees bij de meeste over het slechte slapen. Hier gaat het de laatste tijd wel goed geloof ik.. Behalve dan dat ik vannacht weer om 4 uur beneden zat en pas rond half 7 weer terug ging. Hoef alleen bijna nooit te plassen 's nachts! Maar qua maagzuur gaat het de laatste nachten wel prima. Heb er gister met name overdag last van gehad, pfjiew!

Daphne: Kan me heel goed voorstellen dat je al kapot was toen je 'pas' boodschappen had gedaan. Ik heb dat zelf ook.. Moest vrijdag de spullen nog inpakken voordat we weg zouden gaan, nou daarna kon je me al opvegen! En dan had ik alleen de spullen nog maar gepakt..
    Mijn zoontje is jarig op de dag dat jij uitgerekend bent ;) Maarja, 2 dagen later ben ik zelf uitgerekend, dus wij 'vieren' zijn verjaardag eind deze maand alvast. Willen het ook heel klein houden.. Stiekem zie ik er wel vast een klein beetje tegenop, maar vind het heel erg zielig om er helemaal niks aan te doen. Wij hebben dus onze ouders, zusjes en een paar goede vrienden uitgenodigd. Ben benieuwd..

8. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Nou hier ook even helemaal klaar er mee.
    Onderhand om de 10 min naar de wc blijf plassen pfff
    Mijn suikerdieet en insuline zo zat brengt zoveel gedoe met Zich mee.
    En zoonlief krijgt tig kiezen en tanden tegelijk dus gaat lekker

Kan het snel 6,5 week verder zijn hihi

9. Logan

Logan Niet meer actief

Haha inderdaad Daphne ;). Ik vind het altijd fijn om op iedereen te reageren en volgens mij is het aardig gelukt.
    Meestal vak ik inderdaad zo tegen een uur of zes in slaap en druk ik de wekker maar even uit. Tussen de middag 'moet' ik slapen van de verloskundige en dan lukt het weer niet. Heel apart.

Aah ja poppetje, helemaal niks aan de verjaardag doen is ook zo sneu maar ik zou er ook totaal geen puf voor hebben. Goede oplossing zo, en de familie en goede vrienden weten ook wel dat ze je even kunnen helpen toch? :)

Oh wat vervelend chantallcindy! Suiker lijkt me inderdaad niet prettig.

10. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @joosje.. vervelend dat je dochtertje even flink tegenwerkt en de boel sloopt! Heel begrijpelijk dat je er even doorzit.. en met 36 weken nog een volop met studie bezig knap zeg!! Hoelang moet je nog?

@logan.. ja de laatste dagen veel last van, de kleine is ook erg actief in de buik.. kan ook zijn dat ik het met oefenwee verwar, bij de eerste zwangerschap geen last gehad van oefenweëen of harde buiken vlak voor de bevalling.. tijdens de bevalling wel continue gespannen buik, nadat het water brak heb ik hem ook niet meer gevoeld..
    Vervelend om zovaak te moeten plassen, kun je erna wel weer redelijk in slaap vallen? Dat maagzuur lijkt me al helemaal misselijk! Heb je iets wat het verminderd?

@chantallcindy.. heb je gewone suiker of zwangerschapssuiker? Kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent, op al het eten letten continue suiker controleren en insuline prikken!
    Ik reageer gelukkig goed op 2x500mg metformine.. maar ben ook de hele dag bezig met koolhydraten tellen, kijken wat ik wel en niet mag.. en nu richting het einde is het echt moeilijk vol te houden.. in het begin kon ik het goed volhouden maar merk dat het moeilijk word..
    nadat ik wist dat ik zwangerschapssuiker had (met 25 weken)ben ik eerst 3 kg afgevallen en sindsdien blijf ik stabiel op gewicht..

11. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Thnx dames

Zwangerschapssuiker.
    Bij jelmer vanaf 24 weken en nu al vanaf week 16 4x pd bloedsuiker prikken 4x per dag insuline en dus nu al bijna 16 weken op dieet. Door de insuline krijg ik mijn keizersnee rond week 38 omdat het slecht is voor de placenta .

Ik weet eigenlijk al redelijk hoe het zit met koolhydraten word het nu beetje zat haha. Maar alles voor de babyboy. Maar heel me bovenbenen zijn al blauw en beurs van het spuiten pff zal blij zijn als het voorbij is en natuurlijk duimen dat babyboy het niet heeft dat is het belangrijkste :)

12. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Sow, zo vroeg al zwangerschapssuiker! Heb je bij jelmer ook meteen moeten spuiten? Heb je ook met metformine geprobeerd of had je echt erg ontregelde suikers? Knap dat je het al zo lang uithoud! Wel fijn dat je ongeveer weet wanneer de keizersnede is, heb je dat bij jelmer ook gehad?

Ja als je al eerder zwangerschapssuiker hebt gehad weet je al meer over de koolhydraten.. weet het nu redelijk goed, maar wil soms eens op zoek naar een alternatief of puur uit nieuwshierigheid.. heb ook een fijne app eetmeter, wel al een tijdje niet meer gebruikt.. weet nu redelijk wat ik aankan.. hoop dat ik de laatste twee weken niet hoef te spuiten, las dat de laatste weken moeilijker is voor het lichaam.. tot nu toe afkloppen deze twee weken waren de dagcurves netjes.. (heb er maar 2 per week)

Vervelend die beurse blauwe plekken.. nog even volhouden! Mag je ook in je buik spuiten ter afwisseling?
    Ja als de kleine man het maar niet heeft, daar doe je het nu voor!!
    Hoe ging het met jelmer na de geboorte?

13. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ja was best vroeg maar nu verwachte ik het ook natuurlijk dat scheelt. Bij jelmer eerst met dieet en steeds keer meer spuiten nu gelijk 4x spuiten.

Bij jelmer zou ik ingeleid worden met 38w maar omdat mijn omhoog ging werd het 37+1 na drie dagen inleiden niks 4 cm onsluiting 7 ruggeprikken haha was een hel uiteindelijk onder gehele narcose met 37+ 4 een is gehad. Jelmer woog wel maar 2990 en 50cm terwijl ze door de suiker een mega baby hadden verwacht.

Oh das fijn maar 2 dagcurves. Insuline mag wel in de buik maar vind dat zelf niet z'n fijne gedachte.

Na geboorte krijgt de baby 6x een hielprikje in 24 uur tijd om zijn suiker te testen. Jelmer had dus geen suiker en had trouwens ook geen pijn met die prikjes. Nu duimen dat deze boy ook niks heeft en dat ik er ook weer vanaf ben na de bevalling

14. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ja dat scheelt als je het verwacht, bij de eerste was ik 26 kg aangekomen daar had ik het verwacht nu amper bijgekomen verwachtte het niet en prijs! Dus je bent gelijk gaan spuiten geen metformine?

Bah dat lijkt me vreselijk zo een bevalling! Ben daar echt bang voor!
    Oh dan zat jelmer wel mooi op gewicht!!

Ja heel fijn maar 2 keer per week, tijdens de test zat ik maar een keer licht erboven dat was een uur na het drankje 0,2 te hoog.. Dacht oh eetpatroon aanpassen en komt goed.. Helaas dat schoot ook al snel rond de 8.. Uiteindelijk nadat ik gestopt was met werken terug naar de 6.. Op een gegeven moment toch weer richting die 8.. Was bang dat ik moest gaan spuiten, maar met metformine en koolhydraatarmbrood gaat het goed.. Ik schiet echt omhoog bij een sneetje brood.. Nuchter en avondeten zit ik heel netjes..
    Ja in de buik is met zwangerschap geen fijne gedachte..

Oh fijn om te weten 6 keer een hielprikje.
    Fijn dat jelmer geen suiker heeft en jij erna ook eraf was!!
    Ik duim voor je mee dat deze kleine man ook nergens last van heeft en jij er ook van af bent

15. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier gaat het precies Zo kids doen alles wat niet mag!!! En ik ben ook dood moe!!! Laatste weken zijn echt niet leuk!

16. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    g

Nee idd geen pillen meteen spuiten.
    Oh fijn bij mij was hij na drankje 10 en dat met 16 weken dus was vrij hoog al. Jelmer was idd mooi op gewicht. Ik hoop ook dat we beide ervan af zijn :) en dat de babyboy de erfelijke afwijking niet heeft

Manlief heeft in zijn Fam erfelijke afwijking aan plasbuis Alleen bij jongens manlief heeft het niet jelmer wel gelukkig is het bij jelmer niet heel erg alles functioneert nu afwachten hoe het bij deze baby boy is. (Afwijking heet hypospadie) kunnen ze op echo helaas niet zien.

17. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

He meiden.

Ik heb alles gelezen maar vergeten wie precies wat schreef.

WEEEN: las dat er iemand elke nacht oploopt ik herken het helemaal met de tweede ook gehad was helemaal kapot!! Hoop dat ze vlot inleiden en je niet al te lang laten lopen!

VAKANTIE: heerlijk even er tussenuit. Wij zijn paar weken geleden nog weg geweest center parcs meerdal was ook super leuk!

SLECHTE SLAPEN: hier precies zo!! Elke keer wakker lig niet meer lekker. En maagzuur is idd ook Vervelend

MAAGZUUR: ik heb van de huisarts omeprazol gehad omdat rennies enzo gewoon niet meer werkte, dit werkt wel erg goed!

@ hier: ik voelde me sinds het weekend echt niet oke, erge last van m'n buik krampen diaree, misselijk en hoofdpijn. Eerst dacht ik griep maar omdat ik ook zo last had van band gevoel in m'n buik naar de vk geweest vandaag. 3en wat blijkt onze kleine man is al ingedaald volgens de vk mooi optijd! Verder hebben we z'n gezichtje kunnen zien. Dit was sinds 20 weken niet meer gelukt..... maar oh wat heeft hij al een bolle wangetjes en het neusje van z'n papa en z'n jongste broertje. Ik ben zo nieuwsgierig.
    Vandaag 30 weken nog 7 weken en 3 dagen. Oh wat gaat het snel. Ik merk wel dat het nu zwaarder word!!! Ik zal blij zijn als het straks klaar is. Ik voel me niet mezelf twijfel over alles, en vraag me steeds van alles af!
    We gaan het zien hormonen doen ook rare dingen.

18. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Zo dat is dan hoog en zo vroeg in de zwangerschap al!
    Oei dat is vervelend een erfelijke afwijking, kunnen ze dat na de geboorte wel meteen onderzoeken?
    Hoe is het verloop van die afwijking? Blijft het hetzelfde, kan het erger of minder erg worden?

Hier heeft de oudste Hirschsprung, een aanlegfoutje in de darmen, laatste stuk darmen zaten geen zenuwen waardoor hij na de geboorte snel verstopt zat en niks meer dronk alles uitspuwde.. Het is niet erfelijk voor broer of zusje, konden geen genitische afwijking vinden..
    Maar toch erg spannend of deze ook niet toevallig een aanlegfoutje heeft.. Het zal niet maar toch de angst..

19. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Bij jelmer was het na de geboorte meteen te zien zijn plasgaatje zit zeg maar meer naar onder de onderkant van ze plassertje het huidje is korter dan bij de bovenkant dus hij loopt een beetje krom jelmer mocht geopereerd worden maar dat was dan meer plastisch wij vonden dat toen niet nodig daar kan hij zelf later mog over beslissen.

Het kan ook zijn dat de baby wel een plassertje heeft maar dat bijv het plasgaatje onder de balletjes uitkomt dan is er operatie natuurlijk wel nodig . De arts is ervan op de hoogte dus ze zullen dit na xe bevalling meteen nakijken. Het kan niet erger worden het blijft eigenlijk hetzelfde.

Oh ja das ook schrikken ik snap die angst ook wel hoor ik heb dat toch ook wel al valt het bij jelmer gelukkig mee maar toch.

20. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend, zwangerschap suiker, hier gelukkig niet ondanks dat er in de familie best veel diabetes voor komt..

gisteren controle gehad, mini ligt goed, en lijkt ook al wat in mijn bekken te liggen :D

Deel Deze Pagina