Dat gaat niet, daar moet zoveel water in. Dat houdt de vloer niet. En heb er ook geen ruimte voor. Zo groot wonen we niet.
Aha, nee dan lukt zo'n bevallingsbad niet. Ik vond thuis bevallen het fijnst, maar ik ben de eerste twee in het ziekenhuis bevallen, dus wist wel wat me te wachten stond Achteraf had ik mijn oudste dochter ook thuis willen krijgen. De inleiding vanwege te hoge bloeddruk was eigenlijk niet nodig en het was erg druk op de kraamafdeling, dus ik vond het daar niet prettig. Dat ik daarna niet naar huis mocht, was bovendien een echte domper. Ik voelde me heel alleen die nacht zo zonder mijn man.
Ontzwangeren? Dat is de periode na je zwangerschap die je nodig hebt om jezelf weer te worden, lichamelijk, geestelijk en hormonaal Vooral dat laatste - samen met zwangerschapsdementie - kan een behoorlijke tijd in beslag nemen.
Ik had ook liever thuis gebleven Vorige keer ook zk maar dat was logisch en goed ivm het termijn en een tweeling Ontzwangeren: duurt gemiddeld een jaar voor je 'jezelf' weer bent. Eerst het lichamelijk herstel van de bevalling en evt rupturen, andere dingen zoals bekkenproblemen nog 'vergeten'. Daarnaast je hormonen die weer anders worden. Denk aan emoties, zweten, concentratie. En natuurlijk je relatie die je anders kunt ervaren zeker bij een eerste. Het kan echt zijn dat je opnieuw je weg moet vinden. De een heeft er meer mee te stellen dan de ander.
Echt waar? Ik heb zo een last van me hormonen deze zwangerschap. Ben erg ongeduldig geworden, snel gekwetst/boos en dacht vannacht aan de "chille" tijd zonder deze hormonen. Dacht jah ben er bijna van af... Ik wist niet dat dit nog een jaar aan kan houden! Och mijn arme man... en arme ik, word gek van mezelf soms hoor.
Haha ja het kan echt vreselijk zijn. Weet nog vorige keer dat ik was vergeten dat er een pan water op stond voor rijst. Even tussendoor de deur open voor postbode... en voor ik er erg in had stond de pan droog te koken, oeps! Of in de supermarkt huilen omdat 'mijn' product er niet was. Pfff en wat het langst duurde hier was weer toe zijn aan vrijen. Of het nu lag aan borstvoeding, een premature tweeling, hormonen, pijn van de litteken knip geen idee. Maar poeh ik heb wel een bezig eerste a 1,5jaar gehad Haha. Kijk er nu met humor op terug. Hopelijk valt het dit keer mee en blijft het bij een korter lontje een huilbui Hebben jullie ook zo af en toe van de menstruatiepijn?? Of ik heftig ongesteld moet worden. Niks geen regelmaat oid. Zou het voorwerk zijn. Zie beetje op tegen vrijdag ivm inwendig onderzoek of er al verweking/ ontsluiting is voor inleiden volgende week...
Jaa dan wordt een bad bevalling helaas lastig, moet zeggen dat ik dat wel jammer vind. Want dat had ik wel gewild op zich! Maar helaas. @Iris86: Ik heb ontzettend spierpijn in mijn onderbuik, een zeurend/trekkend gevoel, elke dag weer.. Een buikband helpt soms, maar niet altijd. Maar echt menstruatiepijn? Denk dat 't er wel wat van weg heeft, maar ik heb nooit echt menstruatiepijn gehad.
Ik stel best veel vragen. Sorry daarvoor. Maar ik vroeg me af he, laatste tijd ga ik heel vaak naar de toilet om een grote boodschapje te doen. Elke keer kleine beetjes. Hoe doen jullie dit tijdens de bevalling? (Voor de gene die er al ervaring mee heeft of wat over weet). Dat is toch echt smerig allemaal smurie op bed. En jah, ze kunnen het opvangen en gelijk verschonenmisschien maar hoe zit het met een badbevalling? Ik vind het echt awkard
Ik heb geen ontlasting gehad tijdens de bevalling, want ik ben die middag tijdens de bevalling nog naar de wc geweest hihihi.
Geeft niks, vragen staat vrij. Doorgaans maakt je lichaam zich al leeg voor de bevalling. Heel soms komt er met persen wat mee. Dat word door de kraamzorg/ verpleegkundige weg geveegd. In bad meen ik dat er wel netjes zijn om evt wat weg te vissen. Je kunt er echt niks aan doen als ontlasting mee komt. De baby duwt namelijk op de endeldarm. Geen zorgen om hoor! Tijdens je bevalling moet je maar een beetje alles los laten
Wat gaat het toch snel!! Alweer 38w1d! Vandaag op controle geweest en het kindje lag mooi naar beneden en in de bekken.
Het gaat goed met haar, ze is goed aan het drinken en de bv is inmiddels goed op gang. Ik kan wel wat vertellen over de bevalling hoor! De bevalling begon goed, ik kreeg in de middag de eerste weeën en zodra mijn zoon op bed lag werden ze echt wat heviger. Ik kon onder de douche de weeën goed opvangen. Het bleek dat de kleine meid meerdere malen bij een meting een hoge hartslag had, waardoor we toch naar ziekenhuis moesten. Daar zou ik aan het ctg moeten. Tegen die tijd deden de weeën ook echt bizar veel pijn en waren ze niet meer effectief. In het ziekenhuis aangekomen bleek haar hartslag gelukkig voeldoende te zijn gedaald, en dat was maar goed ook want ik kreeg persdrang. Ze is uiteindelijk geboren met 20 min persen. Dit duurde langer door slappe persweeën en ze bleek een sterrenkijker. Dat viel best tegen, het deed echt zoveel pijn en duurde daardoor ook langer. Veel bloed verloren helaas maar gelukkig niet uitgescheurd. Ik heb 1 hechting eraan overgehouden. Al met al zeker geen prettige ervaring maar ik ben trots dat ik het toch maar gefikst heb!
Ik heb die avond een paar keer gepoept en een microlax gebruikt. Geen ontlasting tijdens de uitdrijving.