Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Gelukkig Daniëlle fijn dat alles goed was

Hebben jullie al nesteldrang?
    Hier nog niet wil het wel hahah
    Nu nergens geen puf voor

2. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ook geen nesteldrang. Helaas :D.

3. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    @ chantallcindy.. fijn dat hij er geen last van heeft! Wel mooi dat hij een keuze later heeft om het te laten opereren..
    Hopelijk heeft deze uk het niet!

@danielle,.. ah fijn dat ze al goed ligt en langzaam ingedaald!

Hier is de nesteldrang al geweest!! Alleen dit weekend nog laatste details in de kamer en dan is het klaar..
    nu ook veels te moe voor nesteldrang..
    Vorige zwangerschap was het veel erger

4. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik lees straks de rest even bij. Ik ben een beetje beduusd eigenlijk van mijn controle bij de gyn net. Beetje harry in de warrie zeg maar.

Met de groei van de kleine gaat het helemaal goed. Er wordt een mooi gewicht van rond de 3kg geschat. Maar omdat ik 'al' ;) van de boodschappen doen kapot ben, maar ook van traplopen en een groot deel van de dag hartkloppingen heb moet ik ineens naar de cardioloog a.s. dinsdag. Dan over 2 weken een afspraak bij de vk, 1 week daarop afspraak bij de gyn. Wat daarna gezegd werd moest ik even van slikken. Ik word dus ingeleid (dat wist ik tot vandaag niet) met 39 weken waarsch. Dit ivm mijn medicatie (bloedverdunners voor proteine C deficientie zodat placenta goed z'n werk blijft doen). Zo kan ik op tijd stoppen ermee en zal de kans op heftig bloedverlies afnemen.

Met mijn eerste zoontje ben ik ook ingeleid (weliswaar was ik toen 26 weken zwanger). Maar ik belandde toen in een weeënstorm. Op maandag kreeg ik al pillen toegediend en op woensdag anderhalve dag later kreeg ik vaginaal wat pillen toegediend. Vanaf dat moment ben ik binnen 50! minuten bevallen. Ik heb er geen moment stil bij gestaan dat ik weer ingeleid zou worden.

De praktische kant van het verhaal is dan weer wel: als ik op dat moment nog niet bevallen ben kunnen we dat goed regelen met vriend zijn werk. Haalt een last van mijn schouders enerzijds want vriend kan niet zomaar naar huis en is afhankelijk van een collega. Soms zit hij 200km van huis af, wat dat betreft is het fijn om een datum te hebben.

Nu in ieder geval eerst even met vriend op pad en vanavond ga ik even een stuk teruglezen haha

5. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Bij mij wisselt het elke dag. Sommige dagen heb ik nergens puf voor (en zin in ;)), andere dagen slaat de nesteldrang toe! Zoals vandaag.. heb al een machine was gedaan, de oven schoongemaakt, de badkamer en wc gepoetst, de woonkamer wat opgeruimd, de ruitjes van de kasten gepoetst en op zolder een hoop verhuisdozen gesorteerd en uitgepakt. Nu ben ik wel helemaal op hoor! :D

Morgen weer controle in het ziekenhuis om te kijken of mijn meisje nog altijd methaar hoofdje naar beneden ligt.
    Mijn man had toevallig al verlof de komende 3 dagen omdat we morgen 13 jaar samen zijn, dus we hebben een leuk uitstapje voor ons jubileum(als ze nog goed ligt ten minste ;) )

6. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Ai dat is dan even schrikken daphne.. vooral als je het niet verwacht, hebben ze er nooit eerder wat van gezegd dat je ingeleid wordt met medicatie? Gelukkig is de kleine goed op gewicht, nu helaas even afwachten.. wel fijn dat je nu je meer weet bijna zeker weet dat je vriend dan in de buurt is!

Alvasr gefeliciteerd averna!! Wat gaan jullie voor iets leuks doen?
    Hopelijk blijft jullie meisje goed liggen!

7. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Haha ik bedoelde "leuk uitstapje" naar het ziekenhuis. :D
    Verder nog niets gepland voor morgen, misschien naar de film. Hangt er ook van af of ik me goed voel.

8. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Hier bij de eerste ook ingeleid en ook vreselijke weeen storm gehad!
    De kans dat je nu wat ontsluiting hebt is wel groter ( meestal bij volgens kindje is je baarmoeder wat weker) dan kunnen ze vliezen breken en infuus starten en komen de tabletten dus niet aan de orde! In dat geval kan je vragen of ze het infuus heel langsgaan willen opbouwen. Dat heb ik bij m'n tweede zwangerschap ook gevraagd en dit is toen heel goed en rustig verlopen!!!

9. Vlindertjeh

Vlindertjeh Bekend lid

18 mei 2014
    545
    67
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Haha oeps verkeerd gelezen!! Dacht dat jullie die drie dagen wat leuks gingen doen..

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Wow jullie schrijven veel kan t f Nie bijhouden sorry 🙈
    Weet ni of t me gaat lukken actief te reageren 🙈

Zo druk met m'n zoontjes en als ik eindelijk zit ben ik bekaf
    Wel alles bij gelezen, leuk om jullie te volgen
    Maar lees ook minder leuke dingen :(
    Kan me goed voorstellen dat t even slikken was toen ze inleiden aankaartte Daphne.. heftig wat je is overkomen.. denk er maar even rustig over na n laat t even bezinken en succes bij de cardioloog!

Sterkte meiden met de zware korte onderbroken nachten en alle vervelende lastige kwaaltjes in deze laatste weken!

11. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heb vandaag de eerste groeiecho gehad en ben heel erg blij en opgelucht want t mannetje groeit goed en is zelfs iets bovengemiddeld dus doet Nie onder voor m'n zoontjes ondanks de migraine, medicijngebruik en behorende stress en spanningen afgelopen periode
    Heb 1 nov weer een groei echo

12. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Super D83!

13. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    averna oh succes morgen

D83 fijn dat de groei echo goed was :)

Vlindertjuh ja vind het toch iets waar hij dan zelf maar over moet beslissen.

Ik wil ook nesteldrang haha begint wel iets te komen maar nog niet echt grr. Heb echt nergens puf voor en nu buikgriep ben zo moe wil slapen maar moet steeds naar de wc pfff

14. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat de groei echo goed was !!

hier ook nog geen nesteldrang, geniet nu even heerlijk van mijn verlof ( ivm ziekte wat eerder) heerlijk even niks hoeven.

15. Logan

Logan Niet meer actief

Goh Daphne! Ik kan me voorstellen dat je daar van schrikt als je dat niet verwacht. Het is misschien wel prettig om naar de cardioloog te gaan? Als je inderdaad zó snel moe bent. Ik ben benieuwd wat er uit komt. Ben je al een beetje aan het idee gewend?

Jeetje Averna, doe mij wat van die energie haha! Ik lig al de hele ochtend op de bank. :p Veel plezier met jullie uitje haha.

Wat fijn D83! :)

Ik ben even aan het rondkijken voor kleding straks na de bevalling. Ik denk maar iets van een huispak of een sweatpants ofzo. Wat hebben jullie? Ik vind het zo lastig, geen idee wat ik pas natuurlijk.

16. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zat daar gisteren ook naar te kijken, ik heb geen idee ook wat dan lekker zit en of je aan kan doen...

17. Chantallcindy

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Hier sowieso me zw leggings nog ivm snee keizersnee. Met een makkelijk shirt trui of idd huispak heerlijk.

18. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik heb 2 capri broeken die bij de andere twee heerlijk zaten. Maar vrees dat die in nov te koud gaan zijn. Heb nu twee nachtleggimgs vd hema :)

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik beem inderdaad maar een legging en jurkje mee en dan voor thuis moet ik maar zien. Bij de h&m zag ik op de site zwangerschaps sweatpants staan maar misschien zit dat dan ook wel weer niet echt lekker. Zelf heb ik genoeg pyjama's maar ik wil ook wel een beetje degelijk de visite ontvangen.

20. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet ook nog nieuwe jas gaan zoeken... Me tussen jas van vorig jaar gaat echt niet dicht ;) Niet heel raar met een buik. Haha...

Deel Deze Pagina