Pandabeertje, hier in de omgeving zijn de 2e eigenlijk altijd eerder gekomen. Dus houd moed Hoe gaat het met het legen van de darmpjes? Hier zijn mijn darmen ook ineens goed bezig (hoop op bevallen met 37 weken komt weer terug, haha) Marrie, succes met de kijkers! Wie weet wel dé kopers! Vita Rose, fijn gevoel he, dat draaien van het hoofdje in je bekken, auwauw!
Duimen dan maar ! Mijn moeder had mijn zus 4 dagen eerder en mij 4 dagen later.. m'n zusje ongeveer gelijk met uitgerekende datum, dus die was ook later met d'r 2de. Nouja, heb nog geen diarree gehad. Heb nu meestal 1x per dag ontlasting wat voor mij al veel is, helemaal als t niet heel hard is. Vandaag wel veel spierpijn ik m'n onderbuik/binnen, boven benen.
Mijn 2e kwam wel eerder. Oudste met 41 wk, 2e met 40 en 1 dag. Gestript met 40 wk. Hoop deze weer wat eerder
Hebben jullie allemaal al lekkende borsten? Ik had het bij mn dochter volgens mij rond 27 weken al, nu nog steeds niet (zondag 38 weken).
Hier geen lekkende borsten maar bij de 1e ook nooit gehad.. terwijl ik echt wel veel bv had na de geboorte. Alleen is t niet gelukt omdat Dl er echt niets van snapte en niet aanhapte. Als ze al aanhapte liet ze zo weer los en dronk practisch niks.. dus deze keer ga ik ook heel relaxed erin. Lukt het niet worden ze met de fles ook wel groot. Pff ik heb net de weekboodschappen gedaan, wat een k klus met een hernia en een peuter van net 2.. 🙈 Maar de go melde zich gister om 20.00 ziek omdat ze een dik ook had! 😱
Grappig trouwens dat iedereen hier hoopt eerder te bevallen. Ik liep bij de 1e door tot 41+4 en dat vond ik helemaal niet erg. K hoopte er nu zelfs weer op.. ik baal dan ook dat deze met een geplande keizersnede komt en dat ze dat in eerste instantie met 38 weken al wilde doen. Heb de gyn kunnen overtuigen als er geen bloedingen ontstaan iig te wachten tot 39 weken, maar is me nog 2 weken te vroeg eigenlijk.. 🙈
Bij de eerste ook vroeg. Bij de 2e weet ik het niet meer precies maar wel de laatste weken lekkende borsten gehad. Nu nog niets. Alleen als ik er in knijp.
Ik vond het de vorige keren ook niet erg om tot 40 wk te lopen. Deze zwangerschap gaat gewoon wat minder makkelijk en wil zo graag mijn kindje zien. Verder kan ik niet wachten tot ik weer een beetje actief kan zijn.
Hier nergens last van lekkende borsten. Eerste zwangerschap had ik dat alleen snachts hele vlekken in mijn shirt smorgens. En dan echt niet elke nacht. Ik heb geen hoop dat ikvroeg beval. Hier is de mogelijkheid alleeneen stuk groter dan bij rrn normale zwangerschap. Ik best wel wat littekenweefsel door de cerclage dus dat houd het nu dicht. In mijn omgeving komt over het algemeen de 2de eerder. Ik denk niet dat ik daar bij ga horen. Nu 37,5 en heb het gevoel dat ze nog wel goed zit.
Zelfs als ik er in knijp heb ik geen melk! Ik was er bij beide klaar mee op het eind, maar deze zwangerschap wel wat meer. Maar komt meer door bekkeninstabiliteit en omdat ik op gegeven moment gewoon een zere plek op m'n buik had van het kontje (nu weer). Maar deze zwangerschap veel meer harde buiken en spierpijn in m'n onderbuik. En wil ook gewoon dolgraag m'n kindje zien..
Mijn zwager denkt dat ik woensdag of donderdag beval. Na de voetzoolreflex. Maar ag daar gaan we maar niet vanuit. Ik ga er vanuit dat ik overtijd ga. Dinsdagavond voetzoolreflex en dan woensdagavond maar ff in bad bij mn zus, en dsn duimen haha.
Het einde komt voor iedereen in zicht, ik tel nu ook wel echt af! Dochter kwam met 37+5 dus wij tellen af momenteel alsof we nog maar 2/2,5 week moeten, dikke tegenvaller als het nog langer duurt dus Over lekkende borsten, die heb ik de eerste keer rond 25 weken gekregen en nu al bij 15 weken, echt een vervelend ongemak! Gaan jullie borst of flesvoeding geven? Ik heb heel veel last van spierpijn in mn liezen en onderbuik, en las net ergens dat ruggetje dat een pijnlijke buik geeft, vreselijk, dat is zo'n naar gevoel!
Hier sinds vanmorgen één natte borst. De linker wel en de rechter niet, maar dat kan kloppen. Heb toen ik 18 was een borstverkleinig gehad en mijn tepels functioneren niet goed genoeg om voeding ge kunnen geven. Ga net als de vorige keer de stuwing weg masseren en fles voeding geven. Bij mijn vorige zwangerschap exact hetzelfde! Ook met 31 weken zwangerschap begon het 'lekken'. Vorige keer verloor ik met 38 weken rond mijn slijmerig en met 38+2 braken mijn vliezen en begonnen de weeën. Ik hoop eerlijk gezegd dat deze zich ook wat vroeger aankondigt! Niet vanwege de klachten of zo, want die heb ik amper, maar ben zo benieuwd naar hem en wil hem knuffelen hihi. Dinsdag weer naar de VK toe, hopelijk is de kleine man gedraaid. Hij ligt nu nog steeds in stuit en ligt al tijden behoorlijk stil. Dus ben heel benieuwd!
Ik heb nog geen last van lekkende borsten. Ik wil wel borstvoeding geven, zeker de eerste weken lijken mij fijn vanwege de hechting (lekker veel knuffelen ) en voor het immuunsysteem van de baby. Daarna zie ik wel wat ik praktisch en fijn vind.
Heb wel lekkende borsten, maar niet continue zeg maar. Ene borst ook vele malen meer dan de ander (is dat normaal?). Moet ook zeggen dat de tepel waar meer melk uit komt iets meer gegroeid is dan de ander, niet extreem verschillend hoor, maar het valt mij wel op. Als het lukt wil ik ook een jaartje bv geven. Maar wil dat niet, dan kunnen we gelukkig altijd op flesvoeding overstappen. Zo fijn dat er tegenwoordig een alternatief beschikbaar is. Haalt de druk er een beetje af. Floeperd, je kleintje heeft nog wat tijd om te draaien. Laat je dinsdag wel weten of de kleine man al met zijn hoofdje omlaag ligt? Toevallig ook dinsdag afspraak bij vk, maar dan om over de bevalling te kletsen. Begint het ineens echt te worden. Vind het gesprek wel vrij laat, met 37weken. Ben wel heel benieuwd wanneer de volgende kleine geboren wordt. Waren afgelopen tijd veel achter elkaar, maar ik denk dat het nu even wat rustiger aan toe zal gaan.
@ Floeperd, De meeste babies gaan vanaf 32 weken draaien en volgens mij moet het kindje met 36 weken gedraaid zijn. Dus hij/zij heeft nog ruim een maand! Volgens mijn verloskundige ligt onze baby al met zijn koppie naar beneden maar ze zei dat hij ook nog genoeg ruimte had om weer terug te draaien en het rond week 34 bijvoorbeeld weer gaat draaien. Zelf heb ik het gevoel dat hij nog steeds met zijn koppie beneden ligt. Ik ben ook benieuwd naar de eerstvolgende baby! Volgens mij lopen er nog geen dames overtijd hier? Of wel?
Ik verloor de eerste keer met 34 weken mijn slijmprop en toen kreeg ik weeen die voor 2cm ontsluiting zorgde, uiteindelijk is het weer rustig geworden tot ik met 37+5 opnieuw de slijmprop verloor en toen dus wél bevallen. Nu nog geen slijmprop gezien maar hoop dat het binnenkort gebeurt en dan ook gewoon meteen mn bevalling begint haha ongeduld! Ik ga flesvoeding geven, de eerste keer in de kraamweek borstvoeding geprobeerd maar dochter hapte niet goed aan en na veel frustratie toch overgestapt op de fles.
Ik ga borstvoeding geven. Mijn jongens hebben allebei zo'n maand of 4 gehad daarna ivm werken over gegaan op flesvoeding. Hoop dat ik het deze keer wat langer kan blijven geven. dat de ene borst meer melk aan maakt dan de ander is wel normaal volgens mij. Had ik wel iig😉