Misschien dat t (Mocht het nog nodig zijn), helpt het bij mij volgende week ook. En vanavond ga ik lekker in bad en m'n dochter is uit logeren (komt morgen rond 10.30 uur thuis). Dus lekker ontspannend. Ze gaat straks, net voor of net na de controle bij vlk weg.. dus lekker rustig filmpje kijken vandaag. Heerlijk!
Rylie: O ja fijn is dat! Ik heb deze zwangerschap 2x moeten langs gaan bij de gyn en dat liep inderdaad ook uit, zit je daar met je 1.5 jarige die geen geduld meer heeft en dan moet je nog geholpen worden. Probeer vandaag maar eens lekker rustig aan te doen voor zover mogelijk, Ivy is naar het kinderdagverblijf tot 13:00 dus ga echt even met mn benen omhoog. Man ligt nog steeds in bed met oorpijn dus daar heb ik ook niks aan gehad de afgelopen dagen. Pandavliegen: voor jou schiet het ook al aardig op! Fijn hoor! Floeperd: die spierpijn had ik vorige week ook van de een op andere dag toen ik wakker werd, heb verder niks raars gedaan dus ook geen idee hoe ik eraan kwam, was de volgende dag ook weer weg.
Shampoo Ja heb wel t idee dat de injecties helpen. M'n BMM is wel verkort, maar een stuk minder dan bij V met dit termijn. Marie Mooie buik! En gefeliciteerd met jullie nieuwe huis (&verkochte huis!) Juffie Veel plezier vanavond! Naar welke film ga je? Pandabeertje Fijn dat je genoten hebt van je behandeling. Ik geloof een helemaal niet in en vind het maar zweverig. Maar hoop voor je dat die mevrouw gelijk heeft. Hier een slechte nacht gehad, veel wakker geweest.. terwijl ik over het algemeen nog gewoon prima slaap. Nu aan t werk, maar ga vroeg stoppen vandaag! Lekker genieten van 't mooie weer haha. Wij zitten trouwens nog met een dilemma. We hebben een inwonende aupair in huis. Super handig, zeker omdat ze hier geen kraamzorg hebben. Meisjes zijn ook enorm aan haar gehecht. Maaaaaar, in begin Juli zit haar jaar erop en gaat ze weer terug naar NL. Nu twijfelen wij of we eerder een nieuwe aupair willen (eind mei) zodat de nieuwe aupair er is met de geboorte van de baby en de periode daarna. Of dat we pas een nieuwe aupair begin Juli laten komen, maar dan zitten we dus waarschijnlijk in een drukke periode met een pasgeboren baby en moeten de meisjes afscheid nemen van hun aupair en wennen aan de baby. Wat zouden jullie doen? En zal ik een lijstje maken met uitgerekende data en afspraken?
Boommm: ik denk dat ik dan eerder opzoek zou gaan! Gewoon om allerlei stress te vermijden.. Haha ik zag net een shirtje, die ik heb besteld alleen even de tekst aangepast van papa naar Heit (mijn man is fries). Ik ga hem als cadeautje geven heb maat 50/56 gedaan. "HEIT denkt dat hij de BAAS is... Dat is zó SCHATTIG!!" Ik vond hem wel grappig haha... een lichtroze shirtje met witte tekst.
Boom: ik zou persoonlijk eerder al opzoek gaan naar een nieuwe au pair, dan hebben de andere kindjes misschien net een beetje minder onrust dan als zometeen alles ineens tegelijk gaat gebeuren. Misschien is het voor jezelf ook fijner om te weten wie je 'binnen haalt' zo voor je bevalling, dan kun je die vertrouwensband al opbouwen dan ineens je baby los te moeten laten. Brengt de au pair veel tijd door met de kinderen? Ik ben zelf ook au pair geweest 4 jaar geleden, ik zat in Zwitserland.
Ja eerder al he? Dat dacht ik ook.. Maar vind het afscheid nemen altijd zo moeilijk! Ga vanavond aar weer eens aanmelden dan op de site. Ja ze brengt vier dagen per week door met de kinderen, dus best veel tijd. Leuk dat je aupair bent geweest! Hoe vond je het en heb je nog contact met je gezin? Wij hebben nog contact met onze eerste aupair, ze komt deze zomer ook eventjes langs!
Boom: Ik zou het inderdaad al eerder doen, hoe moeilijk ook! Zou ze niet langer willen blijven? Of willen jullie dat niet? Ik ben uiteindelijk eerder dan het jaar gestopt omdat het gezin ging scheiden en ze mij niet meer konden houden daar. Wel jammer maar uiteindelijk was ik blij dat ik naar huis kon want er heerste constant spanning daar. Heb inmiddels ook geen contact meer met ze. Wel leuk dat jullie de eerste au pair ook nog zien, ook voor de kinderen!
Ze kan tot max half augustus blijven omdat ze in Deptember aan haar nieuwe studie begint.. Wat jammer dat jullie zo uit elkaar gegaan zijn. Ik weet nog wel de eerste keer dat vriend en ik ruzie kregen en onze eerste aupair er was, voelde mij zo ongemakkelijk😂🙈 Ben je aan t genieten van je vrije ochtendje?
Hm, ja dan zou ik wel echt gaan zoeken naar een nieuwe lieve au pair, anders komt er misschien zoveel verandering in een korte tijd voor iedereen. Wel jammer zeg! Nou mijn vrije ochtend is toch weer anders gelopen dan anders, ik kan nooit rustig op m'n kont zitten dus heb net even Ivy's speelgoed uitgezocht en opgeruimd en ga nu even lekker alleen naar het centrum toe, bij de Hema hebben ze veel korting op de zomer collectie dus ga even kijken of ik nog wat leuke jurkjes voor Ivy kan vinden en misschien wat kleertjes voor de baby, alsof ze nog niet genoeg hebben
Boommm, ik zou aupair ook eerder laten komen, zodat er wat meer wen tijd is. Een tijdje dubbel is zeker niet handig? Dat er goeie overdracht plaats vind? En voetreflex is eigenlijk gewoon ontspanningsmassage aan je voeten! Dat ze de bevalling kan aanvoelen geloof ik ook niet, dat kan de mijne ook niet Haha. Maar ze kan wel op bepaalde punten hard drukken en dan voel je het ergens in je lijf kietelen. Ik ga vrijdag weer, even een verwenmomentje voor mezelf. Heb ook een zwangerschapsmassage gehad, maar vind dit releaxter (al bij die zwangerschapsmassage hadden ze een tafel met een gat erin voor je buik en borsten.. dat was ook erggg prettig!). Pinkissom, klinkt als een drukke ochtend Hier heb ik leesproef van de geboortekaartjes besteld, en postzegels, kraamfeestuitnodgingen, adresstickers. Haha. Ben er al weer moe van. Zo nog even de was vouwen en dan ff de bank op! Vanmiddag geboortebedankjes zoveel mogelijk gaan oroberen af te maken!
Pinkblossom Ah leuk! Ik haat speelgoed uitzoeken, kan t elke dag wel doen.. ze stoppen het nooit terug in de goede bakken😡 Veel plezier ket shoppen! Heb laatst wat dingetjes bij de Hema besteld, ze hebben echt leuke dingen inderdaad! Pandavliegen Nee dubbel kan niet, hebben maar 1 kamer voor de aupair haha. Wil binnenkort ook een zwangerschapsmassage gaan boeken, lijkt mij heerlijk en volgensmij had Pinkblossom het laatst ook laten doen en was erg enthousiast. Is het geboortekaartje mooi geworden? Wij hebben hem ook al af. Wag voor geboorte bedankje gaan jullie doen?
Boommm. Lijkt mij idd ok makelijker en relaxer voor je andere 3 meisjes om dat eerder te doen. Jammer dat ze weg gaat. Succes met de zoektocht! Pinblossom. Idd een kind die irritant wordt en dan moet je nog naar je afspraak. Gelukkig wel veel speelgoed daar om mee te spelen. Maar ja. Veel plezier met shoppen. Lekker rustig aan. Pandavliegen. Ook al een productieve ochtend. Wat heb je gekozen? Je herinnert me er meteen aan dat dat ik de postzegels nog moet regelen. Boommm. Wij hebben geen geboortebedankjes. Nooit gedaan. Ook niet echt normaal in mijn omgeving. Hier. Ben weer opgestaan met hoofdpijn. Normaal draag ik lenzen nu maar mijn bril opgezet maar helpt voor geen meter. Sta er ook alleen voor vandaag. En L is heerlijk druk.
Controle gehad bij verloskundige. Alles is goed, geen bijzonderheden. Volgende week weer. Ze schatte het kindje trouwens rond m'n dochter d'r gewicht (3230 gram). Dus zal of rond t zelfde liggen of iets zwaarder, licht natuurlijk aan hoelang t duurt voor Ik beval.
Hoe doen ze die schatting bij jou Pandabeertje? Bijl ik willen ze dat nooit zeggen zonder echo omdat het. Iet nauwkeurig is zegt ze
Bij mij hebben ze gewoon 'gevoeld aan m'n buik'. Geen idee of ze 't dan goed kunnen inschatten, maar denk dat ze er wel aardig wat ervaring in heeft ofzo.. geen idee.. Ik weet nog heel goed bij mijn dochter dat ze haar via een echo met 38 weken of 38,5 week ofzo op 2500 schatten ofzo? En bleek 2 weken later met de geboorte toch echt 3230!
Hihi. Ja het zegt niet altijd wat met zo'n echo he. Hoorde laatst ook iemand waar ze er ruim 850 gram naast zaten. Oepsie!
Boom: oh kun je Hema bestellen en naar het buitenland laten komen? Ideaal! Ik ben helemaaaaal op, net als gister, volgens mij ga ik hier elke dag klagen haha. Ik plof nu écht op de bank met mn heerlijke puddingbroodje van de Hema, Jumm! Klopt ik heb laatst een zeangerschapsmassage gehad, was echt super fijn! Echt even Ontspannen en helemaal niks, heerlijk! Ik wil het eigenlijk nog wel een keer zo voor de bevalling binnenkort maar het is wel aardig prijzig vind ik, heb dat nooit echt voor mezelf over. Ik heb nooit een schatting qua gewicht gehad, bij mn dochter niet en nu ook niet.. wel 'weet' ik dat die gewoon op het gemiddelde groeit. Onze dochter is geboren met 37+5 en woog 3290gr
Geboortebedankjes: vul autootjes met blauw snoep en dan een stickertje erop met de naam en kaartje eraan! Veel werk maar wel lekker ontspanning. Gewicht: hier veel groeiechos gehad maar zelfs dan mogen ze er nog naast zitten. Ze schatte vanaf de 20 weken al rond 8/9 pond bij 40 weken. Maar geloof dat ze er een kilo naast mogen zitten, Haha! Massage: zeker doen!! Het is zo fijn en ontspannend! Dat verdien je wel als zwanger lijf vind ik!
Hier schatten ze de baby wel wat groter dan gemiddeld, maar hangen ze er geen getal aan. Slim, toch? Onze kinderen worden steeds zwaarder, de jongste was bijna 9 pond, dus ik hoop in ieder geval niet overtijd te lopen. Ik ben namelijk bang dat deze anders tegen de 10 pond gaat zitten en dat is wel héél groot. Slapen gaat steeds slechter. Nu zit mijn man in het buitenland en dan slaap ik altijd lichter, maar afgelopen nacht was ik wel héél vaak wakker. Dan baal ik dat de kinderen op woensdagmiddag vrij zijn, anders had ik een middagdutje kunnen doen. Deze middag doorkomen en de kinderen op tijd naar bed, dat is mijn lichtpuntje 😄
Hier schatten ze de baby juist klein. Nu net weer. Dit werd gedaan door voelen. Maar der grote zus was ook maar een lichtgewicht. 2710gr toen ze geboren werd met 39+4. Verder alles goed. Goede bloedruk, kleine ligt vast, hartje klopte mooi. Als ik het haal volgende week donderdag een afspraak en ctg. Ben alleen vergeten te vragen waarom hijeen ctg wil doen. 🙁