Ik ga flesvoeding geven en gebruikte bij Ivy ook de smalle dr brown, heb die dus nu ook gewoon maar weer in huis gehaald, en een avent flesje uit zo'n babydoos hebben we nog staan. Spenen hebben we nog van alles wat liggen geloof ik, ivy nam geen speen dus we hebben heel veel geprobeerd Heb net nog even bij het kdv nagevraagd hoe flexibel hun zijn qua extra opvang tijdens de bevalling en dit was geen enkel probleem, erg fijn dus! Pandabeertje: hoelaat heb je je controle?
Ik wacht nog steeds op het telefoontje van de verloskundige. Druk met de bevalling natuurlijk.. Ik heb dr Brown smalle fles. Bij mijn zoontje ook gehad. Heb zo'n starters pakket gekocht. En difrax natural speentje. LW, balen dat je zo'n rot ochtend hebt. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.
Ik lig nu net aan de CTG! ik gebruik de Bibi spenen. En de dr brown fles, dit keer de nieuwe variant. Heb een starter pakket gekocht. Klein ehals/speen.
@LW85: ik kan zó het bad voor je laten vollopen, maar ik weet niet of Leiden nou zo handig voor je is 😉
Succes pandabeertje Teuntje: goed dat je gebeld hebt. Ik heb trouwens 's nachts al tijden tintelende handen. Schijnt carpaal tunnelsyndroom te zijn. Lw85: wat vervelend zeg zo lang op een rotstoeltje Flesjes: ik wil bv geven en heb alleen een aventflesje in huis uit de babydoos. Heb ook geen voeding in huis. Vorige keren ook nooit gehad volgens mij. Nog even ego: vk was goed. Ons meisje ligt weer goed alleen nog niet ingedaald dus kan nog alle kanten op. Ook moet ik nog de Suikertest omdat ik nogal ruim vruchtwater heb. Ze willen toch zwangerschapssuiker uitsluiten. Vrijdagochtend maar even naar het zkh. Ik hoop dat het allemaal gewoon goed is. Wel mooie echo gehad!
Juffie wat fijn dat ze goed ligt. En nu zo blijven liggen en indalen. Wel jammer dat je zo'n suikertest moet doen bah. Alleen veel vruchtwater of is de kleine ook groot? Pandabeertje. Hoe gaat het bij jou? Hier. Ik heb morgen afspraak bij gyn en een CTG. Blijf me maar afvragen waarom die CTG is. Helemaal niet gevragen de vorige keer. Iemand een idee. Moet wel zeggen dat ik de baby goed voel en mijn bloeddruk is ook gewoon goed.
Ben weer naar huis vanuit het ziekenhuis controle. Alles lijkt goed. Maar het vruchtwater is wel veel te weinig (7,7) en moet tussen de 8 en 25 liggen (onder en en boven grens). Ik mocht terug naar mijn eigen verloskundige als ze me niet oger de 41 laten gaan, maar besloten dat niet te doen omdat ik dan heen en weer blijf, vanwege als t bewegen minder is ik weer terug moet. Dus ik blijf in controle bij het ziekenhuis en daar bevallen. Zaterdag weer een hartfilmpje. En evt woensdag weer hartfilmpje en echo. Is woensdag nog geen bevalling dan gaan ze inwendig onderzoek doen en evt iets in gang zetten rond die week. Maar voor nu mag ik het afwachten, zolang ik de baby maar goed voel. Max 2 dag delen weinig tot niet gevoeld is bellen. Gelukkig mag ik wel gewoon bewegen, dus ik mag gewoon het dorp in oid , want harde buiken hoort er ook bij zolang ik haar maar in de gaten houd qua bewegen. Die harde buiken zouden namelijk ook kunnen omzetten in weeën. Rustig aan met maten. Dus spannend. Afwachten. Mag iig niet over de 41 weken (volgende week zondag). Duimen dat ze snel komt.
Alles lijkt goed. bloeddruk was iets hoger dan normaal 150/75 maar die onderdruk vond ze belangrijker en laag genoeg. Baby was wel wat gezakt inmiddels, nog niet vast. Ze twijfelde weer met voelen over de ligging. Maar ze denkt uiteindelijk toch dat ze goed ligt Dinsdag controle en als ze nog twijfelt dan de echo er effe op. Hartje ook nog gehoord. Pandabeertje, waarom doen ze nu niks dan als dat vruchtwater als zo weinig is? En je zit ook al op 39 weken..
Weer afwachten dus pandabeertje! Ik zal nog een beetje harder duimen voor je dat ze echt snel vanzelf komt! Hier vooral veel steken en een strak gevoel van onder ofzo, een onaangename druk die komt en gaat.. net alle planten in de bakken gepot en een nieuw boompje gekocht voor bij de voordeur. Alles is klaar voor de mini!
Spannend pandabeertje, hopelijk heb je jullie kleine meid snel in je armen! 😍 Wat word hier slecht geslapen door vele. Hier nog redelijke nachten, en doordat L graag uitslaapt de meeste dagen ook niet voor 9.30 uit bed.. 🙈 Vanmorgen even bij een vriendin geweest. Lekker geknuffeld met haar dochter van 12 weekjes! 😍 Wel gek hoor nog even en dan hebben we ons eigen baby'tje op mijn borst liggen.. 😍
Ik moet zeggen dat ik het stukje inleiden eventueel wel meer los kan laten, heb namelijk besproken hoe en wat eventueel. Als ik ontsluiting heb willen ze me eerst de vliezen breken en 1 tot 2 uur kijken of de weeen komen. Dus hoef niet direct aan het infuus. En ik zit dan alsnog bij de verloskundige en niet bij de gynaecoloog en qua "gebonden aan bed" daar konden we wel een beetje over uit komen samen.. dus dat geeft me wel rust. Mocht ik woensdag controle hebben en het vruchtwater is niet verminderd, dan gaan ze inwendig onderzoek doen en evt strippen. Anders gelijk inleiden. En mocht het strippen niet werken dan wordt het waarschijnlijk eind volgende week inleiden. Als ze niet zelf komt. Hij kon nu misschien ook wel strippen (geen idee of ik ontsluiting heb). Maar hij zegt de kans is er Dat je een nacht slecht slaapt van de harde buiken en t niet doorzet en je weer een nacht gemist hebt. Dus hij wilde nog even afwachten. En wie weet dat ik nu meer rust vind in t eventueel inleiden, dat ze toch komt. Ik heb ook veel last van steken in onderbuik/vagina. Waarschijnlijk daalt ze NOG dieper in.. die centimeters schelen weer met de bevalling straks ! En wie weet doet ze dat om te komen. We zien het wel.
Wel fijn dat alles goed is pandabeertje, vruchtwater is wel weinig maar blijkbaar niet zorgwekkend, anders hadden ze wel wat gedaan natuurlijk. Wel fijn te weten dat je je dochtertje uiterlijk zondag over een week in je armen kunt houden. Hier is dametje nog steeds niet geheel ingedaald. Zit wel in het bekken maar niet vast. Volgende week weer afspraak. Duurt allemaal zo lang he....
Zo heel wat bij te lezen in een dag... heb een vergelijkbaar advies gekregen pandabeertje. Morgen 40 weken. Nu kijken of ik al ontsluiting had levert me denk ik alleen maar onrust op. Zou dan evt ook kunnen strippen. Durf dan nergens meer heen te gaan. Wel voor dinsdag een controle en evt strippoging gepland. Ook volgende week donderdag ctg en echo bij ziekenhuis gepland (precies 41 weken). Moest er rekening mee houden zei verloskundige dat er dan evt vrijdag inleiding plaats zou kunnen vinden als het noodzakelijk is of ik dat zou willen. Bij geen medische gronden mocht ik dan ook nog afwachten. Maar die keuze heb ik voor mezelf al gemaakt: dan wordt het inleiden! Hier ook slecht slapen trouwens. Zo rond half 11 naar bed. Tegen een uur of 3 standaard dik 2 tot 3 uur wakker... dan slaap ik tot half 8. En dan maar een middageditie erbij en ik kom de dag wel weer door. Is baby nummer 1 dus die ruimte heb ik gelukkig wel. Iedereen succes met de laatste loodjes!
Oohh wat spannend allemaal, ben stiekem heel erg benieuwd wie de eerstvolgende is die gaat bevallen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zou willen dat het bij mij al bijna zover was. Ik word gek van het niets leuks kunnen doen. Er staat van alles leuks gepland waar ik niet heen kan gaan! (Vliegen met 36+5 dagen lijkt me niet verstandig) Laat de kleine boobi maar komen, dan kunnen we weer verder! En vermoeidheid: ik wil wel van alles doen maar heb echt dagen dat ik slaap, eet, slaap, werken, slaap. Slapen gaat hier nog oké. Gisternacht was vervelend, half 3 wakker en half 6 pas weer kunnen slapen (nadat ik een tosti had gegeten). Geboortekaartjes hebben we nog niet. Sowieso moeten we zowel Nederlands als Engelse kaartjes hebben. Denk dat we deze pas nadat ze is geboren uitkiezen en versturen; ik heb geen zin dat men in de kraamweek komt kijken al. Hahahaha
Wij doen 1 kaartje met zowel Nederlandse als Franse tekst. Scheelt weer drukkosten en gedoe met hoeveel van welke taal je er nodig hebt.
Heb echt enorme aanhoudende steken/krampen in m'n onderbuik en onderrug. Echt geen pretje. Vooral bij bewegen. Nu maar gauw op bed.