Daphne Zo zit ik ook ik weet dat onze kleine man gehaald word. 'Aar wanneer?? Ergens rond 37/38 ste week. M'n eerste gyn heeft me belooft dat ik niet langer hoef als bij de jongste en die is met 37,5 geboren. Maar deze gyn had het over de 38 ste week. Ik ga het volgende week dan ook gewoon vragen met controle want ik wil duidelijkheid ook omdat onze tante gister te horen heeft gekregen dat ze onbehandelbaar ziek is en waarschijnlijk nog een week of 4 te leven heeft. Ik hoop dat de kleine man er dan is!
Nou ben vanmiddag bij de vk geweest, maar gen vruchtwater verlies, wel extreem waterige afscheiding. Kleine man zit hier vast in bekken. Baarmoedermond is verstreken en 1/2 cm ontsluiting.. dus weer getoucheerd.. het drupje bloed van gisteren hoort bij de slijmprop en nu weer gewoon afwachten
Ah dat is goed nieuws Stefanie! Wel raar maar goed, dit was denk ik het beste scenario toch? 1/2 cm ontsluiting is niet erg op dit termijn toch? Of ik moet me vergissen en baarmoedermond verstreken, ik hoop dat dit ook niet erg is. Toch spannend al met al
Ja het blijft spannend... Nu ook meer harde buiken die steeds steviger aanvoelen.... En kleine man "zoekt" een plekje om goed te liggen...ook twee dagen nu de hele dag misselijk....
Ik heb idd ook een verstreken baarmoedermond (is bij de onderzoeken afgelopen week vastgesteld) maar dat was heel normaal bij mijn termijn. (Was toen 35 weken) dus ik denk idd dat je er helemaal gelijk in hebt! Is er bij jou al meer bekend omtrent het spuiten en stoppen voor de bevalling?
behalve dat het allemaal vaag is zegt de gyn al een aantal afspraken: als je denkt dat de bevalling begonnen is, of je vertrouwd het niet, niet spuiten die avond. Desnoods eerst even naar de afdeling savonds om vast te stellen dat de bevalling wel of niet begonnen is. Daarom willen ze het liever plannen zodat ik zeker kan stoppen met de spuitjes op een bepaald moment. Na de bevalling 6 weken nog spuitjes nemen.
Hey meiden even een vraag.. gister avond veel last van harde buiken (5-6 per uur) met een zeuredrig gevoel in m'n rug en rechter zij, ik dacht dat ik misschien toch wat te veel gedaan had, dus na het eten rustig op de bank gelegen. Vannacht regelmatig vervelende harde buiken waar ik wakker van werd en nu sinds ik wakker ben (half uurtje) weer 2 harde buiken gehad. Is dit gewoon normaal voor dit termijn? Door bijvoorbeeld indeling of harde groei van m'n baarmoeder oid?
@jajo mijn verloskundige vroeg de vorige keer bij controle hoe vaak ik last had van harde buiken... Ik heb er +/- 20 per dag, waar ook pijnlijke bij zitten. Ze gaf aan dat zo'n aantal bij deze termijn hoort. Ik weet niet wanneer het te veel is, misschien even de vk bellen om het na te vragen?
Moest toch even langskomen. Ik ben net in het ziekenhuis geweest, omdat ik veel harde buiken had. Harden buiken komt van het te veel doen, dus moet rust nemen. Maar bij de echo kwamen ze er bij toeval achter dat het buikje niet goed groeit. Ze noemen het een afwijkende curve en de groei is niet zo laag dat ze zich direct zorgen maken (Beentjes en hoofdje groeien wel goed) Dat kan liggen aan placenta insufficiëntie. De doorbloeding van de navelstreng en het vruchtwater was nu goed. Ik moet nu 2x per week langs komen voor een echo, dan bekijken ze de navelstreng en het vruchtwater en 1x per 2 weken de groei van de baby zelf. Als het verder stagneert of niet voldoende groeit wordt het kindje al voor 37 weken gehaald. Maar dat is nu nog koffiedik kijken. De kleine woog bij 30 weken 1420 en nu bij 32 weken 1615. Buikje was p57 lijn en nu p14.5. Nu dus extra controles
Heej meiden het is voor nu even te veel om terug te lezen. Maar ik zou vanaf nu graag mee willen kletsen als dat mag?! Ik ben zwanger van ons tweede kindje, we hebben een zoontje en verwachten nu een meisje.
Jullie gaan snel, moet echt even bijlezen ! gisteren bed op klossen, OMG kom amper het bed in... met mijn 163
Ja dat stoppen ivm bevalling lijkt mij ook een veiliger gevoel. Hier ook tot 6 weken na de bevalling Word je er ook niet blauw van? toen ik ze tijdens m'n longembolie gebruikte werd ik er giga blauw van en nu totaal niet
Ik ben even te moe om op iedereen te reageren.. ga morgen weer even m'n best doen Vandaag weer bij de gyn geweest en ik mag gewoon afwachten op de bevalling. Enerzijds jammer, had gehoopt op morgen inleiden maar anderzijds is het ook wel fijn te kijken wanneer hij/zij wil komen.
@ Jajo, jeetje dat is toch ineens een onverwachte wending. Gelukkig is het nog niet heel erg maar wel een fors verschil. Fijn dat je daar regelmatig op gecontroleerd wordt. Ik heb met ons eerste zoontje placenta insufficiëntie gehad, ik hoop dat er bij jou wat anders is, in ieder geval niks ergs en dat je kleintje echt nog wat weken mag blijven zitten @ Me1989, welkom! Leuk, een koningskoppel @ DRLB, ik heb ook longembolie gehad toevallig, inderdaad destijds ook helemaal blauw. Maar daarnaast gebruikte ik ook marcoumar als ik me niet vergis. Tabletjes. Dan moest ik daarvoor naar de trombosedienst en kreeg ik zo'n schema mee. Nu valt het echt reuze mee, als ik verkeerd prik merk ik dat direct en krijg ik een forse bult en blauwe plek (ik prik in mijn been, durf niet in mijn buik haha). Krijg jij vanwege longembolie in het verleden nu ook deze spuitjes? Valt je dosering mee? En vanaf wanneer moet je al spuiten? Vragenvuur ik spuit inmiddels vanaf week 7. @ Logan, weird. Ene week krijg je te horen dat de kleine wel heel snel gaat komen, waarschijnlijk dan. Andere week mag je afwachten. Zo raar, want je stelt je er stiekem toch op in.
Een hoop ontwikkelingen hier.. Hoop dat ik morgen (straks) tijd heb om te reageren. Wij zijn net terug uit het ziekenhuis. Normaal gesproken voel ik de baby 's avonds enorm veel, tot op het pijnlijke af.. Nu had ik haar de hele avond gewoon nog niet gevoeld. Ik ben even op mijn linkerzij gaan liggen en heb met mijn handen geprobeerd contact te maken, maar er kwam gewoon maar niks.. Ik ben niet van het snelle bellen, maar dit was gewoon beangstigend. Dus om half 10 het ziekenhuis gebeld en we mochten langskomen voor een ctg. Kind uit bed getrokken, was met geen mogelijkheid wakker te krijgen (aaaahh).. Maar hij moest naar opa en oma. Opa en oma konden helaas niet hierheen komen.. Afijn, eer dat we in het ziekenhuis waren was het kwart over 10 en rond half 11 mocht ik aan de ctg. Het was erg druk met bevallingen, dus het duurde allemaal nogal lang.. Heb een uur aan dat ding gelegen en moest daarna nog een hele poos wachten op de dienstdoende arts, voor een echo. Maar alles zag er prima uit; de kleine werd wakker zodra de banden om mijn buik zaten. Zal je altijd zien.. Maarja gelukkig maar! Om 12 uur eindelijk weer naar huis, kleine opgehaald bij m'n schoonouders en we liggen nu allemaal eindelijk in bed. En maar gauw slapen, over 4.5 uurtjes gaat manlief zijn wekker weer.. Pfjiew!
Poppetje vreemd he? Ik heb dat ook al paar keee gehad dat ik minder leven voelde en als ik dan heen ging was hij er weer. Hier is het sinds eergisteren avond heel rustig in m'n buik. Ik denk een groeispurt ofZo. Maar zelfs m'n man zei het gister hij is rustig he. Ik zat ook in twijfel te bellen maar dat heb ik toch maar niet gedaan. We wachten maar Af. Wie weet krijg ik vandaag weer wat meer singalen wn schoppen
Jajo: wat een onverwachte wending zo ineens! Ik denk maar van het heeft zo moeten zijn dat je even langs moest komen.. Dat ze dit per toeval ontdekt hebben. Hoe voel je je er zelf bij dat je nu vaker langs moet komen? Geeft het je wat rust of juist niet? Logan: wat anders kan het dan opeens lopen hè? Ik ben zelf echt een controlfreak en probeer alles zo goed mogelijk voor te bereiden. Vind het dan zo irritant als de plannen ineens zo omgegooid worden.. Maarja dat hoort stiekem ook wel een beetje bij bevallen natuurlijk.. Maar toch Mamavand: ja stom hè? Ik heb haar al wel vaker minder gevoeld, maar dat kon ik dan redelijk relativeren. Dan had ik haar toch een paar keer gevoeld over de avond en bleef ik mezelf ook geruststellen met de gedachte dat ze minder ruimte krijgt etc. Alleen nu.. Tja wat ik zei, ik heb dit niet eerder gehad! Lag al de halve avond lekker op de bank en in bed en normaal voel ik haar dan dus heel goed. Nu niks, gewoon helemaal niks. En het is niet dat ik er de hele avond over piekerde ofzo.. Opeens kreeg ik gewoon het gevoel dat ik moest bellen. Maar gelukkig was alles dus goed! Denk dat ik nu minder snel bel als ik haar minder voel, kijk het dan inderdaad eerst even aan denk ik. Maar dat zien we wel haha. Op de echo was trouwens te zien dat ze, in de woorden van de gyn, 'klaar voor de start' ligt. Ze ligt dus nog niet vast dus ze kan nog draaien, maar voor nu lag ze met het hoofdje netjes een eindje ingedaald en met haar rug aan de voorkant. Voeten liggen rechts en ik zei echt zo huh, wat voel ik dan steeds in mijn linkerzij?! Het voelt daar helemaal beurs, ik dacht steeds dat ze daar schopte of iets, steeds op dezelfde plek (au!).. Keek de gyn even gauw, zegt ze dat is een elleboog, je wordt gewoon gepord vond het wel grappig, had ik nooit aan gedacht!
Jeetje Daphne jij hebt ook al het een en het ander voor je kiezen gehad!! Xpoppetje gelukkig daarna veel beweging! Hier nu extra belangrijk dat ik hem voldoende voel. Vind het toch wel een beetje spannend. Een verschil van p57 naar p14.5
Oeii dat zijn idd enge dingen poppetje! En das vaak zo he. Als je dan eenmaal aan de ctg ligt reageren ze vaak op de doppen en banden
Wat eng Poppetje! Ik had het vorig weekend ook, lig je aan de ctg en hup, baby wakker. Vind het altijd mooi dat je dan het hartje zo hoort galmen door de kamer.