Haha Dreamer ja stom hè, je voelt je dan zo'n halve aansteller.. Wat nou de baby beweegt niet, kind houdt niet meer op met bewegen en draaien zal je bedoelen Maar ze weten dat in het ziekenhuis hier gelukkig wel uit je hoofd te praten. In de zin van dat ze tegen me zeiden van mocht het weer gebeuren, gewoon weer bellen hoor! Dan kijken we gewoon weer eventjes. Logan, lijkt wel of het eventjes bij de termijn hoort dan ofzo? Jij had het ook rond de 37 weken? Ze krijgen natuurlijk ook gewoon minder ruimte, ik weet het ook allemaal wel....... Rommelt het bij jou al een beetje of merk je nog niks? Had bij m'n zoontje echt 0.0 voortekenen, maak nog weleens grapjes dat ie er nu nog zou zitten als ie niet gehaald was haha. Al schijnt het dus niks te zeggen, maarja..
@ xPoppetje, goed dat je toch gegaan bent, beter safe than sorry uiteraard. Hier voel ik soms ook echt minder leven maar mag van mezelf niet in paniek raken fijn dat je kleintje dan toch op de ctg reageerd! Hier zo vind ik het volgende soms zo eng: met ons eerste zoontje weet ik nog dat de gyn toen zei: er is helemaal geen vruchtwater meer. Er is toen een aantal keren gevraagd of ik echt niet gemerkt had dat ik het verloren was. Nee, dat had ik echt niet. Wat ik wel had was als ik op de wc ging zitten, ik dan al een klein plasje verloor voor ik daadwerkelijk ging plassen. Ik heb dat in verband gebracht met vruchtwater verlies, zo van; dus toch wat verloren. Hiervoor ben ik rond de 24 weken al een keer savonds naar het ziekenhuis gegaan omdat ik dit weer dacht te hebben maar het bleek erg waterige afscheiding. Gisteren nacht en ochtend had ik dit dus weer 2 keer, plus een rustige baby. Het gevoel bekroop me toch even van het zal toch niet echt vruchtwaterverlies zijn? Gelukkig hoe ik ook druk zet, er komt niks op commando zeg maar. Kleine beweegt in ieder geval vandaag wel actief dus dat is fijn.
Daphne Bij een placenta insufficiëntie is het eerste wat afneemt het vruchtwater en de doorbloeding van de navelstreng. Dus vandaar dat je vruchtwater waarschijnlijk volledig verdwenen was. Dit heb ik me ook gister laten vertellen door de gyn. Zo lang de kleine beweegt is het goed meis. Maar weet als geen ander dat je je enorm druk kan maken om zulke dingen, zeker met de voorgeschiedenis die je hebt.
Ja zoiets Poppetje. Ik was toen 37+3. De klinisch verloskundige zei dat het een combinatie was van mijn vele vruchtwater, dat werkt als een stootkussen en het gebrek aan ruimte. Ik vind het hoogtijd om dat hij/zij eruit komt, kan ik gewoon kijken of er nog geademd wordt ;( Wat heftig Daphne! Ik ben soms ook wel eens bang dat ik het gewoon niet in de gaten heb, maar in jouw geval kan ik het me helemaal voorstellen. Zolang je mannetje beweegt is het goed lijkt me, en anders lekker aan de bel blijven trekken!
@ Jajo en Logan, dank voor jullie lieve reacties. Het scheelt enorm dat mijn vriend niet zo'n stresskippetje is als ik dat helpt me met beide benen op de grond te staan voor ik in paniek raak. Vandaag is hij druk dus ik vermoed niet dat er iets mis is, anders trek ik aan de bel. Eigenlijk gaat het de hele zwangerschap al zo dat er dagen van rust zijn afgewisseld met dagen van drukte. En dames, de meeste zwangerschappen gaan hartstikke goed, dus daar hou ik me maar aan vast @ Jajo, snap dat het toch een raar gevoel geeft, van gemiddeld naar ondergemiddeld is ook best fors. Wanneer heb je weer controle? @ Logan, pff snap ik. En met jouw termijn mag je kleintje echt wel ter wereld komen. Hoop voor je als nog dat dit zsm zal zijn, zou fijn zijn Hier probeer ik vriend duidelijk te maken dat ook al voel ik nu niks aankomen, het zo kan zijn dat hij een belletje kan krijgen omdat het begonnen is. Ik heb absoluut geen aanname om te denken dat hij niet nog twee weken blijft zitten hoor maar die kerel van mij denkt dat je dit uren/dagen van te voren aan voelt komen, zonder uitzonderingen een eindeloze missie geloof ik haha
Haha ik geef datvidd bij iedereen al aan. Dat angstige wbt vruchtwater ken ik ook. Bij de eerste was dat ineens gewoon bijna op. En in 2 dgn tijd nog ns met 2 cm afgenomen. Daardoor met 30wk dus ook groei echo gehad. Bij n dag minder beweging schiet dat ook gelijk weer door mn hoofd maar kn me vorstellen dat t bij jullie nog heftiger is...
Toevallig inderdaad haha. Ze zijn bij mij pas begonnen vanaf 33 weken toen viel het de gyn in dat t wellicht verstandig was, erg apart maarja. Ik heb fragmin 0,2 ml 2500IE en jij? Ben je het spuiten zeker wel al moe na zoveel weken!! Vind het echt spannend om te spuiten met een naderende bevalling want heel lang zal t niet meer duren bij ons beide haha
Hier bij de eerste ook onbewust vruchtwater verloren vandaar dat hij gehaald is met 36 weken. Ik bleek het ook vlak na het plassen te verliezen. Dan liep er wat door en dat kon ik niet ophouden. 'Aar zodra ik liep of stond of wat dan ook verloor ik niks. Hier gister ochtend van bed met allemaal waterige troep wat langs m'n benen liep. Toen schrok ik wel even maar idd ook hier was het hele waterige afscheiding!
@mamavanD gelukkig was het afscheiding!! Hier net tijdens het afvegen een heel klein druppeltje bloed teruggevonden op het wcpapiertje. Maar even een maandverbandje ingedaan voor de zekerheid zodat ik straks kan checken. Zit er iets roze/rood in ga ik maar meteen weer bellen!
vorige zwangerschap heb ik dezelfde hoeveelheid gespoten, nu 0,2 ml 5000IE ivm proteïne C tekort (daardoor kreeg ik longembolie bleek vrij veel jaren later). Ik vind dat ook heel spannend, gezien gevaar op bloedingen en zo. Daarom heb ik vrede met de inleiding, hopen dat de kleine blijft zitten tot dan. Pff hopelijk is er niks aan de hand maar goed dat je er alert op bent. Ik hoop oprecht dat er verder geen bloed meer te zien is. en bellen kan geen kwaad natuurlijk
Alles bijgelezen Hier gister in het ziekenhuis gelegen om 04:00 snachts flink bloedverlies en veel harde buiken 3x aan ctg gelegen uiteindelijk stopte het bloedden en de harde buiken uiteindelijk was ik eind van de middag weer thuis waar het bloed vandaan kwam geen idee. Ik moet rustig aan doen. Dus lig nu hele dagen op bed bank
Ik hoop inderdaad ook voor je dat de kleine blijft zitten tot de inleiding! Vast wel hihi😘 Ik krijg geen inleiding, vind het maar raar! Geen bloedverlies meer op t moment!! Dus ben blij Hoelaat spuit jij altijd?
Helaas mamavand... Ik zit hier nog altijd met een baby in mijn buik. Morgen controle in het ziekenhuis. Ben benieuwd. In ieder geval fijn om te kijken of alles nog goed zit daar binnen. Verder ben ik echt moe, slaap helemaal niet meer 's nachts vanwege het maagzuur (meisje zit duidelijk nog veel te hoog), harde buiken, wc bezoekjes en alles wat er door mijn hoofd spookt. Heb vaak geen energie meer om hier te posten, al lees ik wel regelmatig mee. Dus ze mag snel komen van mij.
Aaahhhh Averna, ik zit de laatste dagen steeds aan je te denken! Fijn om te weten dat je meisje het zo goed bij je heeft, maar nu is het wel leuk geweest hè hihi? Ben benieuwd morgen, misschien willen ze wel strippen oid? Of zou je dat zelf niet willen?
@ DRLB, haha nou meestal rond 22:00 uur, in ieder geval tussen 22:00u en 23:00u, had met werk te maken, dan was ik in ieder geval thuis. Nu kan ik soms mijn ogen niet meer open houden en ga ik slapen, zet ik de wekker om 22:00 uur en spuit dan haha. En jij dan? Top dat in ieder geval het bloedverlies gestopt is. Ik mag ook kiezen om geen inleiding te doen bleek afgelopen dinsdag. Als ik het echt niet wil, hoeft het niet. Maar we zullen zien, ik heb nu het idee dat de gyn iedere afspraak van mening veranderd haha. @ Averna, aah jammer! Ook ik dacht dat je misschien al wel bevallen zou zijn maar niks blijkt minder waar te zijn dus. Hopelijk morgen duidelijkheid van de gyn/vk. Het kan in ieder geval nooit lang meer duren..
Was het maar zo dat ik al bevallen was. Ik heb nog geen idee of ze morgen al iets gaan doen. Weet ook nog niet zo goed wat ik zelf wil.. Dus morgen maar goed bespreken en kijken wat de mogelijkheden zijn. Het is mooi om zwanger te zijn, maar na meer dan 41 weken ben ik er echt wel klaar voor om mijn kleine meid te zien!