Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden ook ik mag mij melden ♡

Ik zal rond 37 38e week een geplande keizersnede krijgen door m'n autoimuumziekte en de medicatie die ik slik dus het aftellen is begonnen.

Sinds 4 weken is m'n bloeddruk aan de hoge kant maar gelukkig na elke check up alles goed en de baby maakt het heel goed ligt voor op groei ondanks de prednison.

Voor alle zekerheid elke 3 weken een groeiecho en als ik bij komende klachten krijg gelijk aan de bel trekken.

Leuk om hier mee te gaan lezen en schrijven.

Gr kelly

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.782
    288
    83
    Welkom Kelly!

Jammer Logan, dat het strippen nog niets heeft uitgehaald!

Hier net weer op controle geweest, alles weer prima. Baby ligt nu vast in het bekken, superfijn! Mag volgende week weer terug en daarna op mijn uitgerekende datum, al hoop ik natuurlijk stiekem heel hard dat ik die afspraak niet haal, haha..

3. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Kelly!

Fijn poppetje dat je kindje is ingedaald. Hoef je in ieder geval niet plat op de grond te gaan liggen als je vliezen breken.

Jammer Logan dat het strippen niks heeft uitgehaald. Moet binnen 24 uur toch iets gebeuren.

Hier ook nog alles rustig. Ik merk als ik een dag druk ben geweest ik 's avonds ook veel last heb van harde buiken en/of krampen. Vandaag een rustig dagje dus ben benieuwd hoe het vanavond zal zijn.

4. Appel28

Appel28 Bekend lid

28 mrt 2014
    685
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb even mijn vorige zwangerschapskaarten bekeken en hier op was te zien dat ik de laatste drie weken ook in buikomvang en gewicht nauwelijks was gegroeid. Dat stelt me dan weer gerust.

5. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Oh wat jammer logan..

En poppetje fijn dat je kindje ingedaald is!

Hier net weer bloed bij het afvegen.. vanmiddag sowieso naar de gyn ben benieuwd

6. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Welkom meiden

Bloeddruk is stabiel gebleven tov gister, urine was schoon van eiwitten, kleine ligt al enige weken in voorlichting, maar totaal nog niet ingedaald.
    1kg aangekomen de afgelopen 3,5week

7. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.782
    288
    83
    Jemig, ik vraag me af wat ik heb vandaag!

Vanochtend een klein beetje haasten toen we naar de gyn moesten.. Kleine man stond al met zijn jas en schoenen aan en mama bedacht zich dat ze nog even gauw moest plassen. Naderhand handen gewassen en.. Ik stoot zo mijn glas drinken om, die naast de wasbak staat! Ook echt over mezelf heen en de vloer was zeiknat.. Het was siroop, dus ik had zoiets van het droogt wel weer op, maar baalde er wel van! Gauw met allerlei doeken in de weer en op naar het ziekenhuis.
    Achteraf kon ik er wel om lachen en had echt zoiets van heb ik weer.. Nouja, kan gebeuren!

Loop ik net met datzelfde glas (zo'n 33 cl glas van de Ikea, halve vaas haha) naar de woonkamer, ding was nog goed gevuld.. LAAT IK HEM WÉÉR VALLEN!! Deze keer over de bank, over de tafel, over het speelgoedbankje van mijn zoontje en vooral gewoon over de vloer.. Glas stuiterde zelfs nog, hij brak niet eens.. Maar dacht echt noujaaaaa wat is dit nou?! Dacht gelijk van ooh straks is het een teken dat het bijna gaat beginnen :D:D:D:D:D:D
    Hahaha wat je allemaal wel niet gaat verzinnen in de hoop dat de baby eraan komt ;)

8. Danielle123

29 okt 2015
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden,

Afgelopen zaterdag, met 37 weken en 6 dagen is onze zoon geboren !

In de ochtend om 06.00 braken mijn vliezen, gevolgd door een weeën storm, al vlot om 14.00 10 centimeter ontsluiting. Maar helaas geen persweeën. Uit eindelijk is om 16.47 Sven ( vaginaal ) geboren.

Na een wat lastige heftige start ( reanimatie, bloed transfusie )
    mochten wij maandag middag naar huis en gaat het heel goed nu.
    We genieten volop van ons heerlijke mannetje !

9. Logan

Logan Niet meer actief

Gefeliciteerd Danielle! :D Lijkt me heftig zonder persweeen. Heb je het op eigen kracht moeten doen?

Wat een dag Poppetje! Haha geweldig.

Fijn Myster! Hopelijk snel ingedaald.

Hoe was het bij de gyn DRLB?

Hier niks doorgezet dus, wel een flinke klodder bruinverlies vanmiddag dus hopelijk dan vannacht wat ;)

10. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Welkom Kelly

He balen logan

Gefeliciteerd Daniëlle :) geniet ervan. Klinkt heftig

He bloedverlies altijd eng hoe was het DRLB

Oh nog 2 weken tot de keizersnee word spannen d:)

11. owl

owl Bekend lid

24 apr 2016
    824
    615
    93
    Vrouw
    welkom Kelly

wat balen Logan dat het niet doorgezet heeft.

Gefeliciteerd Danielle, geniet ervan :)

spannend cindy, het aftellen kan dus beginnen

12. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje Danielle, wat een heftige bevalling moet dat geweest zijn. Zeker omdat je kleintje een moeilijke start had. Gelukkig zijn jullie nu thuis. Geniet er van!

13. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Gefeliciteerd Danielle.

Hier gaat het nog goed maandag 36 weken en ik heb niet het idee gevoel dat dit mannetje zich zelf aan gaat dienen. Als dat niet gebeurd dan zal hij met 39.0 max gehaald worden! Maar dat zou 5 dec zijn dat vind ik echt geen leuke datum dus hoop dat ze dan voor het weekend gaan doen!
    We sullen zien wanneer hij van plan is om te komen of niet🙈

14. Averna

Averna Bekend lid

15 jan 2016
    980
    816
    93
    NULL
    NULL
    Zo, ik kom hier ook nog eens binnenvallen, ook al hoef ik (eindelijk!) niet meer af te tellen. ;)
    Wilde toch nog even iedereen succes wensen met de laatste loodjes en even mijn verhaal vertellen.

Vrijdagavond zou ik dus eigenlijk ingeleid worden, maar toen bleek ik in het ziekenhuis al 3cm ontsluiting te hebben waardoor een ballonnetje er weer zo uit zou vallen, dus ik mocht daar overnachten, maar kon ook naar huis gaan en de dag er na terug komen. Dat laatste hebben we dus maar gedaan, lekker in ons eigen bedje slapen!
    Zaterdag stonden we om 7:30 al weer in het ziekenhuis. Na een controle met de ctg en een inwendig onderzoek (nu tussen de 3-4cm ontsluiting) begonnen ze met de weeënopwekkers. Dat ging best goed in het begin, maar daarna voelde ik me steeds misselijker worden tot ik telkens tussen2 weeën moest overgeven. Daardoor was ik al snel helemaal kapot en heb ik om pijnstillers gevraagd. Na weer een inwendig onderzoek (nu op 5cm) bleek een ruggenprik de enige optie, omdat het nog heel wat uren kon gaan duren. Dus dat maar gedaan.
    De uren daarna had ik totaal geen pijn, maar ik bleef wat misselijk. Toen kelderde de hartslag van ons meisje ineens, omdat mijn baarnoeder verkrampt bleef. Dus weeënopwekkers uit, injectie om de baarmoeder te ontspannen en pas na een hele tijd konden we verder. Later op de dag gebeurde het nog een keer, gelukkig was de weeënopwekkers uitzetten genoeg die keer. Tussendoor zakte ook mijn bloeddruk nog eens, dus aan het infuus met zoutoplossing.
    Bij een volgend inwendig onderzoek bleek ik ongeveer 8cm te hebben, dus dat vorderde wel, maar ons meisje was nog altijd niet ingedaald. Dus werd er al gesproken over een keizersnede en dat we daar rekening mee moesten houden. Ze keken het nog even aan, maar om 21:00 wilden ze niet meer wachten (en ik ook niet!) en werd alles klaar gwmaakt voor de operatie. Vanaf toen ging het snel. Om 22:00 werd ik naar de operatiekamer gebracht en kreeg ik een nieuwe (andere) ruggenprik. Om 22:44 werd onze dochter geboren. We konden zelf mee kijken toen ze uit de buik kwam door een raampje in het doek en ze werd neteen bij me gelegd.
    Jammer genoeg was ik op dat moment totaal uitgeput, uitgedroogd(mocht al sinds 17:00 niet meer eten en drinken) en had het gevoel dat ik niet kon ademen. Daardoor heb ik het allemaal een beetje in een waas beleefd. Gelukkig was mijn man er bij en zijn er wat foto's gemaakt.
    Daarna gingen we naar de recovery en pas om 24:00 werden we naar de kraamafdeling gebracht.

Ik ben daarna binnen twee dagen naar huis mogen gaan,omdat ik me goed voelde. En nu is het echt even wennen, maar wel heel mooi.
    Onze kleine meid heet Emilia. Ze woog 3644gram en was 52cm lang.
    En ze doet het goed. Ze was wel 300gram afgevallen de eerste dag(echt op het randje) maar vandaag voor het eerst toch weer 60gram aangekomen dus het gaat steeds beter. Ze is veel misselijk geweest (ik trouwens ook) en had telkens te weinig geplast, maar vandaag leek ze ineens alles op een rijtje te hebben. De borstvoeding gaat nu ook prima, en ze heeft vandaag de gehoortest en hielprik gehad.
    Ik mag zelf nog niet zo veel en moet de pijnmedicatie nog afbouwen, maar verder gaat het echt al goed. :)

15. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Jee heftig averna, ik ben blij dat uiteindelijk alles goed gaat met jullie! Geniet maar lekker van elkaar, proficiat 😘

@gyn: ze denkt dat de bevalling langzaam op gang komt en het bloed deel van de slijmprop is want verlies ook grote klodders slijm en heb al een aantal nachten voorweeën. Baarmoedermond zou aan het verweken zijn nu, we laten ons verassen :D

16. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heftig averna maar gefeliciteerd met de geboorte can jullie meisje! Fijn dat t nu beter gaat! Wens j n spoedig herstel en heel veel geluk!

17. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Heftig averna wel Fijn dat je Zo snel naar huis mocht.

Spannend Drlb :)

18. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.782
    288
    83
    Danielle, dat klinkt echt heftig! Hopelijk kunnen jullie nu alsnog fijn genieten.

En Averna, ook dat van jou klinkt heftig.. Hopelijk maakt jullie meisje het allemaal goed. Wat heerlijk dat ze er nu eindelijk is hè? Moeten jullie nog erg wennen?

Ik zit weer eens lekker op de bank een serie te kijken, haha. Eerder regel dan uitzondering de laatste tijd.. Thank God for Videoland :D:D

19. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Averna: het is toch wel een hele bevalling geweest, prachtige naam en mooi gewicht en lengte voor jullie meisje,

DRLB: hoop voor je dat het toch door gaat zetten..

Danielle : lijkt me verschrikkelijk als je kleintje zo'n moeilijke start heeft, maar gelukkig gaat het nu beter/goed..

Voor alle andere dames die ik vergeet, Sorry mijn geheugen laat me momenteel een beetje in de steek...

Hier merk ik dat ik steeds sneller opgebrand ben, zoveel geduld ik normaal heb ( en dat is heel veel) daar ben ik nu zomaar chagrijnig, emotioneel e.d...
    Nu dag 4 dat de kleine man rustig is, voel hem nog wel hoor maar niet zoals ik gewend ben.
    Ook de pijn in mijn rug in het midden is er steeds meer, en vaak kleine plasjes doen, ook veel verlies tijdens hoestbui of niesbui...
    Bij de harde buiken moet ik nu stil staan en weg ademen en merk dat hij dan heel erg met zijn hoofdje richting de uitgang duwt...
    Ook sinds eergisteren hele grote melkklieren ( heb ik bij dochterlief nooit gehad, ook een bv of stuwing)....
    Slapen doe ik nog als een roosje maar merk dat alles momenteel gewoon te veel is, ben een hele dag moe, daarbij komt dat mijn hb 6.8 is waar ik dinsdag weer op geprikt moet worden en tot nu toe maar 1.5 kilo gegroeid ben terwijl ik een beste buik heb....
    Hop dat de kleine man zich snel aandient want zo ga ik het niet redden tot 40 weken...
    Loop hier vanaf 34.3 al met 2 cm ontsluiting en verweekte baarmoederhals en volgens gyn met weeën, alleen zet niks door.. zondag 37 weken dus mag die van mij wel komen... Ook steeds meer en vaker misselijk en heb zwangerschapsmigraine ontwikkeld....

20. stefanie912

stefanie912 Bekend lid

10 feb 2012
    707
    2
    16
    mag enorm graag knutselen, 3d en taarten maken met
    Friesland
    Oh ja, bloed en urine en kweek laten zien dat ik geen ontstekingen heb of iets anders, alles is schoon en zoals het zijn moet...

Deel Deze Pagina