Ik heb alles gewoon met normale wasmiddel gewassen en geen wasverzachter gebruikt. Als hij uitslag ofzo krijgt was ik het wel opnieuw met neutral. En ik heb alleen overhempjes gestreken omdat dat echt niet anders kon😂 zo een hekel aan strijken.
Hoi dames ik haak weer in... Dinsdag was mn bloeddruk niet goed. Weer vrdr opgelopen naar 120/90. Dus moest naar zh voor ctg en tijdens ctg continu metingen. Daar kwam hij op gemiddeld 82 onderdruk uit dus die vonden t prima. Nu vnmiddav weer meten bij vk.. Wbtwassen.. hier gewassen met neutral wasmiddel en sensitive wasverzachter van robijn. Inmiddels jeuken mn handen want ik wil t wiegje in elkaar hebben maar het komt er niet van.. yugh
Ik heb gewassen met een wasmiddel zonder parfum, maar dan gewoon Jumbo huismerk. Ik vind strijken echt het minst leuke huishoudelijke klusje, maar wilde alles mooi in de kast hebben liggen dus ik heb wel alles gestreken. Las pas naderhand dat je de hydrofielen beter niet kunt strijken, dus dat doen ik een volgende keer maar niet. Ziet er wel mooi uit nu. Morgen naar het ziekenhuis om de versie te bespreken. En natuurlijk krijgt mijn man geen vrij om mee te gaan. Vind ik echt niet leuk, mijn moeder gaat met me mee, maar als de versie volgende week door gaat, moet mijn man ook mee dus ik had hem het liefst nu ook er bij gehad.
Grappig om te lezen dat er dus toch meerdere zijn die gewoon stug wasverzachter gebruiken! Met al dat geklets over kleertjes enzo, ben ik stiekem ook wel wat benieuwd geworden naar jullie eerste pakjes (pakje dat de baby aan gaat krijgen als hij/zij geboren wordt). Bij zoontje echt specifiek op pad gegaan voor een eerste pakje, deze keer vind ik het moeilijker. Ik wil graag een boxpakje als eerste pakje, maar ik vind ze zo snel op een pyjama lijken! Heb nu 1 boxpakje in de hele garderobe en ik denk dat ik die ga gebruiken als eerste pakje. Het is het roze pakje (met de stipjes) van Noppies. Hebben jullie al speciaal een eerste pakje gekocht of uitgezocht?
Spannend! In ieder geval fijn dat je moeder mee kan, toch? Ik heb verder geen idee wat je precies van het gesprek kunt verwachten, want ik wilde geen versie.. Maar alvast heel veel succes!
@ Averna, hopelijk pakt het positief uit. Fijn dat je moeder mee kan maar snap heel goed dat je liever je man bij je had. Kan hij (als het nodig is) voor volgende week dan wel vrij krijgen voor de versie? Hier is het ook allemaal wat rotter. Wegens baan verandering onzeker of vriend wel mee kan naar komende echo's en stel de bevalling kondigt zich overdag aan.. dan kan het zomaar zo zijn dat vriend in Den Haag zit oid en afhankelijk van collega om mee naar huis te komen. Gelukkig hoef ik daar nog even niet aan te denken (hopelijk). @ xPoppetje, ik had nog heel veel kleding van onze eerste - praktisch allemaal nieuw dus nog . Zaten ook wat lelijkere kleertjes bij die we gekregen hadden (liggen uiteraard onderop de stapel) plus heel veel tshirts en korte broekjes waar het kind dus echt niks aan heeft. Moest sowieso veel bijkopen. Het leukste pakje wat ik kon vinden heb ik als eerste pakje. Ik heb een shirtje en broekje in maat 50 van Noppies, een boxpakje in maat 56 van Dirkje. In tegenstelling tot veeeeelen anderen vind ik de pakjes van Z8 bijv. niet zo mooi haha. Overigens pakje van Noppies, stom ik zag later pas dat het broekje bij een ander shirtje hoorde, maar zo ben ik ook tevreden haha
Dubbel gevoel lijkt me dat, Daphne.. Maarre, die broekjes en shirtjes van Noppies zijn juist goed onderling te combineren, vind ik! Is juist wel leuk als je het een beetje mixt toch? Ik vind de meisjescollectie van Z8 dit jaar ook eigenlijk een beetje mwoah. Heb wel een jurkje gekocht, maar meer omdat mijn man die heel leuk vond. Heb uiteindelijk best veel van Z8, geen boxpakjes maar echt losse broekjes en shirtjes, zelf bij elkaar gezocht uit vorige collecties. Ik vond juist de collectie voor jongens dit jaar wel leuk!
Ik hou idd van z8. Maar koop t vaak 2ehands f in de sale want de prijs is nou niet echt naar de kwaliteit zegmaar
Hier een overslagvestje en een broekje van noppies. Ik vind ze ook erg goed te combineren. Ik vind z8 normaal erg leuk alleen de nieuwe collectie valt zo tegen vind ik. Wat balen dat je man geen vrij kan krijgen averna. Spannend een versie! Oeh Dreamer die onderdruk is wel wat hoog inderdaad. Volgens mij is de ondergrens 85 dus dan is 82 wel mooi. Ik ben benieuwd hoe hij vanmiddag is.
He meiden mag ik hier ook mee kletsen. Ik zal niet zoals vele van jullie wel de 38 weken passeren. En dus gaan voor ons de laatste 10 weken ook In. Met 37,4 zal ons mannetje gehaald worden doormidden van inleiding. Best spannend nu het steeds dichterbij komt.
@ xPoppetje, dat is de hele zwangerschap eigenlijk wel.. dubbel. Overigens alle zwangerschapskleding van vorige zs had ik wel weggegeven, daar had ik geen goed gevoel bij. De babykleding daarentegen grotendeels gehouden, onze eerste heeft het niet aangehad dus ergens voelt het niet echt als zijn kleding. Lastig uit te leggen. Wat kleding van Z8 betreft, vorige jaren vond ik ook leuker, nu niet, ook niet voor jongetjes. Maar wat dat betreft, smaken verschillen natuurlijk en inderdaad, de kleding van Noppies is super te combineren. @ Mamavand, welkom! Wat is de reden van je inleiding als ik vragen mag? Wel spannend, je hebt je kleine gegarandeerd over 9 weken in je handen
Lijkt me heel lastig Daphne. Je bent nu natuurlijk blij omdat je een zoontje krijgt maar dan ben je ook weer steeds bezig met 'wat als' denk ik. Ik krijg altijd kippenvel als ik jouw onderschrift lees.
Ik kan het zelf niet beter verwoorden denk ik. Blij dat ik de 26 weken voorbij ben maar blijf het spannend vinden. Zo bewust van alles wat nog fout kan gaan brr. Het 'wat als' wordt steeds minder gelukkig. Steeds meer vertrouwen er in, vooral als ik een nachtje wakker gehouden wordt door de kleine leef echt van echo tot echo en met in mijn achterhoofd dat als het nu mis gaat met de placenta ze wel meer kunnen doen gelukkig.
@Daphne, als een versie mogelijk is, hebben ze pech op zijn werk! Hij heeft al aangegeven dat hij daar sowieso vrij voor moet hebben. Mocht er iets mis gaan, moet hij er wel bij zijn! Kans is klein, maar we nemen het zekere voor het onzekere!
Dat heb ik inderdaad ook nog steeds, Logan, kippenvel bij het onderschrift van Daphne! Ergens lijkt het me 'mooi' dat je dan nu weer een zoontje mag verwachten, maar het is natuurlijk nooit een vervanging van. En met die kleertjes ook.. Okee, hij heeft ze niet gedragen, maar je hebt ze wel voor hem gekocht. Ik vind dat je altijd zo sterk overkomt hier! Okee, nu weer even op de kleertjes, voelt een beetje stom na zo'n zwaar onderwerp Maar hier werd zojuist een heel leuk setje van Noppies bezorgd, althans, ik hoop dat hij leuk is! Zag er heel schattig uit op internet.. En heb al een paar maanden een leuk setje van Dirkje op het oog (heb ik verder nog niks van voor deze baby), maar kon hem in de winkel nergens vinden. Vertikte het om hem te bestellen maar nu toch maar meebesteld De buurvrouw was zo lief om het pakketje aan te nemen terwijl ik even lekker in bed lag.. Vraag mijn man vanavond wel of hij het even wil ophalen. Ben heel benieuwd.. En ben daarna eigenlijk niet meer van plan iets bij te kopen. Mijn moeder belde ook nog, dat ze nu iets heeeel moois voor de baby hebben gekocht, waarvan ze denken dat ik het zelf niet zou kopen (omdat ik het te duur zou vinden ). Ze hadden het in het beige en in het roze.. En het is -heel verrassend- roze geworden. Maar ze ging lekker niet zeggen wat het was Wat zou het zijn? Ik droomde over een lampje hahaha! Maar dat zal het sowieso niet zijn. Ik dacht als eerste aan een voetenzak voor de MC, maar meer omdat ik die nog 'nodig' heb.. Misschien is het zo'n kap voor de MC, dat zou ik inderdaad zelf nooit kopen, maar dat heeft ze wel bij iemand anders eens gezien. Of.. Een luiertas die wat duur is uitgevallen. Paar dagen terug vroeg ze of ik nog iets nodig had en toen noemde ik die luiertas, niet een specifieke, gewoon in het algemeen. Al weet ik allang welke ik graag zou willen Ben benieuwd, geen idee.
Oohh haha Poppetje! Wanneer krijg je het dan? Nu ben ik ook nieuwsgierig haha. Ik heb natuurlijk niets wat reden tot zorgen geeft maar ik vind het ook een fijn idee te weten dat, mocht er iets zijn en ze halen de baby dan heeft hij/zij wel goede kansen. Heftig hoor meid! Ik vind je heel sterk overkomen.
Ik ben bij onze oudste ingeleid met 36 weken ivm gbs bacterie en langdurig gebroken vliezen. In 3 uur bevalen. De tweede vanaf 25 weken ontsluiting en hebben we alles op alles moeten zetten om hem binnen te houden. Hij is ingeleid met 37 weken en dat was achteraf maar goed ook want dit was een flink mannetje. De bevalling duurde 40 min vanaf eerste wee tot hij er was! Ik heb toen een placenta bloeding gehad en ben na de bevalling nog gecurreteerd. Nu verloopt de zwangerschap heel goed, ik moet alleen vanwege mijn geloofsovertuiging in het zkh bevallen. Het plaatselijke zkh wil mij niet helpen vanwege mijn keuzes omtrent mijn religie. Dus ik moet naar een zkh 35 km verder op. Aangezien ik bij de tweede zo enorm snel ben bevallen willen de artsen geen risico lopen dat hij thuis geboren word, en ik misschien thuis probleem krijg met de placenta. Dit in combinatie met het gewicht ( hij loopt 1-2 weken voor op groei) willen ze hem met 37,4 halen.
@ daphne lees nu je onderschrift naar de andere reacties. Wat heftig! Ik kan me voorstellen dat je blij bent dat je die 26 weken voorbij bent.... En idd het blijft altijd spannend. Wij hebben ons zoontje niet verloren maar wel heel veel angsten gehad in de zwangerschap toen mrt 25 weken mijn weeën begonnen en de artsen letterlijk zeiden als hij nu komt kunnen we niks! Zo dankbaar dat we hem nog hebben. En deze zwangerschap heb ik ondanks dat het zo goed gaat ook echt naar dat termijn toe geleefd. Als ik die 26 weken maar voorbij ben want dan kunnen ze wat doen voor ons mannetje. Heel veel kracht toe gewenst. En idd heel krachtig hoe jullie ermee omgaan. Liefs
Poppetje idd dan ben je extra benieuwd wat je krijgt.... Nu maak je ons allemaal nieuwsgierig. @ kleertjes bij de oudste veel gehad van z8 maar nu vind ik de kwaliteit steeds minder worden!! En de prijs blijft het zelfde. Ik heb nu bijna alles van noppies voor de kleine jonge. Vind het altijd leuk te combineren en de kwaliteit is vele malen mooier!!! Ik moet nog iets uitzoeken heb zoveel leuke kleertjes dus word nog lastig kiezen. We hebben wel alles nieuws dit omdat dit kleine mannetje heel graag bij ons wilde komen, totaal onverwachts en niet gepland🙈 Maar heel erg welkom. Bij de oudste zijn wij 26 maanden bezig geweest om zwanger te worden daarna 2 miskramen gehad en daarna duurde het 15 maanden eer ik zwanger was. We dachten toen de oudste 10 maanden was we proberen het weer want misschien duurd het heel lang ik was 2 x in 1 x zwanger maar beide keren ging niet goed😔😢😪 Uiteindelijk 3 jaar leeftijdsverschil tussen onze mannetjes, niet gepland maar het liep nou eenmaal zo. Na de heftige zwangeschap van ons jongste zoontje. Besloten we dat het hierbij zou blijven. De oudste wilde er met 32 weken al uit. En de jongste met 25 weken. Alle baby spullen verkocht! Dus het huis in de verkoop op donderdag en zaterdags wezen kijken voor een eigen paardje. Alleen zondags stond ik met een positieve test😬. Even schrikken en heel erg wennen aan het idee, en enorm bang. Voor hoe de zwangeschap zou lopen. Ik kon nu niet weer plat, ik heb geen familie in de buurt en ik heb nu wel 2 kids rondlopen waarvoor gezorgd moet worden. Gelukkig kreeg het snel een plekje de verkoop van ons huis ingetrokken en het paardje afgezegd. Dus totaal onverwachts maar we zijn enorm dankbaar!! En al helemaal omdat ik nog nooit zo goede zwangeschap heb gehad. Ik had dit nooit verwacht. Maar omdat we niks meer hadden mocht ik alles nieuw shoppen, OOK geen straf hoor voor ons als vrouwen zijnde 😂😂😂