Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #1461 Klavrtje4, 22 dec 2016
    Laatst bewerkt: 22 dec 2016
    Indalen dus... Ik ben ongeveer net zo ver en heb die klachten ook, terwijl ik de hele zwangerschap maar 1 dag beetje bandenpijn heb gehad.
    Bij mij werkt slapen met een kussen onder mijn knieën (zodat ze een beetje gebogen zijn naar boven en ondersteund worden door het kussen) beter dan tussen zijn benen. Sowieso voelt mijn bekken echt stijf bij beginnen van bewegingen. De baby zit nog heel hoog, dus de bevalling zal nog wel een tijdje op zich wachten. Maar het gaat vanaf nu wel zwaarder worden denk ik.

2. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Hi ladies.

Ik heb me een poosje niet gemeld, maar ik begin het ook wat zwaarder te krijgen. De kleine is nu volledig ingedaald, en ik merk het echt met bewegen. Ik loop niet zo lekker meer, heb de pijntjes van de indaling ook gehad (al vond ik die niet zo erg) en heb vaak harde buiken. Ik merk ook dat ik snel moe ben. Ga komend weekend dus lekker voor me laten zorgen - wij zorgen wel dat we er zijn, dan mag de familie wel voor thee en koekjes zorgen. :p
    Ook nog aardig wat maagzuur trouwens. Ik had gehoopt dat dit wat weg zou trekken, maar dat doet het niet. Gelukkig helpt melk voldoende om het zo lang te laten zakken dat ik 's avonds in slaap kan vallen. Dus iedere avond eindigt met een kop warme melk, soms twee.

Toch ben ik het nog niet echt zat. Natuurlijk zie ik uit naar bewegingsvrijheid, maar aan de andere kant heb ik eigenlijk liever dat de kleine gewoon rond de uitgerekende datum komt. Een weekje eerder vind ik dan niet erg, maar nog eerder hoeft van mij echt niet.

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hi ladies,

Na een tijd van radiostilte meld ik me ook weer even!

Alles gaat hier zijn gangetje.
    De beeb was eerst erg groot (P97), maar nu blijkt het buikje weer wat achter te lopen op de curve (P40) waardoor ik elke week controle heb.

Persoonlijk maak ik me er niet zoveel zorgen over, alles groeit op zijn eigen manier moet je maar denken ;)

Ik begin nu ook een wat waggelend loopje te krijgen, maar kom nog aardig vooruit zonder al te veel pijntjes en ellende.

4. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik mag me volgens mij ook zo langzaamaan melden. Momenteel 30+5, dus het einde begint met rasse schreden te naderen. Ik voel me fysiek fit en ik heb het nog steeds erg leuk op werk, dus ik hoop het vol te houden tot 36 weken en dan met verlof te gaan. Maar zien of ik dat red.

Psychisch gaat het niet top, mijn man is ziek en daardoor komt veel op mijn schouders terecht. Ik heb gelukkig steun uit mijn omgeving, anders zou ik het erg slecht trekken.

Volgende week ben ik een weekje vrij en gaan we eindelijk beginnen aan het voorbereiden van de komst van de kleine meid. Onze dochter komt het eerste half jaar bij ons op de kamer slapen en onze grote peuterman krijgt nu een echte grote jongenskamer met o.a. een bureautje en een halfhoogslaper.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

@lindah.
    Nee in rust heb ik ht gevoel zelfs erger en sterker. Ik denk juist omdat ik als ik loop en doe de pijn minder voel doordat ik beweeg. T gaat in ieder geval niet meer weg.

Fijn dat jullie kleintje mooi doorgroeit op de lijn. Flinke geruststelling. Indalen kan gelukkig nog, die van ons heeft er een poosje over gedaan voor hij echt ingedaald was. Maandag lag hij zelfs nog niet eens vast. Ik denk nu van wel..

Klvertj en miskell. Dat kussen is idd fijn. Hopelijk helpt sat bij misskell ook. En fysio.. die opstart problemen zijn ook heel naar en pijnlijk. Wat mij nu de laatste weken door sleept is een masseur die speciale zwangerschapsmassages geeft. Op dat moment pijnlijk maar daarna heerljk ontspannen.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Pinkstars. Heftig meis dat je dat nu op het laatst hebt. Probeer wel je rust te pakken, die ben je echt nodig.

Mystiek. Fijn dat je nog geduld hebt maar wel akelig dar je zoveel pijn hebt.. hopelijk gaat de tijd snel.

Joos, zolang de kleine het goed doet moet je je ook niet te druk maken. Lijkt me niet goed voor de baby.

Ik doe rustig door naar het einde. Zou het niet erg vinden als meneer vanaf dinsdag komt. Zoveel pijn heb ik constant en dat belemmerd mij enorm. Al helpt de massage wel maar lang niet voldoende. Meneer vermaakt zich prima, die groeit perfect en is lekker druk. Begin ook ondertussen onwijs nieuwsgierig te worden hoe hij eruit ziet!

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Yeah... vandaag vandaag zijn ook (hopelijk) mijn laatste 10 weken in gegaan... 😊

8. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Mijn heupklachten zijn na 2 heftige dagen en nachten echt weer veel minder geworden. De buik is nu wel vrijwel volledig "baby", en is waarschijnlijk al een beetje ingedaald. Ik blijf wel voorzichtig doen, en slaap met veel extra kussens in bed.

9. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik zal me trouwens even voorstellen haha.

Ik ben kim, 27 ik word in januari 28. Ik heb een zoontje van 2 en verwacht op 4 maart een dochtertje. Ik vind de tweede zwangerschap echt een stuk zwaarder dan de eerste. Ik heb al weken last van mijn rug, benauwdheid omdat de baby hoog ligt en bekkeninstabiliteit. Ik hoop dan ook echt niet weer overtijd te gaan zoals met mijn zoontje.
    Verder ben ik getrouwd al 3,5 jaar en werk fulltime bij de overheid. Dat was denk ik wel het belangrijkste 😊

10. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kimmiej welkom gezellig jij ook hier!

Helaas is m'n kerst rot begonnen ben sinds vanacht alleen maar aan het spugen en hou niks binnen. Hou ook ineens veel vocht vast en heb aanhoudende hoofdpijnen :(
    Kijk het vandaag nog even aan en anders morgen even de gyn bellen...

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.249
    17.273
    113
    Welkom nieuwe dames!

Pfff, hier ook geen leuke dag, heb sinds vannacht echt onwijs last van de indalings/voorweeen... Zit geen regelmaat in, maar pijnlijk is het wel ontzettend. Hoop dat het geen voorteken is dat ze vroeg komt. Hoewel ik zwanger zijn wel zat ben en mijn kleine meid nu wel zou willen ontmoeten, heb ik nog véél liever dat ze nog minstens die 3,5 week blijft zitten :(

12. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor jou dus ook een behoorlijke rot dag pff. Lkkr rustig aandoen meid en mocht je het niet vertrouwen gewoon
    De vk of gyn bellen hé! Sterkte

13. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Zou je niet toch even overleggen met de vk?
    Hoe is je bloeddruk? Heb je harde buiken?
    Kan op een beginnende zwangerschapsvergiftiging wijzen. Zal wel niet maar dat wil je liever niet missen.

14. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Me bloeddruk was vorige week eigenlijk heel goed ipv te hoog zoals paar weken terug. Heb wel harde buiken maar denk meer van het overgeven elke x.. Ik kijk het nog even aan of het niet gewoon is dat ik iets verkeerds heb gegeten..

15. SKS

SKS Lid

24 jan 2016
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames tot vandaag heb ik altijd stil meegelezen, maar nu ik zelf bevallen ben wil ik mijn verhaal toch delen!

Ik ben vandaag ingeleid vanwege hoge bloeddruk en eiwitten in urine. Kreeg om 10.30 uur twee tabletten die ik oraal moest innemen. Na 10 minuten kwamen de eerste weeen die na een uur niet doorzetten. Moest me om 14.30 uur weer melden voor een tweede dosis tabletten. Daar lag ik dan om 14 uur aan het ctg apparaat braken opeens mijn vliezen en daar kwam de eerste heftige wee. Na een weeenstorm van twee uurtjes is mijn tweede zoon om 15.55 uur geboren!
    Heel snel en heftig was het, maar ik ben natuurlijk alles vergeten toen hij aan mijn borst lag!

Ik wens alle dames veel sterkte en een voorspoedige bevalling!

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Woow wat een verhaal. Gefeliciteerd met je kerstkindje! Nu lekker genieten

17. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Soms kan ik nog steeds amper geloven dat ik echt zwanger ben, maar inmiddels mag ik me hier ook melden. Onvoorstelbaar.

Ben 39 en zwanger van ons eerste kindje. Zwangerschap is tot nu toe voorspoedig verlopen. Ben wel vanaf het begin onder controle van het zh vanwege diabetes en een te hoge bloeddruk, hoewel beiden redelijk op niveau blijven dankzij medicatie. Komende woensdag wordt er tijdens een groeiecho weer even naar het kindje gekeken.
    Ben in principe op 4 maart uitgerekend, maar word vanwege de diabetes waarschijnlijk twee weken eerder ingeleid.

18. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Welkom! Ik ben ook 4 maart uitgerekend.

19. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Welkom Spookje en gefeliciteerd SKS!

Hoe is het met de andere dames? Hopelijk voelen jullie je wat beter Misskell en Sado!
    Iedereen de kerst goed doorgekomen?

Hier een leuke kerst gehad maar slapen is echt drama.. Ik zie er nu al tegenop om dadelijk naar bed te gaan. Ik slaap moeilijk in, ben om de 2 uur wakker en al twee nachten dat ik vanaf 2 uur niet meer kan slapen. Gelukkig was mijn man vrij en kon ik vanochtend nog terug maar zo weinig slapen is echt niet te doen..:(
    Iemand nog tips? Drink al warme melk voordat ik naar bed ga, raam staat de hele dag open en heb allerlei kussens maar uiteindelijk doet mijn lijf echt zeer.. Mijn buik is ook wel echt groot..

20. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Hoi allemaal. Ik 'mag' sinds gisteren ook meedoen met dit topic.
    Heb al een stukje meegelezen. Kort voorstellen: ik ben 31, nu 30,1 week zwanger van ons eerste kindje, uitgerekend 5 maart. lichamelijk gaat het niet zo geweldig waardoor ik al sinds week 7 half in de ziektewet zit. De baby doet het gelukkig wel goed:). Ben wel blij dat ik nu een beetje richting aftellen kan gaan (al vind ik de bevalling zelf ook wel heel spannend)

Helaas herken ik het slechte slapen Lindah, ben bijna elk uur wakker steeds. Moet vaak eruit om te plassen, wat te eten of ik lig gewoon echt niet lekker (en manlief probeert in zn slaap soms mn kussentjes te stelen;)). Ik zet 's nachts steeds dezelfde playlist aan van rustige liedjes en probeer maar mn rust overdag te pakken. Verder heb ik ook nog niet zo veel ontdekt wat helpt..

Deel Deze Pagina