Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Hey Jellybean, is de meting dan wel goed gegaan? Wat een gekke uitslag met die bovenbenen.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Oh eten koken van te voren: goed idee! Nog tips voor dingen die lekker en goed in te vriezen zijn? :D

Dar zijn wel uiteenlopende metingen Jellybean! Krijg je binnenkort een nieuwe groei echo?

Hier vanmiddag weer controle, ben benieuwd. Denk niet dat ze opgemeten gaat worden, gezien we afgelopen dinsdag al een groeiecho hadden, ze willen er vaak wat tijd tussen laten. Maar extra keertje eventjes naar de baby spieken is alleen maar leuk, al is het maar een half minuutje. :)

3. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Zou ik ook wel willen weten. Kom niet veel verder dan pastasaus, chili con carne, nasi. Misschien stoofpotten zoals hachee, boeuf bourguignon, goulash?

4. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ja daar kan je je niet echt op voorbereiden. Denk niet dat ie het al echt snapt word begin maart pas 2. Moet het gewoon op mijn af laten komen denk ik, hoop echt dat het mee gaat vallen.

O Jellybean heb echt geen idee wat al die termen inhouden. Zelf morgen een groei echo dus neem aan daar dan ook uitleg in te krijgen.

5. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Hee hoi,

Oooh, het zal toch niet zo zijn dat ik me vergis.
    De VK maakte zich in ieder geval geen zorgen, allemaal prima. dus ik denk dat ik een type(of luister-en kijkfoutje ;)) heb gemaakt:
    Ik kreeg een uitdraai mee en daar staat op:
    (de Pwaardes werden alleen getoond in de curve op de pc trouwens)
    ik ben 30.4, gemiddelde is 30.6
    Hoofd: 31.2 (meting)
    buikomvang: 32.1
    Bovenbeen: 28.5

Even over dat eten invriezen; ja, inspiratie is altijd welkom haha, kom vaak niet verder ook dan stamppot, pastasaus en soep haha...

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Vandaag tweede Groeiecho gehad.

Kindje was goed gegroeid wel iets onder gemiddeld nog maar lange benen. Geen idee hoe ze daar aan komt haha

Ze denken dat ik gewoon lange, dunne kindjes maak.

@jellybean: mijn zoontje lag in stuit eigenlijk altijd. Met 36 weken hebben ze hem middels een uitwendige versie succesvol gedraaid.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Fijn dat de groeiecho goed was, Kimmiej! :)

Ik zit nu in 't ziekenhuis op de gyn te wachten, als t goed is bijna aan de beurt :) Mijn bloeddruk net gemeten: 120/80!!! Ben zoooooo blij!!! Waar ie bij veel vrouwen omhoog schiet tijdens de zwangerschap, blijft ie bij mij zo mooi. Wel met medicatie, maar toch! Ik loop hier al járen mee, dik een jaar in onderzoek geweest bij de internist, conclusie was: onverklaarbaar hoog, rest van je leven aan de medicatie en nu is ie opeens zo mooi. Met een beetje mazzel kan ik na de zwangerschap gewoon helemaal stoppen met de medicatie.

Sorry, dames, niet helemaal zwangerschapsgerelateerd deze post, maar ben gewoon zó blij :D

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Zo en nu wel helemaal zwangerschapsgerelateerd :D:
    Baby doet het nog steeds helemaal prima, alles zag er nog top uit. Zoals verwacht niet helemaal opgemeten (alleen het hoofdje, want die was vorige keer nauwelijks te meten), volgende week maandag weer een groei echo :)

Nu ook een foldertje meegekregen met info over pijnbestrijding tijdens de bevalling. Jullie al besloten wat jullie willen?

9. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Wat fijn allemaal goed nieuws!! Ben echt benieuwd naar morgen! Laatate is alweer lang geleden.
    Sado ik wil het weer graag doen zonder pijn bestrijding, eerste keer ook niks gehad dus hoop dat ik het deze keer weer trek.
    Ben zelf toen naar zo'n informatie avond geweest, ben der normaal helemaal niet van maar vind deze echt prettig.

Hebben jullie allemaal al je geboorteplan klaar?

10. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik wil ook weer zonder pijnbestrijding net als vorige x.

En geboorteplan tja vorige x niks gemaakt eigenlijk. Ben bang dat daar altijd vrij weinig van terecht komt.. gaan jullie het wel doen?

11. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Ik heb vorige keer pijnbestrijding gehad omdat ik weeënstorm en een niet vorderende ontsluiting. Ik moest zo snel mogelijk bevallen omdat ik een hoge bloeddruk had. Ik hoop dat het deze keer zonder kan en anders vind ik het een prima alternatief.

Volgende keer vk nemen we het geboorteplan door dus voor die tijd moet er wel iets op papier komen :)

12. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    #1632 Klavrtje4, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt: 2 jan 2017
    Ik heb diepvriesdoosjes gehaald bij de Ikea en daar echt een eenpersoons maaltijd in gedaan. Van elke maaltijd heb ik twee bakjes gemaakt, zodat we evt ook samen iets kunnen eten uit de magnetron. Met een permanente marker heb ik ze hetzelfde genummerd. Wat ben ik georganiseerd he!

In de ene: 1,5 gehaktbal, haricot verts en puree. En in de andere kalkoenfilet lapje, gestoomde wortel en puree. Maar een stukje gebakken vis zou daar ook lekker bij zijn. Ik had 2 zalmmootjes gehaald maar toen ik dat zo stond te bakken kreeg mijn man ineens zin in zalm dus heb ik het kalkoenfileetje dat we eigenlijk zouden eten in het bakje gedaan. ;)
    Verder heb ik nog zelfgemaakte erwtensoep (en een pakje pannenkoekjes) en kippensoep in de diepvries, en een bak met macaroni voor 2-3 personen.

Wat ik de komende dagen nog een keer wil maken: nasi, satéetje, en een gebakken eitje of zo er op, en dan maak ik daar ook nog 2 bakjes mee.

13. Amy81

Amy81 Fanatiek lid

5 aug 2009
    1.127
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik moet het gestress ook loslaten rondom opvang dochter maar, het lukt mij maar niet haha, zal er ook weer bij horen gecombineerd met een stukje karakter;)

Goeie al die diepvriesmaaltijden! Misschien moet ik dat ook gaan doen:)

Pijnbestreding: vorige keer niet gedaan maar ben er ook niet op tegen, als het nodig is, is het nu eenmaal zo!

Alweer 37+2 weken, gaat het hard! Kom maar op kleine man!

14. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Wat fijn!
    Kan het me heel goed voorstellen, hoor. Ik slik ook al jaren medicatie en maakte me best zorgen over wat de bloeddruk zou gaan doen tijdens de zwangerschap, ook omdat mijn moeder en tantes last hadden van een veel te hoge bloeddruk en dat is niet prettig. Ook bij mij istie momenteel veel lager dan voor de zwangerschap. Zou fijn zijn als dat doorzet :D

15. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Ik heb hem toevallig net ingevuld. Zat een format in mijn boekje van de verloskundige.
    Vorige keer is het blijven liggen omdat ik overgedragen werd aan de gynaecoloog maar wel zelf de baby aan mogen pakken bij de laatste pers wee vond dat zo mooi!
    Dus dat wil ik echt weer, plus mijn navelstreng laten uitkloppen indien mogelijk natuurlijk.

16. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Jellybean, idd wel apart de uitslag van de meting maar als de vk zich niet druk maakt dan zal het goed zijn. Miss idd verkeerd verstaan?

Sado, fijn dat je bloeddruk goed is en dat alles met de baby goed is natuurlijk!

Amy, ik snap wel dat je je zorgen maakt( hier komen mijn schoonouders als het zover is) maar als de buren paraat staan..Desnoods spreek je af dat als ze de tel niet horen je ook aan mag bellen

Hier vandaag extra naar de gyn ivm veel pijnklachten en nauwelijks kunnen slapen. Hadden ze het verkeerd ingepland en was er geen plek. Mocht wel bij de vk van het zh komen. Het zijn echt mijn banden die zo'n pijn doen.. Ze gaf aan dat mijn buik zo groot is( omdat de baby voorloopt) ik extra last heb van die banden.. Heb voor twee nachten slaapmedicatie dus hopelijk slaap ik straks als een roosje..;)
    Ook urine laten checken maar denk niet dat ik blaasontsteking heb.
    Donderdag weer naar de gyn, bespreken hoe het gaat en groeiecho.

Ook hier een bevalplan gemaakt. Vorige keer met pijnbestrijding bevallen, ik werd ingeleid en kwam in een heftige weeenstorm. Wil het nu ook weer eerst zonder proberen maar ben er verder ook niet op tegen als het nodig is.

Iedereen is goed bezig met het invriezen van maaltijden, zal dat van de week ook maar eens doen

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Dat aanpakken lijkt mij ook super., vorige x werd mijn zoontje direct meegenomen dus dat zou ik nu wel anders willen. En navelstreng uitkloppen? Wat is dat?

18. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Hoe vaak hebben jullie (groei)echo's? Ik heb er alleen twee weken terug een gehad voor de zekerheid omdat ik naar het ziekenhuis moest ivm minder voelen van de baby. En het enige was ze zeiden was 'hij ligt precies mooi in het gemiddelde qua groei' dus heb nog nooit die P-getallen gehoord...?) En verder was de laatste echo die met 20 weken, en de eerstvolgende met 35/36wkn (liggingsecho). Verder wordt ie nooit opgemeten?

Pijnbestriding/geboorteplan: ik hoop zonder pijnbestrijding te kunnen. Zit me in te lezen over bevalling in bad, al moet ik nog navragen of dat uberhaupt mogelijk is maar lijkt me wel wat. Geboorteplan hoop ik dat nog wel aan bod komt, volgende week maar eens horen bij de vk.

Hebben jullie eigenlijk een zwangerschapscursis gedaan? Ik had het willen doen, maar had geen idee welke en was/ben er lichamelijk niet echt goed toe in staat dus heb het maar steeds uitgesteld. Nu ben ik bang dat ik niet voldoende aan voorbereiding doe/heb gedaan. Aan de andere kant, in Afrika of andere plekken zullen ze mischien helemaal geen cursussen hebben en doen de vrouwen het ook 'gewoon' toch?

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    #1639 Sado, 2 jan 2017
    Laatst bewerkt: 2 jan 2017
    Groeiecho's zijn (helaas) ook niet standaard. Ik loop de gehele zwangerschap al bij de gynaecoloog vanwege een reeds bestaande hoge bloeddruk (waar ik medicatie voor gebruik). Bij vrouwen met een hoge(re) bloeddruk komt een verminderde doorbloeding van de placenta en/of navelstreng (en daarmee achterliggende groei van het kindje) veel voor. Daarom word ik extra in de gaten gehouden: vanaf 27 weken elke 2 weken een groeiecho, eventuele afspraken tussendoor (ga sinds twee weken elke week op controle) heb ik wel een echo, maar wordt de baby niet gemeten. Dit omdat je (te) weinig verschil ziet bij metingen zo kort op elkaar :)

Echo's buiten de termijnecho en 20-w echo heb je in principe alleen wanneer daar een medische reden voor is!

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.103
    17.095
    113
    Ik heb een bevallingscursus gedaan, maar achteraf beetje spijt van. Was niet goedkoop (€140) en heb er voor m'n gevoel te weinig aan gehad. Waren vier avonden van twee uur: steeds een uur 'theorie' (hoe herken je de bevalling, fases van de bevalling, etc), wat voor mij geen onbekende info was, doordat ik zelf veel navraag doe, google, lees, etc. Tweede uur was steeds ademhalingsoefeningen, maar voelde me niet bij allemaal even prettig.
    Daarnaast was de andere zwangere van m'n groep (we waren met twee stellen) steeds zo aan het mekkeren over al dr kwaaltjes, was ook niet erg gezellig.

Maar ach, ik heb er íets aan gedaan, verder moet ik t maar over me heen laten komen. Zoals je zegt: in Afrika bevallen ze ook zonder cursus, komt vast goed :p

Deel Deze Pagina