Wat een moppie mopske! Raar he nu moet je je draai gaan vinden met dit moppie erbij. Vond het toen ook wel lekker hoor lekker mijn eigen ding weer doen maar dan met mijn kleine man. O bah Miskell beterschap! Ben trouwens de laatste tijd ook weer wat vaker misselijk bleh! En hier is de box nooit weggeweest, wel hebben we hem vandaag weer op babystand gezet en in een andere hoek. Mijn zoontje vond het soms echt nog wel lekker in de box en ik vond het best handig ook hahaha Dus nu echt wennen dat hij geen box meer heeft. Verder ben ik op het rolgordijnen en de lamp klaar met het kamertje. Alleen nog wat dingetjes wassen en de cosleeper en kinderwagen klaarzetten. Voor mijn gevoel heb ik ook nog maar 3,5 week zo raar. O en zo nog wat geboorte versiering scoren plus leuke versiering voor de verjaardag van mijn eerste die we eind deze maand vieren.
Beterschap aan alle zieken! Hier gelukkig geen last( ik klop even af want heb echt een enorme angst voor overgeven..) Bijzonder he Jeda, zo'n 1e verjaardag! Ga je het uitgebreid vieren? S wordt 31 jan 4 jaar dus dat vieren we ook wat eerder. Ze mag aankomende woensdag voor het eerst wennen op de basisschool, ben benieuwd! Een hele nieuwe fase, ook voor mama, kleine meisjes worden groot. Hopelijk houd ik het droog met mijn hormonen..m Vandaag weer controle gehad, baby ligt nog steeds voor op groei, het gewicht was nu 3200 gram. Vruchtwater was nu weer wat teveel maar niets om ze zorgen om te maken, vlgs gyn. Bloeddruk was goed en baby lekker beweeglijk. Baby was nog niet ingedaald maar is schijnbaar normaal met zoveel vruchtwater. Mochten mijn vliezen nu breken moet ik gelijk gaan liggen en meteen naar het zh. Volgende week weer controle. Babykamer is hier ook bijna klaar, nog wat dingen ophangen en de kleertjes moeten nog uitgewassen worden. Box staat er sinds dinsdag maar ligt nog geen boxkleed in. Onze hond kijkt er niet naar om maar deed hij de vorige keer ook niet.
Wat een poppetje, Mopa! Kan me voorstellen dat het wennen is, hopelijk heb je snel een ritme te pakken. Hoe gaan de nachten?
Beterschap voor iedereen!!! Hier die rotgriep net gehad en alleen met codaïnetabletjes op advies vd dokter er doorheen gekomen, ik hoeste mij zelf snachts echt gek, heb er gekneusde ribben aan over gehouden pfff... Dochterlief is nu ziekjes, hoop daarom dat onze man nog even op zich laat wachten, zie er tegenop haar snachts uit haar bed te plukken bovendien heb ik dit weekend een kappersafspraak en ik hoop dat die nog gaat lukken voor de bevalling haha! Hier geen box, vorige keer wel gedaan maar vond het een groot onding in ons dijkhuisje, heb nu een inklapbare, ook wel prima!
Fijn dat de echo en je bloeddruk goed waren, Lindah! Hopelijk daalt de baby alsnog gauw in. Pfoe, hoop zieken als ik 't zo hoor. Hoop dat het bij mij verder wegblijft! Al twee weken goed verkouden en eind november al een buikgriepje gehad. Ik vind 't wel genoeg zo!! Beterschap allemaal! Ik ga als een speer hier, alle kleertjes t/m maat 68 (meeste is gewoon in maat 50/56, maar wat leuke dingetjes al vooruit gekocht ) gewassen. Morgen het laatste beetje strijken en dan écht 100% klaar voor de komst van onze kleine meid Verder het hele huis aan alle kanten aan het boenen, heerlijk die nesteldrang, hahaha
Wat fijn Lindah! Dat alles goed is! En al een flinke man! Wanneer moet de baby eigenlijk goed liggen? Heb ook veel vruchtwater deze keer en dus ook een beweeglijk kind. Hij word twee trouwens maar ja vier het wel groot, vind dat zo leuk om te doen. Gisteren wel op verzoek van mijn moeder overlegd met de verloskundige, vanwege mijn vele harde buiken en mijn verkorte baarmoederhals is ze bang dat ie dan zeker eerder komt. Maar heb groen licht gekregen maar ga lekker veel hulp accepteren. O voel me trouwens echt slecht jullie zijn zo aan het wassen.. heb echt alleen kleertjes die van mijn oudste zijn geweest en de hydrofiele doeken, beddengoed ect. Gewassen. Alle nieuwe dingen niet.. werd toen in het zkh gezegd dat het ook niet nodig was.. maar voel me echt slecht als ik jullie zo lees.
Lekker veel hulp accepteren, Jeda! Jij en de kleine gaan voor nu Haha ik moet zeggen dat ik sowieso wel van het wassen ben hoor. Ik was altijd alles wat ik nieuw koop (ook dingen voor mezelf/m'n man/het huishouden). Vind het gewoon fijn om alles lekker schoon en fris (en lekker ruikend naar zwitsal ) in de kast te hebben Over beddengoed gesproken: hoe vaak 'moet' het beddengoed van de baby gewassen worden? Ik heb het idee dat ik een beetje weinig voor dr gekocht heb (twee lakens en 3 hoeslakens, geloof ik)
Jeda, ik ben nu ook veel makkelijker hoor, ik heb een hoop gekregen en dat was al gewassen, netjes weggehangen heb bovendien alles gewoon op 40c gewassen met gewoon wasmiddel, ik merk vanzelf wel of hij er dan niet tegen kan!
Is toch wel anders he een tweede. Je bent met sommige dingen wat makkelijker en je weet gewoon een beetje wat je te verwachten staat. Ik vind misschien heel gek nieuwe kleren altijd lekker ruiken hahaha. Niet alles hoor, de doeken enzo was ik wel. Weet even niet wie het vroeg maar voor het beddengoed datvia echt voldoende hoor! Je verschoond het echt niet iedere dag. Dus tijd genoeg om het schoon te houden. Je kan altijd nog bijkopen. Vraagje voor de mama's die een tweede kindje verwachten vinden jullie het ook zo spannend hoe de combinatie straks zou gaan. Jouw mannetje is ook nog niet zo oud Kimmie Van de rest weet ik niet helemaal die leeftijd. Behalve dam van Londah! Spannend hoor straks school! Ook wel super lekker voor jou!
Haha dat vroeg ik! Je hoeft t bedje dus niet iedere dag te verschonen? Daar stond me iets van bij nl Heb geen zin om iedere dag te hoeven wassen, vandaar. Maar dan hou ik 't nu even hierbij. Heb dus 2 of 3 sets beddengoed voor dr
Ik merk ook dat ik makkelijker ben met de 2e. Ik heb geloof ik nu 3 setjes voor het bedje en beneden een wieg staan en daar 1 setje voor🙈.. Me lichaam is helemaal leeg thank God en voel me iets beter. Ga net alleen naar de wc en met afvegen geloof ik stukje slijmprop zat wat bloed bij vind dat zo vies hahaha... net zo'n snottebel sorry voor de details hahaha
Heb ook al 2 dagen het idee af en toe een stukje slijmprop te verliezen! Is inderdaad vrij ranzig, haha
Ik vind dat ook echt spannend Jeda! Mijn dochter is 4,5, ze is dus wel echt bewust vd veranderingen, ze is nu ook echt hyper; denk echt door alle spanningen: hoop dat het niet te lang meer duurt om er achter te komen!
Wel super leuk dat ze alles zo bewust mee maakt.. maar daarin tegen is ze natuurlijk ook al heel lang gewend om alle aandacht te krijgen. Mijn zoontje is echt een mama's kind, echt heerlijk hoor maar dat maakt het voor mij ook extra spannend. Hoop echt niet dat ie jaloers word..
@jeda Mijn zoontje is nu 2 en 3 maanden. Heb ook echt nog geen idee hoe hij gaat reageren enzo.. ben benieuwd. Iedereen al druk aan het wassen.. ik heb nog niks gewassen en ook nog geen tas ingepakt enzo..
Nog tijd zat toch? Ik ben daar ook nog niet aan begonnen, en overal in huis liggen babyspullen dus heb al wel veel maar moet ook nog kijken wat ik nog mis. Al zei de kraamzorg intake mevrouw vanmiddag wel dat ik het best zsm kon beginnen daarmee zodat het rust geeft als het maar gedaan en geregeld is. Sinds vanmiddag is de babykamer trouwens klaar hier ben helemaal blij 😍 (Nouwja de meubeltjes, kan nu schoonmakenen inruimen). Ook baby's eerste pakje uitgezocht samen met manlief vanmiddag en daarna uit eten geweest. Was wel een leuk en nuttig dagje zo😊
Toen mijn verlof begon met 36 weken ben ik pas gaan pakken. Ik moet even nazoeken hoeveel ledikantlakentjes ik nog heb, alles is iig opgemaakt dus 1 exemplaar is er Ach joh, hema is dichtbij hier! Vandaag op de valreep n kappersafspraak kunnen plannen, ga ik zo heen, heel blij mee: is dat ook weer geregeld voor de bevalling! Jeda: die leeftijd zijn ze idd vol op mama gericht, wel leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten! Ik denk dat de baby ook best een 'leuk nieuw speeltje' kan zijn voor je zoontje Mijn dochter heeft het idd al over flesjes geven enz. Maar, dat er straks ineens nog iemand aandacht krijgt zal wel ff pittig worden! Tegelijkertijd, ze gaat nu naar school dus bouwt ook meer haar eigen leventje op buiten het gezin om. Bijna 38 weken hier! Had ik al gezegd dat ik t best spannend vind? Fijne dag!