Haha, ik droom ook vaak dat het toch het andere geslacht is. Misschien is dat (bewust of onbewust) ergens toch een soort 'angst', omdat je totaal niet bent voorbereid op het andere geslacht. Hier wordt ook regelmatig over exen gedroomd, ik voel me dan toch een beetje raar als ik naast mijn man wakker word Nouuu het was echt heel lief, mijn ouders hebben een jasje gekocht voor de baby! Echt een heel poppig dingetje, zou het zelf inderdaad nooit gekocht hebben. Ik reageerde een beetje lullig, dacht namelijk gelijk 'Ooohh nee dit gaat manlief niet mooi vinden', terwijl ik hem zelf wel schattig vind. En we hebben al een jasje voor de baby, dus ik wist niet zo goed hoe ik moest reageren.. Maar ik vind het wel suuuperlief en hij is wel echt heel snoezig! Hoe was je afspraak in het ziekenhuis, Averna?
Afspraak is goed gegaan. Ze zien wel mogelijkheid om de kleine te draaien. Ze is gemiddeld qua grootte, er is genoeg vruchtwater en ze ligt nog hoog (indalen schijnt vaak wat langzamer te gaan bij een stuitligging). Ze bewoog lekker veel tijdens de echo, dus wel leuk om weer even te zien. Volgende week vrijdag gaan ze proberen te draaien, dus ik moet nog een week wachten. Een week lijkt wel heel lang nu, maar ben wel blij dat ik dan al 37+6 weken ben, mocht er iets mis gaan, is de kleine in ieder geval waarschijnlijk sterk genoeg.
Hahaha nou wel heel lief maar goed, smaken verschillen nou eenmaal. In ieder geval vind jij het een leuk jasje dus dat scheelt alweer. @ Averna: fijn dat het toch kan en dapper dat je het gaat proberen. Je bent dan 36,6 of staat je banner niet goed? Een week lijkt zeker lang als je ergens naar uit kijkt of tegenop ziet. Hopelijk valt het allemaal mee. Hier enorm chaggie inmiddels. Om niks, nouja om mezelf nota bene. Wilde vriend verrassen met zelfgemaakte tomatensoep. Ik alles op het vuur, bijna klaar, bedenk ik me ineens dat ik de hele zooi moet pureren en nou net geen staafmixer meer heb - die ging vorige keer kapot en zo vaak gebruik ik het niet dus nog geen nieuwe gekocht. Dus maar een patatje, staafmixer haal ik morgen en dan maak ik de soep wel verder af.
Ook vandaar controle gehad. Alles goed, bloeddruk nog acceptabel, urine geen eiwitten en de kleine is ingedaald en ligt vast! Volgende week weer controle.
@Daphne, klopt helemaal! 36+6, zat in mijn hoofd met "bijna 37 weken" en mijn chaotische hersenen hebben er 37+6 van gemaakt. Oh daar zou ik ook chagrijnig van worden. Had deze week pompoentaart gebakken voor mijn man, omdat hij dat zo lekker vindt (jeugdsentiment, hij komt uit de VS). Was echt beledigd toen hij zei dat één van de pompoenen van deeg die ik er bovenop had gemaakt meer op een knoflook leek. Fijn Schorpioen, weer goedgekeurd!
Tuurlijk mogen jullie meekletsen, welkom Fijn dat het goed gegaan is, Averna! Spannend weer even, toch een week wachten.. Maar komt vast goed. De tijd vliegt voorbij, voor je het weet is het zover! Hier: Ik maakte me zo druk van de week, dat de baby zo rustig was.. Nou, mevrouwtje heeft het gisteravond ruimschoots ingehaald! Ze is geen moment rustig geweest, het was de hele avond kinderdisco in mijn buik. Tot vervelends aan toe op een gegeven moment (je buik wordt er een beetje beurs van, haha). Al was het vooral draaien, de wave ging door mijn buik. Manlief zei zelfs een paar keer 'au, dat ziet er pijnlijk uit'.. Haha. Zou dat nog een reden hebben denken jullie? Is het herkenbaar? Ik heb trouwens nieuwe laarzen gekocht haha! De oude gelijk ritueel verbrand
Aah fijn dat ze dan toch even lekker druk is, dat beurse herken ik. Wordt telkens tegen een en hetzelfde punt geschopt links bij mijn ribben, is niet zo fijn haha. Misschien dat ze hun kracht dan even nodig hebben voor een groeispurtje oid. Hier is het geregeld paar dagen rustig en dan weer druk. Zit nu in een rustigere periode helaas, maar goed, wie weet is ie morgen weer druk. Haha fijn dat je geslaagd ben! Ook een manier om van je oude schoenen af te komen
Gezellig! Zal me even kort voorstellen Ben Chantal 26jaar zwanger van onze 2de zoon. Ik krijg tussen week 37 en 38 een keizersnede ivm zwangerschap suiker en het gebruik van insuline. Verder weinig kwaaltjes moeheid komt wel weer terug nu en last van me rug maar dat komt voornamelijk omdat ik jelmer nog moet tillen loopt nog niet.
Oohhh Chantal, ik 'ken' jou ook nog van een ander forum! Is er een reden voor dat je een keizersnede krijgt, in plaats van een inleiding?
Haha dat zou kunnen idd. Ik mocht zelf kiezen bij mijn vorige zw liep inleiden niet goed dus wil dat risico nu niet weer lopen vandaar keuze keizersnede
Averna fijn dat de mogelijkheid er is dat ze kunnen draaien! Erg fijn. En idd die grens van 37,0 is dan heel dichtbij mijn oudste is ook met 36,6 geboren en deed het super goed hoor! Dus misschien een geruststelling. @ schoppen in de ribben. Hier is rechts favoriet maar oh wat doet het me soms enorm veel pijn. Gelukkig hebben we ook hier rustigere dagen gelukkig. Idd lijkt het dan alsof ze hun energie dan nodig hebben voor de groei ofZo! @ vermoeidheid, ik merk dat ik hier nu echt minder kan! Ik wil zoveel en als ik dan een hele dag een het rommelen ben dan ben ik avonds echt helemaal kapot. @ nieuwe dames welkom!
Ik ben nu ook echt aan het aftellen, vind de laatste weken echt zwaar. ben sinds een week weer heel erg moe!! ik hoef maar naar de vaatwasser te kijken en ik ben al moe. De hele dag slapen zou fijn zijn maar met een peuter van bijna 4 kan dat natuurlijk niet. NU gaat hij natuurlijk alles uitproberen omdat hij ziet dat ik niet veel meer kan, wat soms erg lastig is. wegbrengen is ook geen optie, mijn ouders hebben bijna nooit tijd.....
Heb zelf niet echt het gevoel last te hebben van m'n ribben. Wel steeds dat ik zon opgeblazen gevoel had onder m'n bh, boven m'n ribben. Volgens mij is dat m'n maag... heb het idee dat de baby wat dieper is gezakt of zelfs ingedaald want het is nu een paar dagen weg. Donderdag heb ik een groeiecho, en dan zullen we het zien. Dat vermoeide ken ik Rogne, hier alleen het geluk wel de hele dag te kunnen slapen. Jammer dat je ouders niet zo veel tijd hebben, is je man veel weg? Dat wisselende heb ik ook Poppetje! Soms denk ik echt, 'hallooo baby?! Waar ben je?' En dan de dag erna lijkt het net een disco inderdaad. Zal het donderdag eens vragen aan de vk. Waar heb jij de placenta? Ik heb hem voor liggen dus die geef ik nog wel eens de schuld.
Opzich gaat goed hier, wel erg moe en veel last van me lijf.. nog even volhouden, nog 2 weken en dan met verlof... Dit is voor ons de eerste,spannend dus allemaal. Weet ook niet zo goed hoe en wat met kleertjes, voor mij gevoel heb ik veel te weinig. haha, terwijl manlief vind dat we genoeg hebben, en anders is het zo bijgehaald aldus manlief.
Hier nu 30+2 van ons 2e kindje en ik ben blij toe dat ik nu echt mag gaan aftellen 😁. Ik heb best wat last van m'n bekken/si gewrichten. En loop daarvoor bij de osteopaat.
@ Rogne, die vermoeidheid is waardeloos he? Heb je het continue of sommige momenten erger dan de andere? Nog even volhouden! @ Logan, ben benieuwd! Donderdag even spieken is natuurlijk ook niet vervelend. @ Danielle, iets met nesteldrang? tuurlijk is het zo bijgehaald maar ik heb vorige week ook nog 2 shirtjes in maat 50 gehaald. Wat als er niet genoeg is haha Hier werd ik zelf vandaag verrast! Mijn moeder wilde ineens vandaag op visite komen (terwijl ik zaterdag jarig ben). Ik vond het al vreemd. Ze kwam met een enorme doos aangezet waar een wieg in zat. Niet geheel mijn smaak maar gaat om de functie haha. Super lief! Dit omdat ik vorige week tegen haar zei dat we het bij een ledikant laten (en daar heb/had ik ook echt vrede mee haha)