Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Misskell

Wat vervelend van je wasmachine! Kun je niet bij iemand anders wassen in de tussentijd?

2. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Poehee, wat een berichten ;)!
    En wat leuk, jullie verhalen... Zo verschillende en toch op sommige vlakken zo hetzelfde ofzo, bijzonder.

oh, ik ben zo slecht in bijhouden van wie wat waar in welk stadium zit, sorry! Sado, hoe is het met je harde buiken nu? En Misskell, nesteldrang en een kapot wasmachine gaan niet samen haha!

ohja, de aambeien; ook hier aanwezig. Curanol helpt aardig, wel regelmatig smeren is mijn ervaring. Bij mij is het een komen en gaan in ieder geval en probeer door veel vezels te eten de boel beter te laten doorlopen ;)

Verder mijn kleine update: inmiddels gister voetreflex gehad met als poging om de kleine te stimuleren te draaien; nou, ik weet niet wat hij/zij heeft gedaan, van alles, maar gedraaid volgens mij niet haha. Het was heél beweeglijk in mijn buik, had de reflextherapeut ook aangegeven, dus nu maar weer even afwachten wat er gebeurt! We hebben nog even.. Verder alles zijn (ok, zijn wat meer vermoeiendere) gangetje.

En om niet achter te blijven, een kort voorstelpraatje :) :
    Jellybean, 37 jaar en zwanger van de tweede. De oudste is een lekkere dreumesvrouw van 16 maanden. Mijn man en ik zijn 3,5 jaar samen. Een dag na dochters geboorte hadden we ons 2-jarig jubileum, dus allemaal wel lekker rap haha.
    We zijn gezegend met een eenvoudig traject van kindjes krijgen, zeker als ik sommige verhalen hier lees, besef ik weer wat een geluk we hebben; eerste na 4 maanden, tweede meteen raak na een vroeger mk met 5,6 weken.
    De zwangerschap gaat op zich redelijk; de eerste was echt een feestje, inclusief een heel voorspoedige bevalling. Deze zwangerschap heeft wat meer voeten in aarde (spataders, bekkengedoe, stuitligging, maar allemaal wel te handelen), mede door het intense jaar nadat mijn moeder plotseling is overleden in januari vorig jaar. Dat maakte het de afgelopen maanden soms wel meer vermoeiend en pittig(want ja, die hormonen hè ;)...)
    2017 is voor mijn gevoel dan ook echt letterlijk en figuurlijk een jaar om weer te landen en nieuw leven te verwelkomen ♥.

3. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier nooit eerder kuren gehad hij gaat gewoon niet meer aan. Heb me vriendin maar gevraagd of ik maandags bij haar mag wassen.. nu hopen dat de baby zich niet meld dit weekend ofzo hahaha

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    #1864 Sado, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Ohh, irritant een kapotte wasmachine! Helemaal zo vlak voor de babu komt...

Echt harde buiken valt nu gelukkig mee, Jellybean! Maar wel gedurende de dag onwijs last van een rare buikpijn, vaak ook steken laag in m'n onderbuik en rug, echt rot. Kan niet van het indalen zijn, want ze is al helemaal ingedaald zei de gyn maandag... Soms ook een licht menstruatiegevoel, niet erg pijnlijk maar ook gewoon vervelend.

Jammer dat de kleine wss niet gedraaid is! Heb je binnenkort nog een echo om het zeker te weten?

5. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Balen van je wasmachine. Gebeurt nooit op een ideaal moment, maar nu zit je er helemaal niet op te wachten, gedoe en geregel...

Qua termijn zit ik anders maar voel de beeb vandag ook minder. Hij schuift wel af en toe, maar minder als normaal. Hij heeft altijd minstens een keer per dag, maar meestal vaker, een 'speelkwartiertje' waarbij hij minstens 10 minuten lang mn hele buik aan het verbouwen is. heeft ie vandaag nog niet gehad. Maar ik heb dan ook vandaag paar uurtjes gewerkt (dus veel gezeten en weinig gelegen) en kan mijn buik maar moeilijk ontspannen krijgen. Dus kijk het nog een nachtje aan en anders morgen maar even overwegen of ik er iets mee moet..

Zou zeker niet te veel twijfelen met bellen, als je je ongerust maakt gewoon doen!!

6. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Enne leuk idee van voorstelrondje, leuk die verhalen te lezen (en fijn voor iedereen bij wie het niet makkelijk is gegaan dat het tóch is gelukt:))

7. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    @pinkstars: voelde vervelend naar beneden heb gekeken en ja hoor daar zat hij.

@jellybean: ga je nog een versie proberen? Heb hier met mijn zoontje een succesvolle gehad toen

@misskell: balen van je wasmachine. Zal je altijd zien komt altijd als het niet uit komt

8. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Ik heb sinds een uurtje of zo echt fikse steken aan de linker kant onderin mijn buik. Geen weeën, weet wel hoe die voelen. Maar iemand die dit herkend en een idee heeft wat het is?

9. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien je bekken?

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Miskell bah een kapotte wasmachine, dat zou echt een toestand zijn hier. Met die twee meiden was ik haast dagelijks wel, al zit er ook wel aardig wat van vl bij hoor :). Hoop echt dat ie hier blijft functioneren de eerstkomende ... eh ... 10 jaar :D. Heb je al een oplossing nu?

Annabel zou indalen kunnen zijn dat geeft ook stekende pijn. Althans bij mij.

Ik heb net weer controle gehad. Mister mini is al flink diep in het bekken gaan liggen, hij is dus ingedaald alleen ligt nog niet vast, ze kon het hoofdje nog een klein beetje bewegen. Over 4 weken nog een liggingsecho en meting van het kindje en over 2 weken de volgende afspraak weer. Qua formaat lijkt hij nu aan de kleine kant, niet te klein hoor. Ze vind het nog lastig schatten maar dacht rond 3250gram met 40 weken. Ben benieuwd ... Mijn dames waren 2840 (bij 38 weken) en 3020 (bij 39+4) dus deze lijkt van hetzelfde formaat te zijn. Helemaal prima wat mij betreft want ik moet hem uitpoepen ;).

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Hahahaha :D

Fijn dat de echo goed was!

12. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Niet van het indalen? Heb ik ook echt steken van gehad :)

13. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig belde me schoonmoeder met een verassing we hebben morgen al een nieuwe dus die we hadden besteld heb ik gelukkig kunnen annuleren!
    Dan kan er weer worden gewassen haha..

14. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Hebben jullie ook wel eens van die dagen dat je weinig eetlust hebt? Al een paar dagen weinig honger/trek, ben ook vaak wat misselijk. Eet eigenlijk niet voldoende, al haal ik mijn aankomlijn (0,5kg per week) wel nog net. Heb echt geen zin in weer bijvoeding maar betwijfel of ik genoeg voedingsstoffen binnenkrijg;)

15. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Wat fijn Misskell!! En een leuke verassing!
    Kan je weer verder met je nesteldrang!:p

Vervelend Keija! Hier met momenten wel minder eetlust naar niet schrikbarend. Misselijk soms maar ook niet niemendwaardig. Hopelijk trekt het snel bij. Heb je bijvoeding gekregen deze zwangerschap?

16. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ik heb wel minder lekkere trek. In het begin had kon ik alles door elkaar eten. Dat heb ik nu minder

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.135
    17.154
    113
    Dit heb ik ook indd :) Niet meer van die enorme vreetbuien

Hier weer flink aan het rommelen vanavond... Ben vandaag ook erg druk geweest, zal het wel door komen, maar: ben dan écht écht met alles klaar nu. Heb oa dik 2 uur staan strijken, maar dan heb je ook wat :D

Morgen met m'n man naar de bioscoop en lekker uiteten, nog even van dat soort dingen genieten nu het nog makkelijk kan met z'n tweetjes :)

18. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Ja omdat ik in het begin tot de 21w zo weinig binnenkreeg en vooral afviel terwijl ik al begon met iets ondergewicht had ik poeder voor door eten/drinken (mwah) en van die nutridrink achtige flesjes (blegh). Wil graag borstvoeding geven straks maar moest dan van de vk liefst 15kg aankomen vanaf startgewicht zodat ik een kleine reserve overhou na de bevalling. Zit nu op +7,5 kg;). Maar wil proberen de 10-12 kg te halen..maar dan graag zonder dat spul, was juist zo blij dat ik daar van af was..

19. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Gelukkig nooit gehad, vond mezelf daar wel een type voor (vreetbuien) Alleen paar weken terug een milka-periode gehad:D maar dat was nog bescheiden met maar een paar stukjes per dag (maar wel elke dag, en werd boos als manlief 'mijn' chocola had opgegeten;))

Leuk Sado, wij in de kerstvakantie gedaan, uit eten, nu kan het nog, even wat quality time samen :)

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha das heul fijn :D!

Deel Deze Pagina