Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Keija wat eet je zoal op een dag nu dan? Ik dwing me zelf ook soort van om te eten, want de eetlust is de laatste weken steeds minder geworden. Vorige zwangerschappen zat ik na de bevalling al snel onder de 50 kg en was ik net een lijk, dat wil ik nu eigenlijk ook voorkomen. Ben nu 6 kilo aangekomen in totaal.

Je hebt geen trek, maar zijn er wel (kleine) dingen die je wel lekker vind en ook weg krijgt? Ik eet bijvoorbeeld pure chocola een paar blokjes per dag, daar zit je niet vol van en het heeft toch vetten en calorieën. Niet super gezond maar goed, verder eet ik wel gezond. Als je iets eet toch dingen met veel voedingswaarde al is het maar een kleine portie. Na de zwangerschap van de eerste bij een diëtiste geweest en toen wel wat tips gekregen. Ochtend eet ik muesli met geitenyoghurt (dit is altijd volle en vette yoghurt), maar je kan bijv ook volle Griekse yoghurt kiezen. Dit bevat nog wat meer calorieën. Nootjes zijn ook goed om tussendoor weg te snacken, dan liefst wel rauwe en ongebrande noten. Dan heb je met een handje al behoorlijk wat calorieën binnen en hoef je niet heel veel te eten. De diëtiste zei me ook wat extra olijfolie over salade te doen. Maar het is afhankelijk van wat je wegkrijgt, salade is nu tijdens de zwangerschap voor mij lastig weg te krijgen.

De eerste zwangerschap had ik 8 maanden HG en heb ik eigenlijk geleefd op geroosterd brood met roomboter en kaas, zo'n beetje het enige dat ik wegkreeg en niet standaard uitspuugde. Kaas bevat veel calorieën, brood en roomboter ook. Dus als je dergelijke dingen weg krijgt kan je dat gedurende de dag ook bij beetjes gaan eten.

2. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier een leeg en stil huis ... De meisjes zijn logeren dit weekend. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn want ze zijn 1 en 2 en met ze om me heen krijg ik niet veel gedaan. Maar ik vind het altijd zo saai als ze weg zijn, ik mis ze veel te veel.

Gistermiddag maar hun kamers even een grondige poetsbeurt gegeven ... Was dat slim? Nee :), maar het geeft wel een voldaan gevoel :D. Nu kan ik alleen amper lopen van de pijn in mijn bekken. Hopelijk word ik nog wat soepeler na een douche. Vandaag word het laminaat op zolder gelegd en de babykamer krijgen ze wel af. Dus dan is dat vanaf morgen mijn domein en mag er geen bouwmeuk meer liggen :cool:. Wil straks even naar Ikea om de ladekast te halen die als commode gaat dienen en de kledingkast. Moet maar even heel lief naar een medewerker kijken de me even gaat helpen met inladen in de auto. Beetje zielig en extreem zwanger doen :D. Dan vanmiddag nog accessoires scoren bij Prenatal en Kwantum. We moeten nog een aankleedkussen en een luieremmer. Zoek okergele hoezen voor het aankleedkussen, maar ik vind ze online alleen van tegen de €30 :$ ... Nou dat gaat me echt te ver voor een ding wat voornamelijk onder gescheten en gepiest gaat worden ;). Dan heb ik geloof ik het meeste wel en kan ik op mijn dooie gemak, als de meisjes slapen tussen de middag, de kast en commode in elkaar gaan schroeven. En dan begint het eindelijk vorm te krijgen daar.

Moet ook nog een keer de bergzolder op duiken om de kleine rompertjes op te zoeken. Had voor de meiden alleen maar witte dus die kunnen mooi nog een ronde mee. Maar waar o waar had ik zo ook al weer gelaten :)??? Dan de kleertjes maar eens gaan wassen als de kast ook staat nou dan gaan we wel richting 35 weken denk ik ;).

3. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Wat een plannen Elmyra! Hopelijk komt er wat van ondanks de pijn :).
    Scheelt wel even dat je meisjes dan uit logeren zijn, even stil/rustig maar kun je hopelijk wel een hoop werk verzetten én wellicht wat tijd/rust voor jezelf pakken! Enne, richting 32 weken mag je echt wel hulp krijgen met zware dingen hoor! (doe ik ook in de bouwmarkt, ze brengen het zelfs naar de auto en mag voor bij de kassa anders moeten ze zelf zo lang wachten:D)

Wat ik ongeveer eet:
    -'sochtends 1 kiwi en 1 boterham of een plakje ontbijtkoek
    -lunch: 2 boterhammen
    -middag: appel/banaan en/of een grote koek (liga oid, of een paar koekjes met chocola)
    -avondeten: de helft van wat mn man eet;) (ben nooit een fan van avondeten geweest, en er zijn maar een paar dingen die ik goed eet)
    -'s avonds: soms nog chocoladevla, en/of idd wat lekkers (twixje, koekje, paar chipjes)
    -'s nachts: 1x een danoontje en 1x een halve boterham

Qua eetmomenten heb ik het dus wel redelijk verspreid en eet ik vooral kleine hoeveelheden, maar opgeteld haal ik niet wat ik zou 'moeten' halen. En eet ik maar amper wat ik at voor ik zwanger werd.
    Oh ik drink overigens bij alle brood-dingen wel vólle melk (halfvol vind ik niet meer lekker opeens:)) en daarnaast nog limonade of appelsap. En op brood graag nutella of goede boter+vlokken (niet die magere boter) of ham. Lastige is dat ik heel weinig lust. Dus dingen als nootjes, yoghurt, vallen helaas af. Ook gezonde dingen als sla, maar ik hoef dan ook nu niet zo veel groente te eten maar vooral vlees en aardappelen omdat daar meer calorieen in zitten).

En idd als ik ergens een klein beetje trek heb probeer ik wat van stukje chocola of net waar ik zin in zou kunnen hebben. Ik mag in ieder geval in die zin wel alles van mezelf eten waar ik trek in heb!
    Morgen weer wegen (elke zondag, anders word ik te obsessief;)), ben benieuwd

4. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier eet ik best veel terwijl voor m'n zwangerschap ik moeite heb moeten doen om een normaal gewicht te krijgen woog 58 kg en ben 1.78 lang maar nu heb ik echt vreetbuien haha. Zie dat sommige maar 6kg z'n aangekomen maak hier maar 27 kg van 😶 wil zeker 17 kg afvallen na de bevalling. Vorige zwangerschap 12kg bijgekomen totaal en dat was er na 4 weken af..

5. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Keija het is gelukt hoor :D! Ik heb het zelf op de kar kunnen schuiven en daarna heeft een lieve meneer even geholpen met alles in de auto te leggen. Of beter nog, hij duwde mijn kar en ik hoefde niks meer te doen! Zo fijn, want nu kon ik het halen en als de meiden mee moeten zit de auto vol ;).

Zou je wellicht in de avond ook brood kunnen eten nog als dat je wel goed smaakt. Of je neemt iets van de groente voor de vitamientjes en dan verder gewoon brood met wat je lekker vind. En eieren? krijg je dat weg? Moet je ook niet elke dag eten geloof ik, maar een paar keer per week kan prima. Ik hou niet van eieren, heel soms gebakken. Vlees is dan ook goed, ik eet geen vlees maar in vlees zitten wel de eiwitten en vitamines die bijv ook in nootjes zitten. Dat het eenzijdig is maakt niet zoveel uit is mij verteld tijdens mijn eerste zwangerschap, als ik maar iets binnen kreeg en hield en liefst ook wat aan zou komen. Daarna kan je wel weer vitamientjes en gevarieerd gaan eten.

Miskell ja de ene kant op of de andere kant op, het is allebei lastig hoor. Dat geloof ik meteen. Ik voelde me na de bevallingen echt heel erg zwak en kon niet op gewicht blijven. Ik zat dag na de bevalling al op of onder startgewicht en dat werd alleen maar minder. Terwijl ik echt at als een bouwvakker. Maar kilo's kwijtraken is ook heel erg zwaar, want na de bevalling ben je toch moe en moet je weer opknappen, je kan niet meteen in de sportschool gaan staan en diëten is ook niet goed zo snel want je moet wel alle voedingsstoffen krijgen voor herstel.

Ben vandaag precies 31 weken dus vanochtend weer een foto van mijn buik gemaakt. Uiteraard een hoofdloze foto ... :D.

Bijgevoegde bestanden:

6. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier vandaag ook een nieuwe foto gemaakt

IMG_8867.jpg

7. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Kimmiej mooi ... je buikje ziet er ook wel ingedaald uit hoor. Beebje lijkt wel laag te liggen.

Hier vandaag veel last van krampen en harde buiken vandaag. En die kleine is zo aan het wroeten ook. Lijkt wel of hij aan het bootcampen is al de hele dag. Voel ook felle steken bij mijn bmm. Hij mag er nu nog niet uit hoor. De kamer is nog niet af ... minimaal 6 weken blijven zitten nog ajb.

Hier word laminaat gelegd maar het is erg lastig vooral bij de deurposten. Dat kost echt veel tijd en ze moesten zelfs nog een keer op nieuw beginnen ... Geduldig werkje. Blij dat de mannen het doen. De babykamer ligt het erin iig. Dus ik kan rustig met de meubeltjes aan de slag. Nog een poef en een decoratief uiltje gescoord bij Kwantum. Kan niet wachten tot het echt af is. Lukt me niet om de foto rechtop te zetten 😑.

8. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Thnx Elmyra. Ja ik heb altijd een lage buik gehad dus weet of het echt veel zegt.. hoop van wel..
    leuk dat werkje!

9. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Mooie buikjes dames! Morgen hier weer fotodag :)

Uhm Elmyra, misschien wat krampen doordat je toch wel actief bent geweest vandaag?;)
    Ewel goed geregeld dat je hulp kreeg met de spullen. Voordeel van dame (én zwanger) zijn, dan kan dat :D

Misskell: 27kg:$ hoe uiteen kan het lopen he, hoeveel mensen aankomen..

Qua eten: ja is niet heel gevarieerd, maar dat komt wel weer, lang leve de vitaminepillen;). En de baby groeit gelukkig wel goed. Groentes hou ik eigenlijk helemaal niet van (behalve als ik het door de aardappels heen kan doen;)). Eitje kan ik wel weer eens proberen. En we eten wel regelmatig brood 's avonds met een spcu-a-soupje als koken niet lukt, al ben ik wel bang dat ik het nu snel weer een beetje zat ga worden steeds brood. Maar tot nu toe gaat het nog wel.af en toe een ander belegje (salami oid) halen voor de afwisseling:)

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.210
    17.227
    113
    Mooie buiken, meiden! Moet ook maar weer eens een nieuwe foto maken, vergeet het steeds!

Wat een leuk behang, Emyra!! Volgens mij heb ik dezelfde vloer in de babykamer liggen :D

Pfff, hier zo veel last vanavond.. Enorme steken in mn onderbuik die echt een halve minuut aanhouden en dan weer afzwakken. Qua frequentie klinkt het als weeen, maar da's geen stekende pijn, toch?

11. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik denk dat iedereen de weeen anders ervaart, Sado. Maar toen de weeen hier echt begonnen waren bij S wist ik het meteen. Miss even douchen en kijken of het afzakt of niet. Wel spannend he!

Wat een leuke poef Elmyra! Behang en vloer ziet er ook goed uit!

Mooie buiken voorbij zien komen! Ik zal binnenkort ook weer eens een foto maken. Veel gedaan vandaag dus zometeen S naar bed en dan Wie is de Mol kijken en op tijd naar bed

12. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie buikjes meiden.

Sporten zit er sws niet direct in na de keizersnede... Maar neem er de tijd voor om weer op streefgewicht te komen eerst maar goed herstellen.

Hier sinds vanmiddag ineens diarree en erge buikkrampen zou het een voorteken z'n dat m'n lichaam zich aan het legen is.. Me buik blijft gevoelig en lig nu lekker met een kruik op de bank..

Sado ik durf je ook niet echt te zeggen hoe weeën voelen maar ze zeggen als het zover is dat je ze wel herkent...

13. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Ow spannend zou kunnen

14. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Nou meiden ik ben vannacht bevallen van een mooie hele kleine jongen van 2490 gram.. hij heet Chase
    Helaas niet verder gekomen dan 33 weken 😔 Maar hij doet het super.
    Nu bijkomen van deze bizzare dag bevat het allemaal niet zo heel goed. Verhaal volgt later.

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.210
    17.227
    113
    Wauw, Jeda, die zag ik niet aankomen!! Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en wat een leuke naam!

Super fijn dat ie het ondanks de termijn zo goed doet!

16. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Jeetje Jeda, we waren gelijk uitgerekend, dus dat had ik niet verwacht.
    Maar hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!
    En wat fijn om te lezen dat hij het zo super doet.

Hoop dat je snel bijkomt en er van kunt gaan genieten.

17. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Wow Jeda wat een verrassing! Gefeliciteerd! Maar snap dat het nog even bijkomen is zo onverwachts vroeg. Fijn dat hij het zo goed doet, leuke naam trouwens :)
    Ga maar lekker genieten en bijkomen

18. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Wow Jeda, wat een verrassing! Gefeliciteerd met de kleine Chase (wat een stoere naam!) en nu inderdaad even bijkomen en laten bezinken. Goed om te horen dat Chase het goed doet ondanks zijn 33 weekjes!

19. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jena, wat een prachtige naam!

20. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Gefeliciteerd Jeda!! Stoere naam hoor!!
    Kan me voorstellen dat het schrikken is.. Gelukkig gaat het goed met jullie ventje.

Deel Deze Pagina