Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Mss met een kruik?

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    #1922 Sado, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt: 15 jan 2017
    Kom steeds even spieken of bozoe al wat gepost heefr, ben zo benieuwd hoe het gaat!

Mooie box, Keija! De aanhouder wint dus, haha :D

Ah wat rot Misskell :( Lekker relaxen nu! Hopelijk zakt je hoofdpijn gauw af.

Soms wel ja, Kimmiej! Ze deelt soms gewoon gemene schoppen uit :$

Herkenbaar, Amy! En je bent nog wel 2,5 week verder dan ik, haha. Nog niets wat op een naderende bevalling wijst, denk je?

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    #1923 Sado, 15 jan 2017
    Laatst bewerkt: 15 jan 2017
    Ah wat rot dat t niet afzakt, meis :( Klinkt heel erg als wat ik een paar weken terug ook had, hield toen een dag of 3 aan (en heb t nu dus ook weer, ik voel je pijn :(...). Ik neem een lekker lange, warme douche voor het slapengaan en slaap dan met een warme pittenzak. Het haalt niet alles weg natuurlijk, maar verzacht de pijn een beetje.. Misschien een tip?

En he we moeten ons wel nog aan onze deal houden he! Allebei onze kleintjes nog anderhalve week laten zitten! Hopelijk gaat t gauw beter :)

4. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Bedankt voor jullie berichtjes meiden!
    Hier gaat het goed, zijn bloedwaarden worden beter en dr beademing gaan ze langzaam naar afbouwen.
    Maar moet zeker nog wel rekenen op 4 tot 7 weken zkh helaas weer geen kraamtijd.

Wat spannend Bozoe maar hoop dat ze nog even blijft zitten is ook echt nog te vroeg nu..
    hoop dat de rest van jullie ook allemaal de 37 weken haalt.
    Zal jullie wel blijven volgen. Helaas waren het weer korte aftel weken.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    Poeh, heftig Jeda :( Waren je vliezen (weer?) spontaan gebroken?
    Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met kleine Chase en is er al sprake van afbouwen van de beademing! Hopelijk gaan de weken gauw voorbij en mag ie snel meer naar huis zodat het echte genieten kan beginnen.

Hoe gaat het met jou? Al een beetje van de schrik bekomen?

6. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Ik heb net een lekkere warme douche genomen en zit nu met een kruikje op de bank. Ik hoop inderdaad dat het afzwakt en niet doorzet. Ze is al niet erg groot dus de weekjes die ze nog in mijn buik kan doorbrengen heeft ze hard nodig.

Hebben ze bij jou toen ook gekeken naar de ontsluiting? Balen dat je nu ook weer die pijn hebt:(. Heb je al contact gehad met de gyn of zit er geen regelmaat in?

@ de rest; bedankt voor de lieve reacties. Ik reageer later even op al jullie verhalen/updates.

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    Yes, ik zat toen ook op 1cm! Was met ruim 33 weken. Omdat het toen niet doorzette, de weeen stopten na een paar dagen, is er bij de controles erna niet meer gekeken. Ik heb morgen weer controle, dus ik wilde aan de gyn vragen of ze morgen weer wilt checken :)

Nee zit niet echt regelmaat in... Het duurt steeds zo'n 45sec, maar soms 25min niet, dan 4min later opeens weer, dan na 18min weer, etc. Omdat het exact hetzelfde is als de vorige keer en de gyn toen heel stellig zei dat het voorweeen zijn, ga ik daar nu ook maar vanuit. Als het wel regelmatig wordt ga ik even bellen. Voor nu is het voornamelijk erg vervelend, maar te doen. Is in elk geval vandaag beter dan gisteren.

Ik duim dat je kleine meid nog even lekker blijft zitten en nog mooi doorgroeit! Lekker je rust pakken :)

8. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Nee deze keer kreeg ik weeën eerst heel
    Licht.. dacht dat het indalingsweeen waren.
    Maar geduurde dag werd het pittiger, vk gebeld en die wilde toch even naar het zkh. Ctg was goed onderzoeken ook, geen ontsluiting, mocht maat huis maar durfde niet omdat ze steeds intenser werden. Mochten dus ter observatie blijven. Gaven volgend de eerste verpleegkundige ook geen remmers meer vanaf 33 weken ( wat dus echt niet klopt)
    Maar weeën werden steeds pittiger toen toch remmers gekregen en longrijpers.. maar was al te laat zat heel snel op 5 cm en een half uur later heb ik hem letterlijk gelanceerd. Persweeen stopte niet dus binnen 3 min ongeveer was ie eruit.

Lichamelijk gaat het heel goed klein scheurtje maar geen hechtingen, weinigbliedverlies en mijn buik verdwijnt als sneeuw voor de zon.
    Maar het shock effect is groot.. ben al vanaf gisterochtend 8.00 wakker kan gewoon door de adrenaline niet slapen. Zo lekker met hem buidelen en dan hopelijk slapen. Kan s'nachts echt niks dus kan hem hopelijk doorhalen misschien alleen even kolven.

Zo dit is zo ongeveer het hele verhaal 😉

9. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Alshet aan mij had gelegen had ik het ook al lang zelf gedaan hoor. Vreselijk dat afhankelijk zijn;)

PS hopelijk blijven je waardes goed Misskell, balen dat je zo'n last hebt van hoofdpijn.

FIjn dat je weer naar huis mocht Bozoe! hOpelijk heb je wel een rustig nachtje ondanks het gerommel. En blijft de kleine nog even lekker zitten.

10. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Jeda(en papa)!

Van harte meid, met jullie knul. Inderdaad een rollercoaster kan ik me zo voorstellen, en vooral.ontzettend fijn dat.hij het zo goed doet. Hopelijk kun jij de rollercoaster ook.spoedig een plekje geven, zal een intense periode zijn.

Bozoe, jeetje, dat is schrikken lijkt me, hoe gaat het nu met je?

Kimmiej, dat schoppen, ja, herkenbaar hoor. (Wel fijn op.zich , alles in orde dus daarbinnen :)) Zeker.rond mijn navel, poehee! Gevoelig plekje, zekfs zo dat ik er niets tegenaan kan hebben, maar goed. Vind het eerlijk gezegd soms wel vervelend worden nu, lijkt wel of de kleine per dag groeit en naar verhouding schopt haha... geen idee hoe het ligt, stuit of hoofd; ben heel.benieuwd volgende week bij de gyn!

Oh ik lees al mooie bijna-klaarverhalen met de kamertjes etc, ik.voel.de druk haha😅.

11. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.211
    17.229
    113
    Wauw, wat bizar Jeda! Maar als ik het zo hoor een mega snelle en vrij makkelijke bevalling, wow! Gelukkig gaat het lichamelijk gezien goed met je, kan me voorstellen dat de rest nog even moet landen :)

Haha moet je nog veel doen, Jellybean? Ben ook pas nèt klaar hoor, afgelopen donderdagmiddag de laatste dingetjes gedaan :D

12. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Moet jij ook nog een paar nachtjes blijven Jeda?
    Wel onwerkelijk hoe snel het is gegaan...kan me voorstellen dat het nog allemaal moet landen.

13. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Jellybean, je hebt nog even, dat scheelt. Hier gaat alles in stapjes (veelste langzaam naar mijn zin:D) maar alleen nog plankje boven de commode en de deurtjes vd kasten zo doen dat ze niet meer klemmen en dan is de babykamer af. Misschien mijn vader morgen even lief aankijken, die komt toch de keuken klaarmaken voor een vaatwasser:cool:. Kleertjes zijn gewassen, en bijna alle spuletjes gekocht.
    Moet zeggen dat het me wel rust geeft dat het grotendeels al af is. Zeker omdat ik bang ben dat ik straks nog minder kan zonder al te veel pijn, dus dan maar nu steeds een half uurtje wat doen..

14. Jellybean79

Jellybean79 Bekend lid

28 aug 2014
    508
    1
    16
    Dat klinkt goed Keija, dit had ik.bij de eerste ook zo rond deze tijd; goed als alles af, kleertjes gewassen enzo. Nu hebben we nog een.interne verhuizing op de rol staan, oudste die moet verhuizen van kamer, en ja dan de babydingetjes nog; als ik.dit zo typ, krijg ik het er wel warm van haha. Maar, komt vast goed. Merk dat het bij een tweede toch wat makkelijker gaat; de drang om.alles al af te hebben is nu minder(of iig later haha)

15. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Jeetje pittig verhaal Jeda, nu lekker bijkomen en hopelijk kun je toch lekker genieten ondanks jullie tijd in het ziekenhuis.

16. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Ach als je het een beetje los kunt laten, vooral doen:D. Ik heb idd inmiddels beetje nesteldrang geloof ik hihi. Maar kan me voorstellen bij een tweede is het niet meer zo nieuw en toch anders. Heb je wel al een planning voor de verhuizing van de oudste en dan de babydingen? k zou echt wel datums willen weten van ongeveer dan-en-dan, anders zou ik echt onrustig worden ;)

17. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Jeda, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Prachtige naam hebben jullie hem gegeven.

Mag ik vragen of er bij jou tekenen aan de wand waren, of begin het spontaan?

18. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    Heb mijn hele zwangerschap harde buiken gehad deze werden de laatste tijd echt extreem. Mast heel eerlijk al ik beide kindjes optel qua geboortegewicht en vruchtwater kom ik bij beide op het zelfde uit. Zijn flinke mannen en ik denk eigenlijk dat mijn lichaam niet meer verdraagt dan dat gewicht.
    Vorige keer was er niks en toen ook te vroeg bevallen.

Weet even niet meer wie het vroeg maar ik blijf nog een paar dagen in het zkh morgen even mijn verzekering bellen.
    Maar wil ook niet te lang omdat mijn grote kleine man mij ook echt nodig heeft, volgens de verplegers zelfs nog meer als mijn kleine man.
    Dus het is even een weg zoeken

19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Jeda heftig hoor ... Lijkt me ook heel moeilijk met een klein minimensje in het ziekenhuis en nog een kindje thuis. Ik denk er ook wel eens aan ... Wat als zoiets gebeurd, en de meisjes dan? Die zou ik ook graag zien en knuffelen. Heel veel succes en hopelijk lukt het ook om wat te genieten!

Oh jeetje Bozoe dat is ook spannend. Hoop dat de kleine nog even blijft zitten zeg! Hoe is het nu?

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier is ook nog niks echt af hoor ... Ik dacht gisteravond al 'hmm misschien moet ik de kleertjes maar vast gaan wassen'. Dat is in ieder geval iets dat ik wel kan doen al. De zolder is nog een beetje een chaos. Het laminaat op de kamers ligt wel, de gang moet nog. Maar op de kamers kunnen we de plinten deze week wel gaan leggen. Er moet nog een boekenkast leeggehaald en ontmanteld, daar ga ik vanmiddag maar even mee aan de slag als de meiden slapen. Dan zelf ook nog maar even dutje doen en morgen langzaam beginnen met de meubeltjes in elkaar zetten. Voor mijn gevoel begint de tijd ook wel te dringen nu ... Dat is natuurlijk ook de nesteldrang :p.

Deel Deze Pagina