Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Demino, 12 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig jeda maar gelukkig gaat het met jullie beiden goed naar omstandigheden. Lijkt me idd lastig met nog een kleine erbij! Sterkte..

2. Zwangels

Zwangels Fanatiek lid

22 jun 2012
    3.350
    450
    83
    Vrouw
    Schoonebeek
    Hier is het ook de tweede en inderdaad gaat het nu veel langzamer. Maar ook hier een interne verhuizing. Logeerkamer naar de zolderkamer. En dan dus de muren daar in orde maken. Ook moet ik alle babykleding uitzoeken, neutrale kunnen we weer gebruiken. Aangezien we bij de eerste ook het geslacht niet wisten.
    Zo wil ik nog veel meer doen en net wat jij zegt dan krijg ik het ook al warm.

3. PinkStars

PinkStars Actief lid

3 nov 2013
    422
    1
    0
    Jeda, ik kan me zo goed voorstellen dat je nu in tweestrijd bent over je mannetjes! Veel sterkte de komende tijd, het zal wel heel pittig worden met het verdelen van de aandacht, zeker als het ene mannetje in het ziekenhuis ligt en de andere thuis.

Hier ben ik bijna klaar met het wassen van de kleertjes en linnengoed, maar aan strijken ga ik echt niet beginnen, behalve de lakens. Ik vouw alles heel goed en de hydrofielen maken toch al minder goed droog als ze gestreken zijn...

Volgende week begint mijn verlof en dan gaan we de rommelzolder leegmaken en allemaal troep weggooien, zodat ik me dan kan focussen op het naar beneden halen van wieg, badje, maxicosi en wagen. Ik heb de nesteldrang voor mezelf gedoseerd, omdat ik mezelf anders voorbij loop. Ik ben van plan om elke dag een andere kamer helemaal soppen zodat ik het daarna alleen maar een beetje bij hoef te houden. Ik kijk er al naar uit om te doen, haha!

4. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    Jeetje Jeda, wat bizar dat je inderdaad twee keer zo vroeg bent bevallen. Gaan ze nog onderzoeken wat de oorzaak kan zijn?
    Ik snap inderdaad ook heel goed dat je in tweestrijd bent, denk je ook een beetje aan jezelf? Het is niet niks natuurlijk!

Wat betreft de nesteldrang, ik heb hier eigenlijk alles al af en gewassen. Ik heb het ook wat meer verdeeld over de afgelopen weken anders werd het een grote chaos in mijn hoofd.

Hier vannacht amper geslapen vanwege de aanhoudende krampen. Echt een naar gevoel, dat belooft nog wat te worden over twee weken tijdens de bevalling:p. Ik moet morgen weer naar het ziekenhuis om mijn bloeddruk te controleren en ze zullen dan nog een keer kijken of de (voor)weeën nog iets meer doen qua ontsluiting.

@Sado laat je weten hoe het vanmiddag is gegaan bij de gynaecoloog? Ik ben benieuwd of het gerommel nog voor meer ontsluiting heeft gezorgd:D

Ik hoop dat ik verder niemand ben vergeten, er word hier best actief geschreven en is soms lastig bij te houden haha.

5. Jeda80

Jeda80 Bekend lid

25 sep 2014
    798
    24
    18
    O Bozou klinkt wel heftig nu al zoveel vooorween. Hoop echt dat ze nog even blijft zitten bij je.

Ze gaan nu niks onderzoeken maar mochten we nog voor een derde gaan, wat we graag wilde maar twijfel slaat nu ook wel toe.
    Dan moet ik me vooraf laten onderzoeken mag ook niet meer naar een verloskundige.
    Rare is dat ik die trouwens gewoon niet eens gehoord heb na mijn bevalling heel apart...
    Ik zelf vermoed dat mijn lichaam niet meer dan een bepaald gewicht kan dragen.
    Samen met al het vruchtwater bij mijn eerste normaal tot weinig deze keer heel veel, kom ik ongeveer op het Lefde gewicht uit.
    Nu heb ik ook twee flinke mannetjes dus ook dat helpt niet mee.
    Maar goed dat vermoeden heb ik zelf.

Lieve meiden de rest volg ik op het moment niet helemaal..
    Maar hou allen bevallingen wel in de gate hoor ben heel nieuwsgierig

6. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Jee veel geschreven zeg! Wel leuk zo'n clubje wat actief schrijft!

@bozoe, hoe is het nu? Zijn de krampen afgenomen? Hopelijk kun je overdag wat rusten.. Ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen. Laat je even weten hoe het gegaan is?

@Jeda, hoe is het met je? Met jullie ventje ook alles goed? Kan me voorstellen dat het moeilijk is als er nog een kindje thuis is. Was het gelukt met de verzekering?

@PinkStars; bij jou is de nesteldrang dus al begonnen. Wel slim dat je straks kamer voor kamer gaat doen, ook aan jezelf denken!

Ik herken het wel Zwangels en Boebels, bij de 1e was ook alles allang klaar. Nu nog niet alles klaar en morgen 38 weken..:)
    Net bijna alle keukenkastjes uitgesopt met mijn moeder, doe zelf dadelijk nog even de koelkast.

En de kleertjes gewassen, Elmyra?;)

Kimmiej en Misskell, hoe is het met jullie?

Hier morgen alweer 38 weken! Man is vandaag vrij en is de zolder aan het opruimen. Ik probeer wat te poetsen, vanochtend ging dat goed omdat S naar school was en mijn moeder mee hielp. Dadelijk dus de koelkast en S gaat verven. Daarna komt de kapper. Heb ook al
    Een beginnetje gemaakt met het schrijven van de enveloppen..
    Poeh, hoop dat alles op tijd af is..

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.212
    17.230
    113
    Net terug van m'n controle bij de gyn! Al die weeen, pijn, krampen en steken hebben niets gedaan. Dus echt voorweeen geweest. Gelukkig vandaag al fors minder, dus hopelijk even klaar :)

Slechte nieuws is dat m'n bloeddruk, die de afgelopen weken echt mooi was, weer de verkeerde kant op gaat. Laagste meting van vandaag was 155/88, de andere keren daar steeds iets boven. Echo was verder prima, groeiecho lukte niet meer, maar het zag er allemaal keurig uit.

Maandag aanstaande laatste controle, dan weer checken op ontsluiting en: dan een datum prikken voor de inleiding! Dus we mogen alvast gaan nadenken over een datum, maar we hebben dr al een in gedachten! :)

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.212
    17.230
    113
    38 weken alweer, Lindah, gaat hard!! Moet je nog veel doen? :)

9. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Lekker aan jezelf en je kereltjes denken Jeda! Geen must om overal op te reageren:)

Ik doe vandaag (en gisteravond/vannacht) ook even mee aan de onrustige buiken-club:(. Heb veel buikpijn/rugpijn aan een kant en veel harde buiken, maar nog net niet heel regelmatig. Vannacht van ellende maar gaan douchen, al hielp dat niks. Kruikje ook niet, behalve dat de baby dat leuk vond.
    Misschien was de box opzetten toch iets te veel gisteren? (Niet dat ik daaraan veel heb gedaan; maar wel lang erbij gezeten). Baby is met vlagen gelukkig wel actief.
    Vandaag maar heel rustig aan doen (loop nog in mn pyama:D)

Spannend Sado!! Wel fijn dat het gerommel wat minder is:) blijven ze je bloeddruk goed volgen?

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.212
    17.230
    113
    Ik mag m'n bloeddruk thuis in de gaten houden, Keija! Heb het voordeel dat mijn moeder arts (en vriendin/collega van mijn gyn:D) is, dus zij checkt 'm dagelijks even voor me met een goed thuisapparaat (ze woont gelukkig dichtbij). Hoef dus niet tussendoor nog langs te komen :)
    Gyn gaf wel aan dat ik rustig aan moet gaan doen, maar gelukkig is echt alles af hier, dus afgezien van de standaard licht huishoudelijke dingen hoef ik ook niets meer. Dus ik ga mijn laatste anderhalve week lekker relaxen met Netflix :)

11. Keija

Keija Bekend lid

30 jun 2016
    717
    6
    18
    Klinkt goed! Lang leve netflix:D

12. T86

T86 Actief lid

4 mei 2014
    157
    20
    18
    Meld me ook weer even naar een paar dagen. Vanochtend controle gehad bij verloskundige alles was goed. Ik blijf en veel last houden van mijn darmen en harde buiken. Vanochtend kon de verloskundige ook voelen dat mijn buik gespannen was. Gaf aan dat hij ook beetje pijnlijk was. Heb nu nog steeds dat hij pijnlijk is en harde buiken. Waarschijnlijk allemaal voorwerk, maar prettig is anders. Kan niet eens normaal opstaan vanuit een stoel.

13. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindah. Ja het gaat heb erge hoofdpijn en sinds vanmorgen ook licht misselijk. Gisteren alles nagekeken in het ziekenhuis bloeddruk was 150/80 dus wel iets verhoogd maar ze vonden het niet zorgwekkend eiwit in me urine gevonden maar ook minimaal dus mocht weer naar huis met rust. Moet de klachten in de gaten houden maar durf nu niet zo goed te bellen omdat ze waarschijnlijk toch niks zullen vinden naar m'n idee dus moeten het afwachten helaas. Vandaag 38 weken nog 10 dagen tot de sectio spannend!

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.212
    17.230
    113
    Ah, rot joh :(

15. Khaleesi

Khaleesi Actief lid

26 nov 2012
    295
    0
    0
    Hoi meiden,
    net even bijgelezen hier!

Jeda: gefeliciteerd! Stoere leuke naam!
    Je maakt me wel bang, mijn dochter kwam ook spontaan op 34 weken, en heb nu al de hele tijd het gevoel van "dit zijn de laatste paar weekjes en dan komt hij al". Hoop zo dat het hier deze keer anders gaat. Een prematuurtje hebben is echt niet te onderschatten, zeker als je al een kindje thuis hebt zoals jij.. Probeer toch maar kleine mini-dutjes te doen tussendoor hoor!

Hier vorige week vrij veel last gehad van (wat ik veronderstel) oefen/indalingsweëen, maar sinds een paar dagen is dat wat afgezakt gelukkig.

Vrijdag groeiecho, als het weer niet wordt afgezegd zoals vorige week tenminste...

16. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Ik moet nog wel wat doen, Sado, iig zo voelt het..
    Heb nog een hele berg strijkwas, daar ga ik vanavond aan beginnen. Alles nog een keer goed schoonmaken, ramen wassen en hopelijk heeft mijn msn snel de zolder opgeruimd.. Maar alles schoonmaken neemt veel tijd in beslag.
    Wel fijn dat je moeder je bloeddruk in de gaten mag houden en idd lekker rustig aan doen!

Hopelijk neemt jullie pijn snel wat af T86 en Keija!

Nog een paar daagjes Misskell, spannend! Wel echt balen van de hoofdpijn, is dat nog vol te houden die 10 dagen?

Vrijdag groeiecho, Khaleesi, spannend! Kunnen ze echt niet maken om het nog een keer af te zeggen, toch?

17. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Hier gaat alles goed. Ik weet even niet meer wie het vroeg 😊
    Alles is inprincipe klaar. Moet alleen nog steeds kiezen uit de geboortekaartjes haha zoveel leuke!!!

Wasjes etc zijn klaar, kinderwagen is weer omgebouwd.

18. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindah ik hoop het.. Ga morgen even langs de huisarts even me bloeddruk checken dat is op de hoek misschien kan zij ook nog even naar me urine kijken voor ik naar sophia bel weer..

Hier vandaag een nieuwe lamp opgehangen boven de eettafel me vriend zal straks thuis komen en die zal zeggen je hebt ook geen geduld he. Maar goed hij hangt!

19. kimmiej89

kimmiej89 Fanatiek lid

16 jan 2014
    4.685
    0
    36
    Haha lekker zelf doen! Hangt het maar he

20. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.482
    5.842
    113
    De krampen blijven wel aanhouden. Ze komen nu om de 6 minuten en duren ongeveer 30/40 seconden. Ik heb vanmiddag nog even gebeld met het ziekenhuis want ik verloor een (gedeelte?) van een slijmprop. Ze geven aan dat het waarschijnlijk komt omdat er gisteren gevoeld is naar de ontsluiting. Maar moet het in de gaten houden en als de krampen/weeën om de 3-4 minuten komen dan moet ik bellen. Dus nog maar een avondje met een kruikje op de bank. Toch best spannend dit ondanks dat het alleen nog maar voorwerk is:D. Ik hoop dan dat het inderdaad nog wel weer afneemt of dat het doorzet maar niet dit halve gedoe haha.

Jij al 38 weken! Wauw! Ben je nog wel enigszins mobiel of merk je wel dat het steeds zwaarder wordt? Spannend hoor!

Ik lees trouwens vaker dat jullie de enveloppen alvast schrijven maar hoe doen jullie dat? Wij bestellen het geboortekaartje gewoon via internet en krijgen die inclusief enveloppen thuisgestuurd na de geboorte. Het vooraf schrijven lijkt mij inderdaad veel relaxter, scheelt weer een hoop werk na de geboorte:).

@Sado; nog geen verdere ontsluiting dus. Op zich een fijn idee dat gerommel niet perse hoeft te betekenen dat het snel gaat gebeuren. Mag je zelf een datum kiezen voor de inleiding? Wat een luxe:D!
    Ik hoop dat je bloeddruk niet nog hoger gaat worden, wel fijn dat je hem zo kunt laten controleren in plaats van steeds in het ziekenhuis.

Ik lees trouwens dat het bij meerdere aan het rommelen is nu. Hangt er iets in de lucht ofzo?:p

Deel Deze Pagina