@Lill Eerst over de BH issue.. Misschien heb je er niks aan maar er zijn ook verlengstukken voor je bh, die doe je tussen de sluiting. Je hebt verschillende soorten (denk aan aantal haakjes, maar een voorbeeld via linkje. Wat betreft je ex, fijn dat hij een rol wil spelen maar vader zijn wil hij eigenlijk dus niet? Hij wil geen verantwoordelijkheid wat betreft zorg, leefstijl en financiën. Aangezien jullie al afspraken hebben voor de eerste tijd is het denk ik aan jou om goed te bepalen waar jij je prettig bij voelt. Als hij over die grenzen heen gaat zou je dat aan moeten kunnen geven zonder dat het een discussie wordt... Persoonlijk zou ik er veel moeite mee hebben als de papa alleen de lusten wil en niet de lasten dus ik zou per periode bekijken bij wat voor contact ik me prettig voel.. Je zit in ieder geval in een pittig pakket, mijn respect heb je! @ zwanger zijn - Hier ook geen zwanger zijn type, ik voel me te beperkt door mijn eigen lijf. Ik ben echt al gek op het meisje in mijn buik en kan niet wachten om haar te ontmoeten. Maar ik voel me af en toe al een bejaarde en voel me ook wel schuldig naar mijn partner dat hij zoveel extra doet op het moment en naar de honden dat ik nu niet meer makkelijk lange wandelingen met ze kan maken.. @Bevallen - Daar zie ik wel tegenop! Ik heb een irrationele angst dat ze echt huge gaat zijn.. Ze werd met 27 weken al bijna 1400 gram geschat en benen en hoofd zaten boven de p95 lijn. Buikje was P72 (pf P77) dus ze verwachten een grote baby maar geen forse baby.. Volgende week de placentalokalisering en dan krijg ik nog een groeiecho, ik hoop echt dat die me wat gerust kan stellen.. @Ukkie1 wat een prachtig mannetje! Misschien een domme vraag Ik wil ook borstvoeding geven en ik weet dat de borstvoeding eerst nog op gang moet komen. Krijgt de baby in principe de eerste dagen dan überhaupt geen bijvoeding? Ik zou het mooi vinden als het namelijk volledig met borstvoeding gaat lukken maar vraag me af hoe het dan die eerste dagen gaat mocht de borstvoeding nog op gang moeten komen..
@indy90 dank je zo denk ik vaak ook. Maar soms vraag ik me echt af of ik nou zo'n trut ben. @Rosje83 haha waarschijnlijk niet. Mgoed ik ga daar ook niet moeilijk over doen. Heb zijn geld niet nodig. Ik vraag me alleen af hoe dat straks gaat als ie wel oud genoeg is om met papa mee te gaan. Verwacht ie dan ook dat ik een tas meegeef met alles erin. Luiers en drinken en alles?? Eerst maar eens zien of we zo ver komen. Wie weet is tegen die tijd de lol er wel af. @Anonise ja, klopt inderdaad. Dat bedacht ik me gisteren ook ineens maar dank je voor het meedenken. Wat betreft de vader. Ja weet je. Die kleime boeit het niet of papa meebetaald. Voor die kleine maakt het uit of papa er is. Zodra blijkt dat ie daarin afspraken niet nakomt, of makkelijk mee omgaat, of ruzie gaat schoppen met mij waar hij bij is. Dan wordt het een ander verhaal. Maar ik probeer te denken vanuit mn zoontje en niet vanuit mezelf. Hoewel me dat af en toe behoorlijk zwaar valt En qua bevallen. Kan zijn dat je kleine net een groeispurt had gehad wie weet zit ze nu in een andere curve.
Laatste 10 weken - afteltopic! Uitgerekende datum: Mei: 3: Druffia: 31 jaar - 1e kindje - jongen 4: Jess93: 24 jaar - 2e kindje - meisje 10: Joyce2086: 31 jaar - 2e kindje - verassing 11: maansneeuw: 27 jaar - 1e kindje - meisje 19: Star2017: 28 jaar - 2e kindje* - meisje 19/22: LizMe: 24 jaar - 1e kindje - meisje 29: kimpent - 26 jaar - 2e kindje - meisje Juni: 3: Joyce2013: 31 jaar - 2e kindje - jongen 4: Mooncalf: 28 jaar - 1e kindje - meisje 6: Lill: 29 jaar - 1e kindje - jongen 7: Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - jongen 10: Secretangel - 34 jaar - 2e kindje - meisje 14: itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje 15: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje - meisje 25: Indy90 - 27 jaar - 1e kindje - jongen 25: Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje - jongen 30: Anonise - 26 jaar - 1e kindje - meisje Juli 9: Gootje1988 - 29 jaar - 2e kindje - meisje ——————————————————— Afspraken: Mei 1: LizMe : Controle verloskundige 1: Gootje1988 : Groeiecho 1: Star2017: Controle gyn 2 : Rainbow : Laatste echo (35w) 2: Joyce2086: Controle VK 3: Star: Controle VK 4: Liesbeth1987 : controle gynaecoloog (echo) 7: Anonise: Placenta lokalisatie + groei echo 7: LizMe : Controle verloskundige 8: Lill: Controle VK 8: Indy90 controle gynaecoloog 9: itsann: Controle VK 11: Mooncalf: Controle gynaecoloog 16: LizMe : Controle Verloskundige 18: Rosje83 : Controle gynaecoloog + bespreken bevalling 18: itsann: Groeiecho gynaecoloog
@Gootje1988 gefeliciteerd!!! @Lill wat onwijs pittig zeg ! Respect! Sterke tante. Pas op dat je niet omvalt x
@Anonise geen gekke vraag hoor!! De eerste dagen komt er ietsjes pietsjes voeding uit je borsten, colostrum heet dat. Dat is genoeg voor de eerste dagen en precies wat je kleintje nodig heeft. Door de baby gelijk na de geboorte aan te leggen bij jou ( helpen ze je mee hoor, ik had geen idee hoe, de 1e zwangerschap) en de dagen erna elke 2/3 uur de baby aan te leggen, wordt jouw lijf gestimuleerd om voeding aan te gaan maken. Na 3/4 dagen komt dit echt goed op gang. Tot die tijd heb je op genoeg voor je Ukkie en hij heeft nog reserves Als blijkt dat je kleintje teveel afvalt, te weinig plast of uraten gaat plassen ( een soort kristallen, zijn oranjeachtig in z'n luier) of hogere temp krijgt overlegt je kraamhulp met de verloskundige. Dan ga je vaak wat bijvoeding geven en kolven, zodat je kan kijken wat je productie is en om t te stimuleren. Dit had ik bij m'n 1e zoontje. Ik vond dat wel heel pittig, want dat betekende eerst aanleggen, dan kolven en dan een flesje geven. Fulltime bezig dus met de voedingen en je borsten en tepels vinden dat ook niet fijn. Dit keer is t gelukt met extra vaak aanleggen. Verder is zelf ontspannen zijn en goed eten, drinken en slapen echt heeeel belangrijk. Ik ben toch heel blij dat ik bij m'n zoontje alle moeite heb gedaan. Heb hem fijn borstvoeding kunnen geven de eerste tijd Ik ben. Absoluut niet tegen flesvoeding oid, vind dat iedereen vooral moet doen wat goed voelt. Maar voor mijzelf was borstvoeding geven wel heel belangrijk. Ik wilde dat echt heel erg graag. Ik vind t wel pittig. Alles komt op mij neer en t doet best wel eens zeer de eerste periode. Stuwing, zere tepels, zere borsten, soms hapt de kleine niet goed aan etc. Zo, heel verhaal geworden haha. Maar t is t waard!!! T is zo fijn!!
Fijne uitleg Ukkie ik ben ook niet tegen flesvoeding en wil heel graag borstvoeden. Heb daar ook veel voor over, maar heb wel gezegd dat omdat ik in principe alleen ben het niet ten koste van mezelf moet gaan. Ik ben namelijk wel de enige die voor hem zorgt. En dat moet ik wel goed kunnen blijven doen.
@Anonise Ik ben vorige week bij de lactatiekundige van onze vk praktijk bij een informatie avond geweest over borstvoeding. Heel veel geleerd, eigenlijk ook wat Ukkie vertelt maar dan met een beeld erbij zegmaar (zit je als 6 vrouwen een pop goed op je neer te leggen met het neusje naar je tepel )
Haha nee, helaas, geen onweersbaby bij volle maan gekregen Wie weet wacht ze juist lekker dwars op het warme weer
Haha ja, ach, nu komt ze in elk geval wel echt in mei en dat had ik ook verwacht. Ik ben nu wel héél benieuwd wanneer precies..
Hoi dames, Mag ik meekletsen? Ik ben nu 31.3 weken zwanger en uitgerekend op 29 juni. Zwangerschap gaat eigenlijk voorspoedig. Heb last van overbelaste spieren in m’n rechterbil maar verder niets te klagen. Het is ons 2e kindje, eerste kindje is een meisje en is ruim 2,5 en deze baby is een jongetje. Ik ben niet zo’n held in alles onthouden van iedereen, maar ik ga m’n best doen
Welkom! Irritant he die bilspieren, ik heb er rechts veel last van. Fysiotherapie helpt bij mij wel iets, heb jij dit al?
Ja fysio heb ik idd al even, maar doet alleen wat op de dag dat ik een afspraak heb en de dag er na is alles weer verkrampt... heb jij ook zo’n last van zitten? Ik kan nauwelijks op een gewone stoel zitten
Bedankt! Heb je verhaal een beetje gevolgd en terug gelezen maar je krijgt t wel ff flink voor je kiezen afgelopen tijd! En dan ook nig een zeurende ex hopelijk heb je straks als de baby er is weer wat minder tegenslagen
Hey welkom! Nu ga ik het toch eens vragen. Heb jij ooit op bunnybunch gezeten en had/ heb je 3 konijnen die heten zoals je forumnaam ?
Mja.. tis niet eens officieel een ex. Das nog veel erger. We waren aan t daten en tegen de tijd dat ik mn twijfels begon te krijgen over of we wel bij elkaar zouden passen en of hij wel eerlijk tegen me was bleek ik zwanger...
@Lill ik kende je verhaal natuurlijk al wel iets maar mijn hemel wat een drop... is die vent. 31 jaar en dan zo zijn echt jammer! vraag me dan altijd zo af wat zijn ouders ervan denken (haha dat klinkt zo oud om te zeggen) Ik vind dat je het super netjes doet, hij mag zich wel wat meer bewijzen. Laat alles rustig op je af komen joh en weet niet wie het ook zei maar kijk per periode wat voor contact je wil. Heb je nog contact met je ex of helemaal niet? Voor de dames die nieuw zijn, Welkom !!