Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Dat zeggen ze inderdaad dat de 2e sneller en makkelijker gaat. Laten we het hopen!! Ik heb 1 uur geperst en kon niet meer. Respect voor jou 1,5 uur :eek:. Hopelijk voor jou deze keer sneller. Bij mij kwam het dat ze met het handje naast het hoofdje lag.

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Ik ben het belabberd slecht slapen en gekke, enge dromen nu wel zat :(

Pfff, even klagen hoor:rolleyes:

3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Welkom @Fluss1984! :) Wij hebben elkaar aan het begin van onze zwangerschap volgens mjj nog in een ander topic gesproken.
    Ik ben heel slecht in namen voor anderen bedenken dus heb helaas geen tips voor je:roflmao: Hopelijk komen jullie er gauw uit!

Onze bevallingen klinken redelijk hetzelfde :) Hier ingeleid met 38+0 en er zo’n 4,5 uur over gedaan waarvan 1 heel heftig uurtje en 14min persen. Hopelijk nu weer zo snel:thumup:

Ahh een knip lijkt me zo eng @mounia... Daar ben ik best een beetje bang voor... Voel je daar nou veel van?

Wij zijn hier een heel eind, maar nog niet helemaal klaar. Het kamertje is nu leeggehaald, geschilderd en het nieuwe laminaat is gelegd. Vandaag gaat mijn man een start maken met de meubeltjes in elkaar zetten, hopelijk schiet dat lekker op.
    Daarna nog gordijntjes bestellen en wat accessoires zoeken (een deel heb ik al). Ook moet ik nog alle kleertjes enzo wassen maar dat is toch zinloos om zo vroeg al te doen.

Moet ook nog wat kleine dingetjes kopen. Veel hebben we nog van mijn nu-net-1-jaar-oude-dochter dus dat scheelt weer:thumup:

Jess93 en Myhappyfamily vinden dit leuk.
  4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Leuk jullie verhalen te lezen over de bevalling. Ook al is het wel pittig uiteraard!

Weet niet meer of ik van mij al verteld heb :roflmao:
    Ik ben bevallen in 9 uur tijd waarvan 1 uur persen. Ik heb hele strakke bekkenbodem, ze schoot steeds weer terug. Ze is geboren met maar 2200gr dus ik verwachtte een makkelijke bevalling. Niks makkelijk :rolleyes:
    Vliezen braken en weeën kwamen gelijk. Had wel ongeveer een cm per uur dus wat dat betreft netjes. Alleen werden het persweeën met 7cm. Verschrikkelijk.
    Uiteindelijk toch gered zonder pijnstilling.

Leuke dag in het vooruitzicht @Sado!
    Heerlijk als het kamertje in elkaar gaat.

5. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    @Sado balen zeg dat je zo slecht geslapen hebt :( hopelijk vannacht beter.

Ohhh je hebt nog even de tijd voor het kamertje. Hier ook pas vorige week helemaal af. Allemaal op het gemakkie. Tas staat wel al klaar mocht wat zijn. Zoo leuk die kleertjes wassen. Al die ieniemienie dingen aan de waslijn ❤️

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Heb maandag nog exact 9 weken inderdaad :p Maar ben wel graag een beetje bijtijds klaar. Heb de laatste weken geen zin om nog gordijnen te moeten ophangen, kastjes in elkaar zetten, die dingen. Vorige keer waren we met een week of 25 met alles klaar, beviel me toch een stuk beter :D

7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Poeh klinkt pittig! Hopelijk gaat het nu wat makkelijker voor je :)

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Hopelijk komen we er allemaal goed vanaf haha.
    Blijft sowieso geen pretje maar mag best wat makkelijker :D

9. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Ik hoop van harte dat de 2e sneller komt, maar hé langer dan 28u kan het bijna niet duren toch? :roflmao::roflmao: Voor mij kan het bijna niet anders dan dat het sneller gaat.. :p

Sado vindt dit leuk.
  10. Druffia

Druffia Fanatiek lid

5 nov 2016
    1.298
    1.322
    113
    goedemorgen dames, hele slechte nacht gehad. Werd plotseling niet lekker rond half 1....denk dat het komt door het eten van een frietje, kreeg het gevoel alsof ik giga nodig moest toiletteren , maar vervolgens lukte het natuurlijk niet. Ben ruim 2 uur aan het spoken geweest, was er ook zo misselijk bij.
    heb dit zo heftig nog niet eerder gehad. Alsof je echt een , sorry niet smakelijk, een diarree-aanval krijgt, maar het niet gaat gebeuren en je je zo ellendig en misselijk blijft voelen....
    Hebben jullie dit ook wel eens gehad nu je zwanger bent? was wel eventjes bezorgd om mezelf.

Ik kan me echt totaal niet voorstellen hoe een bevalling is, ik hoop voor jullie dat het bij de tweede bevalling beter gaat dan bij de eerste...heb al wel zelf een aantal keren gedroomd over bevallen haha en dat we een meisje kregen, terwijl het een jongetje wordt ;)

11. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    O wat vervelend @Druffia!
    Echt niet goed gevallen dan.
    Lekker even bijslapen vanmiddag.

12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik ben ingeleid met 40 wk,vliezen gebroken en direct flink weeen zonder medicatie. 1 laaaange grote weeenstorm zonder pauze. Op 5 cm ruggenprik gevraagd, na een uur kwam de anasthesist. Ruggenprik zat niet goed, maar ik kreeg ineens persdrang.. 9cm en kreeg dus geen nieuwe. Ik was een kleine 3, 5 uur bezig. Nog een half uurtje persweeen wegpuffen en ik mocht gaaaan. Vond t persen eitje , de pijn was minimaal. Helaas paste mijn zoontje niet en heeft t 2,5 uur, een knip, een scheur, een vacuumpomp en tot slot een vastzittende schouder gekost voor hij er was. Hij heeft even ondersteuning nodig gehad door de kinderarts maar gelukkig geen schade aan opgelopen, alleen blauwe plekken :cry: ik heb flink veel pijn gehad de eerste weken. Voor beide met een sisser afgelopen maar dit nooooit meer. Ik krijg nu groeiechos en word met 38 wk ingeleid.

13. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Er wordt flink geschreven hier!

@mounia & @Fluss1984 : welkom!

Indalingsweeën: ik heb er niks van gemerkt, maar de baby is al weken geleden ingedaald. Ik werd verrast bij de controle vk dat de baby al ingedaald lag :) Daarvoor regelmatig in stuit gelegen met controles, dus dat was een fijne geruststelling.

@Druffia: ik heb laatst een vergelijkbaar iets gehad na het eten van een pizza. Ik werd 's nachts echt mega beroerd wakker, maar kon toen gelukkig wel naar het toilet. Plus ook misselijk, en het er ook op die manier allemaal uit kunnen gooien gelukkig. Maar ellendig voelde ik me wel toen!

Bevallen: veel al voor een 2e keer hier lees ik, zelf nog geen ervaring. Ik vind het ook zo moeilijk me er iets bij voor te stellen. Het is ook echt afwachten hoe het gaat beginnen en verlopen, maar ik laat het maar op me afkomen. Hoop vooral dat ik een beetje 'relaxed' kan blijven voor zo ver mogelijk en niet helemaal in de stress en paniek schiet als het eenmaal zover is.

14. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Hopelijk valt het voor allemaal de 2e keer nu wel mee. Ik heb een fijne bevalling gehad. Maar hoe eerder je er vanaf bent hoe beter ;)

15. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Ik kijk ook met fijne gevoelens terug op m’n eerste bevalling! De rugweeën, weeënstorm en gruwelijk naweeën waren wat minder tof, maar ben onwijs blij dat het allemaal zo snel gegaan is :) Hopelijk nu weer.

16. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    He bah, vervelend! Misschien een beginnend (buik)griepje? Dat heerst nu ook natuurlijk :)
    Voel je je alweer beter?

17. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    @Myhappyfamily ja het persen was superrrrr vermoeiend! Ik was helemaal op! Bij mij was er niet echt een reden, t duurde gewoon lang. Ik hoop heel erg dat het mij straks makkelijker afgaat. En voor jou ook!

@Sado hier ook een slechte nacht gehad, bah. Wat kunnen die laatste weken slopend zijn he.

De knip voelde ik niks van! Eerst is er in een wee verdoving gespoten, en de volgende wee de knip.
    Het hechten ook niks van gevoeld.
    Het herstel vond ik wel erg pijnlijk!
    Maar uiteindelijk zie je er haast niks van, ik moet echt heeeeeeel goed kijken waar de litteken zit van de knip.

@Meiske2015 hopelijk gaat het persen voor jou nu ook makkelijker!

Je leest vaak dat bij eerste bevallingen het persen lang kan duren. En de 2e er "zo" uit is, ik hoop t zo!

@Druffia ahhh wat vervelend meid!

@Ukkie1 jeetje wat een heftig! En ik vond mijn knip al heftig! :eek: Gelukkig laten ze je nu niet voorbij de 38 weken lopen.

@Dreamer29 dank je !
    En het is idd het beste om er nuchter in te gaan en allemaal op je af te laten komen. Elke bevalling is zo anders! Ik ging de eerste bevalling ook heel nuchter erin , ik kan de weeen echt met niks vergelijken.

18. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Jeetje @Ukkie1 :eek: dat is echt heftig.
    Verwacht je nu weer een groot kindje?

Klinkt verstandig @Dreamer29 haha.
    Ik zou willen dat ik er nog zo nuchter in stond. Ik zie er toch wel tegenop nu terwijl ik er de vorige keer echt naar uit keek.
    Onwetend een bevalling in gaan is stuk fijner. Ondanks dat ik toch eigenlijk wel een goede bevallin heb gehad.

19. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.041
    113
    Haha, herkenbaar :p De eerste bevalling ging ik ook nuchter in en met een gevoel van “yes, let’s do this!”. Sta er nu iets minder zelfverzekerd in, nu ik weet hoe gruwelijk intens die pijn is :p

Maar he, we moeten er toch doorheen en het is voor een héél goed doel:thumup:

Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ja precies hahaha.

Deel Deze Pagina