Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itsann

itsann Actief lid

20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Ik heb ook zwangerschapsdiabetes ja. Maar wel een lichte vorm. Had na het glucosedrankje een hoge suikerwaarde en sindsdien zelf aan het prikken thuis en niet meer hoger dan 7 gehad. Heb eigenlijk ook amper iets hoeven veranderen aan mijn eetgewoontes. Hoe zit het bij jou?

Wat een leuke pakjes!! Die grijze is van Prénatal toch? Heb ‘m in het oudroze gezien en twijfel heel erg om die aan te schaffen voor ons dochtertje. Zoals je de pakjes nu hebt liggen, vind ik ze het leukst. Ik zou dus kiezen voor de grijze, op twee de groene en op drie de gestreepte.

Las ook dat je vroeg op welke termijn iedereen de intake had met de kraamzorg. Ik had de intake met 28 weken al.

2. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    De grijze is ook die ik het liefst wil. Mocht dat onverhoopt niet passen heb ik die anderen en misschien neem ik het pakje dat ik gister gekocht heb ook mee. Keuzes keuzes..

Mijn waarde was na het drankje 10 heel hoog dus. Overdag heb ik het heel erg goed onder controle zonder heel erg gek te doen. Maar mijn nuchtere waarde blijft te hoog. Ze vragen 5.3 max en ik schommel tussen de 5.3 en 6.6 vandaar nu de keuze om toch uit voorzorg met medicatie te gaan beginnen.

maansneeuw vindt dit leuk.
  3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Dank je. Moet er bijna van huilen... :oops:

Ik krijg als t goed is vandaag of morgen mn pakjes binnen. Wilde het eerst niet doen, maar ben toch gezwicht. Ik vind zelf Noppies toch wel erg leuk maar das heel persoonlijk. Ben gewoon wat gaan googlen. :)

itsann vindt dit leuk.
  4. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Hahaha :)

En dat is dan t belangrijkste toch?

5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Bedankt voor jullie meningen dames :)!
    We betalen idd al voor het schoonmaken. Niet zoveel als ze bij anderen vraagt omdat ze dat zelf niet wou.
    Ben blij om te lezen dat we niet de enige zijn die hier niet over na zouden denken.
    Ik denk dat we morgen idd het voorstel gaan doen om te zorgen dat ze er niet op achteruit gaat maar dat meer er ook niet in zit.

Ukkie1, itsann en Lill vinden dit leuk.
  6. itsann

itsann Actief lid

20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    Je kan sowieso alle drie de pakjes meenemen. Wie weet kies je op het moment zelf toch nog voor een ander pakje dan de grijze, haha.

Een waarde van 10 is inderdaad vrij hoog. Mijne was na het drankje 8.4. Wat fijn dat je het overdag zo goed onder controle hebt! Wel gek dat je nuchtere waarde standaard zo hoog is. Heb je een idee hoe dit kan? Je hebt het over dat je met medicatie moet beginnen. Bedoel je dat je nu insuline moet gaan spuiten? Of is het nog op te lossen met andere medicatie?

7. itsann

itsann Actief lid

20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    #2187 itsann, 1 mei 2018
    Laatst bewerkt: 1 mei 2018
    Ah! :oops: Ik reageer misschien niet altijd en ben zeker niet zo actief meer in het juni topic. Maar ik lees wel alles en vond dat ik gewoon even moest reageren op je verhaal. Zeker nu je nog meer over je heen krijgt met je moeder en je paardje, vind ik dat je je goed staande weet te houden. En wil het een keer niet, geef er dan ook aan toe. Even lekker brullen, trek een zak chips open of eet een reep chocola in een keer op. Om vervolgens even flink in en uit te ademen en door te gaan met het zijn van een sterke, dappere vrouw.

Noppies is inderdaad een leuk merk! Ik zal m’n goede vriend Google er maar weer eens bij pakken. :thumup:

Lill en LizMe vinden dit leuk.
  8. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63

@indy90 Ik had de intake al heel vroeg.. Met 24 weken, niks spannends geen controle van het kamertje gewoon een gesprekje.

Hier in het ziekenhuis kunnen ze ook wanneer je medisch bevalt vrij veel tegemoet komen in je wensen qua bevalling.. Ik vond de rondleiding super interessant wat dat betreft.. Zoiets zullen ze bij jou in het ziekenhuis denk ik ook wel aanbieden?

@LizMe dan hoop ik voor jou dat jij nog de mogelijkheid hebt voor waterdicht apparatuur, ik stond juist te kijken van de mogelijkheden die ze hier bieden, maar het is dan ook wel een vooruitstrevend ziekenhuis wat kraamzorg betreft, ik heb het geluk dat ik er maar een paar minuten vanaf woon.

Wat betreft de oppas, vind ik @indy90 haar suggestie zo gek nog niet.. Als ze gastouder wordt heb jij recht op toeslag en dan is het een win-win. Hier gaat ze straks naar beide oma's en tante en geen van 3en verwacht er iets voor terug.. Ze vinden het gewoon heel leuk (zeggen ze nu:p) Als ze er wel geld voor zouden willen zou ik ook voorstellen dat ze gastouder worden zodat wij toeslag krijgen, anders is het financieel gezien voor ons gewoon niet haalbaar..

@itsann ik had het eerste pakje, maar is maat 50, hoop dat ze dat nog past.. dus moet nog een setje in 56. Heb een heel leuk jurkje maar ik begreep dat overslag veel fijner is voor een pas geboren baby? @indy90 ik vind de groene erg leuk! Maar de grijze ook en daar heb je een bijpassend mutsje bij..

@Gootje1988 fijn dat je een goede groeiecho gehad hebt! Je meisje doet het dus prima en volgt lekker haar eigen lijn:)

9. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Komt echt door de diabetes dat de waarde te hoog is dus niet door voeding of whatever. Nog geen insuline maar een pil ben zo even de naam vergeten. Deze hoef ik dan alleen in de avond te nemen om die nuchtere waarde omlaag te krijgen. Dan zien hoe dat gaat.

10. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Ik denk metformine, is de meest voorkomende maar misschien is het bij zwangere vrouwen anders.

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Ik mis regelmatig meldingen dus ben ook niet altijd even actief.
    Maar wel echt heel lief van je :)

Succes. Hopelijk kan vriend google je helpen. Mijn 56 pakje is binnen. Nog even wachten op t 50 pakje. :)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    @Anonise gastouder word je tegenwoordig niet zo maar even meer. Daar komen allerlei eisen, keuringen en cursussen bij kijken. Dus zo simpel ligt dat volgens mij niet meer :eek:

13. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Dat wou ik net reageren idd :) zitten heel veel eisen aan tegenwoordig dus dat is niet handig.

14. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Juist dit inderdaad!

LizMe vindt dit leuk.
  15. Anonise

Anonise Bekend lid

21 feb 2017
    588
    315
    63
    Ja dat klopt inderdaad, tegenwoordig mbo niveau opleiding voor nodig en je moet verplicht stage lopen en ook je huis moet aan bepaalde eisen voldoen. (We hebben ons er al in verdiept om te kijken of het voor 1 van onze oppassen interessant kon zijn) Bleek ze achteraf zelf niet te willen omdat het voor haar niet als werk moet voelen.

Maar daarmee kan je in mijn optiek wel het verschil tussen betaalde opvang en (structureel)oppassen goed uitleggen.. Als 1 van onze oppassen geld gaat vragen dan zouden we dat begrijpen maar dan gaan we andere opvang zoeken of zou ik zelf minder gaan werken puur omdat het financieel anders niet interessant/haalbaar is voor ons.

Lill vindt dit leuk.
  16. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ja ze doet lekker d'r eigen ding. Ze was ook aan het zuigen op niets in de baarmoeder? Viel met de 3d echo op dat ze dat ook deed, zal wel hoge zuig behoefte zijn.

Hier toevallig gebeld door careyn, word na 3e gebeld voor telefonische intake, ben benieuwd

17. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Ah zo :) dan snap ik hem :)

18. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    De kleine ligt bijna vast in mijn bekken :) hoef in ieder geval niet meer gelijk te bellen als mijn vliezen breken en te gaan liggen. Super fijn!
    Verder geen bijzonderheden bij de verloskundige.

Pff baal wel even, buurman van het einde van de straat kwam net voor de afspraak van de verloskundige op ons af dat onze kat regelmatig op zijn auto en caravan springt. Laatst was zijn zoon de auto aan het uitpakken en terwijl hij de kofferbak open had staan liep hij naar binnen met boodschappen en toen is onze kat in de auto gekropen.
    Opzich maakt ze niks stuk maar ik snap wel dat mensen dat niet fijn vinden. Ik vind het alleen zo lastig om dit aan te pakken als mensen de kat niet in de tuin willen hebben wil ik prima zorgen voor iets in de tuin waar de kat niet van houdt maar ik kan haar niet tegenhouden met springen.
    Die man was absoluut geen dierenliefhebber ook al zei hij het netjes hoor maar hij vroeg of we haar binnen konden houden en ik zei dat dit echt niet ging aangezien ze echt een buitenkat is. Hij vond het vreemd dat we haar dan niet weg deden.

Ben de hele middag al aan het denken wat we er tegen kunnen doen maar we houden er al zoveel rekening mee. Ze heeft een gps om zodat we kunnen zien waar ze is, we halen haar altijd 's nachts naar binnen. Ze heeft geen kattenluik zodat ze alleen naar buiten kan wanneer wij haar naar buiten doen.

19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Is het eventueel een optie om je tuin af te zetten? Zodat ze daar alleen in kan?

20. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    We woonden eerst in een appartement voor we dit huis kochten en toen dachten we nog als we ze binnen houden blijven het binnen katten. Maar bij elk zonnestraaltje ging deze kat helemaal te keer omdat ze naar buiten wou. Uiteindelijk hebben we het balkon afgezet met een net maar hier kroop ze continue onderdoor. Ze wil altijd verder dan dat ze mag/kan.
    Ze plaste flink in huis eerder van stress en dat is nu eindelijk over.
    Ben dus best bang voor de gevolgen en ik weet dat ze continue gaat proberen te ontsnappen.

Deel Deze Pagina