Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ja dat heb ik dus ook haha, liever idd de ontwetendheid van een eerste bevalling.
    Na mijn bevalling was k echt verbaasd van WoW dat dit bestaat haha.
    Ik vond de pijn van de weeen erg heftig! Maar dat kan ook komen doordat ik ingeleid was....denk ik

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.053
    113
    Ja het schijnt heftiger te zijn als je ingeleid wordt. Maar of dat echt zo is, geen idee... Ik ben ook ingeleid de vorige keer dus géén idee hoe heftig of minder heftig het zou zijn als het natuurlijk op gang zou zijn gekomen :p

Ook de verbazing ken ik:roflmao: Ik heb voor mijn man ook geprobeerd om te omschrijven hoe de (rug)weeën aanvoelden, maar onmogelijk. Verder dan “of iemand een mes in je rug steekt en daar een minuut lang mee rond gaat draaien en ‘m er dan weer langzaam uithaalt, om het 2min later weer te doen” kom ik niet. En tja, weet ik veel (gelukkig) hoe het is om echt in je rug gestoken te worden:roflmao:

3. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Hahaha oké ik ben dus niet de enige die zo verbaasd was!

Als ik de weeen moest beschrijven lijkt het op het gevoel dat je je kleine teen stoot, en dan die stekende pijn plus stekende kramp wat je bijvoorbeeld kan hebben in je kuiten, en dan DUIZENDEN malen erger door je hele buik heen!
    Messteken vind ik ook een goed voorbeeld haha.

Sado vindt dit leuk.
  4. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Ik had trouwens met 36 weken al 3 cm ontsluiting , t rommelde al weken wat. Door mijn suiker ben ik ingeleid met 37 weken.
    Ik hoop dat ik nu spontaan ga bevallen. Met het inleiden ik zat snel op de 10 cm, ik had haast geen pauze tussen de weeen door, dat vond ik ergggg vermoeiend!

5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    jeetje wat gaan jullie hard, haha. Ik kan op mn telefoon zo slecht reageren, elke keer vage auto-correct op ZP en letters ipv leestekens etc...

Ik kan niet onthouden wie wat typt ( gooi t maar op hormonen) Dus reageer maar even algemeen:

Slecht slapen herken ik ook! Soms gaat t goed, maar ik doe de meest idiote dingen. Ben ook vaak al aan t bevallen enzo.. Pfft! Heeeeel vermoeiend!

hier heeft zoonlief sinds een week een nieuwe kamer en zijn ouder kamer wordt babykamer weer. hoeft niet geverfd en alle meubels blijven staan, maar ik moet de kast en commode nog uitmesten, opnieuw inrichten etc. Alles soppen etc en ik wil wat leuks aan de muur voor deze baby.

@Druffia Voel je je weer goed nu? Ik herken t wel! Doodziek kan je je voelen. Hopelijk is t eenmalig geweest!!

@Meiske2015 ja, ook deze knul loopt weer voor.. Is ook loeisterk in mn buik en heeeel druk!!

voorweeen etc heb ik vanaf 28 weken gehad, helaas had ik bij mijn zoontje ook een dreigende vroeggeboorte. Dus wanneer ik echt indalingsweeen had etc durf ik niet te zeggen.... Nu rommelt t ook regelmatig maar zet gelukkig niet door.

Ik Heb inderdaad echt een zware bevalling gehad. Ik ben t allemaal vrij snel vergeten 2 jaar geleden, maar merk laatste tijd dat er veel terugkomt. De weeenstorm was vreselijk, er zat geeeen pauze in en dat was ontzettend zwaar. Ik wilde graag douchen en op zo een bal zitten, maar ik kon gewoon mn bed niet uit komen vd pijn. Ik was ook echt in paniek erdoor, terwijl ik er zo nuchter in ging en dacht " dat kan ik best"... Ik twijfel nu om nog een cursus oid te doen, maar ben er eigenlijk helemaal niet van...

Wil wel een goed gesprek dit keer over de inleiding, pijnstilling, risico op opnieuw schouderdystoctie etc etc. om wat beter voorbereid te zijn.

Verder is t gewoon waar, je vergeet t zodra je de kleine vast hebt. En ik heb best een tijd gezegd dat ik t nooooit meer zou doen, maar ben toch echt heel bewust zwanger ;)

Verder is 38 wk gewoon een fijn vooruitzicht, ik kan gerichter aftellen nu ( ik ga er gewoon optimistisch vanuit dat de kleine eigenwijs niet eerder komt ;) )

Ik werk al vanaf 20 wk niet meer ivm harde buiken, krampen en bekkeninstabiliteit. Ik vind zwanger zijn ook niet leuk, maar t resultaat is zo geweldig he!! <3

6. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Genoeg bevalinsverhalen hoor dames... Straks ga ik er niet zo nuchter meer in :rolleyes:

Sado en Ukkie1 vinden dit leuk.
  7. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.080
    17.053
    113
    Haha sorry :D Gaat helemaal goedkomen joh :)

Dreamer29 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Haha.
    Komt goed joh :thumup:

Naast dat ik het pittig vond, vond ik het ook heel bijzonder. Dat moment dat je kindje bij je wordt gelegd is zo bijzonder en niet te evenaren! Zo mooi.
    Oh wat verlang ik weer naar dat moment ❤️

Druffia, Dreamer29, Ukkie1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Haha dreamer29 dat komt allemaal goed ;)
    Mij kunnen ze de ergste verhalen vertellen maar daar zit ik niet mee
    Bij iedereen is toch weer anders en elke bevalling is weer anders. Maar snap best als het je eerste is dat je die dingen niet wilt horen.

Ben ook benieuwd hoe het nu allemaal gaat lopen. Bij onze dochter snel en daarom ook de weeen vrij snel achter elkaar. Hopelijk gaat het bad me helpen om vrij ontspannen te blijven. Ik weet wat er komen gaat en hoe het voelt maar heb zoiets kom maar op. Het moet toch ;) ben zelf makkelijk in zo een dingen gelukkig.

Dreamer29 en Ukkie1 vinden dit leuk.
  10. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    jaaaa dat moment is met niksnte vergelijken , kan er nog vol van schieten. Hopelijk mag deze knul gelijk bij me liggen, kijk er ook zo naar uit.

Hier merkte ik pas bewust dat er een atts zat te hechten toen mn zoontje werd meegenomen om te wegen haha. K was de hele wereld vergeten toen ik hem zagz

Myhappyfamily, mounia en Meiske2015 vinden dit leuk.
  11. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland

Dat klopt echt, ik kan ook niet wachten tot de kleine op me word gelegd! Zo onbeschrijfelijk mooi!!!!!

Myhappyfamily en Meiske2015 vinden dit leuk.
  12. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Haha, komt wel goed hoor! Elke bevalling is ook anders natuurlijk. Zo bijzonderlijkt me dan inderdaad dat moment dat je voor het eerst je kindje in je armen krijgt.

13. A new day

A new day Actief lid

6 mrt 2015
    267
    111
    43
    Arnhem
    Oooh fijn die uitleg over die weeën...dat geeft hoop :|:roflmao: ik laat t allemaal maar lekker op me afkomen straks, al ben je wel heeeeeeel benieuwd hoe het gaat zijn. Vooral nu die laatste weken houdt t ons erg bezig hé. Je leeft echt naar die bevalling toe. De eerste 30 weken dacht ik er wel aan maar was ik nog veel meer bezig met mijn groeiende buik en alle bewegingen. Spannend hoor! :) Ik heb dan wel een dochter maar niet de ervaring van haar zelf baren en op me gelegd krijgen. Ik weet zeker dat dat anders gaat voelen nu dan toen.

Myhappyfamily en mounia vinden dit leuk.
  14. Bolleke12

Bolleke12 Niet meer actief

Wat is er al weer veel geschreven, welkom nieuwe meiden!

@mounia mijn dochter was 48cm en 3450gr bij de geboorte. Heel mooi gemiddeld dus. Zelfs voor overtijd...

Ik ben ingeleid met 41+2 omdat ik tijdens een controle een hele hoge bloeddruk had. Dat had ik eigenlijk de hele zwangerschap al, maar nu was hij erg hoog. Ze konden me niet strippen want zat nog potdicht. Uiteindelijk hebben ze die middag een ballon ingebracht en moest ik in het ziekenhuis blijven. De volgende ochtend ben ik dus ingeleid, meteen met ruggenprik ( op eigen verzoek ). Begin van de inleiding ging goed, maar ontsluiting stagneerde bij 7cm en de baby herstelde steeds slechter na een wee. Uiteindelijk hebben ze een semi spoedkeizersnede uitgevoerd. Daarvoor moest ik opnieuw een ruggenprik ondergaan, omdat een ruggenprik voor een keizersnede in een andere wervel gezet wordt. Dat ging dus niet goed, waardoor ik alles gevoeld heb tijdens de keizersnede. Ik heb nog morfine door het infuus gehad waarvan ik nog 2 dagen na de bevalling zo stoned was als een garnaal. Mijn dochter bleek verkeerd in het bekken te liggen en daardoor stagneerde de ontsluiting. Echt stom dat ze dat van tevoren niet gecontroleert hebben denk ik nu achteraf. Dan hadden ze waarschijnlijk meteen een keizersnede uitgevoerd. Ze moest zelfs met een pompje eruit getrokken worden want ze zat muurvast. Toen ze geboren was ben ik onder algehele narcose gehecht. Al met al een helse bevalling dus...

Ik hoop dit keer op een natuurlijke bevalling, maar ik heb er een hard hoofd in. Donderdag heb ik een ctg in het ziekenhuis. Ik hoop eigenlijk dat ze de bevalling binnenkort willen inleiden.

15. Bolleke12

#235 Bolleke12, 17 feb 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 feb 2018
    @Fluss1984

Ik ben ook niet zo heel goed met namen maar ik ga het toch proberen:

- Ferre
    - Sen
    - Jordin
    - Mats
    - Jack
    - Roan
    - Glenn

16. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Dat is een mooi gemiddeld gewicht idd.
    En wow wat een heftig verhaal over je keizersnee, je kon gewoon alles voelen! Er was dus geen tijd meer om de ruggenprik goed te zetten?
    Hopelijk donderdag goed nieuws voor je , ben benieuwd. Succes !

17. Bolleke12

Nee dat kon niet meer omdat ze al waren begonnen met snijden...
    Heb ook hele flarden gemist van de bevalling, emotioneel. Omdat ik zo bezig was de pijn een plekje te geven.
    Dus de volgende bevalling wil ik zonder ruggenprik doen ( zit te denken aan waterinjecties als pijnbestrijding, als ze dat hier doen ) en anders meteen maar een keizersnede. Niet weer eerst 'aanklooien' en dan alsnog een keizersnede...

18. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    Jeetje Bolleke wat heftig! Brok in m'n keel.
    Ik neem aan dat ze nu extra alert zijn en niet gaan aanklooien?
    Geen enkele bevalling is hetzelfde dus jou 2e bevalling zal niet als jou eerste zijn (zeggen ze en is vaak ook zo) , ik wens jou in ieder geval een zo gemakkelijk mogelijke bevalling/keizersnee toe!
    Waterinjecties ken ik niet.
    Ik heb bij mijn bevalling een morfinepomp gehad, daar gingen de scherpe randen mee weg, mij beviel dat goed, al blijf je natuurlijk de weeen wel voelen.
    Nou ben heel benieuwd wat er donderdag besproken/gepland gaat worden voor je! Laat je het hier dan nog even weten ?

Bolleke12 vindt dit leuk.
  19. Bolleke12

Onze dochter is nog in NL geboren, we wonen sinds augustus 2016 in Frankrijk dus dat is al anders. Plus het feit dat heel veel dingen hier anders gaan, zo ook bij de zwangerschap ( d.w.z. controles bij de verloskundige en gynaecoloog ). Ik ben dus heel benieuwd wat er donderdag gezegd gaat worden, of juist nog helemaal niks...ik hoop echt een beetje ergens naartoe te kunnen leven, een uiterlijke datum m.b.t. een natuurlijke bevalling ofzo. Als de bevalling dan nog niet is begonnen, dat ze hem dan gaan halen. Lijkt me toch niet logisch dat ze een vrouw met zwangerschapsdiabetes door laten lopen tot 42 weken, aangezien in Nederland er met 38 weken ingeleid wordt...raar dat ze daarin geen rechte lijn trekken.
    Ik laat het zeker weten wat er donderdag uit komt!

20. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Jeetje @Bolleke12...
    Wat een helse bevalling moet dat geweest zijn! Geen woorden voor.
    Hopelijk donderdag duidelijkheid voor je.

Bolleke12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina