Wij zijn terug van de dierenarts. En wat ben ik blij dat onze eigen dierenarts hem kon bekijken (er werken 2 artsen op de kliniek en degene die ik graag heb had migraine en was dus afwezig. Maar zij heeft een heel goed 'kattengevoel') Ze vroeg hoe het ging. Dus ik zei dat ik hem sinds gisteren wel beter vond. Nou zegt ze, dan ga ik hem eerst zelf nakijken. Hij was alweer 300gram aangekomen sinds donderdag. Was goed actief en verzette zich alweer wat. Na wat vragen beantwoord te hebben zegt ze tegen mij: als je graag wil dat ik vandaag de echo doe dan kan dat, maar ik voel geen gekke dingen. Mijn onderbuik gevoel zegt dat we hem wat meer tijd moeten geven om het zelf op te lossen. Hij krijgt dan wat tegen de diarree, iets om de eetlust wat op te wekken en wat zakjes natvoer mee wat ze graag eten en ook goed is voor maag en darmen. Oke helemaal prima Toen vroeg ze nog naar de pijnstillers. Dus ik vertelde dat ie thuis heel kreupel is als ie ze niet krijgt. Is er al eens naar zn knieen gekeken? Hmm.. nee? Ze hebben al 2x foto's gemaakt van zn rug omdat het daar leek te zitten. Ze voelt, draait hem om met zn knieen naar mij en zegt: voel zelf maar. Er zit een verschil tussen links en rechts. Hij heeft dus artrose in zn rechterknie. In 1 afspraak is dus de echo (voorlopig) niet nodig en weet ik na al die jaren eindelijk wat er loos is waardoor ie pijn heeft. Op den duur gaan we kijken of we de pijnstillers kunnen afbouwen en of ie met ander voer dan goed kan bewegen
Wat rot! Ik snap dat je baalt. We kunnen alleen maar hopen en duimen dat jullie kleintje gauw geboren wil gaan worden. Sterkte met afwachten en een dikke knuffel!’
Wat een goed nieuws! Natuurlijk balen dat hij artrose heeft, maar je weet nu wel wat er aan de hand is. Hopelijk kunnen de pijnstillers mettertijd afgebouwd gaan worden.
Wat fijn! Eindelijk een keer iets positiefs voor je! Hopen dat de echo niet nodig gaat zijn, fijn he zo'n klik met iemand die je begrijpt. Bedankt voor de knuffel
@Lill klinkt als een hele fijne dierenarts! Fijn dat je katje het wat beter lijkt te doen. @joyce2086 blegh snap dat je even teleurgesteld bent! Maar net wat je zegt je weet het nooit. Wellicht begint het toch ineens de komende dagen. Ik duim voor je! Ik heb ruim 2,5 uur zitten wachten.. Ook bij ons is dit absoluut niet de normale gang van zaken. Er was vlak voordat ik aan de beurt was een spoedgeval en waarschijnlijk was dit behoorlijk heftig gezien er later nog een gynaecoloog werd weg geroepen voor hetzelfde geval. Uiteindelijk mocht ik ook naar een verloskundige maar die kon dan geen echo maken.. leek me niet echt handig gezien ze hem goed in de gaten moeten houden vanwege de diabetes dus dat heb ik geweigerd. Toen ben ik uiteindelijk bij een andere gynaecoloog terecht gekomen. Met mini is alles goed! Hij groeit nog steeds keurig binnen de lijntjes dus dat is mooi. Morgen even een telefonisch consult aanvragen bij de diabetesverpleegkundige. Krijg enorme buikpijn van die medicijnen en tot nu toe lijkt het niks te helpen. De vele harde buiken gepaard met pijn zijn volgens haar echte oefenweeen. Maar dat zegt dus helemaal niks. Over 2 weekjes mogen we weer terug.
@Lill Oh wauw! Wat een goed nieuws, en ontzettend slordig dat niemand daar eerder over nagedacht heeft @joyce2086 Balen meid, kan me voorstellen dat het even een domper is als je je sowieso op die 40 weken hebt ingesteld @indy90 Inmiddels al geholpen? Ik vind de wachttijden bij de gyn ook zo lang, maar aan de andere kant betekent dat vaak dat er iets niet helemaal goed gaat bij iemand anders. Maar dat maakt het voor ons niet minder kl*te
P.s ik lig nu even een uurtje helemaal uitgeput in bed.. zelfs 2.5 uur niks doen en wachten is een hele aanslag op je lijf.
@Lill Wat fijn zeg! Dit klinkt als een heel lieve en meegaande dierenarts. Iemand die tenminste naar je luistert! Fijn dat de echo voorlopig niet hoeft. Wel sneu dat hij artrose heeft, maar je weet nu in ieder geval wat er aan de hand is. Lekker vertroetelen nu! @indy90 Jeetje, wat heb je lang moeten wachten! Fijn dat mini in ieder geval nog goed groeit. Ben benieuwd wat ze morgen tijdens het telefonisch consult zeggen over die buikpijn van de medicijnen. Want dat is niet fijn... lekker even liggen nu! @joyce2086 Knuffel! <3
Hier ook niet gestript vandaag! maar heb er vrede mee Wel afspraken gemaakt hoe nu verder...en dat geeft ook een fijn gevoel. Donderdag word ik wel gestript en vrijdag intake ziekenhuis en dan zullen we een datum afspreken wanneer ik ingeleid ga worden als ik in tussentijd nog niet bevallen ben. Fijn om dit zelf een beetje in de hand te hebben.
Ja, de artrose staat verder los van waarom ie zo ziek was van de week, maar toch. Oh ik ben zo dol op haar. Zij heeft zo goed door hoe dingen in elkaar zitten. Voel je je al iets beter?? Pfoe, lange zit zeg. Maar groot gelijk dat je wel een echo hebt laten doen. Fijn dat alles goed is. Ja ik heb er zelf ook nooit over nagedacht. Maar t klinkt logisch, als je bij zn bekken drukt komt er natuurlijk ook kracht op de knieen en dat doet ook pijn. Goedzo lekker relaxen. Ja, lekker platknuffelen en volproppen hahaha. Konden ze nog niet strippen of zag je dat zelf niet zitten? Gestript worden op hemelvaartsdag dat moet goedkomen Inderdaad fijn om er zelf controle over te hebben denk ik. Geeft het je ook wat rust?
@Lill est een goed nieuws zeg! Fijn dat er iemand even op een andere manier meedenkt dan gelijk allerlei onderzoeken inplannen.
Haha grappige naam! Is dat de enige die je vanaf kleins af aan hebt? Wij hebben ook 1 gewone naast de 2 britten.
Kon het nog niet of wilde je niet? Fijn dat er wel een plan is gemaakt en jij je hierbij prettig voelt! Hopelijk is het niet nodig! Hier gaat t inmiddels wel weer maar blijf beetje down. Morgen weer een nieuwe dag met goede moed! Ben ook blij dat het na morgen iets minder warm wordt!
@Lill wat een cutie en leuke naam! Dit is onze kat.. Ik hou niet zo van katten voor mezelf. Deze heeft mijn vriend min of meer zomaar aangenomen nu 3 jaar geleden. Maar hij is te gek! ♡♡ en ik ben inmiddels een echt kattenvrouwtje.
Bij onze praktijk strippen ze in principe vanaf 41 weken en ze wil het graag thuis komen doen. Ben er eerlijk gezegd niet tegen ingegaan of voet bij stuk gehouden, aangezien ze er heel makkelijk in mee ging met echt de einddatum die ik mijn hoofd heb om nog zwanger te willen blijven vandaar dat we vanuit daar een "plannetje" hebben opgesteld. @swiffer is echt een leuke originele naam haha, die onthoud ik!