Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Nog wel even een buikfoto gemaakt :)
    Met po stoel op de achtergrond :roflmao:

Bijgevoegde bestanden:

Anonise, itsann, Wolfmother en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Voor jezelf ? Ik twijfel of ik er 1 wil bestellen bij m'n klossen. Wij hebben alleen beneden een wc. Als de kleine er is plas ik voorlopig in de douche met de kop erop. Geen probleem. Is op de eerste verdieping waar het bed staat. Maar al een poos bekken klachten. Snachts als ik stijf ben van het slapen is de trap af een tikkie lastig. Lukt nog wel. En bi blijft stabiel. Maar weet niet hoe het straks gaat natuurlijk

3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    @Lill dikke knuffel meid, kan me voorstellen dat je af en toe even in een hoekje potje wil janken.

Hier ook vandaag extra emotioneel. Merk dat ik nu toch best wel moeite met mijn buik heb.
    Ik heb tot 30 weken best bescheiden buikje gehad en daarna ging het ineens stuk harder.
    Opzich niet erg maar voor mij en mijn eetstoornis gedachtes heel zwaar soms.
    Ik krijg er nu echt veel aandacht voor en mensen die toch vragen om een foto van mijn buik.

Mensen kunnen heel moeilijk begrijpen dat ik hier niet zomaar trots op kan zijn omdat het juist iets is waar ik me altijd voor verstopte en op beoordeelt werd.
    En nu wil iemand er foto's van ;)

Merk nu ook dat ik meer ruimte heb voor mijn maag en hierdoor meer hongergevoel en ook dat is lastig want ik wil niet mega aankomen in de laatste weken natuurlijk.

Pfff zeurbericht zeg bah.. sorry meiden

4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    Denk dat het voor haar moeder is, die had een postoel

Lill en spruitjes vinden dit leuk.
  5. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.893
    2.565
    113
    What happened :O?

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Dat kan ik me wel voorstellen. Mijn schoonzus was ook veel afgevallen en liet haar buik ook nooit zien op een foto. Zonde want het was prachtig! Maar snap het wel.
    Hier juist tegenover gestelde. Ik ben nu dikker als bij m'n dochter naar vind het niet leuk als mensen zeggen dat ik een kleine buik heb. (Zeggen ze nu gelukkig wel minder als bij m'n eerste zwangerschap) . Ik ben heel dun. Vorig jaar zelfs ondergewicht. Met diëtiste weer op BMI 28 kunnen krijgen. En dan moest ik afgelopen dinsdag een diabetes test gaan doen..?? Nog geen uitslag gehad hoor. Maar dan zou het eerste zijn een dieet volgen ? Met ws minder suikers en koolhydraten. Lekker tegenstrijdig

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Hahaha nee, de postoel is voor/staat bij mn moeder thuis. Ik wil haar niet snachts de trap af hebben en ze heeft alleen beneden een toilet.
    Ik heb zelf een appartementje dus woon gelijkvloers. Wc is letterlijk tegenover mn slaapkamer :)

Het is ding is redelijk comfortabel volgens mn moeder. Je kunt hem allicht bestellen, is toch gratis, als je hem niet nodig hebt ook geen probleem toch?

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.832
    2.255
    113
    @Lill hé bah, wat is er gebeurd?

@spruitjes ik heb geen postoel genomen. Had m bij de 1e wel, omdat ik rust moest houden tijdens de zwangerschap en de wc is beneden. Nou ik ben toch naar beneden gegaan hoor..m m'n man met een emmer vol pies laten slepen ging me te ver haha. Beide keren was m'n bekken 100 keer beter zodra t kind er uit was. Laatste zwangerschap al vanaf 8 weken fysio, veel pijn, kon niks meer aan t eind, vroeg gestopt met werken. Heb nauwelijks klachten meer!! Dit keer geen postoel besteld en ook echt niet nodig gehad.

En ik heb t 100 pagina's terug al is gezegd. Maar dit is echt t enige ZP topic waarin iedereen lief en gezellig is naar elkaar!!! Geen gebitch , geen popcorn. :cool::cool:

Anonise, Secretangel, LizMe en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Woehoe! Ik heb dan nu ook officieel verlof :) ben dan al wel 3 dagen thuis, maar nu kost het me geen verlofuren meer.

Anonise en Lill vinden dit leuk.
  10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Is toch niet gek meid. Het is ook raar dat je ineens zo veel boller bent. Ik ben altijd vrij slank geweest met een zandloperfiguur. Erg onzeker over mezelf, maar eerlijk.. niks om over te klagen. En ik vond het op een gegeven moment ook heel moeilijk dat ik ineens die buik kreeg. Ik heb het ook een hele tijd heel oneerbiedig "pens" genoemd. En nog steeds als.mensen vragen: hoe gaat het? Is mijn antwoord: ja, dik he?

Ik hoor aan alle kanten dat ik een bescheiden buik heb. En daar ben ik blij mee. Maar die 10 kg extra op de weegschaal doen me nog steeds pijn. Verstandelijk kan ik er goed tegenaan kletsen, dat het gezond is voor de kleine enz.
    Ik maak met opzet foto's. Ik ben bang dat ik spijt krijg als ik het niet doe. Ik wil dit bewaren. Ook al vind ik mezelf nu echt niet mooi. Weggooien kan altijd nog. En wellicht is dit mn enige kindje.
    Maar moeiteloos, nee.
    En dan heb ik geen eetstoornis gehad. Dus kan me niet voorstellen.hoe het voor jou moet voelen.

11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    #3351 Lill, 18 mei 2018
    Laatst bewerkt: 18 mei 2018
    Nou ja. Ik wil mn familie niet afvallen op een forum, maar vd week gevraagd of mn oom en tante mn moeder en mij naar t ziekenhuis konden brengen en ophalen, scheelt een bak parkeergeld.
    De neuroloog heeft toen bij mn moeder hele heftige dingen met haar hoofd gedaan om haar evenwichtsorgaan te resetten, waardoor ze ff weer terug bij afwas. Ze moest aan mijn arm lopen om een beetje te kunnen orienteren. De autorit terug was dus geen pretje, ik had al spuugbakjes voor haar gevraagd voor onderweg.
    Mijn oom heeft nogal een stevige rijstijl, hard optrekken, abrupt remmen, flink doorgassen. En hij reed ook nog ergens tussendoor met veel hobbels en ongelijke weg. Dus ik vroeg ergens of ie misschien rechtdoor kon gaan in plaats van links. Zo zouden we op asfalt blijven en voor mn moeder dus minder heftig. Toen kreeg ik een snauw dat als t niet goed was ik de volgende keer zelf maar moest rijden.
    Nou ja. Dan ben ik er alweer klaar mee :|

Kleine toevoeging voor wie het niet weet, ik.rijd dus in ee brommobiel vanwege mn oogzenuw aandoening. Ik heb 10 jaar lang gewoon auto gereden, en mis dat al ontzettend. Ik red me prima met t dingetje, maar maakt wel meer lawaai, lagere instap, gewoon minder handig voor iemand die slecht tegen prikkels kan.

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    Ik hou ook echt van dit topic ❤
    Jullie woorden doen me vaak goed

13. itsann

itsann Actief lid

20 aug 2017
    475
    359
    63
    Vrouw
    @Wensmamma, @KoosAtillaLuna en @spruitjes Jeeej, verlof! Lekker van genieten!

@ P-lijn: Het is dat ik het zelf gevraagd heb aan de verloskundige, omdat ik hier op het forum wel eens las over P-getallen. Ik weet ook dat het meer een schatting is en dat de realiteit bij geboorte toch vaak anders is. We zullen het allemaal zeker weten als ons kindje dalijk geboren is, haha.

@Ukkie1 Kan me voorstellen dat je je nu slank voelt zo zonder dikke buik, haha. Mij lijkt dat straks wel heel gek eigenlijk. Geen schopjes en hikjes meer, geen dikke buik. Hoewel het me aan de andere kant ook weer heerlijk lijkt; weer normaal m'n schoenen aan kunnen doen, eindelijk weer op m'n buik kunnen slapen etc.
    Fijn dat hij goed groeit in ieder geval. Wel heel sneu dat hij zo'n last heeft van krampjes. Weet niet meer wie het zei, maar ik heb inderdaad ook alvast zo'n KipKep Woller in huis gehaald wat je dan op het buikje kan leggen. Schijnt te werken tegen krampjes.

@Lill Ah meis! Ik zou je soms zo graag even een dikke knuffel willen geven. Wat jij de laatste tijd allemaal op je bordje hebt gekregen is bijna onmenselijk. Maar je komt op mij echt over als een hele sterke vrouw die haar schouders eronder zet en gewoon doorgaat. Logisch dat je af en toe even een flink potje wil huilen. Doe dat dan ook vooral. Heerlijk! Voor nu maar gewoon een dikke digitale knuffel <3 Mooie buikfoto weer trouwens! Je buik groeit mooi!

@LizMe Ook even een digitale knuffel voor jou! Ik heb geen ervaring met eetstoornissen en ken ook niemand uit mijn omgeving die hier mee te kampen heeft (gehad), maar ik kan me enigszins voorstellen dat je het er nu je zwanger bent en je buik meer is gaan groeien je het er zwaar(der) mee hebt. Die foto hoef je niet te sturen als je dat niet wil he, jouw gevoel staat voorop! Dan begrijpen mensen het maar niet. Zou er niet wakker om liggen. Net als huilen, kan zeuren soms ook zo opluchten. Van mij mag je dat hier best doen hoor! En daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen ;)

Ik vind dit ZP topic ook heel gezellig! Zit wel in nog een ander groepje, maar die is eigenlijk niet zo actief meer en daar heb ik al een poos ook niet in mee gekletst. Maar dit groepje vind ik heerlijk! Gek eigenlijk dat je zoveel deelt met 'vreemden'. Dat maakt het misschien juist ook makkelijk(er) om dingen te delen, omdat je elkaar toch niet kent. Ofzo. Weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen :p:D

14. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Ik lees ff stiekem bij tijdens een visite . Even samen gevat :

Groupshuggggggg !!!!!

Wensmamma, Ukkie1, Secretangel en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Ik vind jullie ook leuk! Inderdaad veel wederzijds respect en geen geauwehoer. ♡

Lill vindt dit leuk.
  16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.244
    6.908
    113
    Vrouw
    @itsann nu zit ik helemaal te huilen :cry:
    Dank je wel :) lieve woorden

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.832
    2.255
    113
    @itsann ja, maar dan heb je die kleine vast!! Nog leuker!! Ik vind zwanger zijn ook heel zo leuk niet dus ik misbt nauwelijks :) ik mis m'n nachtrust hahaha ook al vond ik dat al drama tijdens m'n zwangerschap. Ik hoop dat de kleine man vannacht minder pijn heeft :)

Mamaa6 vindt dit leuk.
  18. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Wat een geklets! Bedankt allemaal voor de felicitaties, het is echt zo mooi weer!
    @Lill Ze heet Leanne :)
    Borstvoeding komt al goed op gang en ze is erg gulzig. Tepels moeten wel even wennen aan haar zuigkracht, hopelijk krijg ik geen kloven!
    Ik vind het heerlijk dat mn buik niet meer zo groot is, in je armen is echt fijner hoor :D
    Zoontje vind het leuk maar moet even wennen hoor. Plus hij had vanavond weer verhoging en heeft niet gegeten.. hopelijk van de spanning, maak me wel weer wat zorgen helaas..

Anonise, LizMe, Wolfmother en 4 anderen vinden dit leuk.
  19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.832
    2.255
    113
    Nachtbraker ;) mooie naam!! Voelt zo vertrouwd hè?
    Aah ja het is ook veel voor hem zo in een paar dagen tijd. Hij vindt t vast snel heel leuk! Mijn zoontje logeerde bij opa en oma, we hadden verteld dat de baby kwam etc dat hij als bij thuis kwam een broertje Harld.. hij was ziek en spugen bij m'n ouders vd spanning! Hopelijk knapt hij op, valt vast mee. X

20. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Wat een mooie naam! En wat fijn dat ze al zo goed drinkt. Hopelijk gaat het met je zoontje snel beter, beterschap!

Deel Deze Pagina