@indy90 Ik wil ook dezelfde draagzak als jij hebt, zooo mooi. Maar ik ben hypermobiel in mijn schouders, die doen dan ook snel pijn, dus vraag me af of ik überhaupt wel kan dragen? Weet iemand dit? Lijkt mij super gezellig en praktisch, vooral met de hond uitlaten ook
Ja daar heb je gelijk in hoor.. Zou het met mijn andere hondje nooit doen (en die is veel makkelijker te tillen) Maar dit is echt een geval apart helaas. Al heel wat gedragstrainers en cursussen gehad de afgelopen jaren. Combinatie van erfelijkheid, onzekerheid, zelf denken (en willen regelen), bezitsdrang en uiteraard ook aangeleerd gedrag. Kortom complex Maar hij is juist weer totaal niet bezig met rangorde, zodra hij een andere hond eenmaal vertrouwt is het een volger.. Mijn andere hondje is juist enorm sociaal dus die fungeert heel vaak als bliksemafleider. Maar het wegsturen van een andere hond, roepen naar de baas etc. levert voor mijn hond meer stress op (= uitvallen) dan wanneer ik hem 15 meter optil en weer neerzet, hij hoeft dan niet in uitval of wegjaagmodus te komen maar zit in werkmodus (springt zelf in mijn armen, is onderdeel van de sport die we doen). Dus ik kies voor mijn eigen hond. Uiteraard hoef ik dat niet te doen als er een boerboel of duitse dog aankomt maar bij honden tot een cm. of 55/60 werkt het perfect. Til hem natuurlijk niet standaard op, alleen als een confrontatie onvermijdelijk is want iedere keer dat hij succes heeft met uitvallen wordt hij weer gesterkt in dat gedrag.
Hier heb ik de draagdoeken ook al klaarliggen, lijkt me ook erg fijn als er een feestje is en je wil voorkomen dat de mini van hand tot hand gaat. En hoop snel weer lekker met de hondjes op pad te kunnen naar de hei of het bos en dan lijkt me dragen ook veel fijner dan dat gehannes met een wagen. @Paris91 ik zou een draagconsult doen, dan kan je verschillende doeken en zakken uitproberen. Ze zijn zowel voor jou als de baby ergonomisch dus het gewicht zit niet alleen op je schouders maar wordt verdeeld over je rug/schouders/heupen maar dan moet je wel een goed passende draagzak hebben. Overigens behouden ze tweedehands ook nog enorm goed hun waarde dus mocht het niet voor je werken dan verlies je er niet te veel op..
Hier ook een draagmama maar niet heel fanatiek hoor, echt voor erbij. Bij mn zoontje ook gedragen zowel met doek als draagzak maar rugdragen is nooit echt mijn ding geworden. Nu nog een doek en vorige week een nieuwe (2ehands) drager binnen gekregen omdat ik de vorige verkocht had. Die had een insert voor newborns en was daardoor erg warm. Nu een kokadi flip, deze ook een keer gehuurd bij mn zoontje en beviel erg goed toen.
deze heb ik nu. Expres gewacht tot na de bevalling zodat ik een jongens of meisjes variant kon kopen.
Dames ik ga vanmiddag even iedereen bericht doen over haar naam Ze doet het mega goed en ik heb vannacht weer voor het eerst wat geslapen Borstvoeding komt al super goed op gang en iedereen is super enthousiast er over haha heel leuk om te zien. Het gevoel wat je voelt voor zo'n kleintje is zo bijzonder. Had ik van te voren niet zo verwacht. Het blijft ook nog vreemd hoor dat ze echt bij ons hoort. Hihi
Oh wat heerlijk! Fijn om iets van je te horen! Super om te horen dat ze het zo goed doet en de borstvoeding al lekker op gang komt. Hebben jullie nog last van het gebruik van de vacuümpomp of is dat inmiddels over? Lekker genieten meid! <3
@LizMe heerlijk bericht! lekker genieten! Ik wil ook graag gaan dragen. Ik twijfel nog een beetje tussen doek of draagzak (of beide!) maar wil sowieso een draagconsult doen. Er woont een draagconsulent vlakbij heb ik laatst ontdekt! Een doek lijkt mij het prettigst, maar vriend gaat echt niet lopen knopen. Een draagzak zou hij nog wel om doen. Toch maar voor beide gaan misschien. Vannacht verrassend goed geslapen ondanks de hitte. Maar ik was ook zo kapot na een paar nachten slecht slapen.. Vanmiddag weer controle. Zondag weer in het ziekenhuis gezeten omdat mijn bloeddruk weer hoog was. Ik had gebeld omdat ik wel heel veel vocht vasthoudt ineens. Bloeddruk 160/100 Omdat bloed, urine en ctg goed waren mocht ik weer gaan, maar wel met een verdubbeling van mijn medicatie. Nu toch maar wat rustiger aan doen met werk. Gister en vandaag een halve dag. Even kijken hoe dat gaat. Nog 2,5 week.. ik heb nog een leuk project lopen dat ik wel graag zelf wil afronden..
Ik wil ook gaan dragen. Doordat het er hier over gaat ben ik me een beetje aan het oriënteren op de verschillende mogelijkheden
Ik heb gewoon klokje rond geslapen Voel me super fit! Vandaag zijn de kids op school/opvang, dus lekker tuin en zwembad voor mezelf Vanmiddag controle in het zkh. @Smeren, eerste zwangerschap braaf gesmeerd, geen strepen. Tweede zwangerschap al iets minder braaf, ook geen strepen gekregen. En zo word ik er steeds lakser in, maar tot zover geen striae. *Pakt ondertussen wel even de tube* @LizMe, wat een heerlijk bericht. Geniet er maar van! @siepel, fijn dat je naar huis mocht, maar zou het wel goed in de gaten houden met die bloeddruk zeg.
Zo dames wat is er weer veel gekletst! Weet niet zeker meer maar als ik het goed onthouden @spruitjes heb jij die 2 mooie honden? Echt gaaf zeg! @Lill hoe is het met jou? En je darmen? Alle andere dames nog vol te houden met dit warme weer? Hier weer controle gehad bij de vk. Waar ze vorige week dacht dat de kleine al half ingedaald ligt, ligt het nu helemaal niet meer ingedaald dus als mijn vliezen breken het advies gekregen direct te gaan liggen en wachten tot de vk geweest is.
Laatste 10 weken - afteltopic! Uitgerekende datum: Mei: 10: Joyce2086: 31 jaar - 2e kindje - verrassing 19: Star2017: 28 jaar - 2e kindje* - meisje 19/22: LizMe: 24 jaar - 1e kindje - meisje 29: kimpent - 26 jaar - 2e kindje - meisje Juni: 3: Joyce2013: 31 jaar - 2e kindje - jongen 4: Mooncalf: 28 jaar - 1e kindje - meisje 6: Lill: 29 jaar - 1e kindje - jongen 7: Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - jongen 10: Secretangel - 34 jaar - 2e kindje - meisje 14: itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje 15: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje - meisje 18: mutskuh - 36 jaar - 2e kindje - geheimpje 18: Paris91 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 25: Indy90 - 27 jaar - 1e kindje - jongen 25: Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje - jongen 25: Mich92 - 25 jaar - 2e kindje - verrassing 29: KoosAtillaLuna (KAL)- 33 jaar - 2e kindje - jongen 30: Anonise - 26 jaar - 1e kindje - meisje Juli 3: Wensmamma - 37 jaar - 2e kindje - meisje 9: Gootje1988 - 29 jaar - 2e kindje - meisje 28: Siepel - 30 jaar - 1e kindje - meisje Augustus 2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen (maar inleiden normaal eind juli) ——————————————————— Afspraken: Mei 29: Siepel: controle klinisch verloskundige 29: Lill: controle verloskundige 30: lizme: controle verloskundige + strippen 31: itsann: Controle verloskundige Juni 5: Gootje1988: Groeiecho + controle 5: mutskuh : controle verloskundige 6: Lill: controle verloskundige (+ evt strippen?) 6: KAL: controle verloskundige 12: mutskuh : controle verloskundige 15: itsann: Groeiecho + controle gynaecoloog (indien nog niet bevallen) 18: Wolfmother: intake gyn Leuven 19: Wolfmother: Controle prof Leuven + rondleiding neonatologie
Heb ik weer.. ging ik vanmorgen wat spulletjes halen voor in de vluchtkoffer. Had het zweet los maar voor de rest helemaal gelukt. Wil ik de auto voor het huis parkeren. Rij ik zo tegen een ander auto op.. Gelukkig een oud baasie maar toch voel me zooo lullig. Heb maar een briefje onder de ruitenwisser gedaan. Ook nog een mooi verhaal kom ik er zojuist achter dat ik per ongeluk een briefje met hee lieverd blabla voor mijn vriend eronder heb gedaan.. kon hem gelukkig nog snel verwisselen. Het goede nieuws is dat ik over 2 week onze mini ga ontmoeten. ♡
En toen was ik ineens verdwenen van de lijst Zal me er weer even bij zetten Laatste 10 weken - afteltopic! Uitgerekende datum: Mei: 10: Joyce2086: 31 jaar - 2e kindje - verrassing 19: Star2017: 28 jaar - 2e kindje* - meisje 19/22: LizMe: 24 jaar - 1e kindje - meisje 29: kimpent - 26 jaar - 2e kindje - meisje Juni: 3: Joyce2013: 31 jaar - 2e kindje - jongen 4: Mooncalf: 28 jaar - 1e kindje - meisje 6: Lill: 29 jaar - 1e kindje - jongen 7: Rainbow88 - 29 jaar - 2de kindje - jongen 10: Secretangel - 34 jaar - 2e kindje - meisje 14: itsann - 30 jaar - 1e kindje - meisje 15: Rosje83 - 26 jaar - 1e kindje - meisje 18: mutskuh - 36 jaar - 2e kindje - geheimpje 18: Paris91 - 26 jaar - 1e kindje - verrassing 25: Indy90 - 27 jaar - 1e kindje - jongen 25: Liesbeth1987 - 30 jaar - 1e kindje - jongen 25: Mich92 - 25 jaar - 2e kindje - verrassing 29: KoosAtillaLuna (KAL)- 33 jaar - 2e kindje - jongen 30: Anonise - 26 jaar - 1e kindje - meisje Juli 3: Wensmamma - 37 jaar - 2e kindje - meisje 9: Gootje1988 - 29 jaar - 2e kindje - meisje 28: Siepel - 30 jaar - 1e kindje - meisje Augustus 2: Wolfmother- 31 jaar - 4de kindje (**) - jongen (maar inleiden normaal eind juli) 4: Palmpje - 32 - 1e kindje - jongen ——————————————————— Afspraken: Mei 29: Siepel: controle klinisch verloskundige 29: Lill: controle verloskundige 30: lizme: controle verloskundige + strippen 31: itsann: Controle verloskundige Juni 4: Palmpje - groeiecho gyn ivm zwangerschapsdiabetes 5: Gootje1988: Groeiecho + controle 5: mutskuh : controle verloskundige 6: Lill: controle verloskundige (+ evt strippen?) 6: KAL: controle verloskundige 11: Palmpje- controle verloskundige 12: mutskuh : controle verloskundige 15: itsann: Groeiecho + controle gynaecoloog (indien nog niet bevallen) 18: Wolfmother: intake gyn Leuven 19: Wolfmother: Controle prof Leuven + rondleiding neonatologie
hahaha dat verkeerde briefje! Wat hormonen wel niet met je doen. Hopelijk heb je zelf niet al te veel schade! Wow lekker vooruitzicht nog 2 weken maar!! Nog even geduld!
@ dragen, heerlijk!! Vorig jaar zomer m'n peuter van 13kg nog 2 uur door t bos gedragen op m'n rug. Nu mag hij af en toen of even voor de lol in huis maar hij is wel te zwaar nu voor grote einden. Ik ben maar 1,60 dus hij is ook enorm op mij haha. T liefst zittie nog op m'n buik. Ik vind rugdragen ook minder fijn. Nu baby weer in de doek. KLEIN!! Nu welte warm vind ik. @indy90 hahaha zou wel heel leuk zijn als hij dat leest. Is t straks een ouwe dikke vent @warmte, drama!! Vind er niks aan. Baby aan de diarree, peuter niet te genieten. Slapen is kansloos. Pfff!!!
Ja ik snap het. Balen hoor ! Maar het werkt voor jullie. Da's het belangrijkste. Die van ons zijn pittig in karakter. En willen beide de hoogste in rangorde zijn.