Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Hier bezig aan mijn laatste werkweek voor m'n verlof. Heerlijk, want ik ben vooral moe. Als ik 's middags vrij ben slaap ik bijna de hele middag. Verder heb ik meer last van mijn bekken en ischias (zenuwpijn in mijn bil). Ik liep bij de fysio maar het ging na enkele afspraken vrij goed, waardoor ik nu een tijdje niet ben geweest en pas over twee weken weer ga. En nu komt het dus weer een beetje terug, helaas. Hopelijk wordt dat in mijn verlof weer minder.

Sado vindt dit leuk.
  2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    O en ik wil thuis bevallen, voor mijn gevoel als enige in dit topic? Ik heb een bevalbad gehuurd en hoop daar dus in te gaan bevallen. Ben er zo benieuwd naar, die hele ervaring..

Lill en Star2017 vinden dit leuk.
  3. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.882
    2.562
    113
    Pff dames wat een horrorverhalen die bevallingen en sommige echt verdrietig :(
    Ik probeer er zo weinig mogelijk mee bezig te zijn en het maar gewoon op me af te laten komen.
    Moeten jullie echt een bevalplan maken? verloskundige hier is niet zo moeilijk, gaf aan gisteren dat we er naar mogen kijken en als ze iets moeten weten we het mogen opschrijven maar het hoeft niet.

maansneeuw vindt dit leuk.
  4. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.882
    2.562
    113
    @maansneeuw ik heb ook een bevalbad gehuurd voor in het ziekenhuis, weet nog niet of ik hem kan gebruiken. Is geen groot ziekenhuis en van de 6 kamers kan er maar in 1 het bad dus het is een gokje.
    Welk bad heb je gehuurd en heb jij verder nog wat bijzonders in de planning qua bevalbad?
    En misschien gekke vraag maar wat ga jij dragen? haha

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    He vervelend! Hopelijk gauw minder.
    En heerlijk bijna lekker met verlof! :)

6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Neehoor, hier zeker geen bevalplan moeten maken. Ga het nu ook niet doen :)

7. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Mijn verloskundige is er nog niet over begonnen, maar verwacht dat dat wel besproken gaat worden.
    Mijn nichten zeiden al: maak zo'n plan en gooi t uit t raam. Een bevalling laat zich niet plannen.
    Moest er wel om lachen

LizMe, Sado en maansneeuw vinden dit leuk.
  8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ik laat het ook zoveel mogelijk op me afkomen. Heb wel wat dingen opgeschreven, zo wil ik namelijk dat de navelstreng niet meteen wordt doorgeknipt en hoeft het kindje van mij geen mutsje op als ze op mijn borst ligt en zo. Maar ik heb de verloskundige er nog niet over gesproken.

Ik heb via Oerbron een bad (ovaal bad type 1) gehuurd, dat wordt bezorgd als ik 37 weken zwanger ben. Ik hoop voor je dat je in het ziekenhuis in bad komt. Lijkt me zo fijn!
    Ik weet nog niet zo goed wat ik ga dragen, heb een totaal uitgelubberd shirt, dus ik dacht daar aan. Denk dat in bad niks/weinig toch het handigst is, maar heb eigenlijk geen idee, haha. Waar dacht jij aan? Ik heb ook wel een tankini (zo'n bikinibroekje met een losse top) maar denk dat ik die niet meer aan krijg ;)

LizMe vindt dit leuk.
  9. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Haha, waarvan 14min persen :p
    M’n moeder bevalt ook erg snel, dus misschien erfelijk? Haar vierde en laatste bevalling was nog geen uur:roflmao:

Maar erg snel bevallen heeft ook zo z’n nadelen: groter risico op uitscheuren (gelukkig niet gehad) en veel naweeën (vorige keer drie dagen last van gehad).:o:

10. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    He geen mutsje heb ik nog niet eerder gehoord! Waarom wil je dat niet? :)

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Omdat het voor mijn gevoel het huid-op-huidcontact in de weg staat. Als ze op mijn borst mag liggen houdt haar lichaam zich vanzelf op de juiste temperatuur, en juist de geur van dat hoofdje onder je neus schijnt o.a. pijnstillend te werken en goed te zijn voor de hechting. Dus zolang huid-op-huidcontact mogelijk is wil ik liever geen mutsje :)

LizMe vindt dit leuk.
  12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, maar zo'n bad lijkt me wel superrelax :)
    Schijnt erg te kunnen helpen met de weeen :)

13. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Jeetje. Turbo bevalling :eek:
    Ik weet wel dat mijn moeder om 8u in t ziekenhuis moest zijn (18 dagen over tijd) toen bepaalde pillen gekregen en weer naar huis gestuurd. Gebeurde nog weinig. Om een uur of 3 is ze in bad gaan liggen, toen kwam het op gang. Om 7u savonds had ze 8cm en om 8 over 8 ben ik geboren.
    Dus ook relatief snel allemaal geloof ik :)

We zullen zien hoe het gaat. Voelt nog wel ver weg :eek:

Sado vindt dit leuk.
  14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Ik hoorde van een vriendin dat de geur van de hoofdhuid van de baby ook je borstvoeding stimuleerd. Die wilde idd ook geen mutsje als de kleine bij dr lag/als ze ging voeden

15. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ja, dat ook inderdaad :) Is een kwestie van hormonen (ocytocine) die je daardoor aanmaakt. Plus dat de placenta sneller schijnt los te laten door huid-op-huidcontact en dat hoofdje onder je neus. Lijkt me ook wel gunstig. Dus vandaar!

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Lekker babysnuffelen

17. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Mbt thuisbevalling: vond het bij mijn zoontje heerlijk! Tegenwoordig ben je idd een uitzondering maar geniet ervan!!
    Navelstreng laten uitkloppen mag hier niet ivm de fluxus die ik vorige keer had. Toen ook niet laten uitkloppen hoor dus vindt het niet erg.
    Morgen alweer 34 weken, het vliegt opeens!

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.096
    17.087
    113
    Dat klinkt interessant en vind ik ook wel het overwegen waard! Bedankt voor je uitleg :)

LizMe en maansneeuw vinden dit leuk.
  19. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.229
    6.902
    113
    Vrouw
    Uitkloppen???
    Ik zie nu echt iemand met een mattenklopper op een navelstreng slaan :eek:

En YES!!! nu mag ik officieel in dit topic zijn

Star2017 en Sado vinden dit leuk.
  20. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Haha :roflmao: zou wat zijn! Nee tot al het bloed eruit geklopt is. Schijnt ook weer pluspunten voor kindje te hebben. En welkom :)

Lill vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina