Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Myhappyfamily

Myhappyfamily Fanatiek lid

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Mag ik hier ook meekletsen:rolleyes::oops:

Ben nu 37+2 weken zwanger en op 3-3-18 uitgerekend. Heb al een dochter van 3. Zij is met 40+2 weken spontaan geboren. Hopelijk komt deze nu eerder. Rommelt af en toe wat maar dat zegt helaas niks.

Sado en Meiske2015 vinden dit leuk.
  2. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Laatste 10 weken - afteltopic!

Uitgerekende datum:

Februari:
    21: Meiske2015: 30 jaar - 2e kindje - meisje
    21: Boebels: 35 jaar - 2e kindje - meisje

Maart:
    3: Bolleke12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen
    3: Myhappyfamily: 29 jaar - 2e kindje
    23: Ellie_x: ? jaar - 2e kindje - jongen

April:
    23: Beyzam: 31 jaar - 2e kindje
    26: Pepper92: 25 jaar - 2e kindje - meisje

Mei:
    3: Druffia: 31 jaar - 1e kindje
    4: Sado: 25 jaar - 2e kindje - jongen
    4: Jess93: 24 jaar - 2e kindje - meisje
    8: Ukkie1: 25 jaar - 2e kindje - jongen

———————————————————
    Afspraken:

Februari:
    12: Ukkie1: Controle gyn
    14: Bolleke12: afspraak anesthesist
    14: Pepper92: Controle VK + bevalgesprek + groei echo
    15: Meiske2015: echo
    15: Myhappyfamily; controle Vk
    22: Bolleke12: uitgebreide controle met ctg
    23: Sado: Controle gyn + groeiecho
    23: Meiske2015: echo

Maart
    1: Meiske2015: echo

3. Bolleke12

Bolleke12 Niet meer actief

Grappig, wij zijn tegelijkertijd uitgerekend, ik ben nu ook 37+2 :)
    In Frankrijk gaan ze uit van 41 weken zwangerschap. Vanaf het moment van de vermoedelijke eisprong tellen ze precies 41 weken daarbij op. Vind ik maar vreemd, maar ja het zal wel haha.

4. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ahh spannend hahah. Kijken wie eerder bevalt :D eigenlijk is het ook niet zo raar je bent ook pas zwanger op het moment dat het eitje bevrucht is. Als je ongesteld bent telt het eigenlijk niet. En als je omrekend dan kom je niet op 9 maanden uit ;)

5. Bolleke12

Haha dat is ook zo idd, maar ik snap niet dat ze hier anders rekenen. Zou toch overal ter wereld hetzelfde moeten zijn denk ik dan ;) ik ben de vorige keer bevallen met 41+2. Hopelijk duurt het deze keer niet zo lang. Van mij mag hij komende week eigenlijk wel komen. Ben er een beetje klaar mee, ben zo futloos als wat en ik kan mijn dochter nu ook niet de aandacht geven die ze verdient. Dus veel de tv en de tablet aan waar ik eigenlijk ook niet achter sta, maar ik ben op....kan niet meer :oops:

6. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Nee dat klopt ook wel weet. Je zou denken dat ze overal hetzelfde aanhouden.
    Ohhh ja dat heb ik ook. Ben er ook wel klaar mee. Overal last van enzo. Maar helaas niks aan te doen. Kan met mijn dochter ook niet veel. Wel wat spelletjes doen maar als ik lang recht zit aan tafel krijg ik weer last van mijn rug. Hier ook veel tv aan helaas. En ze is echt een tv monster. Als we met zijn alle thuis zijn proberen we ook even een stukje te gaan wandelen ofzo inzoverre het nog gaat.
    Ik laat haar ook naar de opvang gaan die 2 dagen als normaal. Dan kan ze lekker met de kindjes spelen en heeft ze ook wat meer aandacht en doen ze ook leuke dingen enzo. Vind ik ook wel belangrijk. Nog eventjes dan zijn de kleintjes er.

7. Bolleke12

Ja onze dochter gaat vanaf begin maart naar de crèche, in de voorjaarsvakantie zit het helemaal vol.

We hebben geen contract omdat we niet allebei fulltime werken dus dan kan ze er alleen naartoe als er plek is. Kindjes van fulltime werkende ouders krijgen voorrang. Op zich helemaal niks mis mee natuurlijk. Maar ze moet dus nog even wachten. Lijkt me zo leuk voor haar ook, spelen met andere kindjes. En zo kan ze ook spelenderwijs Franse woordjes en gebruiken aanleren. Franse kinderen eten tussen de middag warm op school, dat wordt verzorgd door een cateringbedrijf. Zal ze toch aan moeten wennen :thumup:
    Kan ook echt niet meer wachten op de kleine! Ben zo nieuwsgierig of hij op zijn grote zus lijkt!

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hebben jullie ook zo een zin om weer fit te worden, te sporten, gezond te eten.... Pfft ben dat dik zijn wel zat en door bekkeninstabiliteit ook erg beperkt....

9. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Ohh dat is daar dan heel anders inderdaad. Dat smiddags warm eten zal wel wennen zijn denk ik maar komt wel goed. Maar zo leert ze ondertussen ook wel franse woordjes ja. Altijd makkelijker spelenderwijs. En kinderen pakken het vaak toch sneller op.
    Dat is altijd spannend he. Lijken ze op de ander of is het echt heel anders.

10. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Hmm ik eet niet echt anders als normaal. Ben ook niet altijd een hele gezonde ete geweest. Lust heeel veel groenten niet en dat is lastig. Maar probeer er nu wel wat meer op te letten dat ik genoeg vitamines binnen krijg. Aan de ene kant ben ik mijn buik zat maar aan de andere kant is dat getrappel ook heerlijk. Maar de kwaaltjes dat is minder ja daar wil je vanaf. Vooral als je bekkeninstabiliteit hebt. Heb het zelf gelukkig niet gehad maar kan me wel indenken hoe iemand Zich moet voelen met wel BI. Hopelijk na de bevalling dat het weer langzaam wat beter met je gaat.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hmm ik eet gezonde maaltijden, veel fruit en groenten. Maar ook meer dan normaal tussendoor haha. Chocola vooral momenteel.... Maar had ik 1e zwangerschap ook erg, wil mn lijf terug :)

Myhappyfamily vindt dit leuk.
  12. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik kijk er vooral naar uit dat ik weer op mijn buik kan slapen, mijn schoenen weer normaal aan kan doen, broodjes met filet american kan eten, sushi en biefstuk :roflmao:

De bi valt bij mij deze keer gelukkig. Wel iets last van maar na aantal keer fysio is het stabiel gebleven.

Zit nu op +8kg dus mag denk ik niet klagen qua gewicht :)

Sado, Ukkie1 en Myhappyfamily vinden dit leuk.
  13. Bolleke12

Vervelend die bekkeninstabiliteit :( zelf niet zo heel veel last van, maar kan me goed voorstellen dat dat heel vervelend is. Ik heb eigenlijk continue harde buiken als ik loop, heel vervelend.
    Ik was voor mijn zwangerschap al bezig met afvallen ( net begonnen eigenlijk ) maar toen raakte ik dus in verwachting. Ik had nog +5kg eraan zitten van mijn vorige zwangerschap en ik wilde nog wat extra kilo's kwijt. Ik ben geen sporter maar met wandelen, wat je hier heel goed kunt doen en gezonder eten wil ik dat straks weer oppakken na de bevalling. Ik heb mezelf al nieuwe wandelschoenen beloofd haha. De vorige zwangerschap ben ik bijna 20kg aangekomen :cry::eek: tot nu toe deze zwangerschap 10kg ( plus 5kg van die vorige zwangerschap haha, dus 15kg ) hopelijk komt er niet al te veel meer bij! :D

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. Bolleke12

Oh jaaaa hou op!! Ik heb ook zo'n zin in sushi en carpaccio enz. Daar kijk ik echt zo naar uit!! In november waren wij in Nederland en kon ik eindelijk weer eens filet americain eten, was ik zwanger!! Hier in Frankrijk kennen ze dat niet, zo jammer!!
    Maar hier hebben ze dan weer heerlijke gedroogde worst in allerlei soorten en maten. Na de bevalling vreet ik zo zo'n worst helemaal op haha! En op mijn buik slapen lijkt me ook weer heerlijk!!

Meiske2015 vindt dit leuk.
  15. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Qua gewicht mag ik ook iet klagen. Tot nu toe +10. En daar steek ik al een week of 4 op vast. Zal denk ik niet meer veel mee worden lijkt me.

Ohhja de dingen die je niet mag eten zijn het ergste :eek:. Broodje filet americain dat mis ik echt, gerookte zalm, biefstuk medium. Ohjaaa verschrikkelijk sokken en schoenen aandoen dat lukt zeker al 3 maanden bijna niet meer. Mijn vriend zegt elke keer laat me je nou helpen. Maar wil het toch persee zelf proberen zolang het nog enigZins kan.

16. Myhappyfamily

28 okt 2016
    3.723
    1.218
    113
    Vrouw
    Dat valt nog mee inderdaad +10 kg dat is normaal heb ik nu ook maar snap je wel als je dan nog een paar kg van de vorige eraan hebt dan is het voor je gevoel nog meer. Maar komt vast en zeker goed na de bevalling. Als je herstelt bent lekker gaan wandelen enzo dan moet het wel lukken ;)

17. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Hahahaha zo herkenbaar allemaal hihi. Ik ben nu 7kg aangekomen. Vorige x 14 totaal, was t zo kwijt dus maak me niet druk. Maar indd, BI is heeeel naar. Kan soms nauwelijks lopen van de pijn. Fysio helpt wel maar t gaat niet over... Achja nog 10 weken!!!

18. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Ik heb vooral trek in carpaccio en filet americain, niet zozeer in ‘gezond eten’:rolleyes::oops:

Maar kan niet wachten tot ik m’n eigen lichaam weer terug heb!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Lekker ook gedroogde worst!
    En carpaccio!

Ppff teveel wat je nu niet mag haha.

Trouwens ook een zacht gekookt eitje.
    Ook zin in.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Ik zit op een kleine +4kg nu. Da’s al meer dan de vorige zwangerschap:roflmao: Maar toen enorm veel afgevallen door een totaal gebrek aan eetlust.

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina