Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113

Hmm ja ik kan HET kaartje moeilijk vinden... Had ik een leuke gevonden, proefdruk prima... Maar moet ik er minimaal 50 bestellen en ik heb er 25 nodig.... Vind k zonde van m'n geld eerlijk gezegd. En ik weet niet, vorige keer ook al snel klaar en nu kan ik me er niet toe zetten. Net als de adressenlijst. Heb de namen wel maar bijpassende adressen ontbreken nog haha. Maar komt goed.. en anders krijgt iedereen t een weekje later ;)

En verder alles klaar is indd heerlijk!!

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Hahaha zo voel ik me ook ja :roflmao:
    Box staat hier ook al een paar weken, zodat de katten kunnen wennen :)

3. Kim3C

Kim3C Lid

24 jul 2017
    43
    43
    18
    Vrouw
    Ik breek weer even in, een tijdje geleden meegeschreven maar gelukkig redelijk goed afleiding kunnen vinden.
    Vandaag inmiddels 38 weken en iedere ochtend weer teleurgesteld wakker dat het nog niet op gang komt.

Iemand ervaring met opwekseks? :roflmao:

Ukkie1 en Star2017 vinden dit leuk.
  4. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ik zei dat van die van Carriwell!
    Hmm lastig! Weet er helaas alles van.. Gelukkig laatste jaren van 70 naar 75 gegaan. Hier ook inmiddels 80F en XL zit hier wel weer prima, wel op zijn strakste. (Volgens lijstje heb je dan nog net L nodig maar voor het geval ik nog meer groei en vooral met stuwing worden ze nog groter:roflmao:)
    Hadden ze verder helemaal niets?

5. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @babykamer hier staat ook alles al. Vandaag laatste kleertjes in de was en dan nog even zien hoe alles ingericht word, blijf steeds aan het schuiven! Moeten alleen nog opzoek naar leuke decoratie voor op de muur.

Box staat hier ook al enige tijd, gelijk opgezet toen die werd geleverd met de kamer. Kunnen ook de katten er hier aan wennen.

@ Kaartje heb 2 proefdrukken besteld laatst en twijfel ook nog tussen beide. Zelfde met de naam, we moeten nog tussen 2 kiezen . :roflmao:

6. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Nee die met beugels zaten voor geen meter. Mn borsten zijn gewoon te 'breed' zeg maar. En zonder beugels de M zat dus qua omtrek heel fijn, maar qua cup puilde dat uit. En de L had ik t gevoel dat ze onderuit zouden gaan vallen xD
    Dus dan maar paar weken voor de bevalling op zoek naar iets.

7. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Ja had ik ook bij die met beugel vielen mijn borsten ook gewoon uit.. :eek: die zijn niet voor ons formaat gemaakt haha..
    Je zou miss ook eens bij Bellyfashion kunnen kijken online. Daar heb ik toen ook advies gevraagd. Maar helaas zit die winkel hier niet in de buurt en zat Carriwell gelukkig goed.

8. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Wat is het hier lekker druk, haha!
    Ik reageer even per onderwerp ;)

Dromen:
    raar dromen had ik eerder wel, maar valt nu mee. Nu wel vaak enorm zweten 's nachts, bah! Echt zo vies wakker worden dan! Ik douche nu eigenlijk ook wel iedere dag omdat ik het zo fijn vind, soms zelfs stiekem twee keer op een dag. Ach ja, ik neem het er maar van :rolleyes: Nu 'mag' het, haha.

Borsten: bij mij groeiden ze voor mijn gevoel vooral in het begin enorm. Ik ben nu een beetje gewend aan hoe ze eruit zijn gaan zien, al voel ik mezelf nog wel zo'n overdreven rondborstige manga :roflmao: Taille is nog goed zichtbaar namelijk, en dan twee van die overdreven grote borsten erboven...
    Ze lekken 's nachts ook een beetje trouwens, hebben jullie dat ook? Overdag totaal niet (zie niets in mijn bh of shirt), maar als ik er op lig 's nachts blijkbaar wel. Ik zie gewoon witte vlekken in het hoeslaken! (En bruine vlekken in de matrasbeschermer eronder o_O)

Kamertje: hier moeten we in het kamertje alleen nog plankjes en andere decoratie ophangen :) .
    En het ledikantje moet nog omgebouwd worden tot co-sleeper.
    Nog even schoonmaken, rampen lappen etc.
    O en alles nog wassen, dat ook, maar dat komt wel :)

Kaartje
    : het kaartje hebben we al een paar maanden terug uitgekozen, heel fijn. Ik heb vandaag postzegels besteld en ben nu mijn brein aan het breken over de kleur van de envelop :confused: Echt hoor, waar je je druk om kunt maken...

9. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Goede tip :) dank je. Zal ik zeker eens naar kijken :D

10. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Hier nog geen lekborsten nee. Kraantjes nog dicht. Haha.
    Nou ja, weet je in elk geval dat ze het 'doen' :p

En kleuren van enveloppen zijn heel belangrijk hoor ;) zeker niet onderschatten :p

1 van mijn vriendinnetjes maakt mijn geboortekaartje. Dus nog geen proefdrukken of iets hier.
    Ze maakt iets met illustraties van mijn katten, maar 1 van mijn katten gaat t momenteel niet zo goed mee. Dus hopelijk is ie er tegen die tijd nog wel..

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Haha ja dat is wel fijn, dat ze het 'doen'! Weer iets wonderlijks van het lichaam.

Hahaha ik heb uiteindelijk mijn vriend de envelop laten kiezen, die ging voor roze. Ik vond dat zelf misschien toch te zoet, maar zo vind ik met elke kleur wel wat. Wit te standaard, grijs te suf, geel té vrolijk. Het kaartje zelf heeft hij trouwens ook besloten uit een paar door mij gekozen ontwerpen omdat ik niet kon kiezen :roflmao: De kleuren voor de babykamer koos hij ook al. Handig zo'n beslisser in huis :p

Wel tof dat iemand die je kent het kaartje maakt, dat lijkt me heel speciaal! Hopelijk is je kat inderdaad nog wel in beeld tegen die tijd! Beterschap voor 't beestje! Is 'ie oud?

(O en omg, het is voor mij vandaag nog maar 40 dagen tot de uitgerekende datum?! :eek:)

12. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    @maansneeuw dat duurt niet zo lang meer inderdaad :eek:
    En dat is heel handig, iemand die de knopen voor je doorhakt. Heb je dat vaker of is het nu vooral rondom dit soort dingen?

Nou ja die kat wordt 9, dus niet extreem oud. Maar sinds een paar weken valt ie enorm af. Is alleen maar aan de diarree (sorry voor t lekkere praatje) eet als een gek maar komt gewoon niet bij.
    Breng hem volgende week een nachtje naar de dierenarts, dan gaat ie daar logeren en gaan ze zijn urine checken en mocht daar niks uitkomen of iets uitkomen wat verder onderzocht moet worden gaan ze ook meteen bloed prikken.
    Normaal gesproken moet je urine thuis opvangen maar ik zie dat momenteel niet zo heel erg zitten. Ik kon hem ook een nacht opsluiten in de badkamer mer een lege kattenbak, maar hij schreeuwt dan alles bij elkaar en ik woon op een flatje. Dus hoewel ik er enorm tegenop zie om hem echt een nacht weg te brengen is dat nu even de beste optie. Het scheelt wel een extra ritje mochten ze toch bloed willen prikken.

Maar ben zelf bang voor nierfalen of iets qua tumoren ofzo. Zeker omdat zijn ras daar gevoelig voor is.

13. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    @maansneeuw hier ook nog geen lekkende borsten gehad.

En dat wassen van de kleertjes is best een werk! Ik heb al 4 machines gedraaid volgens mij. En moet nu alleen nog de boxkleden en doe nog een was met knuffelspeelgoed.

40 dagen dat schiet al op! Binnen zo'n 1.5 maand heb je de kleine al in je armen!

@Lill wat leuk dat een vriendin het kaartje maakt. En ook speciaal met je katten erop!

Begrijpelijk dat je de kat naar de DA brengt! Zou hem ook niet voor een nacht opsluiten zodat ze de hele boel bij elkaar gaan schreeuwen!
    Wat voor een raskatten heb jij? Wij Britten.

14. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.107
    17.112
    113
    @maansneeuw Wauw wat klinkt dat dan dichtbij opeens he! Zeker als je bedenkt dat de baby natuurlijk ook eerder kan komen :D
    Hier nog max 19 dagen, enggggg:eek:

Ohh wat vervelend van je kat @Lill :( Hopelijk valt het mee!

Haha ongelofelijk he @Star2017! Is echt even een ongelofelijke rotklus. Maar ook leuk om al die kleine spulletjes in je handen te hebben :):)

Fijne paasdagen, meiden! Laatste keer pasen zonder onze kleintjes :p

maansneeuw en Star2017 vinden dit leuk.
  15. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Oeh ♡ ik vind britten prachtig. Heb meerdere vrienden met britten.

Ik heb zelf (ja ja, komen ze) 2 siamezen, waarvan er nu dus 1 ziek is. Hij mauwt van zichzelf al veel en heeft een hele harde stem, dus opsluiten... ik denk dat mijn nachtrust er aan gaat.
    Daarnaast heb ik nog 1 'normale' kat, 1 ragdoll dame en 1 main coon dame.
    Deels herplaats vanuit een cattery of vanuit t asiel. Hahaha. Dus heb een allegaartje aan rassen. Maar t is best een hechte groep.

Ik vraag me trouwens af of ik met 4 wassen klaar ben. Ben laatst een halve dag bezig geweest met alleen de kleertjes uitzoeken.
    Laat staan wassen.

16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ook fijne paasdagen :)

Jullie nog leuke plannen met pasen dames?

17. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Iedereen fijne Pasen!
    Hier gaan we vanavond eten bij mijn moeder en morgen gaan we lunchen bij vriend zijn moeder. Verder lekker rustig aan!

@Sado nou idd best een rotklus ookal is het wel heel leuk! Kost best wat tijd om alles te sorteren en dan ook nog een op te hangen, strijken/ te vouwen enz! En dan nog bedenken waar het handig is om neer te leggen in de kasten!

@Lill Jij hebt er een hoop rondlopen haha! Ik vind een Ragdoll en Maine Coon ook geweldig! Verharen die veel of valt dat mee?
    Jij hebt er dus ook eentje rond lopen die veel "praat"! Hier ook eentje die loopt continu tegen zijn speelgoed te mauwen als hij ermee rond loopt haha!

18. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja klopt. De main coon was van mn ex maar ik heb haar meegenomen omdat hij het sneu vond om haar zo veel alleen te hebben.

Uh, ze verharen wel. Maar niet per se meer dan de anderen. Al is de ragdoll echt wel een diva, die is echt uren en uren aan t wassen. Trekt met haar tanden dan plukjes haar eruit die iets in de klit zitten. Superhandig. Hoef nooit te borstelen, maar vind van haar dus vaak plukjes. Hahaha.
    Mgoed. Als er een aantal overlijden ga ik ook wel minderen hoor. Wil t liefst 2 max 3 katten overhouden uiteindelijk.
    Maar goed, die siamezen zijn 4 pootjes op 1 buik. Die liggen altijd samen, wassen elkaar. Als de 1 naar de dierenarts moet kruipt de ander bij in de korf. Dus als de ene idd zou overlijden vraag ik me echt af of de ander dat wel aankan. Maar misschien valt dat uiteindelijk mee..

Hahaha tegen speelgoed mauwen? Briljant. Dat doen die van mij niet. Mijn Ragdoll mauwt wel als ze haar 'prooi' (lees: speelgoedmuis) voor mn voeten afleverd. Maar mijn siamezen houden hele gesprekken met me. En hard ook :roflmao:

Ik ga vanavond aan mn 1e babywasje beginnen denk ik.
    Heb alles al wel uitgezocht op maat en deels in de commode liggen en in de kast hangen. Dus dat is weer lekker dubbel werk :roflmao:

Wat voor commodes hebben jullie? Met alleen maar lades?
    Ik heb 1 lade en 2 deuren met 2 plankjes. Maar twijfel nog wel wat over de indeling enzo.
    Hoe hebben jullie dat?

19. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Passdrukte op ZP haha.

Hier is alle babywas door mijn oma van 81 gedaan. Heeft ze voor m'n eerste ook gedaan en wilde ze graag weer doen. Ideaal want zo fris en netjes als zij dingen krijgt lukt mij nooit en ik kan ook niet lang staan etc om te strijken meer. Dus hier is dat allemaal al lekker klaar.

Ik heb een grote kast en commode met 3 grote laden. Rompers sokjes, mutsjes en luiers in de 1e la. 2e la voorraad. 3e la. Liggen allemaal dekentjes etc.

Kleding in de kast, daar ook nog dekens en lakentjes. Deel zal straks beneden liggen voor de box en wandelwagen .

En onderin de kast nu m'n kraampakket, luiertas etc. K vind t nooit handig liggen en bij m'n zoon nooit echt logica ingekomen... Haha. Maar vind z'n weg wel :)
    Leuk al die katten! Wij hebben er ook 2. Een rood witte kater en een lapjespoes. Allebei vuilnisbakken. Ze verharen wel ENORM. Zeker die kater.. maar gelukkig laat hij zich goed kammen en we stofzuigen maar regelmatig.

@Lill hopelijk maken de baby en de poes elkaar nog mee. Rot he? Hoop dat de DA wat kan doen maandag, 9 is nog wel jong!!

Verder hier net de kledingkasten uitgezocht en op 1 dressoirkast hebben alle kasten etc deze zwangerschap een grote schoonmaakbeurt gehad. Lol. Lukt me normaal nog niet in 3 jaar. Die kast is ook meer een troepjeskast dus twijfel nog of ik daar zin in heb....

Vanmiddag of morgen de vluchttassen inpakken met een lijstje erbij wat er in moet nog ( babyfoon, knuffels van m'n zoontje etc) en dan toch t kaartje echt regelen deze dagen!! En m'n draagdoeken allemaal nog ff wassen. Maar dan ben ik klaar.
    Heel gek wat inderdaad hier ook, binnen 4 WK is hij er!!!! Ik hoor 9 april een datum voor inleiden, woeehoee.

Verder is t heerlijk dat man en kind thuis zijn deze dagen, vlgd week veel afspraken staan , gaat de tijd lekker door. Voel me weer wat beter gelukkig !

Lill en maansneeuw vinden dit leuk.
  20. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Nederland
    Ik heb die ladekast van Ikea die de halve wereld als commode gebruikt ;) Ik heb dus drie brede lades, en daarin heb ik van die lade-ordenbakken. In de bovenste lade heb ik nu rompertjes en broekjes, speentjes, sokjes, mutsjes, luiers en wat hydrofieldoeken. Tweede lade nog meer hydrofieldoeken (de XXL) en badcapes en andere badspulletjes. Onderste lade beddengoed en wat andere overige spullen (dekentjes, hoeslaken, verschoningskussenhoes, kruiken).
    Op de commode staat een mandje met luiers en billendoekjes en een bakje met verzorgingsproducten.
    Of het zo handig is gaan we nog maar ondervinden, haha! Ik kan me goed voorstellen dat we nog gaan schuiven :o:

O en we hebben dan nog een kledingkast waarin shirtjes, truitjes en vestjes hangen en wat kleding in grotere maten nog in plastic zakken verpakt. In een inbouwkast op de overloop (zo handig!) ligt een flinke voorraad luiers en nu nog mijn draagdoek, draagzak, kraamtas, de maxi cosi, een babynestje, en andere dingen die nog geen plek hebben. Het babykamertje is niet zo groot, dus ik ben heel blij met die extra ruimte net buiten haar kamer!

Deel Deze Pagina