Laatste 10 weken afteltopic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sado, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Nou ja, daar komt de thuiszorg voor. Die gaan haar smorgens uit bed halen en klaarmaken en savonds klaarmaken voor bed. Overdag slaapt ze in een bed in de woonkamer. Die staat al. Hoe en wat snachts moeten we even kijken. Ze heeft geen wc boven. Maar evt een po stoel, of anders ook beneden slapen.
    En het zal dan boodschappen doen, koken, drinken brengen enzo zijn. Maar veel meer dan dat niet. Ze kan met een rollator zelf naar de wc. Dat doet ze nu ook.

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja dat sowieso. Maar ze denken/vinden haar nog te slecht om naar huis te gaan

3. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja ze krijgt zeker thuiszorg. Zonder was ik echt niet akkoord gegaan. Ik kan haar niet onder de douche zettem/wassen/aankleden en uitkleden. Das gewoon te zwaar.

4. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Lastige situatie @Lill maar als het ziekenhuis zegt dat ze naar huis kan heeft het ook weinig nut om haar daar nog een paar dagen te laten (als dat überhaupt kan) en anders zal het een verpleeghuis worden zoals Ukkie ook al zei.

Zou doen wat je zelf het beste vind voor zowel je moeder als jezelf!

5. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja denk ik ook. En dan blijf je met dezelfde nadelen zitten. Ook dezelfde voordelen trouwens.
    Ik vind t maar lastig

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik zou met thuiszorg dan toch voor thuis kiezen, denk ik.

Lill vindt dit leuk.
  7. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    Het klinkt alsof ze idd goed genoeg is voor thuis @Lill voor familie is dat soms slecht te zien omdat ze zo achteruit is gegaan vanaf haar gezonde doen. Als thuiszorg het niet vertrouwd trekt die wel aan de bel en goed blijven overleggen.

Lastig als ze zo anders denken.

Lill vindt dit leuk.
  8. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    @Veertje13 gefeliciteerd <3 hoe gaat het met jullie?

9. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    @veertje van harte gefeliciteerd! Na al dat wachten beloond met een snelle en fijne bevalling. Gaat alles goed met jou en haar? Hoe heet ze? Geniet van je kraamtijd!

@Lill ja rustig aan hoor! En trouwens als je familie bang is dat jij teveel belast wordt, neem ik aan dat zij ook komen helpen?;) Want zo komt er wel veel van de zorg bij jou te liggen.. pas goed op jezelf!

Hier nog meer ziekte, zoontje waarschijnlijk mond-hand-voetziekte. Eet en drinkt slecht, arme ziel. Kom er net vanavond achter en lees dat besmetting van zwangere vrouw kan leiden tot ernstig zieke baby:eek: morgen meteen bellen met de hap. Iemand ervaring hiermee?

Lill vindt dit leuk.
  10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Veertje13 gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje. Dat was een snelle bevalling zeg! Fijn dat je toch thuis kon bevallen. Mag ik vragen hoe ze heet?

@Lill lastige situatie, je wilt graag veel voor je moeder doen, maar je moet ook rekening houden met jezelf. Maar ik kan me goed voorstellen dat ze thuis meer kan uitrusten dan in het ziekenhuis. Hopelijk komt de familie jullie regelmatig even helpen.

@Katie88 beterschap voor je zoontje. Geen ervaring mee, hopelijk kan de hap jullie helpen.

Lill vindt dit leuk.
  11. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja hoor. Zij helpen absoluut ook waar ze kunnen :) maar feit is gewoon dat ik het meeste op me neem. Zij hebben allebei een tweeling, mn oudste nicht werkt in de zorg in wisseldiensten. Mn jongste nicht werkt in de uitvaart in wisseldiensten. Dus het is gewoon al passen en meten voor hun normaal gesproken met hun kids. Laat staan met dit er ook bij.
    Ik hoef op dit moment niet te werken (had nog 2 weken tot mn verlof en met mn baas overlegd dat ik nu niet echt in staat ben tot werken) en heb nog geen kindje. Kan alles omhaar heen plannen. Alleen t nadeel is dat ik ook geen partner heb om me te helpen. Dus in dat opzixht doe ik t wel alleen. Mn moeder hielp mij met best wat dingen en dat valt nu ook weg en nu wordt het omgekeerd.

Nee geen ervaring mee :eek: zou idd gewoon contact zoeken met de hap of vk

12. Katie88

Katie88 Actief lid

12 apr 2013
    371
    176
    43
    NULL
    NULL
    Gelukkig maar dat ze ook helpen. Als je maar genoeg rust neemt voor jou en de kleine:) en hopelijk knapt je moeder snel op!

De hap zei er niet zoveel van. Alleen paracetamol geven en hopelijk drinkt ie genoeg.. anders bij geven met een spuitje of lepel. Ik ben meer bezorgd dan de HA;) en vwb de baby, die kan er idd ziek van worden maar dat is niet meer dan afwachteno_O minder blij mee..

Dank je secretangel, hoe is het met jou?

13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    @Katie88 ooh jee daar zou ik ook van schrikken.... Vervelend zeg. Voor jullie allemaal. Wellicht kan je de verloskundigevgyn nog bellen voor advies?

14. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Ja kan ik me indenken dat je niet heel happy bent met zo'n antwoord..

15. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Officieel de laatste 10 weken nu. :eek: Het komt zo dicht bij! Ik kan niet wachten om hem te ontmoeten maar voor mijn gevoel ben ik er nog helemaal niet klaar voor. ( betwijfel of ik ooit het gevoel zou hebben er wel klaar voor te zijn :p)

Star2017, maansneeuw, Secretangel en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.232
    6.902
    113
    Vrouw
    Oh dat heb ik ook hoor. Als ik dan die babykamer rondkijk. Bed staat nog niet op de goede hoogte, spulletjes zijn nog niet allemaal opgeruimd. Hahahaha

17. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.106
    17.112
    113
    Haha dat gevoel heb je inderdaad nooit! :roflmao:

18. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Herkenbaar hier ook moet ik ook nog flink aan het opruimen! Ledikant matras is nog aan het luchten kan ik hoop ik vd week dan opmaken als die nieuwe lucht eraf is.

Lill vindt dit leuk.
  19. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Staat vooral nog van alles wat nog een plekje moet krijgen, en heb alles nog in de verpakking zitten en overal nog kaartjes aan! Of ongewassen in de kast.

Bijgevoegde bestanden:

Star2017 vindt dit leuk.
  20. LizMe

LizMe Fanatiek lid

7 aug 2016
    3.887
    2.564
    113
    Hier het bed ook nog hoger zetten :eek:
    Laatste dingetjes zijn besteld dus dat is heel fijn :) begin nu toch wel echt zenuwen te krijgen haha maar ook zo nieuwsgierig naar haar.

Vandaag wat meer last van menstruatie achtige buikpijn. Denk indalen? Ze was laatst al iets ingedaald maar niet volledig.

Deel Deze Pagina