Helaas ervaring mee! Mijn partner is met 32 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging. En dochterlief is met 33 weken geboren. Houd je geen vocht vast en is je bloeddruk goed, dan zou ik me voor nu absoluut geen zorgen maken.... Heb je hoofdpijn? De pijn in je bovenbuik kan overal vandaan komen. Ik heb het momenteel ook en heeft met mijn houding te maken. De kleine ligt hier al ingedaald met koppie naar beneden en voeten naar boven/rechts... Ik merk dat de ruimte daarboven gewoon krap is en dat icm maagzuur en een verkeerde houding zorgt voor die pijn. Misschien voor jou enigszins herkenbaar? En als je het niet vertrouwt of het blijft, gewoon de VK bellen en desnoods geregeld even je bloeddruk laten meten. Bij mij helpt het om even een half uurtje helemaal plat te liggen (en dan niet half hangend op de bank maar echt plat...) Zijn jullie er allemaal al uit waar je wilt bevallen? Ik merk dat me dat heel erg bezig houdt... Thuis of in het ziekenhuis. Mijn hele gevoel schreeuwt thuis....maar iedereen om mij heen roept dat ik echt naar t ziekenhuis moet ivm veiligheid...zo lastig als je het niet weet...
Wat vervelend is dat geweest voor je partner zeg. Ja ik ga nog even aankijken. Het doet echt pijn! Als het morgen nog niet over is ga ik de zh even bellen. Ik ben medisch dus moet in zh bevallen. Geeft mij ook wel een vertrouwd gevoel.wil jij graag thuis bevallen?
Rot zeg dat je er zoveel last van hebt! Hopelijk is het niets bijzonders en zo weer opgelost of voorbij! Ziekenhuis bevallen voelt vertrouwd, dat kan ik me wel voorstellen. Ik denk dat als ik met een reden naar het ziekenhuis moet dat ik geen seconde twijfel, maar nu alles zo goed verloopt en de gedachte dat ik de kleine in mijn eigen vertrouwde omgeving kan krijgen, zorgt ervoor dat ik dat toch wel heel graag zou willen "proberen".,.. mocht ik me toch bedenken dan kan ik natuurlijk altidj nog naar t ziekenhuis. Als je medisch bent is het indd logisch dat je naar het ziekenhuis moet. Je bent dan sowieso in goede handen Succes met je buik...hopelijk valt het allemaal mee!
Ik heb een medische indicatie (en word ingeleid), dus wordt sowieso een ziekenhuisbevalling. Maar zou anders ook nóóit voor een thuisbevalling hebben gekozen.
@Beyzam beterschap!! Hopelijk knap je snel op. Zolang je geen vocht vasthoud en geen hoge bloeddruk hebt zou ik me niet druk maken. Mijn moeder heeft het bij mijn broertje gehad en ze is met 32 weken ingeleid en bevallen. Maar als je het niet vertrouwd kun je altijd je vk eens bellen om tussendoor je bloeddruk te meten. @A new day ik beval nu voor de 2e keer in het ziekehuis. Wil bij beide een badbevalling en een bad heb ik niet. Maar gewoon ook de gedachte als er iets is dan ben ik daar. Maar dat is voor iedereen verschillend. Als je je er fijn bij voelt om thuis te bevallen en het kan ook waarom niet. Ik heb nu ook getwijfeld maar ga toch naar het ziekenhuis.
Hier ook medische indicatie dus thuis bevallen mag niet. Had het wel gemogen had ik alsnog gekozen voor een poliklinische bevalling.
Ik wil juist heel graag thuis bevallen! Vorige zwangerschap en bevalling ging goed, dus zie geen reden om in het ziekenhuis te gaan bevallen.
Ik moet in tt ziekenhuis bevallen. Maar zou ook echt niet thuis willen bevallen, alleen al om de troep hahaha
Grappig die verschillen. Ik snap de mensen wel die voor het ziekenhuis kiezen. Ik riep het ook altijd maar besefte dat ik dat meer deed omdat mijn omgeving dit allemaal deed, dan dat ik het deed voor mezelf dus ik ben me er wat in gaan verdiepen en heb een fijn gesprek gehad met de VK. Dit was enorm verhelderend en heeft me doen beseffen dat ik mijn eigen gevoel moet volgen. Dat is thuis bevallen als het even kan! @Pepper92 Hoe ging jouw eerste bevalling thuis als ik vragen mag? Het lijkt me zo fijn in je eigen omgeving (voor zover een bevalling fíjn kan zijn) en je dan direct met je kleintje thuis bent en in je vertrouwde bed kan slapen. Douchen in je eigen badkamer en wij hebben een bad en ik roep al vanaf dag 1 van mijn zwangerschap dat ik heel graag mijn weeën wil opvangen in bad! Dat onze oudste na de bevalling direct thuis kan komen en ons kleintje al in ons vertrouwde huisje ziet liggen... Maarja. Dat zijn vooral wensen. Als er ook maar íéts is waardoor de veiligheid in het gedrang komt dan zal ik de eerste zijn die naar het ziekenhuis gaat. Veiligheid boven alles!
thuisbevalling lijkt me wel wat hebben, maar omdat ik géén idee heb hoe ik straks met de pijn om ga van de weeën wil ik gewoon de keuze hebben in het ziekenhuis. Denk dat ik me dan meer kan ontspannen dan thuis, aangezien ik dan een enorme zenuwpees ben of alles wel goed zal gaan en me daar misschien dan toch veiliger voel ofzo. Maar ben ook wel benieuwd naar de verhalen van thuisbevalling Voor degen die nog even moeten...zijn jullie al aan het aftellen voor je verlof? gaan jullie 4 of 6 weken van te voren? ik ga 4 weken van te voren stoppen. Ik hoop dat ik het vol ga houden en geen gekke klachten ofzo ga krijgen... Hoe bevalt het voor de dames om met verlof te zijn? ga je je al vervelen? of is het heerlijk om nu even niks te "moeten" op werkgebied.
Ik ben vorige keer met 34 weken met verlof gegaan, in mijn geval 4 weken voor de bevalling (wist immers al dat ik ingeleid zou worden met 38+0). Ik zit nu - helaas - sinds 24 weken al thuis, op dringend verzoek van mijn gynaecoloog en afgekeurd door de bedrijfsarts. Over de huidige situatie kan ik dus niet ‘eerlijk’ meepraten, maar de vorige keer écht genoten van m’n verlof. Het eerste weekje echt even lekker helemaal niks gedaan behalve met vriendinnen afspreken, lekker uitslapen, echt even lekker ontspannen. De tweede en derde week nog de laatse dingetjes in huis gedaan, kleertjes van de baby gewassen, kamertje echt afgerond, die dingen. De laatste week voor de bevalling weer heerlijk lekker niks behalve uitslapen, ontspannen en genieten van het laatste babyloze-weekje
Ik heb altijd verlof Ik werk niet. We hebben tijdens de zwangerschap van onze eerste bewust er voor gekozen dat ik stopte met werken. Werken komt later wel weer als ze op school zitten
Laatste 10 weken - afteltopic! Uitgerekende datum: Februari: 21: Meiske2015: 30 jaar - 2e kindje - meisje 21: Boebels: 35 jaar - 2e kindje - meisje Maart: 3: Bolleke12 - 32 jaar - 2e kindje - jongen 3: Myhappyfamily: 29 jaar - 2e kindje 15: A new day: 32 jaar - 2e kindje - meisje 23: Ellie_x: 22 jaar - 2e kindje - jongen April: 823: Beyzam: 31 jaar - 2e kindje 26: Pepper92: 25 jaar - 2e kindje - meisje Mei: 3: Druffia: 31 jaar - 1e kindje 4: Sado: 25 jaar - 2e kindje - jongen 4: Jess93: 24 jaar - 2e kindje - meisje 8: Ukkie1: 25 jaar - 2e kindje - jongen ——————————————————— Afspraken: Februari: 15: Meiske2015: echo 15: Myhappyfamily; controle Vk 21: Ellie_x: controle gyn 22: Bolleke12: uitgebreide controle met ctg 23: Sado: Controle gyn + groeiecho 23: Meiske2015: echo Maart 1: Meiske2015: echo
Ik weet niet of ik het al gemeld had, maar ik woon in Frankrijk en daar doen ze niet aan thuisbevallingen. Wordt dus sowieso ziekenhuis. Maar ivm complicaties tijdens de vorige zwangerschap en bevalling en met mijn diabetes zou ik anders ook in het ziekenhuis moeten bevallen. Vandaag een intakegesprek gehad bij de anesthesist, gewoon de standaard vragen gehad. Volgende week een uitgebreide controle met een ctg om te kijken hoe de baby zich nog voelt daarbinnen. De uitkomst van die controle zal uitwijzen of het een natuurlijke bevalling wordt of een geplande keizersnede. Spannend!!
Mijn eerste bevalling werd ik ingeleid in het ziekenhuis met 41+4. Toen zou ik als de weeën thuis zouden beginnen ook naar het ziekenhuis gaan voor een poliklinische bevalling, gewoon omdat dat ons toen fijn leek. Nu lijkt het mij juist heel fijn om thuis te bevallen en lekker onder de douche te kunnen etc. De verloskundige ziet ook geen reden voor mij om naar het ziekenhuis te gaan als ik dat zelf niet wil. Qua pijn bestrijding wil ik een TENS aanschaffen, mijn verzekering vergoed dat volledig. Ruggenprik werkte de vorige keer niet, dus daar zit ik nu ook niet op te wachten. Omdat wij hier op 30 minuten rijden van het dichtsbij zijnde ziekenhuis zitten sturen ze bij enige twijfel vrij vlot door naar het ziekenhuis mocht er iets zijn.
Welke troep? Als je bevallen bent en daarna lekker gaat douchen zie je na het douchen niet meer dat er iets gebeurt is, kraamzorg heeft dan alles al opgeruimd.
Ik ga over 4 weken met verlof, dus 6 weken voor de uitgerekende datum. Hier had ik zelf al voor gekozen, maar anders had ik nu ook gemoeten omdat ik sinds 1 feb voor 50% in de ziektewet zit. Vorige keer wilde ik met 35 wk met verlof, maar vanwege erge buikpijn klachten toch met 34 week moeten stoppen.
Ik had liters en liters vruchtwatervalles bleef stromen.... En toen mn zoon eindelijk kwam, zat de arts en de gehele muur onder. Woeps.... Nee, nooit thuis voor mij. Huis ook niet voor, boven geen wc en badkamer enzo
Ik ben ook 6 weken van tevoren met verlof gegaan. Heerlijk! Ook ivm bekkeninstabiliteit wel nodig want heb een zittend beroep. Ik verveel me geen seconde. Heb een actieve peuter thuis, vind het heerlijk om nu eens écht de tijd te nemen om bij vriendinnen langs te gaan en heb nu alle tijd om mijn nrsteldrang tot uiting te brengen. Heerlijk . Daarnaast lekker veel uitrusten, dat heeft mn lichaam wel nodig merk ik! Ik heb ook geen idee hoe ik me ga voelen tijdens de weeën maar met vk afgesproken dat zodra ik maar naar t ziekenhuis wil, dit ten alle tijden kan! Dus ik zie wel hoe ik me voel op dat moment