hallo, ik moet heel even wat kwijt, ik ben 1 okt. ongi geweest, een goede ongi. toen dag 14/15 klein beetje bloed/spotting. toen dag 20 weer, en tussendoor vanaf dag 20 tot 12 nov ook. nu ben ik 12 nov denk ik ongi geworden maar het was onwijs weinig, het duurde wel 4 dagen, maar per dag een halve tampon vol ofzo (sorry hoor) geen pijn helemaal niets. mijn cyclus na de pil stop was meteen 27 dagen, daarna 44 denk ik en nu als ik deze mee zou tellen van 12 nov. 42 dagen, maar bij beide keren 44 + 42 dagen had ik dus dag 14 een klein beetje bloed. nu ben ik vandaag met de persona begonnen. en vandaag was de eerste dag dat ik moest testen. dag 6, dus en ik heb meteen een rood lichtje, wat betekent dat je je moet onthouden van sex omdat je binnen een aantal dagen je ei kan hebben, maar hoe kan dat met zo'n lange cyclus? en ik zie inderdaad 2 streepjes! op de stick... wie weet meer? liefs pien
Bij mij ook deze ronde eerste ronde persona ook ik zag het rechterstreepje al op dag 6 (en dus rode dag), hij was op dag 11 pas echt duidelijk en wordt nu weer vager, dus denk dat het wel normaal zou kunnen zijn, mijn vorige cyclus waren ook echt lang, dus snapte er ook al niks van eigenlijk.
Hi Pien, Met name de eerste maand zal je Persona veel rode dagen geven, dit is puur voor de zekerheid. Het is niet zo dat je op al deze rode dagen vruchtbaar bent. Wanneer je een O op je scherm ziet en je rechter streep donkerder kleurt dan je linker (op de manier zoals je hem ook in je computertje stopt) dan heb je binnen 2 dagen je eisprong. Wanneer je dat ziet is het natuurlijk wel belangrijk om gemeenschap te hebben! Gezien jouw lange cyclussen kan het best zo zijn dat jouw eisprong buiten het testgebied van Persona valt en dat Persona niet geschikt voor je is. Ook kan het zo zijn dat je Persona de eerste maand geen eisprong aangeeft. Ik hoop dat Persona je geluk brengt! Succes!