Flirten, het begin van het einde?

Discussie in 'De lounge' gestart door Partyrocker, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Even een topic. Niet over mijn weblog, maar over de reactie daaronder.
    Deze dame ziet flirten of kijken naar mannen op een 'seksuele' manier dus als 'je relatie om zeep helpen'.

HIER de weblog en reactie, maar ik vraag mij toch af hoe jullie dat zien?

Ik BLIJF flirten namelijk als iets onschuldigs zien. Geen directe levensbehoefte, maar wel iets wat je dag iets leuker kan maken zo op zijn tijd.

2. Sjotefle

Sjotefle Actief lid

14 aug 2011
    301
    0
    0
    Fulltime huismama!
    Fryslan Boppe
    Hahahahaha, je relatie om zeep helpen? Iedereen kijkt toch naar andere mannen en/of vrouwen? En ja, als ik weleens een lekker exemplaar zie slaat mijn fantasie wel even op hol hoor ;) En bij mijn man is dit net zo. Is toch niks mis mee? Zolang we 's avonds weer met elkaar in bed liggen, en dus niet met een ander hoor je mij niet klagen, en andersom ook niet!

3. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Volgens mij is het gewoon heel natuurlijk om naar een ander te kijken..

4. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Nee flirten is niks mis mee als je je grenzen maar kent. die datingsite secon.d lov.e waar ze reclame voor maken vind ik rond uit schandalig!!!!!! vind ik echt niet kunnen dat is reclame maken voor vreemdgaan! net of het er tegenwoordig bij hoort ofzo.. pfff :p

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Nee ik zie flirten niet als het begin van er einde. Zolang het niet seksueel word. Kan het geen kwaad, ik ben van nature ook een flirt. Maar zit al zes jaar in een relatie, heb een kindje en ben dolgelukkig met mijn vent. Maar ik vind het ook leuk als ik een complimentje krijg van iemand die ik niet ken.

In andere woorden, ik ben het met je eens partyrocker

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Flirten hoeft niet het begin van het einde te betekenen maar het kan wel.

Flirten is wel iets seksueels, je laat merken dat je iemand aantrekkelijk vindt of er verder iets uit voort komt is een tweede.

7. Partyrocker

Dat is in mijn ogen al geen flirten meer. Dat is aanstalten maken tot

Dat vind ik ranzig.

8. Username

Username Niet meer actief

Tja, ieder zijn mening... Maar het is niet de mijne. Kom op, als er niet meer geflirt mag worden wordt het wel heel saai! Mensen die roepen dat ze noooooit flirten en dat het een schande is als je het wel doet vertrouw ik nooit helemaal.... haha!
    En daarbij: ben je ineens blind als je getrouwd bent? Ik gelukkig niet, mijn man ook niet. We flirten rustig waar de ander bij is, geen probleem :)

9. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt flirten, flirten flirten als je in een relatie zit... tsja.. en als die ander je dan leuk leuk vindt...
    Of verwar ik vriendelijk en vrienden zijn met wat anderen flirten noemen...

Met andere woorden, als je onschuldig flirt, maar wel iemands hart breekt, ben je dan niet stiekem toch schuldig?

10. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Mijn vriend kijkt ook gewoon naar andere vrouwen, en soms met een lach, en vaak doet hij het voor de grap, op zijn werk bijvoorbeeld.. maar ik heb er geen probleem mee.
    Ik zelf kijk eigenlijk niet.. nou ja.. ik kijk wie er langs me loopt.. ik flirt eigenlijk nooit en let er eigenlijk niet op..
    Dan vraagt mijn vriend wel eens.. vond je die leuk??
    en ik heuhh?? wie?? ja degen die voorbij liep.. ehh.. geen idee, niet gezien ;)
    Niet geïnteresseerd dus!

11. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dan heb ik het trouwens niet over kijken.. dat doe ik wel, ik zie complimentjes, maar dat is in mijn mening eerder een verkapt compliment dan flirten....
    En ik wijs manlief ook op dames die naar hem kijken.. (nu even niet, maar als die droom van vannacht weer vergeten is zal ik het heus wel weer doen)

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    FLIRTEN
    1) Avances maken 2) Elkaar het hof maken 3) Elkaar het hof maken (crypt.) 4) Het hof maken 5) Koketteren 6) Kokketeren 7) Lonken 8) Scharrelen 9) Sjansen 10) Verliefd doen 11) Vrijblijvend een ander of elkaar het hof makend 12) Vrijblijvend het hof maken

Flirten
    · Flirten is laten merken dat je een ander aantrekkelijk vindt door lichaamstaal en opmerkingen. Het is een onschuldig seksueel spelletje. Soms doen jongens en meisjes het gewoon voor de lol, maar het kan ook het begin zijn van een relatie. Want als de ander positief reageert, is de eerste stap gezet.

Flirten
    Flirten is een vorm van communicatie tussen mensen waarin met sensualiteit wordt gespeeld of seksuele interesse wordt getoond. Deze interactie kan in de vorm van een gesprek, oogcontact of aanraking zijn, maar ook via media verlopen zoals e-mail, chat, telefoon en sms. Flirten is luchtig: speels, zonder verwachtingen, eisen of serieuze bijbedoeling

hoewel de onderste zegt dat het vrijblijven is. zie ik dat niet zo.

ik vind flirten dan ook echt iets wat je niet moet doen in een relatie. als je iets te kort komt moet dat of aan geven of gewoon uit elkaar gaan.

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het ligt er denk ik helemaal aan wat je onder flirten vindt vallen. Als ik wel eens programma's zie of boeken lees dan flirten wij mensen eigenlijk de hele dag door. Dus bijna alles valt eronder. Een glimlach naar de barman die je je drankjes geeft zou al flirten zijn. En dat vind ik regelrechte onzin, daarvoor ben ik veel te down to earth.

Wat ikzelf als flirten zie zijn handelingen waarbij je echt in de gunst van een ander van het andere geslacht wilt komen op een seksuele manier. De rest vind ik geen flirten. Flirten heeft voor mij per definitie een seksuele lading. En dan denk ik ja, dat is gevaarlijk. Omdat je dan dus open staat voor personen van het andere geslacht.

Ik ben van mening dat een verliefdheid je niet zomaar overkomt. Je moet er voor open staat. Dus mensen die per ongeluk verliefd worden op een ander dan je partner of vreemdgaan, die stonden er in mijn ogen al voor open door een bepaalde reden. Beter steek je die tijd in je relatie, dan blijft die ook sterk en ga je niet open staan voor derden.

Mag duidelijk zijn dat ik dus vind dat ik niet flirt, want ik moet niet denken aan p**mels van andere mannen. Die vind ik vies. ;)

14. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik zie het hetzelfde als degene die reageerde... Wat is uiteindelijk het doel van het flirten??? Iemand de kop op hol maken, toch? Je diepe decolleté heb je ook alleen maar zo diep omdat er dan door anderen naar gekeken wordt, want je man/vriend weet ws. prima hoe het er uitziet onder dat shirt/blousje, dus daar hoef je het niet voor te doen. En het verzorgen van jezelf heeft niets met flirten te maken, maar met fatsoen, dus die joggingbroek heeft niets met getrouwd zijn te maken. Ik ga tenminste niet in joggingbroek naar winkel/visite, dan ga ik in normale kleding. En ik heb niet een uiterlijk waar naar gefloten wordt, dat zal het verschil misschien maken, maar ik zou het ook niet leuk vinden als andere dames naar mijn vent zouden fluiten, flirten of wat dan ook. Heb 1 x een vriendin gehad die daar naar neigde, maar was dus ook meteen vriendin-af! Als je zelf geen vent kunt krijgen en het dan met die van een vriendin probeert, kun je gaan. Gelukkig denkt mijn man daar eender over, en op de koeien in onze stal hoef ik gelukkig niet jaloers te zijn. Overdreven jaloers??? Misschien wel, ik zal best een hoop reacties over me heen krijgen, maar ik ben wel zuinig op mijn vent!

15. Username

Als ik flirt denk ik ook niet aan p**mels van andere mannen hoor. As if! Ik weet wel mooiere onderdelen van een mannenlijf te bedenken ;)

Dat is ook niet waar flirten volgens mij om gaat. Dat ik met iemand flirt, betekent absoluut niet dat ik met diegene het bed in zou willen duiken of iets in die trant. Zeker niet!

Als dat je idee is van flirten, dan snap ik dat mensen het schandalig vinden dat je dat in een relatie doet.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

ben i het ook wel mee eens. je bent mijn vriendin oke maar je blijf mijn man af anders kun je optieven.

17. Partyrocker

Mmm, nee. Ik blijf erbij. Ik zie toch echt geen verband met flirten en vreemdgaan.
    Een beetje aandacht krijgen of willen krijgen (want dat is het eigenlijk) staat bij mij niet gelijk aan gelijk een pielemoos in je doos gedouwd krijgen.
    En of je nu aandacht krijgt met een diep decolleté of wat extra makeup op je bakkes. Dat is mij om het even.
    Het is een spelletje. En daarbij; ik doe het zo ongemerkt dat zelfs mijn man 9 van de 10 keer niet eens doorheeft dat ik daadwerkelijk aan het flirten ben/was.

18. Partyrocker

Jap dat dus!

Ik flirt zeker niet om iemand in bed te krijgen. Bah.
    Ik wil er niet eens een knuffel van. (Alhoewel, als Paul Walker voor mij staat...)

19. Username

Helemaal eens met Partyrocker. Maar ik wens jullie veel plezier met deze discussie. Ik moet de deur uit. En daarbij, de conservatievere dames hier vinden het onbegrijpelijk, dus uitleggen heeft in mijn optiek geen zin.

Ik vind coltruien absoluut niet mooi. Een beetje decollete en make-up juist wel. Als ik daardoor gezien word als iemand die mannen het hoofd op hol wil brengen, so be it. Dat bevestigt het beeld wat ik heb van mensen die dit soort dingen zeggen juist alleen maar. Heerlijk kortzichtig...

20. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik denk dat deze mevrouw lekker voor zichzelf moet spreken ;) Flirten is bij ons ook not done, maar je kunt heus zelf wel inschatten/afspreken wat wel of niet kan in je eigen relatie. Ieder zijn eigen keus hoor.

Deel Deze Pagina