Laatste 5 weken aftellen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MyMiracle, 1 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hier nog alles rustig. Slaap slecht snachts, veel rugpijn en af en toe zeurderige menstruatiekrampjes. Maar er gebeurt nog niks helaas. Ik heb nu wel t idee dat ik overtijd ga lopen, we wachten af. :)

Hoe is t met jou?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    @Yasminn ze zit nog steeds, "and so my watch begins" is t motto hier in huis bijna. Paar dagen energie en bewegingsvrijheid, melkbui heeft weer plaats gemaakt voor de jus d'orange, man wordt gek van de opruimwoede in 3e versnelling. Hoe gaat het bij jou?

@Ciprilla: dat is balen en weer afwachten hopelijk zet t door.

3. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Spannend meiden. Balen dat je slecht slaapt ciprilla. Hier helaas ook. Hopelijk zet het snel door en loop je niet overtijd. @ Vero: lkkr aan de schoonmaak dus. Hier gaat wel kan steeds minder, gister weer steken en slaap slecht.

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    Gisteren mn man nog ff twee ladenkasten in elkaar gezet en de kledingkasten omgegooid en nu sinds 06:00 klaarwakker met zo'n onbestemd onrustig gevoel wat ik niet kan plaatsen. Fysiek niks bijzonders behalve zere voetjes van gisteren, kleine doet ook normaal.

5. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dat schoonmaken en opruimen herken ik wel. Helaas kan ik lichamelijk dat allemaal niet meer aan.

Vannacht zo slecht geslapen, had comtinue rugpijn en pijn in mn bekken. Om half 6 uiteindelijk maar gaan douchen. Ik hoop vanmiddag nog even te kunnen slapen. Later in de middag ook nog controle verloskundige. Hopelijk mag ik de volgende afspraak gestript worden of ze is er dan al. :)

6. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Hoi meiden, Hier ook slechte nacht gehad. Heb een geen weeen maar een heel erg druk van onderen dat als messensteek voelt. Vannacht veel harde buiken ook.

Ciprilla, Ik hoop dat ze er dan al is. Over 2 dagen ben je 40 weken. Ze mogen nu wel komen hoor!! Mijn nicht was ook zwanger scheelde 5 dagen tussen zij is afgelopen vrijdag bevallen. Vraag me echt af wanneer het gaat beginnen.

@Vero: Dat schoonmaken herken ik ook wel, alleen is het voor mij gevoel steeds niet genoeg. Ben vandaag ook echt heel moe. Wil slapen en echt futlooss pff. merk gewoon dat ik niet meer kan maarjaaa.
    Wie weet Veroo misschien voortekenen hihihi.

7. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    @ciprilla dat wordt inderdaad dan wel tijd ja, weet me met bijna 37 weken al geen houding meer te geven laat staan over 3 weken! Pfff!

@Yasminn voorlopig zit ze nog steeds. Dat poetsen en schoonmaken gaat hier ook niet al te best mn lijf straft me gewoon af. Vandaag even collega's paar uurtjes geholpen via VPN maar concentratie vasthouden is erger dan fysiek ben ik achter. T is geen doen, lag om 16:30 gestrekt ik was kapoooot.Nu ff wakker want mevrouw is in dr nachtelijke fitness modus, straks weer verder slapen...

8. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yasminn, is de baby al ingedaald? Dat kunnen die messteken zijn. Hoe is het vannacht gegaan?

Hier iets beter kunnen slapen, wel veel harde buiken en rugpijn gehad. Met 41 weken gaan ze kijken of ze me kunnen strippen. Natuurlijk hoop ik dat ze eerder komt. Het rommelt flink, nu weer last van wat zeurderige menstruatiekrampjes.

Vero, concentratie is hier ook ver te zoeken. Ik kan moeilijk gesprekken bijhouden of een boek lezen. Echt een gekke kwaal.

9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    @ciprilla waarom doen ze dat pas bij 41? Strippen is toch veilig?

Toch wel grappig dat die ukkies ons in volle spanning kunnen laten zitten. Ik heb nu ook steken en die kleine is ineens onrustiger, vervolgens hou je de klok als een havik in de gaten. Hopelijk blijft t een beetje rustig want uitgerekend vandaag heeft papa to be een belangrijke vergadering en ik moet nog ff paar uurtjes meehelpen. (oftewel een perfecte dag voor Murphey's law)

10. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Volgens mijn vk is strippen pas effectief vanaf 41 weken. Dat is hun beleid, dus ik heb meteen om een stripafspraak gevraagd voor als ik 41 weken ben. En dan moet je natuurlijk ook nog iets van ontsluiting hebben anders lukt het alsnog niet.

11. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @ciprilla, Ze is al helemaal ingedaald en zit vast. Ik weet dat het daardoor niet komt. Denk zelf omdat ze is ingedaald en vastzit wanneer ze beweegt de druk heel groot wordt en dan die steken krijg. Denk af en toe ze komt er zo uit Maarja ging het maar zo makkelijk hè. Hopelijk ben je al bevallen voor 41 weken en anders wel een fijn vooruitzicht dat ze dan iets gaan doen. @vero: echt hè spannend. Al neem ik het niet meer serieus stap wel gelijk onder de douche om te kijken of het dan toe gaat nemen. Is dit jullie eerste kindje ? Hier tweede was bij de eerste met 39.6 bevallen. Had dag ervoor beetje bloeding en lichte krampen waar ik wel mee kon slapen. Volgende ochtend nog steeds en die namen langzamerhand toe. Dacht steeds is het begonnen? Vk gebeld die zei neem paracetamol ga liggen. Toen werd t steeds ongemakkelijker en ging maar huis poetsen voor afleiding . Nou uiteindelijk thuis bevallen omdat vk niet is komen kijken ondanks ik heb gebeld daarna nog 2x. Nee kon niet begonnen zijn moesten om de 5 minuten komen en lang aanhouden. Maar nu dus heel steken voorweeen ook waardoor ik denk als ik het maar echt herken. Maargoed drm gelijk douchen. Mijn baby schudt in de avond mijn buik heen en weer doet pijn auwwww. Hebben jullie dat ook ? Nooit gehad dat ik dit ging zeggen, ben ook bang maar wil me meisje wel geel graag zien nu.

12. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    En bevallen hahahahah. Piep straks wel anders met de pijn.

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    @Yasminn het is inderdaad onze eerste dus ik heb werkelijk geen idee wat me te wachten staat. Harde buiken of drukker kind zijn geen indicaties hier, dat is al weken zo. Vandaag (woensdag) 37 weken gehaald, nooit verwacht ben nu recordhouder in de familie met langstdurende zwangerschap. Iemand nog tips tegen voetjes die in je maag gepropt worden? De antagel houdt t niet meer en slapen moet meer zittend dan liggend en dat krijg ik echt niet voor elkaar (ja wellicht als je op t punt van volledige uitputting komt maar dat wilde ik liever niet bereiken)

14. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @veroo: Nou helaas maakt het niet uit of het eerste of tweede is met het herkennen van weten. Gister in de middag beetje bloed verloren en kreeg vanaf 4 uur weeen, werden steeds meer maar waren wel te doen. Toen kreeg ik rond 23:00 uur een drukgevoel van onderen. Dus zijn voor de zekerheid naar ziekenhuis gegaan. Het heeft helemaal niet voor ontsluiting gezorgd. Waar die pijn dan nu vandaan komt weten we niet. Ze zeggen kan begin zijn maar ook gwn oefenweeen. Was gwn echtt verbaasd in shock. Al die pijn en dit is niet het echte werk. Dus voel mezelf ook nu momenteen echt een watje maar deed echt pijn. Hele nacht ook harde buiken en nu krijg ik af en toe een krampje maar niet meer als gister. Snap er dus echt niks meer van. Sorry lang verhaal maar moest t ff kwijt

15. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @Vero; Vervelend van de voetjes, terug duwen hahaha neejo grapje. Misschien even een andere houding aannemen. Vervelend he niet kunnen slapen. Ik voel me momenteel gevangen in me lichaam . Ik heb ook best een grote buik moet ik zeggen. Nou yeah 37 weken vanaf nu mag ze echt komen dan, is alleen maar beter dat je 37 weken heb gehaald. @ciprilla: Hoe gaat het met jou? Al wat meer steekjes/krampjes of miss al bevallen :)

16. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Yasminn vals alarm, wat vervelend. Zoals je het omschrijft zou ik ook denken het begint. Nog even geduld meis en je bent geen watje hoor. Ik denk dat die krampen nual best pijn kunnen doen. Jammer dat het voor geen ontsluiting of iets heeft gezorgd.

Vero, voetjes heb ik nooit echt in mn maag gehad. Wel tegen mn ribben. Dan veranderde ik gewoon van positie. Dus van linkerzijde naar rechterzijde. En soms bewoog de kleine dan mee.

Vannacht paar uur last van een rommelde buik gehad. Wat krampjes, harde buiken en vooral veel steken in mn liezen. Iemand idee wat dat is? Ik heb nu weer een zeurderig gevoel boven mn schaambot. Zo vermoeiend die laatste onzekere dagen.

17. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    @Ciprilla, Ik denk dat het gerommeld is bij jou, en hopelijk zijn goede voortekenen voor een naderende bevalling. Spannend, hoe voel je verder? Heb je zoiets van ja wil echt dat ze nu komt of gaat het nog wel? Kan elk moment gebeuren.

Ja, helaas vals alarm maar ben echt in de maling door me lichaam. Heel gek maar heb nu ook bijna geen steken meer. wordt afwachten maar vindt het lastig wanneer ik het serieus moet nemen nu. Denk dat ik wacht tot de weeen echt om de 5 min komen en 1 minuut aanhouden.

Ik ben zaterdag 3 december zelf jarig, ihihiih

18. ciprilla

ciprilla Fanatiek lid

1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Van mij mag ze echt wel komen nu. Puur omdat het lichamelijk gewoon bijna niet meer te doen is. Ik heb bijna continue pijn. Zitten, lopen, liggen alles is pijnlijk. Maarja ik wil ook niet ingeleid worden dus ik houd het nog even vol. Positief blijven denken is soms moeilijk, ik moet er op vertrouwen dat ze vanzelf komt.

Ja ik denk dat je echt moet gaan letten op de regelmaat waarin de krampen komen en om de zoveel minuten. Als ze een uur lang om de 5 minuten komen dan is het echt begonnen volgens mij. Hopelijk houd je lichaam je niet nog een keer voor de gek. Zou trouwens wel een mooi kadootje zijn toch! :)

19. Yasminn

Yasminn Fanatiek lid

27 jun 2012
    1.121
    0
    36
    Ja, herken het helaas ook hoe je je voelt. Ik wil
    Ook liever niet ingeleid worden hopelijk komen de kleintjes snel. Zeker zou een heel mooi kado zijn. We zitten echt in wachtmodus. Volgende x ga ik echt wachten tot t om de 5 min komt idd.

20. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.038
    15.073
    113
    @Yasminn ja die voorweeën kunnen flink heftig zijn, die had ik vorige week te pakken gedurende 35 uur en die interval werd ook mooi kleiner en ik maar denken yeaaaaaaaaaaaah, helaas. Was wel nuttig, maar niet voor de ontsluiting. Misschien dat de kleine bij jou ook weer ff een stukje verder gezakt is, ik had op een gegeven moment in elk geval t gevoel dat ze bijna bij mn knieeën kwam. Maar het zijn echt van die geintjes die je volgens mij na een tijdje ECHT niet meer kan waarderen.

Hier komt de VK eerst controleren en daarna mag ik pas naar t ziekenhuis. Inderdaad uur lang weeën die 1 minuut duren en om de 5 minuten komen. Als je dr nog doorheen kon praten was dr niks aan de hand, maar goed dr zijn ook dames die op magische wijze ineens op volle ontsluiting komen en t tot dat moment niet eens doorhadden. Of gelijk met een weeënstorm voorbij komen denderen. Mijn moeder sliep door de eerste 6cm heen, die dacht dat t de suikerpinda's waren die dwars zaten. Dus echt veel houvast heb je ook niet.

Kleintjes geef gewoon even duidelijk aan wat de bedoeling is, flinke plons vruchtwater ofzo, de mama's worden ongeduldig en tureluurs van al die vage signalen (om van de zenuwen van de papa's maar niet te spreken).

Deel Deze Pagina