Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    en frietje .... hoe is de nacht gegaan?
    vk heeft altijd liever dat je langskomt en belt met dit soort dingen
    wel vreemd dat de gyn niet even tijd maakte om te kijken

alesofniets nee de uitzet bekijken ze niet
    ook het kamertje niet
    alleen even een praatje ...
    wat je klaar moet hebben staan
    over bv of fv
    wat de kraamhulp doet etc

2. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Heeeeerlijk geslapen vannacht! en jullie?

3. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Ik heb sinds gister een bed in de woonkamer staan, moet zeggen dat ik in tijden niet zo goed geslapen heb! Bed ligt een stuk beter tav mijn eigen bed. Wel 2x naar de wc, daarna vlot weer in slaap gevallen:)

Het is alleen wel ongezellig, dus ga niet elke nacht beneden slapen.

4. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hier weer lekker een paar uur wakker gelegen. Dacht er goed aan te doen een keer goed op tijd naar bed te gaan..19:00.
    Snachts wakker geworden, en ik kon gewoon niet meer in slaap komen. Ga lopen piekeren...dan besef ik me dat ik de baby al best een tijd niet gevoeld heb, maar proberen wakker te schudden, geen reactie..blijft stil.
    Toen heb ik voor het eerst sinds maanden weer de doppler gepakt om te luisteren, en vervolgens werd ie gelukkig wakker. Sorry ventje:p

Frietje, hoe gaat het nu?

5. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Hallo allemaal

Zal mezelf ook even voorstellen. Ben 26 en word 27 op 11 maart dus hopelijk nog voordat onze kleine man komt. Verder nog geen kids dus erg spannend de eerste :) We liepen in het zh,omdat we eigenlijk geen kinderen konden krijgen door medisch verleden van ml maar na een jaar toch spontaan zwanger :) ik weet nog goed dat ik op dit forum het 'laatste 10 weken afteltopic' zag staan en nu ben ik zelf al 33.2 weken. Nog 2 weken werken en dan kan ik ook gaan genieten van mijn verlof. Kamertje is op een paar decoratie items klaar, omdat mijn man fulltime werkt en ook nog een HBO opleiding doet hebben we eigenlijk geen tijd samen. Een geruststelling dat het kamertje iig klaar is :) Vorige week de groeiecho gehad en gisteren nog controle en alles is prima. Kan het nog steeds niet echt geloven dat dit geluk voor ons weggelegd is maar dat zal wel komen als de kleine er is.

Ik ga genieten van jullie verhalen en ervaringen. Veel succes met de laatste lootjes allemaal.

6. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Goedemorgen meiden,

Wat fijn dat sommige al beter hebben geslapen, super! En die Dopper lijkt mij geen slecht idee voor het geval je zekerheid wil aan de andere kant kan het ook onrust geven lijkt me?! Fijn dat de baby in ieder geval wakker werd MamaZE. En welkom CreaBea bij het aftellen en mee kletsen.

Ik was eerst een maart mama (10 maart) maar word waarschijnlijk een februari mama. Eens naar de sterrenbeelden kijken of ze nu nog steeds een vis blijft of watermanagement wordt. Ik heb daar geen verstand van hihi....

Voel me al stukken beter dan gister. Nog steeds last van de ongemakken onderin maar was zo moe en vannacht weer zo onrustig dat ik vanmorgen besloten heb een warme douche te nemen en nog lekker lang in bed te blijven liggen.

Gister heeft de VK dusdanig hard op mijn buik gedrukt (nou ja buik eerder mijn schaakbord doormidden geduwd) dat ik de hele nacht buikpijn heb gehad. Dit deed ze om het 'hoofdje of waren het de schouders' te voelen (dat zei ze letterlijk) de baby blijkt al flink laag en vast in bekken te zitten. Al snapte ik dat niet want afgelopen vrijdag was de rug nog links en nu rechts?! Of ik luister gewoon niet goed. Ik kon in ieder geval niks meer van de echo maken en ze konden zelfs het hoofdje niet meer goed zijn ivm mijn bekken. Was vannacht weer lekker bezig geweest maar het hoort erbij en ben gelukkig niet gebeld door de gynaecoloog dus het zal wel spaak lopen met mijn bloeddruk.

Wat frappant is want de verpleegkundigen reageren nogal shocked als ze mijn bloeddruk zien (96 onderdruk) maar vooralsnog mag ik elke keer weer naar huis. Opzicht wel fijn want hier kan ik lekker in bed of op de bank liggen en bijkomen.

Ben stiekem nu wel heel erg blij dat de baby nu vrijdag of van de week gehaald word want nog meer van die nachten trek ik niet mijn energie is 0,0 en dat terwijl ik helemaal niks doe (of mag doen). Maar vind het eng en spannend tegelijk.

Vandaag lekker filmpjes kijken, dutjes doen en ouders van nu lezen die weer in de bus zat :)

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Hey dames fijn dat jullie weer heerlijk geslapen hebben me too!
    Ik ga wel pas om 1:00uur naar bed eerder lukt me niet heb teveel energie.
    Vandaag alweer 36 weken wat gaat de tijd toch snel begin m nu wel te knijpen.
    Bedzeiltje heb ik in iedergeval in me bed geplaatst en vluchtkoffertje ga ik vandaag maar eens in orde maken.
    Fijne dag dames

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Welkom CreaBea :)

Spannend Frietje!!! Wat een heerlijk uitzicht! Maar inderdaad een hoge bloeddruk zeg, ik heb het tegenovergestelde...jou onderdruk is mijn bovendruk. Onderdruk is steeds rond de 50.
    Ja de doppler kan wel geruststelling geven, zeker nu. Als ik hem en niet had gevoeld en z'n hartje niet had kunnen vinden, had ik wel direct gebeld. Gelukkig was het hartje heel duidelijk en voelde ik hem daarna heel goed.

Nesteldrang wordt ondertussen bijna dwangmatig..elk dingetje moet nu direct opgeruimd worden, arme man en dochter:) En behalve een vluchtkoffertje voor mezelf, de baby en onze dochter, bedacht ik me net...ik moet ook een 'vluchtplan' maken hahaha.
    Niet om de belangrijke dingen, onze dochter regelen we gewoon op het moment zelf, dat vergeet je natuurlijk niet;)
    Maar meer zodra de bevalling begint, dat alles..maar dan echt alles op orde moet zijn. Dus nog even gauw de wc's schoonmaken, laatste prulletjes opruimen, stofzuigen en even gauw dweilen, maar meteen alle prullenbakken voorzien van een nieuwe zag, nieuw stofzuigerzak, wcrollen aanvullen etc etc etc. Ik gebruik nu ook allen gewone vaatdoekjes voor de stoomreiniger, omdat de doeken die er bij horen schoon moeten blijven voor de kraamverzorgster..ja echt heel erg:):):) en het is ook totaal niets voor mij!
    Zal vriend blij mee zijn...met die "onzin" hahaha

9. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    Haha herkenbaar die nesteldrang MamaZE, zojuist hier de eetkamer bank en stoelen weer omgedraaid en kleedje anders neergelegd. Alleen begin ik eraan maar lukt het mij niet om het af te maken dus manlief komt elke keer in een woonkamer waar opeens stoelen in het midden staan :p

10. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    en frietje
    hoe is de nacht gegaan?
    maar dan wordt je al erg snel ingeleid toch?
    krijg je dan ook longrijpingsspuiten?
    of is dat niet nodig?

11. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    Als het goed is mag het kindje met 37 weken zonder consequenties komen. Maar pin mij er niet op vast. Heb de VK en de gyn al de nodige vragen afgevuurd en zij praten erover als een standaard handeling maar ik heb er echt met de dag minder verstand van ;)

Ik word of morgen ingeleid (om half 11 de afspraak) of na het weekend met 38 weken. Vannacht weer niet gelukt om te slapen (vocht, misselijk, steken in buik) maar nu hebben ML en ik ook nog de nachtelijke strubbelingen. Ik geloof dat hij het allemaal maar wat spannend vind en nu doet hij ook geen oog meer dicht en als hij dan al eindelijk in slaap valt dan gaat dat gepaard met luid snurken, uiteraard op het moment als het mij dan eindelijk lukt om te slapen....

Heb ook al bijna drie dagen lang nu al last van extreme winderigheid :) en dan met name in de nacht... De baby is goed op mijn darmen aan het bouncen dus die geef ik voor nu de schuld. ;)

Hoe gaat het met jullie meiden, de nesteldrang, het slapen, de baby????!

12. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ohhh spannend Frietje!! Lijkt me een heel apart idee, om te weten dat de baby er waarschijnlijk volgende week echt is. En ja, ik heb 'daar' ook heel erg last van, hoop dat het meevalt tijdens de bevalling:)

13. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Winderigheid? ik loop leeg. Hihi

Zijn jullie ook zo benauwd. Poeh ik krijg bij vlagen gewoon geen lucht.
    Wederom een waardeloze nacht gehad.

Hoe zijn jullie mannen op het moment? die van mij is erg prikkelbaar. Mag hem niks vragen. Overal wordt chagrijnig op gereageerd. Dus sta met pijn en moeite het huishouden te doen. Hij heeft meer ontspanning nodig zegt hij dmv klussen in het huis. Hallooo en ik dan? Maar heb ook geen puf om weer de discussie aan te gaan.

14. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    ML is extreem zenuwachtig. Hij doet nu geen oog dicht dus is sinds deze week een spontane thee drinker? En gaat dan rond een uurtje of 1 slapen, hij is momenteel niet heel spreekzaam, heeft de ziekenhuis tas elke avond wel 3 pX doorgenomen inclusief zijn lijstje op zijn mobiel, en snurkt onwijs! Ook hij moet er opeens snachts uit voor een wc bezoekje (gezellig solidair van hem).... Ik denk dat hij morgen heel spannend vind met name omdat ze misschien morgen anders volgende week hebben gezegd. Dus zijn emoties lopen een beetje door elkaar heen hihi ;) Oh en hij lijkt opeens ook wel last te hebben van vergetelheid :p

15. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    haha herkenbaar vd mannen!
    hier ook een erg prikkelbare man
    snel sjaggie en ook vergeetachtig
    en natuurlijk ligt dat allemaal aan mijn zw schap

hier vriendin met 38+3 ks gehad
    maar de longetjes bleken nog niet rijp
    dus kindje ademde niet bij de geboorte
    en erna is hij 2x gereanimerd
    nu nog extra zuurstof wat hij krijgt
    kwam bij 1 op 100.000 kindjes voor dus pure pech
    maar laat je idd goed informeren frietje

echt spannend dat het al bijna zover is!

16. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Gouda
    Oh wauw, ze hebben er niks over gezegd... Dat baby theoretisch gezien welkom is met 37 weken. Het is al bijna vrijdag ochtend spannend! Ben echt aan het aftellen ;) al zou het wel een teleurstelling zijn als we er morgen zijn en dan toch weer naar huis moeten en een nieuwe afspraak moeten maken voor na het weekend aan de andere kant denk ik, ze willen toch niet dat kindje in het weekend komt... Ben benieuwd.

17. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

spannend hoor Frietje, Hopelijk mag je morgen blijven.

Mijn man is al de hele zwangerschap zo zenuwachtig.. Met slapen wordt meneer nooit van iets wakker. Kan dan een hele disco houden naast zijn hoofd. Als ik nu al zachtjes kreun (met omdraaien) is meneer gelijk wakker en vraagt wat er aan de hand is en of hij iets kan doen.. De bezorgdheid is wel heel lief bedoelt, maar soms ook heel vervelend. Hij "eist' antwoordt en dan ben ik weer wakker. hahah

Vandaag naar het ziekenhuis geweest.. Blijft me verbazen dat ze naar aanleiding van een vragen lijstje kunnen weten wat ik mankeer.. Ach de verwijzing is binnen. Dinsdag al een vervolg afspraak.

18. Bitterkoekje

Bitterkoekje Actief lid

24 jun 2013
    127
    19
    18
    NULL
    NULL
    Spannend Frietje!

Mijn vriend heeft gelukkig (nog) nergens last van.
    Ben ik ook wel blij om, want als hij nerveus is zal ik dat helemaal worden.

Vandaag voor het eerst naar het ziekenhuis geweest om een dossier aan te maken.
    Heb een uur aan de ctg gezeten. Mijn vriend vond het uiteindelijk maar niks... Die had zin in een peuk....;) Tja dat wordt nog wat tijdens de bevalling zelf... Dan zullen we wat langer in zo'n kamer zitten...
    De baby was nog niet volledig ingedaald maar had al wel 1 cm ontsluiting. Degene die mij hielp kon het hoofdje al voelen.
    Ook had ik volgens de ctg al oefenweeen , maar daar heb ik niks van gevoeld.
    Ik ben blij dat ik nu in het ziekenhuis ben geweest. De bevalling lijkt me al spannend genoeg.... Denk dat het zweet me uitbreekt als het eenmaal zal beginnen... Het geeft me nu wel een goed gevoel over waar ik terecht kom straks.

19. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend fietje!! Hopen dat morgen een mooie dag wordt voor jullie!!

Ik moet nog ee hoop terug lezen..ben al heel de week knock out.
    Begon maandag met mezelf zooo moe te voelen en dinsdag storte ik echt in.
    Twee nachten aan spugen geweest. En nu voel ik me verder goed alleen zo slap als een vaatdoekje. Bah!!! Ik kan niet eens de energie vinden om uit me bed te komen. Snachts slaap ik mega slecht en het lijkt wel of de harde buiken de hele dag door gaan bah!!

Ik hoop snel weer op te knappen..zou zaterdag naar de Negenmaandenbeurs gaan...had vandaag fotoshoot die al afgebeld. Baal zoooo!!

Ik ben soms beetje bang dat baby te vroeg vaat komen...en moet nog alles wassen en strijken en de kamertje nog gezellig maken.
    En nog een knoffertje klaar zetten voor als we naar ziekenhuis moeten en voor me kleine meid ook een tas met spullen voor als ze opgehaald wordt.
    Pfff ik hoop dat ik morgen weer beetje beter ben...of meer energie. Weet nou niet of het een griepje is of gewoon met de zwangerschap te maken heeft.
    :(

20. Michelle27

Michelle27 Actief lid

27 apr 2013
    186
    19
    18
    Vrouw
    Drenthe
    Goeie morgen iedereen!

Ik moet even mijn onrust kwijt... Nu de laatste weken zijn aangebroken word ik steeds zenuwachtiger. Ik ben echt onrustig.
    Het zou zo maar over 2 weken kunnen komen. Of over 5.
    Ik vind het best spannend allemaal. Hoe zal de bevalling gaan? En wat voor soort kindje zullen we krijgen? Wordt het zwaar of valt het me juist mee?
    Zo gaat het de hele tijd in mijn hoofd. Moe word ik ervan.
    Ik ben nu ook met verlof dus ik zit veel thuis. Ik ben ook snel moe dus erg vind ik het niet. Maar ik verveel me eigenlijk ook wel snel.
    Aan de ene kant kan ik niet wachten tot ik weer moeder word, maar aan de andere kant vind ik het dood eng.

Deel Deze Pagina