Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113

Oh dus ze laten niks zien? Want gisteren lieten ze me.echt alles zien en uitleg dat stelt je dan ook gerust. Maar niet van ja het is goed ga maar naar huis.
    Ben natuurlijk wel.blij dat t goed is maar ik voel me nog steeds ongerust omdat ik niks heb gezien.
    mijn man zei dat op sommige momenten 180-190 was. Dat is toch behoorlijk hoog.

2. Michelle27

Michelle27 Actief lid

27 apr 2013
    186
    19
    18
    Vrouw
    Drenthe
    @essie28:
    Ik denk niet dat ze je naar huis hadden gestuurd als het niet goed zat ofzo.
    Heb je de verloskundige al gebeld?
    Voelde je echt minder leven dan? Ik vraag me dan af in hoe verre het minder is voordat je aan de bel moet trekken. Ik had vandaag ook het idee dat ik minder bewegingen voelde. Alleen vanmorgen heel druk en daarna af en toe is.terwijl die normaal gesproken best druk is in mijn buik. Ik maak me er niet heel druk over hoor, maar toch let ik er dan wel meer op en ben ik blij als ik hem voel.

Ik ben nog steeds wel gespannen en zenuwachtig nu de bevalling steeds dichterbij komt. Morgen ben 37 weken en dus voldragen. Heel erg fijn idee, maar ook wel eng want het kan ieder moment gebeuren.
    Ik ga er nog niet vanuit hoor, maar het kan wel!
    Ik heb ook wisselende stemmingen de laatste dagen. Snel huilen of boos. Echt vervelend. Maar ja, het zal er wel bij horen denk ik dan maar.
    Alles staat al klaar, tas en box hebben we dit weekend klaar gezet. Heerlijk idee, geeft me veel meer rust. Alleen heb ik nu dus niks meer om te nestelen. Haha

Hoe is het met de bevallen dames?

3. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    hier ook al 4x ad ctg gelegen voor minder leven
    je voelt zelf het beste of het minder is of niet
    en onze vk geeft duidelijk aan te bellen als dit zo is
    dan controle bij vk en erna ctg op zh
    en die willen je graag de dag erna weer zien
    en beoordelen per dag of je mag gaan of niet

dat is wel hoog ja essie ... heb je nog gebeld?
    nee geen uitleg gehad verder
    is er wel een vk geweest of gyn om het te beoordelen?

4. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou na een vreselijke nacht niet geslapen te hebben en vreselijke jeuk...vanmiddag gebeld met de verloskundige. Ik mocht direct langskomen. Omdat de jeuk voornamelijk op handpalmen en voeten zit kan het iets te maken hebben met de lever en galzouten...werd mij verteld. Ook wel zwangerschap cholestase genoemd.
    Door de verloskundige direct doorgestuurd naar ziekehuis. Daar werd ik gelijk aan ctg gelegd voor hartfilmpje van de baby, bloeddruk meten van mij en tevens de bewegingen van de baby bekijken. Daarnaast werd er urine bekeken op eiwitten en bloedgeprikt voor lever nieren en galzouten. Na uur ctg was alles met baby goed. Mijn bloeddruk ook. Onderdruk iets hoog maar niet schokkend. Lever en nier waarde waren goed. Dus geen zwangerschap vergiftiging. Urine was ook goed. Dus nu de galzouten afwachten dat weten we dinsdag pas.
    Nu gaan we weeer de molen in bij de gynaecoloog. Donderdag heel de middag worden we zoet gehouden eerst weer een ctg van de baby. Dan gesprek met gynaecoloog hoe nu verder en dan een groeieho om te zien hoe de baby groeit. Dan gesprek met dermatoloog kijken of hun wat kunnen betekenen in de jeuk. Volgende week dinsdag weer ctg van de baby en tevens dan de uitslagen van de galzouten. En dan gaan we weer verder zien. Alles weer afwachten dus.
    Dus we wachten die uitslagen even af....vanuit daar gaan we weer verder alles bekijken.
    Ik ben heeeel benieuwd wat er uit de test komt en hoe alles nu verder zal gaan.

@essie toen ik vanmiddag aan ctg werd gelegd...voor eerste keer. Legde ze me wel uit wat er op het scherm dus allemaal gebeurde...dus wat wat is.
    Hartslag is mooist tussen de 110-160 indd. Bij mij zag je heel soms ook even een uitschieter naar de 180...dit was dan heel even en daarna direct weer laag. Niks om zorgen over te maken zeiden ze. Verder dat het zo versprong was beter als dat het constant op het zelfde zat zeiden ze. Ik heb ook niks meegekregen hoor. Ze hebben overleg gehad met gynaecoloog en daarna gezegd tot nu toe alles goed dus je mag naar huis. Voor mij dus donderdag weer ctg en dan dinsdag weer met de uitslagen van de bloedonderzoek op galzouten.

5. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik voelde zaterdag al minder beweging en zondag totaal niks ook niet als ik in me buik ging drukken en dat was zo raar want ze is normaal heel actief. Ik wilde niet meteen bellen waarom weet ik ook niet maar ben niet zo een beller. Dus maandagochtend weer weinig beweging en toen heb ik gebeld ik mocht gelijk langskomen. Toen was de hartslag beetje hoog 170-180 ze stuurde mij naar t ziekenhuis aan de ctg zakte hartslag eerste 5 min naar 90-100 en daarna was t weer te hoog en daarna goed. Dus er moet wel wat gebeurd zijn het zat niet goed dat weet ik zeker.

En ja vandaag zeiden ze dat t goed is maar mn man zag wat anders aan de monitor. Ik vind t gewoon niet leuk ik wil zekerheid hebben en wil me nieet meer druk maken.

6. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Wel fijn dat alles goed was en ben je nu in behandeling bij de gynaecoloog ipv vk?
    Het zou inderdaad fijn zijn als ik ook mee kon kijken naar dat filmpje. Misschien klink ik ook wel raar en moet ik haar gewoon vertrouwen het is haar vak maarja ben zo ongerust.

Hoop dat bij jou ook alles in orde is met de galzouten.
    En dat de jeuk snel verdwijnt.

7. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Jawel er kwam een verloslundige die zei dat alles goed was en dat ik naar huis mag.

8. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Hoi lieve dames,

Korte kleine update van ons... Wij zijn super blij met de geboorte van onze dochter E.lfi E.lisabeth F.lorine de bevalling is anders gelopen dan gepland.

Maandag / gister inleiding gehad, niks geholpen na verschrikkelijk pijnlijke nacht en misselijk 3CM ontsluiting en vliezen gebroken. Wilde eerst zonder verdoving maar iol met ziekenhuis toch voor een ruggenprik gegaan. Wat was en is dit fijn!!! Vanmorgen door de VK helaas om 14:00 uur weeën opwekkers op maximaal maar bij elke wee ging hartje van E.lfi down. Na bloed punctie in dr hoofde ging het heel snel. Kreeg een spoed keizersnede omdat ze aan het verzuren was. Binnen 10 min lag ik daar gelukkig is alles goed gekomen maar we moeten/ ik moet komende 3/4 dagen wel in t ziekenhuis verblijven ivm de keizersnede. Update / uitgebreid verslag volgt nog. Maar we zijn wat dol en trots op onze kleine meid :)

9. esstur

esstur Lid

28 apr 2011
    28
    0
    0
    friesland
    hoi meiden, zijn jullie ook zo moe? Ik slaap vanaf half elf tot negen uur, slaap `s middags twee uurtjes en om half negen val ik zo wat om van de slaap. Door die moeheid heb ik nergens zin in. Het huishouden en koken etc kan me allemaal gestolen worden. Ik heb ook geen last van nesteldrang tot ergernis van manlief. Die had gehoopt dat ik 3 keer per dag stond te poetsen haha. Verder nergens last van. Hoor vaak pijn in de rug en maagzuur maar dat heb ik niet. Ben vanavond voor het eerst wel bijna flauwgevallen. Maar was ook wel een beetje mijn eigen schuld. Ik stond te snel op dus viel een paar sec weg. Maar het aftellen is zo zuur! Ben iedere dag aan het wegstrepen..Maarja, dit is mijn eerste kindje dus het is zóó spannend! Kan echt niet meer wachten.

@Frietje gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. Maar wat naar dat het anders is gegaan dan je had gehoopt. Geniet lekker van elkaar.

10. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Frietje van harte!!!!

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Frietje gefeliciteerd!

Ik ben gisteren weer goedgekeurd door de gynaecoloog. Baby lag zelfs in mijn bekken! weliswaar niet vast maar zover is de eerste nooit gekomen!

12. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Wat een leuke topic! Ik kom graag mee kletsen.

Hebben jullie ook zo een last van nesteldrang?
    Hier wel. Alles moet spik en span. Heb de afgelopen welen behoorlijk wat gedaan. En ben nog bezig. Maar zo gaat de tijd wel wat sneller. Slapen gaat hier niet meer zo lekker. Van alles doet zeer. Het is nog even...

13. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Frietje, van harte!! Lekker genieten nu!

14. ananas83

ananas83 Actief lid

13 jun 2011
    197
    0
    0
    Frietje gefeliciteerd!! Heftig zo die bevalling, maar gelukkig Hennie nu je kleintje lekker in je armen!

15. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    @Frietje, gefeliciteerd met je dochter! Wat een mooie naam:) Hoop dat je spoedig hersteld na je ks.

@Sonkal, maar goed dat je gebeld hebt! Benieuwd wat er uit de uitslag komt volgende week.

@Essie, vervelend dat ze tweede keer niet meer goed uitlegde hoe en wat. Als je onzeker bent, zou ik gewoon even naar het ziekenhuis bellen en uitleggen dat je wat onzeker bent over de hartslagen die je man zag, en vragen of het even uit willen leggen. Kan gewoon over de telefoon, maar dan kan jou wel geruststellen.

Ik twijfel af en toe ook of de mijne nog wel genoeg beweegt. Voel haar wel elke dag ´s ochtends, ´s middags en ´s avonds bewegen, maar niet meer zoveel als daarvoor. Maar dit zou ook kunnen komen daardoor de bewegingen wat kleiner worden door minder ruimte, toch?
    Verder sinds gisteravond steeds enorm veel pijnlijke steken mijn kruis (en erg veel harde buiken), voelt een beetje als blaasontsteking, maar moet niet vaker plassen ofzo. Zou dit indaling zijn?

16. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    ja ik vond dat ook heel vervelend maar ik ga morgen naar de vk zij krijgen ook verslag van t ziekenhuis dus dan vraag ik het gelijk aan haar. En ik voel me ook weer beter omdat de baby weer lekker aan t bewegen is gelukkig.
    ben wel meteen 2 kilo afgevallen door het zorgen maken..maar dat komt er wel weer aan. Trouwens die steken en raar gevoel in je buik dat had ik ook 2 weken geleden en toen was de baby aan t indalen dus kan goed zijn dat ze bij jou ook aan t indalen is

Frietje: gefeliciteerd schat geniet van je kraamtijd en rust lekker uit!

17. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Gefeliciteerd frietje!

18. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Ik merk dat ik niet meer veel kan lopen.
    Alles begint dan pijn.te doen ben gewend altijd hele afstanden te lopen maar nu lukt dat niet meer..
    Hebben jullie dat ook?

19. esstur

esstur Lid

28 apr 2011
    28
    0
    0
    friesland
    Ja, enorm. Als ik de stad in ga, dan moet ik er echt tijd voor vrij maken. Het is niet meer 'even snel' een boodschapje doen. 20 minuten lopen, 10 minuten bij komen. Ik heb dan vooral last van spierkrampen in mijn benen en dat is heel vervelend. :x Maar goed, het hoort er bij. Hoe dichter je bij je uitgerekende datum komt, hoe minder ver je kan lopen;)

20. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohww frietje heeerlijke om die kleine nu bij je te hebben. Te kunnen zien en voelen. Jammer dat het dan toch nog zo moeizaam gegaan is.
    Laat je nu maar lekker verwennen.

Ja inky ik ben ookmega benieuwd . Voorlopig morgen weer ctg. Spannend!!

Deel Deze Pagina