Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Jaa precies even half uurtje lopen en dan moet ik echt even gaan zitten. Inderdaad spierkrampen en laatste tijd ook harde buiken krijg ik ervan.
    Ben echt een buitenmens maar volgensmij moet ik de komende 3 weken toch echt vaker thuis zitten (haat ik echt vreselijk)

2. Essie28

Essie28 Fanatiek lid

6 jun 2013
    3.850
    1.075
    113
    Waarom moet je weer aan de ctg ? Is dat gewoon uit voorzorg..

3. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Zoooo ik stort inenen in zeg! Zoooo moe! Voel me ook koud/koortsachtig maar heb het niet

4. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Lopen wordt hier ook steeds minder. Ik woon aan het bos, dus ben gewend aardig wat af te wandelen (uren), maar nu echt max 45min en dan spierkrampen in mijn billen en harde buiken.
    Fietsen is nog minder, dan heb ik binnen 5min al harde buik:(
    Maar prober toch elke dag stukje te lopen en boodschapje te doen op de fiets om toch maar een beetje in beweging te blijven. Want ik kan ook echt niet binnenzitten!

5. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja galzouten schijnen dus heel schadelijk te zijn voor de baby.
    Omdat er nog niks bekend is van bloedafname...dat duurt namelijk een week...nemen ze geen risico's en wordt ik extra goed in de gaten gehouden.
    Volgende week dinsdag moet ik dan namelijk weer. Tevens dan bloeduitslagen.

Dus indd allemaal uit voorzorg. Verder is het voor mij ook allemaal afwachten en hoop ik morgen meer duidelijkheid te krijgen bij de gynaecoloog.

6. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Pfff slapeloze nacht. Even klagen.

Ben me toch een potje misselijk. De harde buiken helpen niet echt, sommigen zijn ook best pijnlijk. Mijn slokdarm staat in brand en ik heb zoveel last van gas in mijn darmen. De beeb is ook superactief... Lig al sinds 1u op de sofa. Hoera voor middagdutjes morgen denk ik.

Voila dat is weer even van me af. *gaat nog wat hersenloze tv-programma's bekijken*

7. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Ooh jij kunt liggen! ik ben jaloers

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    #328 Artamesia, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    Jammer dat je er ook zo last van hebt. Hopelijk heb je ook momenten dat het wat beter gaat!

9. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Niks aan he? En als de beeb er straks is is het nog erger... ;)

10. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohw erg he dat niet slapen. Hoe moe je ook bent vreselijk! !
    Van de week 1 nacht met slaappil geslapen jeetje wat was dat lekkker.
    Overdag slapen zit er hier ook niet in met een rond rennende peuter.

11. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Dat geluk heb ik dan wel weer, dat ik overdag kan slapen. Het is vaak maar 30-60 minuten, maar daar knap je toch wel weer van op. ML treft mij ´s ochtends standaard op de bank aan. Ik slaap meestal tot 3-4 uur ´s nachts, en daarna klaarwakker tot een uur of 6.

Baby is gelukkig gister en vandaag weer een stuk meer aan het bewegen, dus dat is weer een zorg minder:)

12. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Een slaappil? Mag dat dan?
    Ik heb last van rusteloze benen. Vannacht niet geslapen. Maar om zes uur staat mijn dreumes wel paraat! En helaas heeft hij nu een niet slaap fase

13. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou wij hebben allerlei extra onderzoeken gehad van de week omdat ik gek werd van de jeuk.

Blijkt nu na allemaal bloedonderzoeken dat ik zwangerschaps cholestase heb.
    Dat wil zeggen dat er te veel galzuren vrij komen en die zijn schadelijk voor de baby.

En ik krab mezelf bijna open van de jeuk...slaap slecht tot niet.

Omdat de waardes dus zo hoog zijn gaan ze zorgen dat de baby dus eerder gehaald wordt. ..dat zal rond de 37 weken zwangerschap zijn.
    Duss het is nu echt aftellen...spannend allemaal!!
    Als de baby maar gezond geboren wordt.

Nu aan de medicijnen om de galzuren naar beneden te brengen en hopen dat de jeuk minder wordt. Hopen dat ik beter ga slapen.

Heb slaappil van de verloskundige gehad. Was voor 1 nacht en ik moet zeggen dat het een heerlijke nacht was.

Nu hopen met deze medicijnen dat het slapen beter gaat....me energie sparen voor bevallen straks.

14. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    wat vervelend zeg al die jeuk!!

en ook alle slapeloze nachten

hopelijk is alles snel weer rustig bij iedereen
    sonkal hoe ver ben je nu als ik vragen mag?

het komt steeds dichterbij :)
    toch spannend weer wanneer het beginnen gaat
    en hoe alles gaat verlopen
    zeker nu we ook al een peuter van 2.5 rond hebben lopwn

15. Sonkal

Sonkal Actief lid

24 mei 2011
    294
    0
    0
    NULL
    NULL

Zeker spannend allemaal.
    We zitten vandaag op 35.4 weken. Zondags is onze week rond. Dus het is deze week zeker alles klaar hebben en opgeruimd.
    Je weet altijd wel dat je richting de uitgerekende dstum komt dat het kan gebeuren maar nu ik weet dat het zeker rond 37 weken is vind ik het ook wel heel raar. En mega spannend.
    Aller belangrijkste is dat de baby gezond geboren wordt.

16. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    @sonkal: indd hopen dat je jeuk wat afneemt met de medicijnen. En spannend allemaal!

Ik ben ook echt zo benieuwd wanneer het gaat beginnen. Raar idee dat het nu zou kunnen komen, maar ook pas over 5 weken. Ik blijf maar gewoon plannen maken en dingen doen, want zitten wachten is ook niks. Maar twijfel wel hoever ik van huis zal gaan. Komende weken aardig wat verjaardagen van familie die niet in de buurt wonen (1,5-2 uur rijden). Gaan jullie nog zo ver van huis??

17. babyboom27

3 apr 2013
    96
    0
    0
    NULL
    NULL
    Morgen 37 weken.... en ik ga nog even heerlijk vijf dagen carnavallen ;)
    Nu kan het nog lekker zorgeloos!

18. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    Eindelijk weer een goede nacht! Wat knap je daar van op!

Vervelend van die cholestase sonkal... gek idee dat je weet wanneer ie komt.

Babyboom je bent gek hihi. Ik moet echt nirt aan carnaval denken

19. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Vervelend al die slapeloze nachten en brakke dagen.. Ik heb meestal wel dat ik na een slechte nacht en dag werken zo moe ben dat ik de volgende nacht slaap als een roosje haha.

Sonkal, ik hoop dat je medicijnen aanslaan! Verlichten die ook de jeuk een beetje? Spannend, nog even en dan hebben jullie je kindje in jullie armen :)

Hier mijn laatste werkdag voor verlof, jahoe!

20. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Aaahhh. Wat ben ik nu jaloers! Ik wil zoo graag, maar mijn lichaam kan niet meer. Dus hier geen carnaval :(

Sonkal. Wat spannend! Nog maar een weekje ongeveer!

@hier. De dagen worden steeds zwaarder. Rugpijn is niet te harde. Alle kwaaltjes die je kunt hebben heb ik.. Nog 30 dagen... Al hoop ik op eerder :)

Deel Deze Pagina