He meiden, wat spannend zeg voor jullie de laatste loodjes. Vanmiddag na paar dagen ziekenhuis eindelijk thuis! Borstvoeding is nu nog even aftasten en oefenen. Vandaag eerste vijf uurtjes gehad met kraamhulp wat een fijne heerlijke meid. De eerste kraamtranen zijn ook al gevloeid was even heftig in het ziekenhuis, de routine daar, de eisen pfff het werd mij allemaal te veel je word echt geleefd in het ziekenhuis. Vandaag een uurtje thuis geslapen, dat ene uurtje voelde aan als vier dagen! Meiden jullie heel erg veel succes met de laatste loodjes. Succes en doe wat jij denkt wat het beste is voor je kindje en lichaam bij twijfel zeker met dit termijn altijd bellen!!! Dikke knuffels.
ik moet even mijn ei kwijt hoor... Ik ben het nu echt zat hoor, die laatste loodjes. Ik slaap zo slecht door de rugpijn, en ik huil ineens super snel om kleine dingen. Ik verlang heel erg naar de baby, maar de angst wordt me soms wel te veel. voor al s avonds. dan voel ik me zo gestrest en zenuwachtig. mijn maag draait er zelfs van om en ik adem heel hoog en snel. echt zo vervelend... ik kijk dan naar de box en dan denk ik: oh jee... straks ligt er een babytje in die continu aandacht wil en waar ik voor moet zorgen. ik schaam me dat ik zo denk. ik snap ook niet waar het ineens vandaan komt... ik had dit niet. ik dacht gister zelfs eventjes: waar ben ik aan begonnen trek ik het straks wel? de gebroken nachten en het gehuil. en gewoon het feit dat ik er de hele dag moet zijn voor zo'n hummeltje. voeden, verschonen, knuffelen en slapen. enzovoort. ik vind het doodeng. En dan ben ik ook gelijk bang dat het niet normaal is om zo te denken en dat het vast een voorbode is voor een postanale depressie.. dus maak ik me daar weer druk om en ben ik bang dat ik mijn eigen kind niet leuk ga vinden. soms wordt ik helemaal gek van mijn eigen gepieker. ik zit nu al bij ieder pijntje te denken dat de bevalling begint. ook zoiets stoms.... want het kan nog weken duren... ik ben zo benieuwd naar hem. en ik kan dan ook niet wachten tot het zo ver is. maar het maakt me ook doodsbang. herkent iemand dit? het lijkt bij mij wel met de dag erger te worden... ik wou nog wel even zeggen dat ik het nog erg fijn vind om hem te voelen trappen, ik voel ook echt veel liefde naar de baby. ook tijdens alle echo's zat ik echt op een wolkje en vond ik hem al de knapste van de wereld. ik snap daarom ook niet waarom ik nu zo angstig ben.
dat is heel normaal michelle die onzekerheid in combi met je hormonen alles komt goed, echt! jullie kunnen het samen
Michelle dat is heel normaal. Hebben heel veel vrouwen op hrt laatst. Je bent vermoeid en het komt ineens echt dichtbij. Het komt echt goed!
Ah Michelle wat vervelend dat je je zo voelt! Maar het komt inderdaad echt goed. Je zult versteld staan hoe vanzelf veel dingen gaan. En je staat er niet alleen voor, samen met je partner en ook de kraamhuilp is er de eerste week. Vertrouw op jezelf, komt ecvht goed!
Ik ben gistermiddag om 16:30 bevallen van onze prachtige dochter Emma (Carine Willemien). Het ging opeens heel snel gister. Ik werd ´s ochtends wakker met wat weeen. Dacht dat dit weer wat voorweeen waren, dus ´s ochtends gewoon nog naar verjaardagsvisite vriendin gegaan. Toen ik daar was werden die weeen toch wat consequenter en bij toiletgang slijmprop verloren en bloedverlies. Toen dus snel naar huis gegaan. Ik was 12 uur thuis, en de weeen begonnen wel goed door te zetten. De verloskundige was er pas om 15:55 want die dacht dat het wel even zou duren gezien eerste kindje. Maar toen ze er was bleek ik al 10cm ontsluiting te hebben. Dus toen heeft ze mijn vliezen gebroken en mocht in beginnen met persen en 30min later was onze dochter er! Dus erg vlotte bevalling Denk dat dit inderdaad het topic van de snelle bevallingen is Nu lekker aan het genieten van onze kleine meid. En ik wens jullie allen nog heel veel sterkte met de laatste loodjes
Gefeliciteerd inky! Inderdaad ook een lekker vlotte bevalling (en ook vrij vroeg!) Geniet maar lekker van je meisje!
Gefeliciteerd inky!! Wat fijn dat de bevalling zo goed en snel gegaan in! Geniet lekker van jullie kleine meid Ik voel me trouwens weer wat rustiger in mijn hoofd. Gelukkig Alleen ben ik sinds gister ziek zwaar verkouden en grieperig. Ik hoop nu dus niet dat de bevalling begint...
Gefeliciteerd Inky ! Ik wil ook zo graag bevallen. ik ben zelf 6 maart jarig zou leuk zijn als ze dan komt..maar ik ga er niet vanuit dat ze met 38 weken komt
grrrr nou ik kom bij de gyn vandaan. Goed nieuws voor de baby, minder goed nieuws voor mij. Baby wordt gigantisch geschat. Buiten de curves... Ze hadden het al over een geplande keizersnede, aargh! Morgen word ik gebeld over het hoe en wat...
@Inky gefeliciteerd!! Lekke genieten van jullie babytje! en wat fijn zo'n vlotte bevalling zeg. Als dat nou de trend is van dit topic... @frummelk ai das minder mooi nieuws voor jou! Jullie mannetje heeft jouw ondertitel iets te letterlijk genomen hihi. Hopelijk durven ze toch een natuurlijke bevalling aan. Op zich niks mis met KS (was mijn eerste ook) maar herstel duurt zo lang en met al een kindje in huis is dat niet wat je wilt. Ik duim voor je! Michelle, beterschap! Hier de eerste verlofdag er op zitten. Toch even weer wennen hoor maar ook wel lekker. Direct maar aan de gang gegaan met wassen van de kleertjes etc. Laatste fase is nu echt aangebroken!
Gefeliciteerd aan degene die al bevallen zijn! Hier duurt het ook niet meer lang, vanochtend vliezen gebroken. Lig nu in het ziekenhuis aan het ctg.
Ja de mijne is ook steeds net iets boven gemiddeld haha dus ze kunnen nog een groeispurt maken..hoop niet dat dat bij mij ook zo is