Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendyvl79

Wendyvl79 Lid

11 nov 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    #41 Wendyvl79, 9 feb 2014
    Laatst bewerkt: 9 feb 2014
    Ik ben wendy, 34 jaar en zwanger van mijn 2 zoon.. uitgerekend op 31 maart, morgen dus 33 weken zwanger.
    Mijn oudste is al 10 jaar. heb een jaar erna een eierstok en eileider weg moeten laten halen, toch nog zwanger ermee geworden, maar helaas miskraam. Na heel veel pijn na de curretage kreeg ik toen een kijkoperatie en bleek dat de enige eileider die ik nog had, zodanig slecht was, dat ik daar nooit geen kinderen meer mee kon krijgen.
    1,5 jaar geleden heb ik een maagverkleining gehad. Ruim 50 kilo mee afgevallen en ik voelde me top!! .. Helaas overleed 7 maanden geleden op 59 jarige leeftijd mijn vader.. het ergste wat me ooit in mijn leven is overkomen, mijn vader en ik waren 1.. onafscheidelijk .. en toen.. toen kwam er een wonder.. nog geen 4 weken later stond ik met een positieve test in mijn handen.. denk dat die ouwe een goed woordje voor me heeft gedaan daarboven!! ..
    de zwangerschap gaat goed, alleen door allerlei stress en omstandigheden in mijn leven, helaas niet veel van kunnen genieten, maar de rust begint wat te komen.

Lang verhaal heel kort gemaakt, maar dit ben ik dus :)

935153_817500394932561_766714429_n.jpg

2. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Ik ga vandaag mijn vluchtkoffertje inpakken. Ik twijfel nog steeds of ik thuis of in het ziekenhuis wil bevallen. Van mijn VK hief ik geen keus te maken van tevoren, maar mag ik het op het moment zelf bepalen. We wonen vlakbij het ziekenhuis dus dat scheelt. Ik heb zelf wel lichte voorkeur voor thuis, want al die toeters en bellen in het ziekenhuis lijken me niks. Maar ML zou het prettiger vinden om naar het ziekenhuis te gaan. Tips?

Wat moet er btw voor de baby mee naar zh? Hoeveel kleertjes? En ook luiers?

@artamesia; ik ben al 13kg aangekomen:$ Best veel (woog voor zwangerschap 60kg), maar ben behalve buik toch niet echt dik geworden.

3. ananas83

ananas83 Actief lid

13 jun 2011
    197
    0
    0
    @wendy: wat een verhaal! Zeker een wonder zeg!!
    @inky: voor de baby zou ik 2 pakjes en mutsjes meenemen, luiers hoeft niet. Hebben ze daar. En als jij graag thuis zou willen bevallen zou ik het daar nog wel ff met je man over hebben. Jij moet de bevallig doen, dus jij moet je prettig voelen bij je omgeving!

@kilo's: +10kg ongeveer, de laatste paar weken gaat het ineens hard :-s

4. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    wauw wendy wat een wonder!
    en wat verdrietig dat je vader het niet meer heeft mee kunnen maken ...
    hopelijk kun je nog een beethe genieten de laatste weekjes

huer nu 10 kg erbij
    zal maar niet zeggen wat ik weeg / woog als ik jullie gewichten zo zie haha
    bij zl 23 kg erbij uiteindelijk
    dus nu nog netjes vind ik zelf
    gaat nu ook hard helaas maar ja ....
    na de bevalling zijn de eerste 10 er ook zo weer af ;)

5. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Wat wij mee moeten hier in ons ziekenhuis: rompertjes, krabwantjes, mutsje, sokjes, en enkele pakjes. Je mag ook zelf een dekentje meenemen. Qua verzorging voor de baby voorziet het ziekenhuis hier alles en dit krijgen we nadien ook mee naar huis. Maar is natuurlijk wel in België. :)

6. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Erg netjes toch van je gewicht?! Die 23 kg van de vorige keer ga je niet meer halen ;)

7. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    @wendy

Wauw wat een verhaal, en wat een mooi geschenk is er nu onderweg! Hopelijk kan je er tussen al je zorgen en stress toch wat van genieten!

8. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Leuk! hier ook al lekker aan het aftellen. de weken vliegen voorbij op deze manier. hebben jullie nog leuke plannen voor jullie verlof? Zal me ook even voorstellen. Ik ben 23 jaar en in verwachting van ons eerste kindje. Ik ben uitgerekend op 31 maart. De zwangerschap gaat hier goed maar ik heb regelmatig een veel te hoge bloeddruk dus ze houden me goed in de gaten. Ze laten het van de volgende controle afhangen of ik nog onder controle van de VK blijf staan. Ik beval sowieso in het ziekenhuis en ben tot nu toe 5 kilo aangekomen.

Dit weekend voelde ik de baby ook wat minder( al ingedaald) maar volgens mij was meneer anders gaan liggen want sinds in een halfuurtje voel ik hem weer. Had de telefoon al in de hand en zat behoorlijk in de stress, niet erg bevorderlijk voor de bloeddruk dus ;)
    Helaas is mijn moeder ziek en ligt ze voorlopig nog wel in het ziekenhuis. Met een beetje geluk mag ze in maart naar huis maar dit kan ook nog wel later worden. En als ze thuis is mag ze ivm bacterieen de eerste twee weken nog niet naar buiten.Maakt me soms wel verdrietig omdat ik weet dat de kans dat ze de eerste weken er niet bij is, best reëel is.

9. mamavanmenno200

mamavanmenno200 Fanatiek lid

16 okt 2012
    1.674
    0
    0
    Steenokkerzeel, BE
    wow er is al veel geschreven op een paar daagjes
    wij hadden gisteren een feestje en vanmorgen gaan zwemmen met Menno dus nu pas tijd om wat te komen bijlezen en reageren :)

@Sanne, ja inderdaad zoon nummer 2 gaan we Berre noemen, vinden we leuk passen bij Menno... had het een meisje geweest had het Stella geworden

Hier ook een stuitligging, maar omdat ik sowieso met ks beval maakt het niet zoveel uit ;)

Ik geniet ook van het zwanger zijn, al vind ik deze zwangerschap zwaarder dan de eerste, maar omdat het bij mij ook de laatste keer is geniet ik dubbel en dik !!

@cc93, bij ons waren het er eerst ook twee, maar 1 vruchtje is vrij vroeg afgestorven...
    Ik was ook enorm in shock toen ik hoorde dat het er 2 waren.. en daarna wel wat verdrietig dat het er toch maar 1 was...

Ik ben Belgische dus hier is het niet zo standaard om thuis te bevallen, dus vragen over klossen ed kan ik niet beantwoorden :D

En ook het verlof is hier anders geregeld denk ik, ik werk tot 17 maart... dus ik stop een kleine twee weken voordat ik moet bevallen

@artamesia, jij bent nog mooi slank amai :) ik zal straks buikfoto plaatsen, die van mij is huge naar mijn gevoel ;)

Ik ben zo'n 9 kilo bijgekomen nu... hoop dat er niet te veel meer bijkomt...

10. Wendyvl79

Wendyvl79 Lid

11 nov 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank jullie wel voor de reacties..

ik ga volgende week het koffertje klaarmaken. Verder is alles klaar hier. het kamertje is prachtig geworden, de kinderwagen staat klaar, alleen de box moeten we nog in elkaar zetten, maar die bewaren we tot laatste moment .. haha zo sta in de weg :D

11. Wendyvl79

Wendyvl79 Lid

11 nov 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    gaat het trouwens allemaal goed bij jullie kindjes? ik krijg volgende week weer een groeiecho (met 30 weken ook gehad) omdat we een wat groter kindje verwachten, buikje loopt 2,5 week voor en hoofdje 3 weken, beentjes zijn wel normale grootte.
    Gyneacoloog zegt dat we ons geen zorgen hoeven te maken en dat we ervan uit kunnen gaan dat het kindje rond de 4 kilo uitkomt, dus niet iets drastisch. Zelf ben ik ook 1.85 m. dus ik zal geen 6 ponders baren :D .. mijn oudste was 3855 gram. dus zal net zo iets zijn denk ik

12. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Pfffff, 4 kilo :D ons ventje zat met de groei echo met 30 weken op de p49, heel gemiddeld dus. Zie mn buik nu de laatste weken ook wel groeien dus ben er wat meer gerust op dat hij bijkomt ;)

Zoals gezegd, hier een foto van zonet...

Zo, ik lees straks of morgen weer verder, heb afgesproken met vriendinnen waarmee ik gestudeerd heb. Altijd leuk... Cupcakes en versgemaakte pizza!

13. Wendyvl79

Wendyvl79 Lid

11 nov 2013
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha van 4 kilo ben ik niet zo onder de indruk.. wat ik al zei ik ben zelf ook erg lang en flink 1.85m. dus is normaal dat het geen kleintje wordt ;).. hier kwam die toch echt boven de curve uit, maar ging wel mooi met de lijn mee, dus niks om me zorgen om te maken, gewoon een wat groter kind dan gemiddeld. heb ook niet veel in maat 50 gekocht ;) :p

14. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0
    Hier ligt nog niet echt veel klaar voor het ziekenhuis, heb vorige week wel dingetjes ingeslagen voor me toilettas kleine miniatuurtjes > shampoo, tandpasta, wascreme, enz...
    Ook vast nieuwe pyjama's ingeslagen voor in het ziekenhuis en kraamtijd en natuurlijk dextro energie voor tijdens en na de bevalling.
    Moet verder nog alles in een koffertje doen en dingetjes voor de baby erbij doen.. Wat nemen jullie zoal mee bij een ziekenhuisbevalling (bij welke je minimaal 12 uur moet blijven)

Ik ben ook al weken niet meer aan het werk, dit ook door me BI en vroege harde buiken.
    Ik heb nu alles zo langzamerhand af voor ons baby girl en dan begint de vervelling nu wel is toe te slaan.
    Gelukkig is me kleine meid van 2,5 jaar thuis dus helemaal vervellen doe ik weer ook niet :)

Ik ben al 15 kilo aangekomen ( vind het vreselijk ) blijf gelukkig nu hangen, week 25-30 ben ik het meeste aangekomen.
    Terwijl ik niet snaai en snoep s avonds :(
    Maar ja na m'n bevalling wordt het goed trainen om alles eraf te krijgen, mijn ervaring is dat het bij mij niet zo makkelijk eraf gaat, moet er echt wat voor doen.

Bij de eerste 28 kilo aangekomen en bij de tweede maar 8 kilo, veel verschil bij alledrie de zwangerschappen.
    Ben benieuwd op wat ik nu eindig?? Hihi

15. butterfly23

butterfly23 Actief lid

28 jun 2008
    146
    0
    0

Met 30 weken de groeiecho gehad, onze meid doet het ook super, buikje en beentjes waren wat groter dan het gemiddelde maar niks om ons zorgen over te maken.
    Kleine lag ook in stuit en de echoscopist vertelde dat het dan ook moeilijker te meten is??

Ik ben ook heel benieuwd op wat we uitkomen qua gewicht met 30 weken was ze 1800 gr.
    M'n 1e dochter was bij de geboorte 3300 gr 39+2
    M'n 2e dochter was bij de geboorte 3500 gr 38+0

Ga nu ook wel uit van 4 kilo mocht ze tot 40 weken blijven zitten, ze heeft natuurlijk alle ruimte daarbinnen na 2 zwangerschappen.

Ik ben alleen niet zo groot, 1.63 m dus heb al een aardige toeter.

Ik heb 27 februari de liggingsecho ben benieuwd :)

16. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier nog geen ziekenhuistas klaar gezet. Wilde er deze week mee beginnen. Neem niet teveel mee. Voor mezelf ondergoed, 2 broeken, wat shirts en een toilettas.
    Voor de kindjes rompers 2x lange mouw, 1x korte, 2 pakjes. De rest kan zo gehaald worden mochten ze langer moeten blijven. Sokjes, mutsjes. Jasjes + dekentjes voor in de maxi cosi.
    En verder weet ik het zo even niet, nog even opzoeken maar ;)

@kilo's: hier nu rond de 19 kilo aangekomen. Ben nu al zwaarder dan ik bij mijn vorige zwangerschap aan het eind was.

Ik loop vanzelfsprekend bij de gyn ivm met tweeling, maar bij 1 van mijn kindjes is een afwijking aan de ruggenwervel gezien tijdens de 20 wkn echo. Dus krijg sindsdien elke 2 wkn een echo. Er bestaat een kans dat de afwijking onderdeel uitmaakt van een syndroom waarbij er meerdere problemen zijn die niet allemaal op de echo te zien zijn, maar de ltst echo leek gelukkig weer redelijk goed te zijn. Mijn gevoel zegt dat het puur die afwijking/vergroeiing is van de rug en dat ze daar niet veel last van zal krijgen. Maar dat is pas echt duidelijk na de bevalling.
    Wel erg spannend, maar blijf er wel positief onder. Ze zal wel gelijk door de kinderarts onderzocht moeten worden. Mag ook niet drinken voordat ze nagekeken is.

17. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Leuk om jullie verhalen te lezen!

@butterfly; dat is ook wel een goede tip om dextro energie mee te nemen. Had ik ook al wel ergens gelezen maar weer vergeten. Dus ga ik morgen nog even kopen :)

Ik heb btw nog helemaal groeiecho gehad. Of doen ze dat niet standaard?Bij 20 wekenecho was alles in de norm, daarna geen echo meer gehad.

Ik heb trouwens vandaag enorm veel last van harde buiken en een soort menstruatiepijn in mijn onderbuik. Neem aan dat dat erbij hoort in de laatste weken....:(

18. Inky85

Inky85 Bekend lid

3 feb 2014
    571
    3
    18
    Dat is inderdaad wel spannend! Goed dat je er positief onder bent, nu al zorgen heeft ook geen zin. Maar wel even schrikken als ze zoiets zeggen

19. jellie

jellie Bekend lid

3 sep 2006
    554
    0
    16
    Ben vnl een meelezer maar ga me toch ff voorstellen ! Ik ben op 27 maart uitgerekend van mijn 4de kindje Andere 3 zijn nu 5,3 en net 2 jaar. Het zijn 3 jongetjes, wij wilden het geslacht dit keer ook weer niet weten.. Mijn verstand zegt weer een jongetje ;) Heb nog altijd het gevoel dat mijn 3 miskramen meisjes zijn geweest...
    Ik hoop weer thuis te bevallen maar dit kindje ligt nog in stuit... Volgende week om die reden een liggingsecho. Schijnt dat er nog genoeg ruimte is om te draaien..
    Allemaal nog even genieten van onze buikjes en de tijd die komen gaat!!

20. Bitterkoekje

Bitterkoekje Actief lid

24 jun 2013
    127
    19
    18
    NULL
    NULL
    Ik woon in het buitenland, en hierin het ook gebruikelijk zo'n 3 dagen in het ziekenhuis te liggen.
    Heb dus ook veel in mijn ziekenhuistas zitten... Genoeg ondergoed en sokken, 2 pyjama's met knoopjes aan de voorkant ivm borstvoeding, huispak, vest, sloffen, nachthemd, toilettas, tijdschriften, dextro, lipbalm, parkeergeld, etc.
    En voor de kleine een tas met 3 setjes kleding maat 50, 1 setje kleding maat 56, speentjes, mutsjes...etc.

Deel Deze Pagina