Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hij sliep van 00.15 tot 5.20.
    Lekker kunnen slapen dus!

2. Nancy81

Nancy81 Actief lid

31 aug 2011
    151
    0
    0
    Wauw! Heerlijk zeg!
    Anna laat met moeite 2,5 a 3 uur tussen de nachtvoedingen. Overdag zit er meer tijd tussen dus ik slaap nu even met haar mee :)

3. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Vroedvrouw heeft juist bevestigd dat thijs dit weekend een groeispurt heeft gehad. Vandaag vraagt hij inderdaad veel minder. Mag nu door de dag 3,5u tussen de voedingen laten ipv 3 u, thijs weegt intussen 3,740kg, dus 175g meer dan zijn geboortegewicht. :D ( komt van 3,250kg) hij vindt de mama-melk wel lekker denk ik... ;)

Hoe is het met de andere dames??

4. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Hai dames! Wie ik nog niet gefeliciteerd had, gefeliciteerd!!

Ik ben 1 april bevallen van een prachtige dochter!
    Ze doet het erg goed. Afgelopen 2 nachten steeds 3 a 3,5 uur tussen de voedingen. Bv lukte eerst niet goed, ze hapte nie goed aan dus moest ik kolven. Nu drinkt ze gelukkig wel goed aan de borst!(wel met tepelhoedje)

Essie ik ben ook wat bang en onzeker. Morgen is de kraamverzorgster hier voor het laatst en dat vind ik verschrikkelijk. Extra dagen aanvragen is niet nodig want alles gaat heel goed maar ik vind het zoo spannend dat we het dan helemaal zelf moeten doen dat ik best erg emotioneel ben.

Wel fijn hoor zo'n forum... Om ook jullie ervaringen te lezen!

5. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik had een heel verhaal getypt en ineens is alles weg! :(

Nog maar een keer in het kort dan;

Wat fijn dat het bij jullie zo goed gaat Artsmesia! En wat een lange nacht heeft Thijs al gemaakt!

De onzekerheid van sommige dames herken ik ook wel een beetje. Morgen is de kraamhulp hier voor het laatst en daarna moeten we ons helemaal zelf kunnen redden. Spannend!!

Hier gaat het redelijk. Na een dikke week ineens toch erge last van mn buik en de wond vd ks. Waarschijnlijk speelt dit op door de vermoeidheid. Ik trek het erg slecht, het weinig slapen. Jack is een onrustig mannetje met slapen en laat overdag en snachts niet veel tijd tussen de voedingen. En als hij dan zijn buikje vol heeft wil hij niet goed slapen, het liefste alleen bij ons op de borst. Daarom hebben we vandaag een puckababy inbakerslaapzak aangeschaft en dit lijkt redelijk te werken. Ook hebben we een kolf besteld, zodat mijn vriend ook af en toe een voeding over kan nemen. Hopen dat ik dan iets meer rust krijg!

6. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en jij ook gefeliciteerd pineapple!! :)

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Hallo dames!

Hier gaat alles goed, buiten vandaag!
    In het kort: lig lekker met mijn gezinnetje boven in bed te knuffelen.. Hoor ik de garage deur. Mijn man en K lagen lekker dus ging ik kijken, in mijn ochtendjas, staan er ineens 3 'jongeren' in de garage!
    Ben er achteraan gerend maarja 'net' bevallen, dan gaat dat niet zo snel! Maar woest dat ik was!!!! En nog steeds ben... Ze beginnen steeds vroeger lijkt het. Ze waren niet ouder dan een jaar of 17 (zelf 22:p) normaal zou ik zelf bang in een hoekje gaan zitten:) maar er kwam zoveel woede, hoe durven ze! :x gelukkig niets meegenomen, maar ik hoop dat ze terug komen... Even kijken wie, wat doet:x..
    Aangifte is gedaan, en ons mannetje was wel wat onrustig daarna.. Zou hij dat aanvoelen?

Verder gaat het goed:D
    Ik voel me alweer 'top' fit met wat gebreken. Ons mannetje doet het na omstandigheden goed, ik 'mag' dus niet klagen.
    Het moederschap valt me (nog?) niet zwaar. Ben ook al eens 2 uurtjes zonder K weggeweest, ik voelde me gewoon schuldig dat ik het zomaar kon en hem niet miste:$
    Het voelde wel raar zonder hem, maar echt missen? Nee, ik weet namelijk dat hij het prima bij papa red.

@ doo85, hopelijk krijg je niet te veel last van je wond. Denk dat het indd door de vermoeidheid komt. Het is gewoon een operatie waarvan je moet herstellen..

@pinapple, gefeliciteerd!

8. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Thnx Doo en allesofniets!

Hoe is het met jullie dames?? Je kan wel merken dat we allemaal bevallen zijn... wat een stilte hier!!

Ik voel me zo stom... ik vind het echt heel vervelend dat we geen kraamhulp meer hebben! Ik vond het zo fijn!!

iemand die dit herkent?

9. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi! Inderdaad een hele stilte, kom nog wel elke dag eens piepen om te kijken of iemand nog iets heeft gezegd ;)

Hier gaat het goed. Thijs Doet het super, maar mama rust te weinig. Sinds de bevalling heb ik door de dag nog geen enkele keer geslapen... We moeten s nachts wel maar 1 keer op ( thijs eet rond 22.30, 3u en 7u), dus kan s nachts wel lekker slapen. Vl is nog thuis dus die staat momenteel in voor de pampers s nachts zodat ik na het voeden dadelijk terug kan slapen :)
    Vandaag even bij kinderarts geweest. Hij heeft op zijn buikje allemaal kleine haarvaten die zichtbaar zijn. Vroedvrouw kende dit niet. Het is niks ernstigs, kan weggaan of een vlek blijven. Niks om ons zorgen rond te maken. Hij is nu 52 cm (+1,5 cm tov geboorte) en 3,780 kg.

Ik heb geen kraamhulp gehad dus dat mis ik niet. Ben natuurlijk wel4 dagen in ziekenhuis geweest waar je heel veel hulp en uitleg krijgt :) en nu komt er enkele weken eens per week een vroedvrouw aan huis om hem te wegen, tips rond borstvoeding, zorgen die je hebt,...

Daarstraks voelde ik me eigenlijk voor het eerst niet goed / onzeker. Waren naar kinderarts geweest en dan nog naar de winkelstraat. Hadden nog ruim voldoende tijd voor de volgende voeding, maar door het doktersbezoek was t zijn slaap verstoord en wou hij eten. Dus in de auto heeft ie de hele tijd geweend ( is maar 10 min :)) en toen thuis heb ik hem dadelijk aangelegd en wel10 keer sorry gezegd :) vond het zo zielig... Volgende keer voed ik dus gewoon even in de auto voor we naar huis rijden. Openbaar voeden vind ik nog moeilijk... Hoe doen jullie dat?

10. Allesofniets

Ondanks dat ik een hele fijne kraamverzorgster had, mis ik het totaal niet.. Vind het heerlijk om alles 'alleen' te doen.
    Wel moet ik voor mezelf alles in schema's doen. Te laks? En wennen aan het moeder zijn. Kyan krijgt alles wat hij nodig heeft hoor, maar het kam dus zo zijn dat ik me een dag vergeet te wassen:)

Ik kolf omdat Kyan te hard zuigt. Dus met openbaar voeden heb ik geen problemen.

Mijn man doet ook alles, en vind het super.. Hij is niet te beroerd om er snachts uit te moeten, en de volgende dag weer te moeten werken.
    We doen dus alles echt samen.. Heerlijk om hem zo met de kleine te zien:D

K is nog steeds niet op zijn geboorte gewicht, :(
    Was 3024, 1 april was het 2900 en 7 april 2915:$

11. Allesofniets

Hoe is het hier?

12. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met ups and downs pfff vind het niet altijd even makkelijk...zeker de vermoeidheid. En bij de rest???

13. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier lijkt het na 2,5 zware weken iets beter te worden! Ik ben ook heel erg moe, maar Jack is vandaag al de hele dag een stuk relaxter dan anders. Hij heeft minder last van krampjes en hij krijgt nu een combinatie van kunst- en borstvoeding. Dat lijkt hem wel goed te doen. Blijkbaar had hij steeds toch nog honger na alleen borstvoeding. En ik heb iets meer vrijheid nu mijn vriend ook flesjes kan geven, fijn!!

14. Allesofniets

Hier is het juist andersom... Na 2 'heerlijke' weken vind ik het nu zwaar worden.

Meneer groeit niet goed en het lijkt steeds 'slechter' te gaan. Het slapen breekt me.. Na een voeding huilt hij altijd 10min, overdag geen problemen mee, maar snachts vind ik het super irritant.. Je wilt hem troosten dan maar dat 'mag' niet.. Als ik hem uit bed haal en troost, slaapt hij helemaal niet meer.. Je wordt steeds moeier, dus je kan steeds minder hebben...

Al met al doe ik het natuurlijk met alle liefde hihi en vind ik het geweldig.. Maar de onzekerheid over zijn gewicht bah!

15. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hey meiden. Ook hier een vermoeide mama :). De borstvoeding loopt nog altijd super, Thijs weegt intussen al 4,100kg ... Dikke wangetjes!
    Sinds eind vorige week heeft hij last v reflux metwat darmkrampjes. Krijgt er nu sab simplex voor en dat lijkt wel wat te helpen. Het doorslapen s nachts is wel weg. Hij komt dag en nacht om de 3,5 uur, nog altijd heel netjes natuurlijk! Als hij vroeger komt moeten we de tijd wat rekken door hem een fopspeen te geven.

Dinsdag moet Vl terug Ah werk, word al wat zenuwachtig bij de gedachte alleen al hihi

16. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hier ook die huilbuien na de voeding. Ik herken je helemaal als je zegt dat het overdag niet uitmaakt, maat s nachts vind ik het erg vervelend. Je wordt wat radeloos als dat kleintje zo ligt te huilen. Kan me niet voorstellen hoe het moet zijn als je een echte huilbaby hebt...

Hier helpt het wel om hem te sussen en even vast te houden. Meestal valt hij dan wel vrij snel in slaap. Maar wil er ook geen gewoonte van maken, maar kan hem moeilijk laten huilen in zijn wiegje, zo zielig :(

17. Allesofniets

Ik vind het ook moeilijk om hem te laten huilen snachts, misschien raar maar overdag heb ik er geen last van.. Het is meer aandacht vragen dan hysterisch huilen... Zodra ik hem vast pak of daadwerkelijk aandacht geef door bijvoorbeeld over zijn wangetje te aaien is het gedaan met de nachtrust.. Meneer slaapt dan helemaal niet meer... Zodra ik heb dan loslaat gaat hij wel hysterisch huilen..

Ik kan me ook echt niet voorstellen hoe ik het gedaan zou hebben als je een echte huilbaby hebt. Nu al respect voor de mensen!

Dat wordt wennen! Hier is mij man gewoon weer gaan werken, donderdagavond uit het ziekenhuis, en maandag is hij weer gaan werken.. Vond ik wel fijn, ipv wennen dat we het met zijn 2e doen hihi

Hoe doen de papa's het?
    Hier een super trotse papa die het liefste alles wilt doen hahaha, hij draait z'n hand niet om voor de poepluiers of iets dergelijks.. De enige voeding die hij doorslaapt (omdat het van mij moet haha) is om 06.00.
    Kyan slaapt van 01.00 tot 06.00 daarna tot 10.00
    Verder moet hij vanaf 10.00 om de 2 uur eten (50cc) vermoeiend, maar hopelijk wel beter, en komt hij wat aan.

18. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Ja, hier hebben papa's recht op 10 werkdagen vrijaf na de geboorte. En hij heeft er dan nog een weekje verlof aan geplakt.

Hier een superpapa! Luiers, badje, opstaan om hem aan te geven bij borstvoeding... Hij doet alles met plezier!

Wauw Seg, er zit bij jou al een mooi nachtritme in! Jammer dat je zoontje niet zo goed bijkomt. Hoeveel weegt hij nu? En wauw om de twee uur, lijkt me erg vermoeiend! Drinkt hij wat door?

19. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    De papa doet het hier ook erg goed! Hij is (gelukkig) ook nog steeds vrij en doet erg zijn best. Heel fijn, want ik moet het nog rustig aan doen na de ks. Gelukkig begin ik wel wat op te knappen en ben ik alweer een beetje begonnen met conditie opbouwen. Ik merk alleen nog wel dat in toch nog snel teveel doe.

Jack heeft echt totaal geen ritme. Soms denk ik dat het een beetje begint te komen, maar dan ineens niet meer. Meestal komt hij om de 3 uur, maar soms ook om de twee of vier uur. Er valt nog geen pijl op te trekken helaas.
    Verder laten wij hem eigenlijk nooit echt huilen in zijn wiegje. Soms ligt hij een beetje te jengelen en dan laten we hem wel liggen. S nachts wil hij alleen niet zo goed in de wieg slapen. Hij wordt dan erg snel weer wakker. Soms vallen we tijdens een voeding samen in slaap in ons bed. Als ik dan wakker wordt laat ik hem vaak nog even liggen, zodat we tenminste allemaal nog wat slaap kunnen pakken. Wel slecht, want zo went ie natuurlijk nooit goed aan de wieg. Maarja, ik wil op zo'n moment zo graag slapen ;)

20. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Poeh, heftige nacht achter de rug. Regeldagje/groeispurt. Thijs heeft sinds 21 u gisteren 9 keer om voeding gevraagd op 14u tijd. Tussen de voedingen enkel hysterisch huilen van de krampen. Wat wil je als je zoveel eet?! :) nu is het 3 u sinds zijn laatste voeding, hopelijk heeft hij het ergste weer achter de rug!

Deel Deze Pagina