Laatste 7 weken afteltopic (maart)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sanne2011, 8 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Oo fijn dat papa's ook vrij zijn!

Met het nachtritme ben ik erg blij hahaha..
    Het is inderdaad vermoeiend, maar alles voor het kind hihi
    Hij weegt nu 2970gr. Hij drinkt wel door gelukkig.

@doo
    Hopelijk herstel je snel en vooral goed!
    Jammer dat Jack nog geen ritme heeft, hopelijk komt het ook snel.
    Snap dat je die dingen wel doet. Inderdaad niet gied. Maar aan oververmoeide ouders heeft hij ook niets.

@regeldagje, die vind ik verschrikkelijk:).
    Kyan is dan heel de dag niet te vrede. Bah

Jammer dat ze het zelf niet snappen he, ze willen veel eten, dan de krampjes..

2. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hoi dames,

Hoe gaat het nog bij jullie? Ben benieuwd hoe de eerste weken jullie vergaan zijn, hopelijk allemaal positief!

3. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat het redelijk goed.. ben moe en het is zoekend naar wat het beste is. Slapen doet hij tot nu toe goed. Komt 1x per nacht. En bij jou??? En de rest??
    Wat is hij al goed aangekomen!!!

4. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hier is de vermoeidheid wat minder. Thijs had heel erge krampen de afgelopen 2 weken en reflux. Hebben nu medicatie en nu is het al heel wat beter. Die huilbuien die hij had, pfffff... Zielig!

Ja hij komt nogal bij! 420 gram afgelopen week... :D Dinsdag moeten we op controle bij de kinderarts (standaard na 1 maand) dus ben benieuwd naar gewicht en lengte!
    Komt ook 1 keer per nacht. Fijn he?! Het uur verschilt soms wel, wat maakt dat de dagvoedingen ook geen structuur hebben ( sowieso om de 3,5 uur, mar uren verschillen dus). Na zijn avond en nachtvoeding duurt het soms wel even voor hij in slaap is. Eerst viel hij bij ons in slaap omwille v zijn krampjes, maar nu leggen we hem wakker in de wieg. Hij huilt dan wel even en jammert wat, maar valt uiteindelijk wel zelf in slaap. :) bakeren hem wel in sinds 3 dagen, slaapt nu veel beter!

Hoe gaat het met het gewicht van jouw babytje? Geef je borstvoeding of flesvoeding?
    Vind de borstvoeding soms wel zwaar, omdat niemand het even kan overnemen. Maar hij doet het zo goed dus die mindere momenten zijn snel vergeten!

5. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Hij komt trouwens van 3210g op dag 3, dus is al ongeveer 1,3 kg bijgekomen op 3 weken... Ik gok dat hij dinsdag zo'n 4,800kg weegt... :)

6. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zielig he de krampjes. R heeft er geen last van gelukkig. Fijn dat het nu beter gaat. R woog 4050. Komende week wordt hij weer gewogen. Ben benieuwd. Ik schat 4500..we zullen zien.

7. Doo85

Doo85 Lid

14 jul 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen dames,

Ook even een update van mij. De vermoeidheid wordt hier ook langzaam aan wat minder.
    Vorige week was heel erg zwaar, ook door krampjes en (verborgen) reflux. Dus veel huilen en weinig slapen. We zijn ook bij een osteopaat geweest en daarna werd het zelfs nog wat erger. Ik dacht echt dat ik kapot ging!
    Maar nu lijkt het sinds dit weekend steeds beter te gaan. We bakeren Jack sinds een paar dagen ook in en dit geeft hem wat meer rust. Hij vindt het nog wel erg moeilijk om in slaap te vallen, maar als hij eenmaal weg is slaap hij veel langer en rustiger. Heerlijk!
    Wel heeft hij nu een dagelijks 'huiluurtje' aan het begin van de avond, maar na een minuut of 10 is hij redelijk te troosten en valt hij vaak ineens als een blok in slaap. Maar als dat niet lukt kan hij zo 1,5 a 2 uren huilen. Dat is echt verschrikkelijk! Gelukkig leren we steeds beter hoe we hem kunnen troosten.
    Hij is trouwens ook erg goed gegroeid! Nu ongeveer 4600 gram (hij kwam van 3175 gr). Hij krijg nu trouwens flesvoeding met dagelijk nog een fles gekolfde melk.
    Oh ja, vandaag is hij een maand oud! Jeetje wat is het achteraf toch snel gegaan.

Fijn dat het bij jullie ook goed gaat en leuk om jullie ervaringen tot nu toe te lezen!

Wat voor medicatie krijgt Thijs voor de reflux Artamesia?

8. Artamesia

Artamesia Bekend lid

22 jul 2013
    606
    11
    18
    Vrouw
    Limburg (BE)
    Om de lucht uit zijn maag en darmen af te voeren ( dus krampen voorkomen ) heb ik sab simplex. Dat werkt echt super. Hij laat volop boeren en scheetjes en blijft er dus niet mee zitten! Vor de reflux heb ik enkel polysilane gel. Moet ik op zijn fopspeen doen en dat verzacht zijn keel als zijn melk terug naar boven komt.
    Hij heeft nu geen enkele echte huilbui meer gehad sinds een week... En slaapt veel beter door de dag!

Ik eet ook geen koemelkproducten meer want vroedvrouw vermoedde KMA, maar das natuurlijk erg snel om dat te zeggen. Ik met enkel nog maar op de echte melk producten, niet op alle afgeleiden.

9. demidepemi6

demidepemi6 Actief lid

13 jan 2011
    160
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben ook sab simplex gebruikt. Hielp erg goed.. nu sinds 1.5 week niet meer maar ook geen krampen meer of soms heel weinig. Heb wel nog 4 volle flesjes staan...hij doet het goed. Morgen cb ben benieuwd hoeveel hij is aangekomen...

Deel Deze Pagina